Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Kun tuosta näkövaatimuksista on ollu jonkun verran kysymyksiä ilmassa niin kävin tarkastamassa Puolustusvoimien sivut ja siellä sanottiin kokolailla näin:

Onko laskuvarjojääkärikoulutuksen hakuehdoissa mainittu vähintään 1,0 näön tarkkuus ehdoton?
- Kyllä on. Mikäli näön tarkkuus molemmissa tai toisessa silmässä on alle 1,0 ei voi tulla valituksi laskuvarjojääkärikurssille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Entäs jos optikolla kummankin silmän näön tarkkuudeksi sain 1,25, mutta sitten mulla on toises silmäs piilokarsastusta mikä väsyttää silmiä tarkas työskentelys. Mitähän ne tuollaisesta sanoo? :S Ku näen kyllä täysin hyvin ja pärjään ilman laseja (lähinnä mukavuussyistä käytän lukiessa), mut näkö ei kuitenkaan oo täysin kunnos..

Kuinkas näin muuten, onko ollu treeni-intoa?

elikkäs kuinka moni täällä on hakemassa ljk:hon 2007? ite oon alottanu treenauksen pari kuukautta sitten ja hyvin on menny. Eli noin vuosi vielä pääsykokeisiin ja innolla odotan.:rolleyes: Täytyy vaan toivoa, että paikat pysyy ehjinä ja motivaatio korkealla.. kuntoahan pitäs saada roimasti nostettua ku ne testit ei kai ole mistään helpoimmasta päästä?!:whip:

Ite oon hakemassa kaverin kanssa sinne, enkä vielä ole ruvennut paremmin reenaamaan. Toki koko ajan tulee tehtyä kaiken näköistä, kuten: punttia, juoksua, futista, talvella hiihtoa, sählyä ja pyöräilyä. Nyt tuli vähän takapakkia ku alaselkä meni vit**iks salilla:wall: , mutta toivottavasti saan kuntoon. Talvella ajattelin vähentää puntin määrää ja ruveta hiihtämään kunnolla.

elikkäs kuinka moni täällä on hakemassa ljk:hon 2007? ite oon alottanu treenauksen pari kuukautta sitten ja hyvin on menny. Eli noin vuosi vielä pääsykokeisiin ja innolla odotan.:rolleyes: Täytyy vaan toivoa, että paikat pysyy ehjinä ja motivaatio korkealla.. kuntoahan pitäs saada roimasti nostettua ku ne testit ei kai ole mistään helpoimmasta päästä?!:whip:

Terve vaan kaikille.

Pyrkiminen on ollut mielessä jo pidemmän aikaa. Ennen kuin törmäsin tähän threadiin, oli ihan sellainen fiilis, että kyllä niistä testeistä läpi mennään, mut nyt tuntuu et täällä on foorumi täynnä sikakuntoisia tyyppejä :) Treenit olen aloitellut alkuvuoden tienoilla ja nyt edetään rauhallisesti ja tasaisesti, aikaahan tässä on jos vain motivaatio pysyy. Koulun alkaminen auttaa pitämään päivät ja rytmin tasaisena, mikä tietysti helpottaa säännöllistä treenaamista.

Tsemppiä treeneihin!

Tervetuloa porukkaan Ralop! :) Nyt täälä on ollu jonkin ajan jo vähä hiljasempaa, toivottavasti porukka on vielä mukana? Mut niin, itellä oli just sama fiilis ku törmäsin tänne! Porukka vaikuttaa niin vitsin kovakuntoiselta että ihan meinaa masentua..

Oon kans alkuvuodesta treenaillu, mut en osaa sanoa kuinka paljon on tullut kehitystä. Coopperi olis tarkoitus juosta lähiaikoina, katsoa nyt paraneeko kevään 2650m yhtään, mikä oli kyllä todella huono lähtötaso.. :S

Missä kunnossa Ralop oot tällä hetkellä? Entä minkälaista treeniä teet?

Cooperissa meni pari viikkoa sitten 2850m, lihaskuntojutut leuanvetoa lukuunottamatta sujuvat ihan mukavasti.

Treeneissä olen keskittynyt juoksuun ja peruslihaskunnon ylläpitoon. Juoksukestävyyttä on tullut sen verran lisää, että pidensin juoksulenkkiä jonkin verran. Sellaisia tunnin lenkkejä pyrin vetämään, mutta kirjoituksiin valmistautuessa ylimääräiset tunnit tahtoo olla pahuksen arvokkaita, joten välillä vaan on pakko jättää lenkki väliin tai ainakin lyhentää sitä. Olen kokeillut tuota reppujuoksua, mutta se tuntuu kyllä ihan älyttömän pahalta. 10 kilon taakan kanssa juostessa tuntuu koko ajan siltä, että kunto kyllä riittäisi kovempaankin vauhtiin, mutta jalat eivät saa vartaloa riittävästi ilmaan pidempiä askeleita varten. Muutenkin vähän arvelluttaa, miten nivelet kestävät yhtäkkisen kymmenen kilon lisäpainon. Olenkin luopunut reppujuoksusta nyt toistaiseksi.

Mitenkäs Zamik itse olet jaksanut treenata? Niin ja muut tietysti.

Hyvin saman tyyppistä treeniä oon tehny. Aluksi tein ihan lyhyitä ja kohtuu kevyitä kolmen kilsan tai 20min lenkkejä, mutta nyt pyrin juoksemaan sen väh. tunnin tai sitten teen jonkinmoista intervallitreeniä et juoksen aina pätkiä kovempaa mutta en niin kauaa. Reppua en ole vielä ottanut mukaan. Hyväksi treeniksi oon havainnu suunnistamisen, täälä on kerran viikossa iltarastit niin niissä oon käyny. On tosi tehokasta, kestoa tulee n. 40-50min ja sykkeet on koko ajan jotain 180 :) Ja samalla tulee kartta ja kompassi tutuiksi. Uinti olis tarkoitus aloittaa nyt kerran viikos. Lihaskuntoon en hirveesti oo keskittyny, n.3 kertaa viikos teen punnerrukset/vatsat/selät/leuat sarjaa.

Sama juttu mulla, biologian kirjoitukset puskee päälle ja aika on välillä kortilla. Lisäksi tänään alkanut sorsastuskausi on huono juttu treenaamiselle :) Mutta sinnikkäästi jatketaan :whip:

Ai sinäkin olet metsämiehiä! :thumbs: Vihdoinkin pääsee pöllyttelemään hanhien pyrstösulkia.

Kerrohan jos on ollut jahtionnea

Itte oon pitkää jo haaveillu utista, ja nyt vihdoinkin ja viimein alotan treenaamisen ja treenanki ku hullu ja kehityn hyväkuntoiseksi, jota ennen olin, mutta tupakanpolton aloitettuani sekin on heikentynyt. toivottavasti kunto nousee. Cooper tällä hetkellä 2700-2800m. eiköhä sitä tammikuuhun mennessä 3000 reppu selässä saa :rolleyes:

Kuinkas kauan täällä muut potentiaaliset pääsijät ovat treenanneet?

SukK:ssa se kunto katotaa :D

Perhana kun ei ite pääse tuonne uttiin kun on tuo näkö niin heikko...muuutta ei näillä painoilla ihan noihin kestävyyskunnon tuloksiin päästä muutenkaan :lol2:

Kaippa pittää ite tyytyä tuohon normi asepalvelukseen... jos vaikka sissiksi :evil:

Kovia tuloksia porukka ainakin heittää mitä sivusta näitä juttuja olen seurannu

TSEMPPIÄ POIJAAT :whip:

Oma treenaus on sujunu kuten on ollu suunnitelmissakin. :) Lihaskunto treenii on tullu tehtyä enemmän ja juoksu on noussut hieman siinä samassa. Keväällä juostussa coopperissa tosiaan saavutin sen 3000 metrin täpärästi, nyt olis tarkotus yrittää lähiaikoina uudestaan. Tällä kertaa tavoitteena 3150m.
Kuinkas kauan täällä muut potentiaaliset pääsijät ovat treenanneet?
Vuosi tulee juuri täyteen. Sitäkin ennen olin kyllä lenkkeillyt ja mm. harrastanu karatea 3 vuotta, mutta vasta vuosi sitten voin sanoa aloittaneeni tosissani treenaamaan. Alussa kevyemmin luonnollisesti, josta taso on sitten noussut.

LJK tuli mukaan kuvioihin viime vuoden marraskuussa, kun piti palveluspaikkaa ruveta miettimään. Seurauksena oli treeni motivaation nousu entisestään.

Kirjotukset on meikäläiselläkin syksyllä, mutta enpä anna niiden häiritä treenausta. Aina sitä aikaa sen verran löytyy ja muutenkin jaksaa vaan paremmin lukea kunnon lenkin jälkeen.

Pääsykokeet Uttiin lähestyy pikkuhiljaa, meinaa jo alkaa jännittämään miten käy. :eek: Hakupaperitkin pitäis laittaa postiin. Mutta eipä sitten muuta kuin kovaa treeniä kaikille!

Oma treenaus on sujunu kuten on ollu suunnitelmissakin. :) Lihaskunto treenii on tullu tehtyä enemmän ja juoksu on noussut hieman siinä samassa. Keväällä juostussa coopperissa tosiaan saavutin sen 3000 metrin täpärästi, nyt olis tarkotus yrittää lähiaikoina uudestaan. Tällä kertaa tavoitteena 3150m.

Vuosi tulee juuri täyteen. Sitäkin ennen olin kyllä lenkkeillyt ja mm. harrastanu karatea 3 vuotta, mutta vasta vuosi sitten voin sanoa aloittaneeni tosissani treenaamaan. Alussa kevyemmin luonnollisesti, josta taso on sitten noussut.

LJK tuli mukaan kuvioihin viime vuoden marraskuussa, kun piti palveluspaikkaa ruveta miettimään. Seurauksena oli treeni motivaation nousu entisestään.

Kirjotukset on meikäläiselläkin syksyllä, mutta enpä anna niiden häiritä treenausta. Aina sitä aikaa sen verran löytyy ja muutenkin jaksaa vaan paremmin lukea kunnon lenkin jälkeen.

Pääsykokeet Uttiin lähestyy pikkuhiljaa, meinaa jo alkaa jännittämään miten käy. :eek: Hakupaperitkin pitäis laittaa postiin. Mutta eipä sitten muuta kuin kovaa treeniä kaikille!

Vasta vuoden oot treenannu? Hohoo ite alotan vast ny uttitreenit :D mulla kyllä tosiaan 10 vuotta jalkapalloa ja vuos krav magaa takana, ehkäpä se vanha kunto nousee takas, 5kk tässä nyt on viel aikaa, suunnilleen :rolleyes:

Ite myös kirjoitan syksyllä enkä anna sen häiritä :D mutta tosiaan on kyllä pelottavan lähellä nuo pääsykokeet... hyviä treenejä vaan myös...:) kaikille!

Vasta vuoden oot treenannu? Hohoo ite alotan vast ny uttitreenit :D mulla kyllä tosiaan 10 vuotta jalkapalloa ja vuos krav magaa takana, ehkäpä se vanha kunto nousee takas, 5kk tässä nyt on viel aikaa, suunnilleen :rolleyes:

Ite myös kirjoitan syksyllä enkä anna sen häiritä :D mutta tosiaan on kyllä pelottavan lähellä nuo pääsykokeet... hyviä treenejä vaan myös...:) kaikille!
Jep jep, vuos on vasta ihan säännöllisesti ja "tosissaan" treenitty. Onneks sentään innostuin tuosta LJK:sta ajoissa, että jäi tarpeeks aikaa kehittyä. :) Ja alussa varsinkin kehitty tulokset todella nopeaa tahtia, nykyään alkaa olla jo vaikeaa tuon coopper tuloksen nostaminen.

Tajusin tässä, että aion pyrkiä ljk:oon vasta ensi vuoden tammikuussa, eli vuoden 2008 erään, enkä suinkaan vuoden 2007 niin kuin otsikossa seisoo :lol2: Mutta mitäpä tuosta, kai minä täällä voin treenailusta puhua ihan yhtä lailla.

Mitenkä muuten te jotka kirjoitatte nyt syksyllä, mitä aineita on tarkoitus vääntää? Itsellä edessä lyhyt saksa, keskipitkä ruotsi, maantiede ja äidinkieli.

Tajusin tässä, että aion pyrkiä ljk:oon vasta ensi vuoden tammikuussa, eli vuoden 2008 erään, enkä suinkaan vuoden 2007 niin kuin otsikossa seisoo :lol2: Mutta mitäpä tuosta, kai minä täällä voin treenailusta puhua ihan yhtä lailla.

Mitenkä muuten te jotka kirjoitatte nyt syksyllä, mitä aineita on tarkoitus vääntää? Itsellä edessä lyhyt saksa, keskipitkä ruotsi, maantiede ja äidinkieli.

Täsähän ollaan menossa samaan aikaan, samaan paikkaan! :kippis1:
Kuhan sais poskiontelot puhtosiks nii vois alakaa valmistautumaan pikkuhiljaa.
Treenimotivaatiota vain kovasti sinnepäin, ja kaikille muillekkin :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom