Laskuvarjojääkäriksi 2004

No hitto vie! Eihän elämässä voi aina ruveta itkee, on vaan pelattava niillä korteilla, jotka on jaettu. On tuo ljk ollu jo niin kauan tavoitteena, että ei kiinnosta perääntyä sellaisen vuoksi, johon itse ei voi vaikuttaa. Pientä selvittelyähän tuo edes testeihin pääsy vaati, mutta onhan sekin jo yks askel lähempänä omia päämääriä. Ja pitää muistaa, että kova sisu korvaa paljon puutteellisia ominaisuuksia.:thumbs:

Sille uinnille ei oo noin pisteytyksellisesti annettu kovinkaan suurta arvoa. Varmaan halutaan nähdä, että kaikki sinne pyrkivät osaavat jotenkin uida. Eihän 5.15 oo kova, mutta sellaiselle, joka ei oo uinut, se voi riittää karsiutumaan. Mut tsemia vaan paljon ni kyllä se menee!:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juoksun ja uinnin välillä o aikaa suunnilleen 40 minuuttia, jos juokset ensimmäisessä ryhmässä, eli täysii vaan jokaisessa lajissa

Originally posted by Saapas
Heh heh, vetäsin 12kg repun selkään ja juoksin 6km. (tai noh, puolet kävelin, jalat meinas katketa lopullisesti)
Taidan alottaa "hieman" kevyemmin, 8kg vois olla hyvä.
Millä painoilla te ootte alottanu juokseen ja kuinka nopeesti jalat tottuu rasitukseen?

jaloilla menee minimi 6kk että ne tottuu tohon rasitukseen, voi vetää tietty vähemmilläkin treeneillä, mutta vaatii sisua, kun tulee niin paljon maitohappoa että kramppi on varma.

mut jos oot juossu aikasemmin niin parikertaa kun käy niin oppii juoksee painon kanssa, se eroo kumminkin aikapaljon tavallisesta juoksusta.

pakkasta on muuten sitten -15, että se on jo huono, ottakaa paljon vaatetta mukaan.

viimeksi viimevuonna treenannu noissa pakkasissa. tietää että on illalla keuhkoissa semmonen "pöhö" olo.

utissa pakkasraja kai on kumminkin sama kuin virallisissa hiihtokisoissa, joka on muistaakseni -18. joku voi korjata jos tietää paremmin.

Utissa on pakkasrajana -20. ELi jos sen verran tai enemmän on pakkasta, niin riittää kuhan pääset maaliin. Vetäkää juoksu vaan täysillä älkääkä säästelkö. Siitä saa eniten pisteitä ja sitä varmaankin arvostetaan eniten siellä. Ja muistakaa omat vesipullot sinne jäähalliin. Siinä ei kerkee käydä huomassa lihaskuntojen välillä ja ainaki mulla oli suu koko aja ihan kuiva. Siellä pärjää hyvin sekä shortseilla ja pitkillä housuilla. Ja siinä on tarpeeks aikaa vaihtaa vaatteita.

Broke sanoi:
Miten teitte noitten aterioitten kanssa? Söittekö aamulla ihan tukevasti? Entä se ateria ennen hiihtoa?

Mä heräsin jo 5.15 ja tein omat puurot, söin ehkä pikkasen vähemmän kuin yleensä, mutta kuitenkin paljon. Eipä tullut yrjö olo juoksussa ja kuntopiireissä. Aamulla jotkut söi vielä vähän ennen seittemää sitä aamiaista.

Uinnin jälkeen vedin maltoa(1 desi puoleen litraan vettä), vähän heraa ja suolaa, näitä puolen tunnin välein yhteensä kaks, ruokaa en syöny lajien välissä.

Vikasta juomasta oli sitten reilu tunti tohon hiihtoon. Hiihdon ajalle pistin vettä puol litraa, maltoa puol desiä ja suolaa ripauksen vesipulloon mut ei sitä tullu oikeestaan juotua, vähän epäkäytännöllinen systeemi. Olis ehkä ollu ihan hyvä saada jotain ton hiihdon aikana, noista juomista oli kuitenkin jo sen verran aikaa.

Ei krampannut paikat enkä laatannut ja tulin kuitenkin maaliin ajoissa hiihdossa, että ei toi nyt ihan päin helvettiä sitten ollut.

Mutta psykologiset ne sitten ei mennykkään niin hyvin. Pitäs olla oma ittensä ja tuoda ne oikeat omat vahvuudet esiin.

Nyt on sitten testit mun osalta ohi. Päällimäisenä jäi vähän pettynyt ja turhautunut olo. Testien tulos oli omalta osaltani se, mitä odotinkin; kaikki hyvin lääkärintarkastukseen asti. Fyysiset testit toivat 34 pistettä, mikä oli sinällään ihan hyvä tulos, muttei merkitsevä minun jatkon kannalta. Se lääkärin yhteenveto minun kyvykkeedesti päästä laskuvarjojääkärikouluun oli lyhyt ja ytimekäs: emme voi ottaa tänne astmaattikkoja.

Jo edellisenä iltana naureskelin niiden mun tupakavereitten kanssa, että huomenna pahin suoritus tulee olemaan lääkärintarkastus. Se, että minut hylättiin astamani vuoksi, ei todellakaan ollut mikään yllätys, mutta ehkä sitä vain tahdo päästä haaveistaan ihan noin vain irti, vaikka mahdollisuudet niiden toteutumiseen olisi prosentin luokkaa.

Pienen katkeruuden alta kuitenkin löytyy paljon positiivistä, minkä vuoksi reissua ei voinut sanoa turhaksi. Näin ja koin paljon uutta, tietyllä tavalla ylitin omia rajojani, ja ennen kaikkea tapasin paljon hyviä tyyppejä, joiden kanssa vedetyt testit sai ihan oman värinsä. Toivotaan, että "Turku" selkävaivoistaan huolimatta pääsisi sisään, ja että "Lahti" nostaisi lahtelaisin heikkoa prosentuaalista menestystä, ja raivaisi tiensä LKJ:n "Lahden kiintiöpaikalle".

Paljon tsemppiä testiin menijöille, hoitakaa hommat kotiin. Ainiin! "VÄLIT KIINNI!!"
-Joensuu-

Broke sanoi:
Ootko tulossa nyt tammikuussa vielä testeihin? Kiirettää pitää..

Itellä oli kympin levy siellä repussa. Alussa juokseminen tuntu ihan kuolemalta, mut pari kerran jälkeen siihen tottu.. (joskaan kertojakaan ei tullut kuin 4 :nolo: ..)
Ens vuonna vasta, on tässä aikaa vielä vuosi totutella.
PS. leukoja ei mee viä yhtään... No ehkä kaks :D

Miten noissa lääkärintarkastuksissa huomioitiin allergiat? Meinaan vaan että kuulin että allergiat testataan siellä. Jos näin tehtiin niin miten testattiin?

Entä näkö, miten näkö testattiin?

Oliko lääkärintarkastuksissa muuten mitään ihme juttuja mitä ei muualla testata?

Muutoinkin kaikki tieto pääsykokeista olisi hyvä lisätä tänne koska se helpottaa ensivuoden hakijoiden elämää...

Te jotka menette 2004

Minä vuonna ovat syntyneet jotka menevät nyt huhtikuussa
laskuvarjojääkäriksi??

-84 vai löytyykö tältä foorumilta yhtään vuonna -1985 syntynyttä
joka lähtee nyt Huhtikuussa.

Kun tilasitte hakemuksen pitikö liittää ajokortti hakemukseen?

mä oon 85 ja hain sinne tänä vuonna, on siel kaikenikäisiä, mut enimmäkseen 18 ja 19
yks kaveri oli 21 vuotias ja haki sinne

ei tarvinu ajokorttia liittää hakemukseen

grawier sanoi:
Miten noissa lääkärintarkastuksissa huomioitiin allergiat? Meinaan vaan että kuulin että allergiat testataan siellä. Jos näin tehtiin niin miten testattiin?

Niin, miten allergiat testattiin, vai testattiinko?

Itellä pientä ja lievää allergiaa (ei vaadi lääkitystä), haittaako se?

H.C sanoi:
Niin, miten allergiat testattiin, vai testattiinko?

Itellä pientä ja lievää allergiaa (ei vaadi lääkitystä), haittaako se?

"Karsivia tekijöitä ovat vaikeat ihotaudit, lääkehoitoa vaativat allergiat, hoitamattomat hampaat tai hammasproteesit, vuotta tuoreemmat raajojen murtumat tai vaikeat nivelvammat sekä rikosrekisteri tai rangaistukseen johtaneet teot (varkaus, kavallus, pahoinpitely tms)."

Lähde: http://www2.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/haku_ljk.dsp

Eli periaatteessa lievä allergia ei ole ainakaan noiden nettisivujen mukaan ole karsiva tekijä. Ei allergioita erikseen testattu, arviointi perustu varmaan siihen lääkärintodistukseen, joka piti lähettää hakemuksen mukana. Jos sulla siinä lääkärintodistuksessa on lievä allergia, niin se lääkäri siitä varmaan kyselee vähän, että minkälainen se on jne. Siellä täytetään myös kaikenlaisia terveyteen liittyviä lappuja, joista se lääkäri ainakin mulla bongas sen, että mulla oli mennyt nivelsiteet pari vuotta sitten. Jos sulla on allergia(edes lievä) niin ne kyllä kysyy siitä.

Eli mitään varsinaisia allergiatestejä ei tehty minulle, eikä tietääkseni kenellekään muullekaan. Miten se valintaan vaikuttaa, riippuu tietenkin siitä minkälainen allergia on kyseessä, kuinka vakava jne. Luulisin, että jos allergia on hyvin lievä ja mitätön, niin ei ne sinua suoraan lääkärintesteissä sinua heitä ulos.

Mites tota, kannattaako toi reppujuoksun harjoittelu aloittaa kevyellä painolla ja "täyspitkällä" lenkillä vaiko täydellä painolla ja lyhyillä lenkeillä. Menee nyt tuo 5 kilsaa ilman painoja n.23 minuutissa.

.
Voisikohan joku Juuri sisäänpäässyt kertoa minkälaisia aikoja ja tuloksia noista testeistä sai.

itsekin olen ensivuonna kokeilemassa sisään.
tietäisi vähän minkä tasosia jamppoja sinne pääsee
Itselläni tihkoo eniten tietenkin kunto ja hieman uinti , mutta niiden hiominen on jo aloitettu ja tarkoituksena olisi että loppu syksystä olisi siinä kunnossa että tarvitsee vain viimestellä viimeiset kuukaudet.

-IS-

En jaksanut lukee koko viestiketjua...

Suosittelisin kuitenkin LJK:hon hakeville samanaikaista hakua Ilmavoimien ohjaajakoulutukseen; http://www.ilmavoimat.fi/index.php?id=11 , jos lihasten lisäksi korvien välistäkin löytyy jotain ;)!

Itse kävin aikoinani LentoRUK:n ja sain sitä kautta lentolupakirjan siviiliin 800mk:lla ;)! Meidän kurssille tuli 6 kaveria LJK:sta eli noi tyypit olivat päässeet LJK:n kurssille, mutta "vaihtoivat" sisäänpäästyään LentoRUK:iin lentäjän ammatin toivossa. Moni noista 6:sta tyypistä lentää tänäpäivänä Hornettia tai Finnairin "busseja".

Suosittelen nuorille miehille/naisille armeijapalveluksesta kaiken mahdollisen hyödyn ulosmittaamista! Hyvin suoritettu varusmiespalvelus nimittäin auttaa töiden saannissa pirusti! Nim. kokemusta on!!!

täytän tota kyselylomaketta, onkohan tolla merkitystä LJK:hon pääsyssä jos laitan että käytän "joskus" alkoholia enkä "en ollenkaan"?
eihän ne sitä varmaa tiedä, löytyykö alkoholia kusikokeista jos ne ottaa?

No eihän alkoholia löydy kusesta jos et oo kännissä... Sitä paitsi eikai sinne pyrkiessä tarvitse mikään absolutisti olla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom