Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En väitä, etteikö se ihan syystä ole 2900m mikä on "riittävällä tasolla" koulutukseen. Rohkenisin kuitenkin epäillä että tuolla rajapyykillä karsitaan pois niitäkin, jotka selkeästi jäävät sen rajan alle - 2850m siis riittäisi kutsukirjeeseen.

Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne ottavat testeihin tällä uudella systeemillä. Helpottaahan se toki kaikkien oloja, jos on vaikka enemmän tilaa juoksussa ja uinnissa.

Niin tai näin, ensi viikollako niiden kutsujen jo pitäisi tulla?

Treenataan kovaa! :thumbs:

ajasta en tiiä mut uinti ainaki tuntuis sujuvan suht hyvin. Oon uinu sellasta 2000-2500metriä 200-500metrin sarjoissa. Pitänee joku raahata kaveriks kellottamaan ni näkee sen ajanki sitte. Veikkaisin sen olevan siinä 3:30 paikkeilla

Napsahti antibioottikuuri kurkussa olevaan tulehdukseen ja viikko lisälepoa. Yritän nyt parantua parhaani mukaan, sitten ankara loppukiri päälle! Vähän kyllä pelottaa..

Uinti on mennyt säännöllisesti siihen 3:40-3:50 ja en oo ihan kuollut ollu eli varaa on vielä puristaa.

Minkälaisia treenaussuunnitelmia teillä on tälle loppuajalle?

Itellä ois tarkotus lisätä tota reppujuoksua kunnes 3kilsaa menee alle 13min. Siitä seuraava tavoite 23min 5 kilsaa, joka toivottavasti alittuu jo tässä kuussa että uskaltaa testeihinkin mennä. uinti menee siinä nelisen minuuttia rennosti uimalla. lihaskunto pitää kyllä saada siihen malliin että täydet pisteet tulee kun ei oo varaa jättää hiihdon ja juoksun piikkiin.

Ajattelin kanssa juosta paljon repun kanssa ja käydä uimassa. Hiihto ois tietenki tärkee, jos sitä lunta nyt vaan tulis. En muista millon viimeksi oisin toivonu pääseväni hiihtää. Onko tullu jo kutsuja testeihin?? Muistakaa että ennen uintia on se juoksu, se pudottaa varmasti aikaa..

Hakijoita ainakin oli reilusti vähemmän ku viime vuonna. Sen veran tosta onnistuin kuulemaan =(. Toisaalta eihän kurssi 45:n verosta ryhmää saa kyllä millään kasaan ;)

Hakijoita ainakin oli reilusti vähemmän ku viime vuonna. Sen veran tosta onnistuin kuulemaan =(. Toisaalta eihän kurssi 45:n verosta ryhmää saa kyllä millään kasaan ;)

Ja saisiko saman suomeksi? Oletko siis itse kurssilla 45 ja kuulit hakijamäärän tippuneen?

Ps. Eipä tainnut k45 rikkoa k44:sen cooper-keskiarvoa :whip:

Jaa, hakijamäärä tippunut. Eikö sinne yleensä ole ollut 600 hakijaa?

No, toivottavasti on alhainen hakijamäärä ensi kerrallakin. Että minullakin olisi jotain jakoa.

Aika mielenkiintonen ylläri oli tänään postilaatikossa. Kirje Utista. Teitä(minua) ei kutsuta valintakokeeseen. Alla oli lista perusteluista, joista vissiin tarkotus valita omansa. Mulla kaikki muut oli kunnossa paitsi coopperitulos. Valintakokeisiin pääsylle edellytetään 2950 metrin coopperitulosta. Ite oli laittanu 2900 metriä. Eipä tässä mitään juu...

Mikä harmittaa eniten(harmittaa siis todella paljon)? Varmaan se, että viimesen vuoden on reenannu kovasti sitä yhtä päivää varten, jonne ei olekaan sitten menemistä.Varmaan se, että vastoin kaikkia mun oletuksia, testeihin pääsylle oli laitettu joku coopperiraja, joka oli vaan 50 metriä enemmän kun mitä laitoin. Varmaan se, että ei koskaan pääse edes yrittämään 50 metrin takia. Vaikka miten paljon mielummin olisin pudonnu testien fyysisissä, vaikka siinä juoksussa, kun että en pääse edes yrittämään.

No, tulipahan kuntoiltua. Sitä en ennen oikeastaan oo tehnykään.

Aika mielenkiintonen ylläri oli tänään postilaatikossa. Kirje Utista. Teitä(minua) ei kutsuta valintakokeeseen. Alla oli lista perusteluista, joista vissiin tarkotus valita omansa. Mulla kaikki muut oli kunnossa paitsi coopperitulos. Valintakokeisiin pääsylle edellytetään 2950 metrin coopperitulosta. Ite oli laittanu 2900 metriä. Eipä tässä mitään juu...

Mikä harmittaa eniten(harmittaa siis todella paljon)? Varmaan se, että viimesen vuoden on reenannu kovasti sitä yhtä päivää varten, jonne ei olekaan sitten menemistä.Varmaan se, että vastoin kaikkia mun oletuksia, testeihin pääsylle oli laitettu joku coopperiraja, joka oli vaan 50 metriä enemmän kun mitä laitoin. Varmaan se, että ei koskaan pääse edes yrittämään 50 metrin takia. Vaikka miten paljon mielummin olisin pudonnu testien fyysisissä, vaikka siinä juoksussa, kun että en pääse edes yrittämään.

No, tulipahan kuntoiltua. Sitä en ennen oikeastaan oo tehnykään.

Et sitten älynnyt pistää siihen 3000 metriä jos kerran olisit halunnut osallistua testeihin? Onnea!:david:

Aika mielenkiintonen ylläri oli tänään postilaatikossa...
Kaverilla ihan sama juttu. :( 2900 papereissa ja ei pääse yrittämää jonkun mitättömän 50 metrin takia. Todellakin kaikkein vittumaisin tilanne, paljon mieluummin ois varmasti pudonnu sit vaikka itse testeissä.

Tosiaan kukaan ei osannut odottaa, että tuolla coopper paperilla karsittaisiin ketään. Puolustusvoimatkin totesivat, että paperilla on tarkoitus osoittaa kokelaalle itselleen hänen kuntotasonsa. Samassa tiedotteessa todettiin, että 2900 metriä on riittävä tulos koulutuksen aloittamiseen. Vittumaista toimintaa PV:ltä.

Itelleni tuli kutsu testeihin ja mukana tulleiden papereiden mukaan tänä vuonna on yli 600 hakijaa. Liekö Artifexilla väärää tietoa vai onko papereissa väärä luku? Joka tapauksessa testit kutsuu 23-24.1

Juuri sama yllätys kuin rokulilla. Paperissa väitetään että hakemuksestani puuttuivat kaikki tarvittavat liitteet, itse hakemus puuttui, lääkärinlausunto perusteella, varusmiespalvelus muka suoritettu ja tuo tarvittava 2950m testitulos puuttui.

Mutta ilmeisesti listasta sitten pitää valita se joka sopii, nimittäin itsellänikin luki 2900m papereis, kaikki muut tietenkin ovat kunnossa. Mielestäni hyvin huonosti ilmoitettu asia, ja perseestä on se että etukäteen puolustusvoimien sivuilla sanottiin seuraava

"Tarkoituksena on se, että juoksutestin suoritettuaan hakijat ymmärtävät ensisijaisesti itse millä tasolla heidän kuntonsa on. Aikaisempien vuosien perusteella voidaan sanoa, että 2900 metrin tulos juoksutestissä on osoitus siitä, että peruskunto on riittävällä tasolla vaativan koulutuksen aloittamiseen"

Eli suoraan sanottuna valehdeltiin. Soitan vielä Uttiin varmistaakseni että kutsu jäi nimenomaan coopperista kiinni.

Vituttaa kieltämättä lievästi, mutta pakkohan se on hyväksyä jos asia noin on. Ja jos marlin asenne on tyypillistä ljk:eille, niin immola saattaakin olla parempi vaihtoehto. Onneksi olkoon teille jokka satuitte juoksemaan coopperin myöhemmin, yksinkertaisesti paremmin tai pyöristämään tulosta ylöspäin.

Jos ei 3000 metriä taivu cooperissa, niin onkohan se teidän paikka ihan siellä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom