Laskuvarjojääkäriksi 2004

Nyt sä porkkanaraastin stressaat vähän turhista asioista... :D Se ei haittaa yhtään mitään eikä valintakoelautakunta edes näe niitä papereita, mitä kutsuntoihin täytät.

Lue tämä viestiketju huolella läpi, paljon tietoa treenaamisesta sekä itse testeistä. Tammikuussa nähdään :thumbs:

:offtopic: Mihin Orange katosi? Miestä ei ole näkynyt tammikuun jälkeen, kiinnostaisi tietää miten kaverin kävi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toivottavasti orange-sälli ei laita tätä pahakseen.. Hän pääsi samaan B-luokan kansalaisten joukkoon, kuin minäkin.. Elikkäs näin selkokielellä: me molellat pudottiin siellä lääkärintarkastuksessa.. Mulla astma ja hänellä pientä häikkä näköpuolella. Selittäköön itse tarkemmin, jos haluaa.

Broke sanoi:
Toivottavasti orange-sälli ei laita tätä pahakseen.. Hän pääsi samaan B-luokan kansalaisten joukkoon, kuin minäkin.. Elikkäs näin selkokielellä: me molellat pudottiin siellä lääkärintarkastuksessa.. Mulla astma ja hänellä pientä häikkä näköpuolella. Selittäköön itse tarkemmin, jos haluaa.

Tuo jos mikä syö miestä. Orangekin oli todella kovassa kunnossa ja samaten täytyy kyllä Brokellekin nostaa hattua, hyvin suoriuduit fyysisistä. Kuulin huhua, että tänään olisi alkanut tippua tietoja sisäänpääsemisestä(?) Tuliko kenellekkään pakkotoistolaiselle kirjettä?

marlin sanoi:
Nyt sä porkkanaraastin stressaat vähän turhista asioista... :D Se ei haittaa yhtään mitään eikä valintakoelautakunta edes näe niitä papereita, mitä kutsuntoihin täytät.

Lue tämä viestiketju huolella läpi, paljon tietoa treenaamisesta sekä itse testeistä. Tammikuussa nähdään :thumbs:

:offtopic: Mihin Orange katosi? Miestä ei ole näkynyt tammikuun jälkeen, kiinnostaisi tietää miten kaverin kävi.

no joo niin stressaankin ja tänään kuulin että turhaan
näkö: oikea silmä 0.9 vasen silmä 0.8 :itku:
eikö mitään ole tehtävissä? en tarkoita mitään millä saisin näköä paremmaksi vaan että onko mitään ihme peintä mahdollisuutta päästä LJK:n tällaisella näöllä? taisi kyllä lukea tossa vihkosessa selvästi että 1,0 molemmissa silmissä
ei oo moneen vuoteen vituttanut yhtä paljon. :down:

missä nuo valintakokeet järjestetään? vaikka oma näkö oliskin terkkarin papereissa tuo alle 1,0 voiko silti valintakokeeseen päästä?

Porkkanaraastin sanoi:
missä nuo valintakokeet järjestetään? vaikka oma näkö oliskin terkkarin papereissa tuo alle 1,0 voiko silti valintakokeeseen päästä?

Valintakoe pidetään Kouvolassa sekä Utissa. Ne terkkarin paperit eivät kelpaa haettaessa, vaan sinun täytyy lähettää sinne max 3 kk vanha lääkärintodistus. Tuosta näöstä, testien lääkärintarkastuksessa ei hiukan alle 1.0 näön takia ketään hylätty, se katsottiin kuitenkin miinukseksi. En tiedä miten tuohon alle 1.0 näköön suhtaudutaan esikarsinnassa. Tuo tasan 1.0 näkökin on vähän huono, sillä lääkärintarkastus on fyysisten jälkeen ja väsyneenä se näkö huononee hieman eli tiukille voi mennä. Jos haluat olla varma asiasta niin soita sinne Uttiin ja kysy.

Joo, kyl ne fyysiset meni sen hetken kuntoon nähden ihan kivasti (34p.), ottaen huomioon, että lopettanut seitsemän vuotta kestäneen astmalääkityksenkin jokin aika ennen testejä, ihan vain utin takia.. Mut lopputulos oli kyl ootettukin, koska jo testeihin pääsystä sain jonkinmoiset puhelinneuvottelut sen lääkärin kanssa käydä. Se on ehkä hieman sama juttu tuon näön kanssa. Jos pääset yhteisymmärrykseen lääkärin kanssa, saatta kutsu testeihin noissa rajatapauksissa olla mahdollinen..

Orangen ja minun kanssa lääkärintarkastuksessa tipahti mm. yks sälli, jonka toisen silmän näkö oli 2.5 ja toinen 1.3; liian iso ero!

Kyllähän se tietysti miestä syö, jos LKJ on ollut haaveena jo pidemmän aikaan, kuten allekirjoittaneella. Täytyy kuitenkin muista, että ei se LJK ole mikään varusmiespalvelusta kummempi juttu..

Porkkanaraastin sanoi:
siis vaikka näkö ei olisi 1,0 molemmissa silmissä silti voi päästä?

Tätä minun on mahdotonta tietää. Edellä mainitsemani perustui vain siihen, että tunsin joitakin tyyppejä, joilla näkö oli vähän alle 1.0 testien lääkärintarkastuksessa ja heitä ei tiputettu sen takia. En tiedä miten sinulle käy esikarsinnassa jos papereissasi on alle 1.0 näkö. Soitappa sinne ja kysy. Ei se muuten selviä.

Onkos kukaan muuten käynyt ilmasotakoulun testeissä nyt keväällä? En itse hakenut LJK:hon kun sinne olisi ollut meno kesken tenttikauden enkä viitsinyt heittää kevään opintoja hukkaan. Ilmasotakouluun hain sitten, koska sinne on meno vasta elokuussa. Fyysiset siellä oli kyllä todella helpot, joten taitaa olla enemmänkin se pääkoppa mikä ratkaisee. Psykologiset testit ovatkin jo sitten kuun lopussa ja sen jälkeen on vielä kahdet testit, mikäli kaikista selviää jatkoon. Jos en pääse tuonne, niin LJK:hon sitten ensi tammikuussa.

Oliko tuolla LJK:ssa tuo C-taulu käytössä? Se näyttää yleensä vähän pienempää numeroa kuin tuo E-/numerotaulu mitä terveyskeskuksissa yleensä käytetään, joten kannattaa varautua siihen, että saa siellä testeissä huonomman tuloksen. Terveyskeskusten tauluista olen aina saanut 2.0 kummallekin silmälle, mutta ilmasotakoulun taulu antoi jotain 1,7 (en muista sadaosadesimaalia) ja rajana siellä oli 1,45.

naksu sanoi:
Oliko tuolla LJK:ssa tuo C-taulu käytössä? Se näyttää yleensä vähän pienempää numeroa kuin tuo E-/numerotaulu mitä terveyskeskuksissa yleensä käytetään, joten kannattaa varautua siihen, että saa siellä testeissä huonomman tuloksen. Terveyskeskusten tauluista olen aina saanut 2.0 kummallekin silmälle, mutta ilmasotakoulun taulu antoi jotain 1,7 (en muista sadaosadesimaalia) ja rajana siellä oli 1,45.

Jaahas ei pidä pelotella porukkaa... tuli katottua sieltä ilmasotakoulun sivuilta, että näkövaatimus olikin 1,25. :)

Mitä tehdä?

Olen ajatellut viimeiset puolivuotta tota Ljk-inttiä.
Nyt kun tilaan keväällä hakemukset ja selitän kutsunnoissa
syksyllä että olen hakenut jo Uttiin , no ei siinä mitään
mutta jos testit ovat tammikuussa ja sattuisi että en pääsekkään
sisään mitä tehdä missä suorittaa varusmiespalvelus kun kutsunnatkin on ohi?

Matsku sanoi:
Olen ajatellut viimeiset puolivuotta tota Ljk-inttiä.
Nyt kun tilaan keväällä hakemukset ja selitän kutsunnoissa
syksyllä että olen hakenut jo Uttiin , no ei siinä mitään
mutta jos testit ovat tammikuussa ja sattuisi että en pääsekkään
sisään mitä tehdä missä suorittaa varusmiespalvelus kun kutsunnatkin on ohi?

Haet lykkyä ja haet uudestaan tai ilmoitat sotilasläänin esikuntaan, että haluat vaihtaa palveluspaikkaa. Tietääkseni et voi edes kutsunnoissa laittaa LJK:ta listaan, vaan siihen täytyy laittaa joku "tavallinen" palveluspaikka.

Eiköhän tässä threadissä löydy ihan riittävästi tappelua siitä mikä LJK:n jälkeen "kovin" palveluspaikka. :) Valitse joku niistä. ;)

Jos Ljk:hon ei pääse 2005huhtikuussa.

Eiköhän se ole Sotilaspoliisiksi 2005 heinäkuussa tai 2006 tammikuussa.

Testeihin ainakin Hiihto on ok. Sekä vatsat että selät että uinti.
Ja miksei juoksukin jos tarpeeksi treenaa.

Matsku sanoi:
Eikös Ljk:hon voi päästä vaikka normaali intti olisi suoritettu?

Ei. Voit kylla olla aloittanut palveluksesi jossain muualla ja sitten kesken palveluksen voit aloittaa LJK:n mikali lapaiset testit, mutta jos passi on lyoty kouraan ja TJ on 0 niin jalkeenpain et voi menna suorittamaan.

eli pitää niellä tappio kuin mies ja miettiä muita paikkoja.
:offtopic: jos katsotaan tavallista varusmiestä ja laskuvarjojääkäriä niin mitä siihen väliin jää eli jotain monipuolista ja rankkaa? erikoisjoukot ei siis käy.
ajattelin että porin prikaatin jääkärit olis ehkä?

naksu sanoi:
Onkos kukaan muuten käynyt ilmasotakoulun testeissä nyt keväällä? En itse hakenut LJK:hon kun sinne olisi ollut meno kesken tenttikauden enkä viitsinyt heittää kevään opintoja hukkaan. Ilmasotakouluun hain sitten, koska sinne on meno vasta elokuussa. Fyysiset siellä oli kyllä todella helpot, joten taitaa olla enemmänkin se pääkoppa mikä ratkaisee. Psykologiset testit ovatkin jo sitten kuun lopussa ja sen jälkeen on vielä kahdet testit, mikäli kaikista selviää jatkoon. Jos en pääse tuonne, niin LJK:hon sitten ensi tammikuussa.

Lentäjille käytetään yleensä sekä siviilipuolella että "firmassa" tota C-taulua, kun siinä on vaikeampi yrittää arvailla oikeita tuloksia. C-kuvio "hämärtyy" helpommin, kuin E-kirjain.

LentoRUK:ssa oli (90-luvun puolivälissä!) lentopalvelukseen pääsyn (ja siellä pysymisen) raja cooperissa 2800m. Cooperin-testiä juostiinkin sitten parin kuukauden välein. Muuten se testeissä ajettu kuntopyöräkoe oli aika helppo ikänsä pyöräilleelle.

Painekammiota pelkäisin, jos jotain nyt välttämättä testeistä pelätä haluaa ;)!

Psykologisia juttuja testeissä oli tosi paljon, mutta niitä ei mun mielestäni edes kannata harjoitella! Parhaan tuloksen niistä saa rentona ja rehellisesti vastattaessa! Valehtelusta kysymyksissä jäät varmasti "kiinni", koska samoja kysymyksiä kysytään testeissä moneen kertaan ja kysymyksiä on tuhansia sekä haastatteluita useita, joten valehtelemansa vastaukset ennättää unohtaa moneen kertaan ja sitten testituloksista tulee kovin skitsofreenisiä :).

Itsessään testit ovat jo tosi mielenkiintoiset ja palveluksen aikana Hawkin takapenkille pääsy pariin kertaan ja 10min. henk. koht. ohjausaikaa harjoitusalueella kruunas kaiken!!! Niin ja hommasta saattaa saada jopa hyväpalkkaisen ja mielenkiintoisen ammatin vähillä opintolainoilla ;)!

jake_soomi sanoi:
Lentäjille käytetään yleensä sekä siviilipuolella että "firmassa" tota C-taulua, kun siinä on vaikeampi yrittää arvailla oikeita tuloksia. C-kuvio "hämärtyy" helpommin, kuin E-kirjain.

LentoRUK:ssa oli (90-luvun puolivälissä!) lentopalvelukseen pääsyn (ja siellä pysymisen) raja cooperissa 2800m. Cooperin-testiä juostiinkin sitten parin kuukauden välein. Muuten se testeissä ajettu kuntopyöräkoe oli aika helppo ikänsä pyöräilleelle.

Painekammiota pelkäisin, jos jotain nyt välttämättä testeistä pelätä haluaa ;)!

Psykologisia juttuja testeissä oli tosi paljon, mutta niitä ei mun mielestäni edes kannata harjoitella! Parhaan tuloksen niistä saa rentona ja rehellisesti vastattaessa! Valehtelusta kysymyksissä jäät varmasti "kiinni", koska samoja kysymyksiä kysytään testeissä moneen kertaan ja kysymyksiä on tuhansia sekä haastatteluita useita, joten valehtelemansa vastaukset ennättää unohtaa moneen kertaan ja sitten testituloksista tulee kovin skitsofreenisiä :).

Itsessään testit ovat jo tosi mielenkiintoiset ja palveluksen aikana Hawkin takapenkille pääsy pariin kertaan ja 10min. henk. koht. ohjausaikaa harjoitusalueella kruunas kaiken!!! Niin ja hommasta saattaa saada jopa hyväpalkkaisen ja mielenkiintoisen ammatin vähillä opintolainoilla ;)!

Noissa psykologisissa pitäisi myös olla jotain muistia testaavia testejä? Millaisia nämä sitten käytännössä ovat? Jotain numeroita joita vilahtelee näytöllä ja sitten pitäisi muistaa ne? Jos viitsit valaista niiden sisältöä, niin hienoa. :)

ps. Tuo opintolaina argumentti tulee aina esiin kun on kadettikoulusta, poliisikoulusta tai vastaavasta kyse, mutta en kyllä tunne henk.koht. ketään tkk:lta tai yliopistolta, jotka olisivat sitä ottaneet... Ainakaan mun opiskelukavereiden joukossa ei näitä ole. Mielenkiintoista, että tämä aina otetaan esiin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom