Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Ei millään pahalla mutta ei kyllä hyvälläkään, marli näyttää olevan just stereotyyppi ylimielisestä laskuvarjojääkäristä jonka mielestä ljk:t on maan kovimpia tyyppejä, lähes arjalaisia yli-ihmisiä, ja joka sit osoittaa sen kehumalla pelkästään omaa vuosikurssia ja mollaamalla "alempiarvoisia" just ku näitä vituttaa eniten..

No, en halua usko et tuo stereotyyppi on kuitenkaan universaali. Uskon että ljk:t on sisukkaita, pirun kovakuntoisia hyviä jätkiä joiden itseluottamus täytyy olla hyvä, mutta että samalla he ovat myös tietyllä tapaa nöyriä omasta voimasta huolimatta.

Eikös täällä joku vanha ljk sanonutkin Utissa opetettavan: "Olette sitä mitä teette, ette sitä mitä puhutte." ?

P.S Lunta sentti maas, ei muuta kuin sukset jalkaan! :D

Samaa mieltä. Aika koomista, että pitää netissä päteä sillä että on käynyt ljk:n. Johtuneeko siitä, että ketään ei todellisessa maailmassa kiinnosta pätkääkään? Onko kyseinen henkilö kenties epäonnistunut muuten jotenkin elämässä, että pitää sitä kunnioitusta hakea varusmiespalveluksen ansioilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni on tavoitteena päästä joko ljk:hon tai imatralle. En kyllä näe kovinkaan suurta eroa koulutuksessa(paitsi tietenkin laskuvarjohypyt), joten kovia paikkoja varmasti molemmat. Ei sinne ljk:hon kuitenkaan pääse kuin se 80, joten kyllä imatran kokeissakin tulee olemaan kova taso!

Olin jostain lukevinani että jos läpäisee ljk:n fyysiset testit niitä ei tarvitsisi uudelleen läpäistä imatralla vaan siellä olisi pelkät psykologiset ja lääkärit.
Ihan järkevältä se ainakin omasta mielestäni kuulostaa koska testeissä ei käsittääkseni juurikan eroa ole.

Täällä treenauksen loppukiri alkoi sairastumisella :( pari päivää huilia ja päk in pisnes, toivon mukaan.

Täällä treenauksen loppukiri alkoi sairastumisella :( pari päivää huilia ja päk in pisnes, toivon mukaan.
Paskasti alkoi loppukiri mullakin. Viime viikolla hammaslääkäri poisti viisaudenhampaan suusta ja nyt haava sitten tulehtu melko pahasti. Ei muuta ku penisiliiniä ja särkylääkettä, mutta tuo edellä mainittu estää treenimisen. :jahas: Kuuri kestää viikon, mut kuulemma parin päivän päästä voi alkaa jo kevyesti treenaa. Vaikka tauko onkin sentään kohtuu lyhyt niin v*tuttaa se silti. Toivottavasti ei mitää tällästä tapahdu itse valintakoepäivänä, olis nimittäi aika katastrofi.

Ootteko äijät testaillu itteänne? Ite ajattelin joulupyhien aikaan vetää mahdollisimman tarkan testin.

Paniikki on päällä noista leuoista, ku ei mene kun 9. kertokaa treenausvinkkejä ja pistäkää tuloksia.

Onko Landoltin C- taulu se missä on niitä E kirjaimia jokasuunnassa. Lueskelin vanhalta threadilta, että se ois tolla taululla se näkötesti ja kaveri, jolla normaalisti näkö on 1,25 veti testeissä 0,6/0,8. Onko se näkötesti vaikeampi kuin tavallisessa lääkärintarkastuksessa?

Ootteko äijät testaillu itteänne? Ite ajattelin joulupyhien aikaan vetää mahdollisimman tarkan testin.

Paniikki on päällä noista leuoista, ku ei mene kun 9. kertokaa treenausvinkkejä ja pistäkää tuloksia.

Onko Landoltin C- taulu se missä on niitä E kirjaimia jokasuunnassa. Lueskelin vanhalta threadilta, että se ois tolla taululla se näkötesti ja kaveri, jolla normaalisti näkö on 1,25 veti testeissä 0,6/0,8. Onko se näkötesti vaikeampi kuin tavallisessa lääkärintarkastuksessa?

Heheh menisin sinulla tarkistuttamaan näön. Missä kaverisi 1,25 oli mitattu? Kävin itse lääkärissä näkötestissä ajokortti varten ja muistaakseni setä pisti paperiin 1,2 näöksi. Noh... jälkeenpäin kävin optikolla ja paljastui, että mulla oli näkö 0,8. Sinuna menisin optikolle tutkituttamaan näön, ettet vaan turhaan treenaa...

Tuosta näköjutusta tuli juteltua erään ljk:n kaverin kanssa Studia-messuilla.
Sanoi että taulussa on C-kirjaimia eri suuntiin aivan niinkuin E-taulussakin, mutta C:t näyttävät väsyneenä ja uimisen jälkeen mukavasti aivan ympyröiltä.

Itse sain käsityksen (näkö 1.4 ja 1.6) että pääsisin kyllä sen rajan 1.0 yli, ja jos nyt näkee "riittävästi" niin eipä sitä näköjuttua kannata miettiä, koska paha sitä on reenatakaan.

Syvyysnäkö onkin sitten toinen mielenkiintoinen näkötesti, siinä kuulemma katsotaan vähän niinkuin mikroskoopiin ja koitetaan rullaamalla saada näkemänsä levyt samalle tasolle. Siitäkin kaveri mainitsi, että jos ei omasta mielestä näössä ole ikinä ilmaantunut mitään tuollaista syvyysnäköongelmaa niin eipä ilmaannu sielläkään.

Mukava kaveri muuten kaikin puolin, sellaset kyllä motivoi pyrkimään ljk! :)

Heheh menisin sinulla tarkistuttamaan näön. Missä kaverisi 1,25 oli mitattu? Kävin itse lääkärissä näkötestissä ajokortti varten ja muistaakseni setä pisti paperiin 1,2 näöksi. Noh... jälkeenpäin kävin optikolla ja paljastui, että mulla oli näkö 0,8. Sinuna menisin optikolle tutkituttamaan näön, ettet vaan turhaan treenaa...

Itselläni kävi justiin päinvastoin, terkkari ja lääkärit pistivät näöksi 1,0 mut optikolla se olikin 1,25, että tiedä nyt sitten mikä se oikeasti on.. No, onneksi ei tarvitte tuosta näköjutusta enää niin stressata. :)

Kaverin näkö testattiin ihan perusterveystarkastuksessa. Pitäis varmaan käydä testailemassa sitten sitäkin. Ja sitten jos ei näe ,niin koittaa vetää testin lotolla, eihän sitä koskaan tiedä:D

En oo kertaakaan pitäny ittelleni testipäivää, ainakaan vielä. Mutta sellanen vois olla ihan tarpeellinen. Leukoja mulla menee ainakin 10. En oo testannu maksimia, 10 sarjoja vedelly. Maksimi vois olla jossain siinä 15 paikkeilla, joten ei välttämättä testipäivänä mene ihan sitä. Treenaukseen en voi enempää vinkkejä antaa, vaan sen että vedät jonkun 5-10 sarjan aina ohimennen. Jos tanko sattuu olemaan oman huoneen oven karmeissa, niin ainakin tulee vedettyä niitä sarjoja useampaan otteeseen. Kaveri sano, että lisäpainoilla saa hyvin lisättyä toistoja, mutta en oo ite niin montaa kertaa kokeillu et voisin yhtyä tähän. Voi hyvinkin olla, että toimii.

Näöstä: Se taulu, missä on ne E:t on yllättäen E-taulu, taulu jossa on C:t on sitten se C-taulu. E-taulussa paras tulos on tietääkseni 1.0/1.0, tai ainakin mulla oli ja niin se lääkäri sanoi. Lääkärintarkastukset ei varmaan oo millään tavalla toisiaan vaikeempia, mutta hyvin mahdollisesti Utin lääkäri on tarkempi, että saadaan ne oikeasti huononäköset veke sieltä. Yleinen lääkäri saattaa itsekin kattoa vähän sormien läpi.

Hyvää joulua kaikille ja reeni-intoa ;)

pistetääs tänne gallup pystyyn. eli mikä on teidän leposykkeenne? mittasin jolupäivänä sykemittarilla kun olin ensin pitkään ollu makuuasennossa ja näytti 52. Keväällä lääkärintarkastuksessa se oli 58, eli joko se lääkärissä käynti vaan jännitti jonkin verran tai sit on ollu treenaamisella jotain merkitystä asiaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom