Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Ootteko treenannu kuinka uintia? Ite alotin tällä viikolla ja tarkoitus olis käydä tästä lähtien kerran viikos jos vain suinkin pystyy.

Olin jo ihan valmistautunu opettelemaan uimaan kroolia oikein. "Osaan" siis kylllä uida sitä, mutta en teknisesti oikein kun väsyn jo 25m jälkeen.. Rintauinti sitten taas sujuu tuosta vain eikä matkalla oo väliä. Mutta koska se on hitaampi ku krooli niin olin jo hylänny sen.. mutta kun sit kokeilin testata 200m rintauinnilla niin se meniki 3.40, mikä oli melkoinen yllätys! :eek: Että meikäpoika taitaa vetää rintauinnilla :)

Oonko outolintu vai onko muilla samaa tilannetta tai ootteko kuullu että joku olis vetäny rintauinnilla? :)

Ja Ralop, jos en pääse 2007 Uttiin enkä immolaan ja jos mut määrätään kutsunnoista 2008 erään muutenki, niin nähdään sit 2008 Utis! :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En oikeen oo mikään uinnin ammattilainen ni pitää ihan kysyä: Onko toi rintauinti yhtäkuin sammakkouinti vai onko se sitä et käydään välillä pinnan alla? :david:

Ite meinasin tohon 2008 erään pyrkii jos on sillonkaan tarpeeks hyvässä kunnossa, eniten pelottaa toi sukellus minkä pitäs olla helppo mutta kun tuo vesi ei oo oikeen mun paikka..

Itselleni ei termi sammakkouinti ole tuttu, mut kyllä se ihan kuvaava kai on. :) Kyllä siinä mennään pinnan alle, ainakin jos oikein kunnon rintaa ui.

Oon käyny nyt ite kerran viikossa kans uimassa mut kohta varmaan alan käymään kaks kertaa. Uinti ei kyl tosin pitäis tuottaa mitään ongelmia testeis.
Mulla on kyl toiminu toi krooli paljon paremmin ku rintauinti, pääsee nopeempaa pienemmällä voiman käytöllä :)

Oon kokeillu sitä neljään metriin sukeltamistakin, ei siinä mitään muuta ongelmaa ole, mutta sen voin sanoo että sattuu aivan helvetisti korviin se paine. ainaki mulla.

Oon käyny nyt ite kerran viikossa kans uimassa mut kohta varmaan alan käymään kaks kertaa. Uinti ei kyl tosin pitäis tuottaa mitään ongelmia testeis.
Mulla on kyl toiminu toi krooli paljon paremmin ku rintauinti, pääsee nopeempaa pienemmällä voiman käytöllä :)

Oon kokeillu sitä neljään metriin sukeltamistakin, ei siinä mitään muuta ongelmaa ole, mutta sen voin sanoo että sattuu aivan helvetisti korviin se paine. ainaki mulla.

Kannattaa tasata paineet korvissa kun sukeltaa. Kokeile niellä toi paine pois tai sitten otat kylmästi nenästä kiinni ja puhallat nenään niin pitäis paineitten tasautua ja korvien avautua. Jo kolmessa metrissä upeaa toi paine painamaan korvia, ja paineen tasaaminen helpottaa hommaa. Pienellä treenillä pitäisi onnistua, mutta jos tulee ongelmia niin kannattaa kysyä sukeltajilta enemmän asiasta.

Joo kyllähän se auttaa, ja kyllä pientä kipuakin oon valmis kestään. :rock:

Moniko täällä jotka aikoo hakee tonne on jotain urheilijoita? siis tyyliin kestävyysjuoksioita tai suunnistajia? niille ei kyllä voi millään pärjätä tossa reppujuoksussa :jahas:

Mä en ainakaan oo lähelläkään mitään sellasta, et ei pelkoa! :D Mut oot ihan oikeassa, tavalliset pulliaiset on siinä kyllä altavastaajia.. Mut onneks kaikki ei kuitenkaan oo kiinni niistä kuntojutuista, uskon et jos niis vaan ylittää tietyn tason niin lopun ratkaisee sit psykologiset! Toivottavasti.. :)

eiks täällä olevista hakijoista sit tosiaan kukaan oo kestävyysurheilija? :hyper: joo ihan totta, mutta mun käsityksen mukaan fyysiset testit ratkaisee paljon enemmän ku noi psykologiset. Tyyliin puolet hakijoista tippuu noissa fyysisissä testeissä (yleensä just juoksussa) pois. onneks oon juossu paljon kesällä :)

Reppujuoksun treenaamisen alotin vast vähän aika sit. En tiä johtuuko se vaan mun paskasta repusta mut se heilu aika ikävästi juoksun aikana ja epäkkäät tuli kipeiks. Juokseenki joutu vähän kumarassa ja hengästy paljon nopeemmin ku tavallisessa juoksussa. Mutta eiköhän kaikkeen totu ku jaksaa harjoitella :) testeihinkään ei oo enää kauaa :eek:

hehhee.. Nauttikaa niistä repuista. Joka kolmannella irtoaa telamiina siitä rinkan kehikosta ja sit joutuu juoksemaan paino SYLISSÄ!!!

Onko linkkiä tohon Navy Seals-systeemiin? Ite haen kevättalvella erikoisrajajääkäriks niin pitää alkaa reenaamaan aerobista.

Muistakaahan kaikki sit että LJK:ssa teidän tulee olla motivoituneita nimenomaan sotilashommiin, eikä siihen että tulee kovaa liikuntaa ja pääsee näyttämään muille kuinka kovakuntoinen on.

hehhee.. Nauttikaa niistä repuista. Joka kolmannella irtoaa telamiina siitä rinkan kehikosta ja sit joutuu juoksemaan paino SYLISSÄ!!!

Eipä ainakaan meitin porukassa yhdelläkään käynyt, enkä kuullut kenellekään käyneen, noin... Eli joko täyttä valetta tai suurta liioittelua tuo "joka kolmannella". Samapa tuo.
Niille, jotka pyrkivät: Kovaa treeniä ja motivaatiolla eteenpäin. Sitten katsotte minne se riittää. Jos ei riitä, niin elämässä on muutakin. Jos riittää, niin siitä se alkaa.

Olin lukevinani tuolta taistelusukeltaja-threadista, että niitten testeissä saa olla yksi hylätty, mutta miten on ljk:n laita? Tähän asti olen ollut käsityksessä, ettei hylsyjä hyväksytä, vaan jos jokin menee pieleen, niin maitojunalla kotiin.

Helkkari, meni talon molemmat koneet paskaksi ukkosenilmalla :itku: Niin ja modeemin osia lensi pitkin huonetta, joten vähään aikaan en ole nettiin päässyt.

Tuo reppujuoksuharjoittelu taitaa olla mielipiteitä jakava aihe. Itse en reppu selässä treenaa, sillä se yksinkertaisesti tuntuu niin pahalta, etten usko sen olevan hyväksi jaloille ja selälle. Keskityn tavalliseen lenkkeilyyn, ja uskon, että ilman reppua hankitun kunnon avulla jaksaa testeissä repiä sen yhden kerran rinkka selässä.

Hiukan on flunssaa pidellyt, ja ensi viikolla alkaa vielä ne kirotut yo-kirjoituksetkin, joten treenitahti on hidastunut viime aikoina. Kunhan saa kouluhommat hoidettua, niin alan taas keskittyä juoksuun.

Miten on muilla lähtenyt syksy käyntiin?

joo ihan totta, mutta mun käsityksen mukaan fyysiset testit ratkaisee paljon enemmän ku noi psykologiset. Tyyliin puolet hakijoista tippuu noissa fyysisissä testeissä (yleensä just juoksussa) pois.

Mietippä tilannetta, että vaikkapa 200 testeissä ollutta pääsee fyysiset läpi, niin mikäs se sillon ratkasee? Eli tosiaan psykologiset ratkasee valintakokeissa enemmän ku fyysiset testit, kunhan niistä pääsee läpi niin se riittää.

no joo, mut jos repii fyysisistä testeistä TOSI hyvät pisteet niin sisälle pääsy on lähes varmaa. sekä fyysisistä että psykologisista testeistä saa pisteitä, mut fyysinen puoli painottuu koska niistä on mahdollista saada paljon enemmän pisteitä ku psykologisista testeistä.

Ralop mul on kans yo-kirjotukset ens viikolla, tosin kirjotan vaan psykologian.:) ite oon kyl juossu repun kans ettei sit testeissä tulis ihan täytenä yllätyksenä minkälaista sen repun kans on juosta.

voisko joku joka on pyrkiny tonne kertoo, et minkälaista vauhtia toi eka 2km juostaan siinä reppujuoksussa? onks se sellasta lämmittelyvauhtia vai 3km cooper-vauhtia? uskon kyl että hyvän kunnon lisäks pitää olla tahtoo ja mielenlujuutta että tonne pääsee. on ne testit sen verran vittumaiset:evil:

Fyysiset testit ei vaikuta juuri mitään kun valintoja ruvetaan tekeen. Kunhan vaan on se 29 pistettä niin se riittää jos pään sisältä löytyy oikee ajattelutapa =). Moni kaveri tippu tänäkin vuonna reilusti yli 40 pisteillä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom