Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Omissa testeissä aikoinaan punnerrukset tehtiin parin kanssa niin että toinen piti kättä nyrkissä punnertajan rinnan alapuolella. Alhaalla siis rinnan piti koskettaa kaverin nyrkkiä ja ylhäällä kädet ojentaa suoriksi. Käsien leveys noin olkapäiden tasalla. Riippuu varmaan täysin ukoista ketkä on vetämässä pääsykokeita. Jotkut voivat olla kovinkin tarkkoja, mutta kuitenkin ihan perus punnertelua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Testeissä tehtävät punnerrukset ovat juurikin näitä "ojentajapunnerruksia", jotka siis suoritetaan siten, että lähtöasennossa sormet osoittavat suoraan eteenpäin ja kädet ovat maassa hartianleveydellä, ja alas laskeuduttaessa kädet kulkevat kylkilinjaa pitkin. Punnerrukset ovat helpompia, jos kädet ovat leveämmällä, jolloin liike ottaa enemmän rintaan.

Edellämainittu mittaustapa on usein myös käytössä, eli kaveri pitää kättä nyrkissä punnertajan alla, jolloin punnerruksista tulee riittävän syviä, mutta itseä ei voi päästää kokonaan maahan lepäämään toistojen välissä.

Kiitoksia vastauksista! Tietää ruveta treenaamaan noita "ojentajapunnerruksia" ihan tosissaan, jos valvonta sattuu olemaan tiukkaa. Ei se tosiaan niin millintarkkaa varmasti ole, mut parempi varautua etukäteen kuin olla sit testeis et mitä vittua. Koska itse ainakin yllätyin siitä kuinka paljon raskaampi tuo liike oli, varsinkin kun siihen ei ole tottunut.

boneviolin, ihan hyvin tässä on päästy treenailemaan, onnistuin jopa kerran hiihtämässä ennenkuin joku keksi vääntää lämpötilan plussalle ja lumet lähti.

Tuo uinti kuulostaa vähän liian mielenkiintoiselta kun siihen ilman uimalaseja sähläämiseen lisätään vielä tungosta. No tietääpähän ainakin että on menossa oikeaan suuntaan jos osuu kaveria jalkapohjiin? ;)

Hyviä treenipäiviä, muistakaa levätä että ei tule sitä *¤&#% ylikuntoa!

Aattelin aluks treenata uintia ilman laseja mut se oli pakko hylätä ku siellä vedessä ku pulikoi pidemmän aikaa ni se krooli käy silmiin ni sit ne on ihan punaset koko loppu päivän :D Portsariki kysy yks ilta et "Pysytkö hereillä?" vaikka en ollu vielä oikeen mitää kerenny edes ottamaan :D

mulla kävi vittumainen juttu kun kokeilin uidessa vähän kroolia. Siinähän nilkka tunnetusti ojentuu potkussa sillä seurauksella että tuli vittumainen kramppi.
Hyvä että pääs altaasta pois kun ei saanu jalkaa suoristettua. Sitten ku oli tasamaalle päässy sai vasta painettua kantapään alas. tästä seurauksena melkein viikon treenitauko uinnista ja juoksusta pohjekivun vuoksi

Miten pystyy parantamaan leuanveto tulosta??

Moro kaikille. Oon seurannu keskustelua ja huomannu, että täällä on paljon samanhenkistä porukkaa. Oon ite hakemassa kanssa ja mietin, että pystyykö parissa kuukaudessa parantaa leuanvetoo noin 7:stä 14:sta. Millä tavalla ootte treenannnu leukoja? Ja mikä on se oikea suoritus, joka hyväksytään?

Moro kaikille. Oon seurannu keskustelua ja huomannu, että täällä on paljon samanhenkistä porukkaa. Oon ite hakemassa kanssa ja mietin, että pystyykö parissa kuukaudessa parantaa leuanvetoo noin 7:stä 14:sta. Millä tavalla ootte treenannnu leukoja? Ja mikä on se oikea suoritus, joka hyväksytään?

Kyllä luulisi tuon leuanvedon saavan nostettua, hyviä ohjeita tuolta:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=26468

Selailet threadia ja tarvittaessa kysyt sieltä neuvoa.

Eikös tuolla ljk:n sivuilla ole jokaiseen liikkeeseen suoritusohjeet, leuat mukaanlukien..?

Moro täältäkin. Keskustelua tullut seurailtua itsekin ja paperit tuli lähetettyä. Sitten vain toivotaan parasta ja odotellaan kutsua testeihin. Toivottavasti hakemillani tuloksilla pääsisi edes testeihin asti. Intti alkaa joka tapauksessa tammikuussa. -87 syntynyt olen ja oli viimeinen mahdollisuus hakea tuonne. Harmittaa vähän kun ei tullut harjoiteltua varsinkin juoksua enempää..

vielähän tässä kerkee juoksentelemaan. Itellä ollu nyt 2-3 viikkoa taukoo juoksusta ku jalat kipeyty jotenki siitä, tänää aattelin kokeilla taas et joko onnistuis.

Sais sitä lunta vaan tulla nyt et pääsis hiihtämään. Tällä menolla testienki hiihto-osuus joudutaan suorittamaan sauvakävelynä :D

Kyllähän täs vielä ehtis juoksemaan jos vain pääsis.. Iski kuumeflunssa päälle ja lievästi sanottuna vituttaa. Viikot hupenee silmissä ja juoksu ei oo haluamallani tasolla ja sitten vielä pitää tulla kipeeksi. Alkaa vähän hirvittämään.. :S

No, lumihan vain nopeuttais sitä hiihtämistä :D Mutta on kyllä mielenkiintoista nähdä että kuinka se järjestetään jos lunta ei yksinkertaisesti ole..

Koska kutsua valintakokeeseen muuten pitäisi ruveta odottelemaan? Tuleeko se joulukuun puolella, onko tietoa?

Kiitti leuanvetovinkeistä. Kehitystä on tapahtunu jo vähän, mut kyllä muakin alkaa toi hiihto pelottaa. Aika vaan alkaa loppuu kesken. Kokeilin muuten testejä ilman hiihtoa ja reppujuoksun tilalla coopperia, niin huomasin, että ne vetää aika loppuun. Siitä hiihdosta tulee aika tuskasta, varsinkin jos ei ole päässy treenaa. Millaiset paperit lähetit Juhasu? Vaikuuttaako muuten koulutodistus mihinkään?

Kyllä sitä lunta pojat vielä tulee, elkää huoliko. Joka vuosi spekuloidaan samalla asialla, vaikkei vielä olekaan tarvinnut pettyä. Varmasti täällä on lunta tammikuun lopulla, kun tulette hölköttelemään ja hiihtelemään.

Ja olkaa huoleti, nuo testit ovat varsin kevyet fyysisyytensä puolesta. Vaikka osalajit saattavatkin hetkittäin rankoilta tuntua, niin tuo homma ei kestä kuitenkaan kuin muutaman tunnin. Pitäkää mieli kirkkaana, vaikka pahalta tuntuisikin. Tyhmintä mitä testeissä voitte tehdä on luovuttaa jossain lajissa. Itseänne te vain petätte siinä vaiheessa.

Tsemiä.

Kokeilin ekan kerran reppujuoksuu ja se meni ihan hyvin, jos ei lakseta tota hiertymän aiheuttamaa avohaavaa selässä:D Mietityttää vaan ku lähetin hakemuksen vasta 29.11, et ehtikö se perille? Oon koittanu reenailla, mut se on vähän hankalaa, ku on yli 7 lajiharjotusta viikossa. Oon vaan puhki koko ajan.
No se siitä pakollisesta ruikuttamisesta. Eniten mua kiinnostaa miltä se hyppääminen tuntuu?? Onks se loistava tunne?

Terve pitkästä aikaa! Alkaako pojat jo olemaan hyvässä kunnossa? Testasin itse tänään ekan kerran lihaskunto osion. En lihaskuntoa ole vielä niin hirveästi tehny, mutta tässä tulokset:

Leuat: 14
Punnerrukset: 45
Vatsat: 48
Selät: 86
Vauhditonta pituutta en hypännyt

Missä kunnossa muut ovat...itse täytyisi vielä parantaa, jotten olisi testeissä liian väsynyt lihaskunto osion jälkeen:rock:

Tein lihaskunnon cooperin jälkeen, mut tuskin noi tosta paljoo ois muuttunu:

leuat: 9
vatsat:57
selät:83
punnerrukset:50
vauhditon: 238

Pitää noita leukoja vielä treenailla ja taikoo jostain 2 senttii tohon vauhdittomaan. Kävin myös uimassa ja olin satasen jälkeen jo aika puhki. Pitää kyl oikeesti osata uida, jos meinaa alittaa sen 3.15 ja varsinkin jos se on heti juoksun jälkeen.

Millaiset paperit lähetit Juhasu?

Jos juoksukuntoa tarkoitit niin niinkin huonolla tuloksella kuin 2850 Cooper-tuloksella lähetin paperit. Harmittaa kun olisi nyt sen verran enemmän harjoitellut että 3000 olisi juossut, mutta lähetin kuitenkin paperit etteipähän ikuisiksi ajoiksi jää harmittamaan että miksei edes yrittänyt hakea. Ja harjoittelua jatketaan kyllä 1/07 armeijaan lähtöön asti itsenäisesti jokatapauksessa..

Jep. Itse vedin kuupperis hikiset 2900 metriä, mutta kokoajan treenin niin luulis tuon kehittyvän tuosta vielä ainakin sadalla metrillä enne testejä.

Lihaskunnosta sain kaikista täydet pisteet.
Vauhdittomasta 236cm :D vielä muutaman sentin venytys ja täydet kolme pistettä. Koordinaatiotestistä sain yhden pisteen...se on muuten kohtalaisen jopa sanoisinko rankka, ellei treenaa sitä yhtään.

Uinnista viimeksi otettu aika oli 4min 11 sekuntia joten läpi kait sekin on testeissä. Hiihdosta en tiedä oikein vielä mutta sitäkin tuli treenattua pariin kertaan tuossa kun lumet tuli ja meni :D
Ehkä vielä kerkeää ennen testejä muutamaan kertaan käydä hiihtämässäkin.

Mitenkäs muilla on tuo uintitaito hallussa ja mitä aikoja saatte? :O

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom