Laskuvarjojääkäriksi 2004

Porkkanaraastin sanoi:
eli pitää niellä tappio kuin mies ja miettiä muita paikkoja.
:offtopic: jos katsotaan tavallista varusmiestä ja laskuvarjojääkäriä niin mitä siihen väliin jää eli jotain monipuolista ja rankkaa? erikoisjoukot ei siis käy.
ajattelin että porin prikaatin jääkärit olis ehkä?
Jos haluat jonkun rankan palveluspaikan, muttet paase erikoisjoukkoihin niin lahtisin hakemaan paikkaa seuraavista paikoista:
rannikkojaakarit dragsvikissa
rajavartiolaitoksen sissikomppaniat
tiedustelukoulutus esim. Sodankylan jaakariprikaatissa

"Kivoja" paikkoja
Kaartinjaakarirykmentti (paljon asustuskeskustaistelua)
Porin prikaati (valmiusjoukot)
Spol-koulutus (vaihtelua verrattuna esim. tavan jaakarihommiin)

Loppupeleissahan se on siita kiinni mista tykkaa. Kylla koulutus on rankkaa vaikka tavan PST:ssa, jaakarihommissa tai pioneereissakin ja juosta saa ihan tarpeeksi. Ehka fyysisesti "helpoimmat" aselajit ovat IT ja viesti seka kenttatykisto, mutta kaikki on pitkalti paikasta ja kouluttajista kiinni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
naksu sanoi:
Noissa psykologisissa pitäisi myös olla jotain muistia testaavia testejä? Millaisia nämä sitten käytännössä ovat? Jotain numeroita joita vilahtelee näytöllä ja sitten pitäisi muistaa ne? Jos viitsit valaista niiden sisältöä, niin hienoa. :)

ps. Tuo opintolaina argumentti tulee aina esiin kun on kadettikoulusta, poliisikoulusta tai vastaavasta kyse, mutta en kyllä tunne henk.koht. ketään tkk:lta tai yliopistolta, jotka olisivat sitä ottaneet... Ainakaan mun opiskelukavereiden joukossa ei näitä ole. Mielenkiintoista, että tämä aina otetaan esiin. :)

Se "muistitesti" oli (edelleen 90-luvun puolivälissä!) sellainen, että tietokoneen näytölle tuli noin tunnin ajan sattumanvaraisia numero ja kirjainsarjoja ja sieltä merkkien joukosta piti etsiä kaikki tietyn 3 tai 4 numero- ja kirjainsarjan yhdistelmät ja kirjoittaa ne tietokoneelle. Testi siis vaati aika hyvää keskittymiskykyä ja tarkkaavaisuutta.

Ohjaajakurssille ei kuitenkaan haeta pelkästään mitään ihme "neroja" tai "hormoonihiiriä" vaan hyvän fyysisen ja psyykkisen kunnon omaavia ihmisiä! Ämmätkin taitaa nykyään päästä ;)?!

No, sulla on kyllä rikkaista perheistä kavereita otilla tai "lipastolla" opiskelemassa!? Mun opiskelukavereista lähes kaikilla, itseni mukaanlukien, on ainakin jonkin verran op.lainaa, kun paaperoiden aikuistuessa monien vanhemmat eivät enää ala heitä elättämään ja ihan hyvä niin! Oppivatpa tenavat itse tienaamaan eurojaan ;)!

jake_soomi sanoi:
Se "muistitesti" oli (edelleen 90-luvun puolivälissä!) sellainen, että tietokoneen näytölle tuli noin tunnin ajan sattumanvaraisia numero ja kirjainsarjoja ja sieltä merkkien joukosta piti etsiä kaikki tietyn 3 tai 4 numero- ja kirjainsarjan yhdistelmät ja kirjoittaa ne tietokoneelle. Testi siis vaati aika hyvää keskittymiskykyä ja tarkkaavaisuutta.

Ohjaajakurssille ei kuitenkaan haeta pelkästään mitään ihme "neroja" tai "hormoonihiiriä" vaan hyvän fyysisen ja psyykkisen kunnon omaavia ihmisiä! Ämmätkin taitaa nykyään päästä ;)?!

No, sulla on kyllä rikkaista perheistä kavereita otilla tai "lipastolla" opiskelemassa!? Mun opiskelukavereista lähes kaikilla, itseni mukaanlukien, on ainakin jonkin verran op.lainaa, kun paaperoiden aikuistuessa monien vanhemmat eivät enää ala heitä elättämään ja ihan hyvä niin! Oppivatpa tenavat itse tienaamaan eurojaan ;)!

Ok, kiitos tiedoista. Koodasin itselleni juuri tuollaisen ohjelman, joten voi nyt sitten hiukan treenailla. :)

En tiedä onko mun kaverit nyt sitten niin mielettömän rikkaita. Siis olen kyllä suomenruotsalainen, joten en tiedä onko tuossa svenska talande bättre folkissa perää. :) Toisaalta kyllä olen itse rahoittanut ja käytännössä kaverini myös opinnot kesätöistä yli jääneillä rahoilla. Lisäksi voi toki käydä kerran pari kuussa valvomassa jotain tenttiä. Yhdestä valvontakeikasta saa parin protskupussin verran rahaa. Itse olen sitten ollut osa-aikaisena tutkimusassistenttina, joten sillä on elänyt mainiosti.

Jeps, mutta eiköhän pidetä tämä topicissa kun keskustelu on siinä jo pysynyt kunnioitettavan kauan. :)

Mariachi sanoi:
Jos haluat jonkun rankan palveluspaikan, muttet paase erikoisjoukkoihin niin lahtisin hakemaan paikkaa seuraavista paikoista:
rannikkojaakarit dragsvikissa
rajavartiolaitoksen sissikomppaniat
tiedustelukoulutus esim. Sodankylan jaakariprikaatissa

"Kivoja" paikkoja
Kaartinjaakarirykmentti (paljon asustuskeskustaistelua)
Porin prikaati (valmiusjoukot)
Spol-koulutus (vaihtelua verrattuna esim. tavan jaakarihommiin)

Loppupeleissahan se on siita kiinni mista tykkaa. Kylla koulutus on rankkaa vaikka tavan PST:ssa, jaakarihommissa tai pioneereissakin ja juosta saa ihan tarpeeksi. Ehka fyysisesti "helpoimmat" aselajit ovat IT ja viesti seka kenttatykisto, mutta kaikki on pitkalti paikasta ja kouluttajista kiinni.

kiitos sinulle tuota rannikkojääkäreitä isäkin ehdotti, mutta sieläkin pitää olla paremassa silmässä väh 1,0 :wanha:
nuo muut ovatkin sitten varteen otettavia vaihtoehtoja

Pitää varmaan hakea ljkh:n vuonna 2006. Ensi vuonna 2005 ois kaukotiedusteluhommat ja se ei oikeen nappaa, enemmän tuo iskuhomma. Lisäksi vielä koulukesken ja sitä ei viittis jättää koska valmistautuminen lykkääntyy ja se taas aiheuttais lisää mutkia matkaan

Sierraz sanoi:
Pitää varmaan hakea ljkh:n vuonna 2006. Ensi vuonna 2005 ois kaukotiedusteluhommat ja se ei oikeen nappaa, enemmän tuo iskuhomma. Lisäksi vielä koulukesken ja sitä ei viittis jättää koska valmistautuminen lykkääntyy ja se taas aiheuttais lisää mutkia matkaan

Ensi vuonnakin on erikoisjääkäri-kurssi. Voipi kuule olla, että 2006 on sitten tiedustelijoiden vuoro.... :hyper:

jake_soomi sanoi:
Muuten se testeissä ajettu kuntopyöräkoe oli aika helppo ikänsä pyöräilleelle.

Itse viimeiset 7v uinneelle toi pyöräily oli tuskaa.Edellisen viikon LJK:n testit paino vielä varmaan jonkin verran joten se meni ihan penkin alle.
Jalat hydäs ennen kuin syke kerkes nousta 170... :hyper:

No, pääskö porukka sisään?

Mulla tuli eilen kirje sieltä utista. En päässyt sisään, 30 pistettä ei riittänyt, vaikka varmaan nuo psykologiset ratkaisi sen. No eipä hirveesti jää harmittamaan, kun on alkanu noi punttitreenit luistaa ihan mukavasti. Ehtii vielä treenaan tämän vuoden ennen armeijaa ja mahdollisesti tekeen töitäkin.

Noissa psykologisissa menestyy varmaan parhaiten sellasella koti-uskonto-isänmaa-linjalla. Luulen, että noihin psykologisiin se mulla kosahti, vaikka ei noista fyysistäkään tullut kovin hyviä pisteitä.

hmm onko muka dragsvikissa rannikkojääkäreitä?
Uudenmaan prikaatissa Vaasassa kyllä koulutetaan rannikkojääkäreitä, tosin ruotsinkielellä, mutta komennot annetaan suomeksi

Porkkanaraastin sanoi:
hmm onko muka dragsvikissa rannikkojääkäreitä?
Uudenmaan prikaatissa Vaasassa kyllä koulutetaan rannikkojääkäreitä, tosin ruotsinkielellä, mutta komennot annetaan suomeksi

Menepä tutkimaan asiaa tuolta www.mil.fi Itse muistelisin, että rannikkojääkärikoulu olisi Dragsvikissa.

:offtopic: porkkanaraastin, tosta sun näöstä. Onko sulla lasit vai näkeekö alle 1.0 näöllä vielä normaalisti? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn ;)

kuinkas tuola lapin jääkäri pataljoonassa jos pääsee sissi koulutukseen nii saiko siitä jonku erikoismerkin siihen baretti lakkiin? yritän hämärästi muitaa serkun lakkia ja se tais käydä sen...

marlin sanoi:
Menepä tutkimaan asiaa tuolta www.mil.fi Itse muistelisin, että rannikkojääkärikoulu olisi Dragsvikissa.

:offtopic: porkkanaraastin, tosta sun näöstä. Onko sulla lasit vai näkeekö alle 1.0 näöllä vielä normaalisti? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn ;)

juu tutkein jo eikä mitään Dragsvikkia löytynyt jossa olis rannikkojääkäreitä, ihan sama sillä niihin tarvitaan parempaa silmään 1,0 :(

ei ole laseja, näen itse ihan normaalisti. koulussa näen takapenkistä piirtoheittimelle, joskus pitää siristää jos on suttuista tekstiä.

Suosittelen, että menet Porkkanaraastin tänne , kyseessä on susi1 niminen foorumi, mistä löydät vanhoja viestejä selailemalla sekä kysymyllä kaiken mitä haluat tietää varusmiespalveluksesta. Sieltä löydät tietoa erityisesti sissi-koulutuksesta

Funky sanoi:
Itse viimeiset 7v uinneelle toi pyöräily oli tuskaa.Edellisen viikon LJK:n testit paino vielä varmaan jonkin verran joten se meni ihan penkin alle.
Jalat hydäs ennen kuin syke kerkes nousta 170... :hyper:

Miten mulla on semmonen käsitys että tällä hetkellä on kaukotiedustelijat ? kohta alkaa(huhtikuussa ? ) iskuhomma, vuoden päästä taas tuo kauko ja sitten isku ? mene ja tiedä pitäs ottaa asoista selvää. :zzzz:

OFFTOPIC/
Jos laitan tulevaa palvelusta koskevaan toivomuslappuun Raksin Valmiusjoukkoihin (Tulee pyrkia erikseen), Niin Laitanko vielä toivomuskohtaan 1 Porin prikaati, Valmiusjoukot 2 ... 3...?
Offtopic/

Sierraz, niin onkin, mutta sekä -04, että -05 koulutetaan erikoisjääkäreitä.

marlin sanoi:
Sierraz, niin onkin, mutta sekä -04, että -05 koulutetaan erikoisjääkäreitä.

Ei piru tää taas muuttaa omaa kantaani, siinä jäis sitten koulu kesken mutta sen pakollisen työharjoittelun voi intin jälkeenkin suorittaa... Pitää joku päivä pistää tuonne Uttiin mailia tai soittaa että saa kysymyksiin vastaukset eikä tartte pähkäillä. Tuo erikoisjääkäreitten iskujuttu ois mun hommaa kun, ei oikeen nuo kaukopartiohommat mitä tuossa ljk:n tiedustelu hommassa nappaa...Tyyliin syödä käpyjä ja jäkäliä :D

Sierraz sanoi:
Ei piru tää taas muuttaa omaa kantaani, siinä jäis sitten koulu kesken mutta sen pakollisen työharjoittelun voi intin jälkeenkin suorittaa... Pitää joku päivä pistää tuonne Uttiin mailia tai soittaa että saa kysymyksiin vastaukset eikä tartte pähkäillä. Tuo erikoisjääkäreitten iskujuttu ois mun hommaa kun, ei oikeen nuo kaukopartiohommat mitä tuossa ljk:n tiedustelu hommassa nappaa...Tyyliin syödä käpyjä ja jäkäliä :D

Joo, soita ihmeessä. Mä en tätä nimittäin pysty 100% todistamaan. Kuulin vain, että Utin uusissa esitteissä näin oli mainittu sekä testeissä laskuvarjojääkärit olivat näin sanoneet. Älä nyt mene mitään päätöksiä tekemään ennenkuin olet asian varmistanut Utista. Ja jos olin väärässä niin pistä viestiä ;)

Jep eli pistin mailia sinne ja vastaus tuli nopeasti: " Itse asiassa koulutus on muuttumassa vuoden 2005 alusta. Koska kokonaisuus ei
ole täysin vielä hahmottunut, ei muutoksia ole päivitetty nettisivuillemme.
Ilmeisesti jatkossa koulutettavat miehet tulevat olemaan "sopiva sekoitus"
kaukotiedustelijoista ja erikoisjääkäreistä -- maavoimien
erikoisjoukkosotilaita. Koulutus painottunee erikoisjääkäritehtäviin. Tarkempaa
tietoa päivitetään nettiin tämän vuoden aikana ".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom