Lapsien hauskoja kommentteja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proteos
  • Aloitettu Aloitettu
Jokunen vuosi sitten olin tarhassa suorittamassa jonkinnäköistä taksvärkki systeemiä. Siellä kuulin mielenkiintoisen keskustelun kaden pojan välillä (n.5v)

Poika1 - Mulla meni roska silmään
Poika2 - No ehä sulla menny
Poika1 - Menihä mulla (alkaa vääntää itkua)
Poika2 - Eikä menny! Opettajaa!! Poika1 väittää että sillä meni roska silmään, vaikka sillä ei menny ! :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma tenava terävällä ja kirkkaalla 4-vuotiaana, kun bussi pysähtyi Hearst Castlen luokse San Simeonissa, Kaliforniassa (William Hearst on siis se tyyppi, josta Welles teki leffan Citizen Kane): "Sure it's big enough, but look at the location!".

Oli katsonut vähän Shrekkiä :D.

Olin alaasteella pari vuotta sitten tetissä ykkös luokalla:

Opettaja luokalle: Tässä on jouni, se tulee parin päivän päästä meidän luokalle tettiin
poika: Onks se mua isompi?
Opettaja: No taitaapahan tuo vähän sua isompi olla
poika: äääääääää (itkee)
minä: :jahas:

Siskon 2,5v. pojalle opetettiin jokin aika sitten käytöstapoja. Kun yskitään, niin laitetaan käsi suun eteen, tämän poika oppi nopeasti. Eikä sitten kestänyt kauaa kun samainen ipana mojovan pierun päästäessään tajusi pistää käden takamuksen eteen; ja naurunremakka tietenkin päälle. :)

Samalta pikku hepulta kysysin hänen ollessaan isolla hädällä, että haiseeko kakka pahalta, Vastaus: "ei, hyvältä haisee", johon minä: "tuoksuuko mansikalta?", vastaus: "Joo!". Siitä lähtien kakka on tuoksunut mansikalta. Varmaan tädit päivähoidossa ihmettelee.

Kerran katselin jotain lastenvideota pojan kanssa ja äiti tuli samaan huoneeseen johon kakara tokaisi: "Äiti pois, miesten juttuja!".

:offtopic:
Luin tuon ojunin postauksen 3 kertaa läpi ennenkuin tajusin, että "tettiin" ei olekaan "teNttiin". Huuli pyöreänä tavasin tuota ja mietin, mitä helvattua varten 15 vuotias menisi tenttiin ekaluokalle :jahas:

Oman 2,5v -tyttären suusta (oulun murteella):

"Minä en syö ennää ihimistä. Pikkusena minä vaan imeskelin äitin tisulia"

"Eetulla (naapurin pikku poika) on pippeli. Mulla ei oo, mulla on vaan nivuset"

Tässä ihan muutama päivä sitten tapahtunutta:

Olimme isoveljeni kanssa uimassa ja saunomassa yleisellä rannalla. No, siellä oli sitten sellanen yhden tuttavan poika(ehkä n. 5vuotias). Hän sitten rupesi isoveljeäni saunassa jututtamaan ja ensin kysyi isoveikaltani että:"Millanen talo teillä on?" -No se on sellanen valkonen talo. Sitten kysyi että:"Onks teillä lapsia?" -Ei mulla ole lapsia. Me ollaan perheen lapset(ja veikka osoitti mua). Tähän poika sitten hölmistynyt ilme kasvoillaan:"Ai...... Miten te voitte olla lapsia ku te ootte noin isoja?!" :)

Nämä legendaariset lauseet ovat tulleet meikäläisen suusta kun olin jotain 3-vuotias...

Oltiin äidin kanssa kävelemässä kadulla ja vastaan oli tullut elämäni ensimmäistä kertaa tummaihoinen mies. Minä siitä sitten tohkeissani huutanut kovalla äänellä, että "Kato äiti, TIIKERI!!!". Oli äiti kuulema mennyt vähän punaseksi. :lol2:

Ensimmäistä kertaa kun äiti oli laittanut mulle mämmiä lautaselle, niin olin todennut, että "Äiti, pitääkö mun syödä paskaa?". :)

Pikkusiskoni 5v. meni äitini kanssa urheilukentällä vessaan pissalle. Seiniin oli taas räävitty jos jonkin näköstä räpsää ja vehjettä. Siskoni bongasi istuessaan pöntöllä ensimmäisen pimpan seinästä ja totesi "ompas ruma aurinko". Äidilläni oli hieman pokassa pitämistä. Sitten siskoni löysi pimpin kuvan vierestä seinään piirretyn molon, josta totesi "eihän tolla koiralla oo edes karvoja joka paikassa". :lol2:

Jouluna kuulin 4v. serkultani: "Tyrki pyllyreikään!" -Oli kuulemma oppinut naapurin 5v. kaverilta. Serkku tosin nukkuu yhä vanhempiensa makkarissa...

Saman serkun veljellä oli joskus vaippa-ikäisenä varma konsti huomion saamiseen. Jos huomiota ei muuten herunut, meni poika lattialle kontilleen ja hakkasi päätäänsä lattiaan. Tästä seurasi tietenkin kipu, kipua seurasi itku, ja itkulla sai huomion. :wall: --- :itku:

Mun noin 3v tyttäreni kiinnostui siitä, että mistä vauvoja tulee. Ajattelin, että kerron "totuuden" enkä ala jaarittelemaan mistään haikaroista. No minä sitten selittelin, että vauva kasvaa äidin masussa (en kertonut, että miten se sinne joutuu... :jahas: ) ja sitten tulee ulos, no sieltä mistä se tulee...
Tyttäreni suunnilleen ymmärsi asian, ei siinä mitään.

Mutta viikonloppuna ruokapöydässä, jossa oli mm. n 80v isoäitini, kesken ruokailun pikku tähtisilmä pamauttaa:
"Mummu, minä olin pikkuisena äitin masussa ja tulin pyllystä ulos. Ja se oli kalvanen..."

Siinä meinas mummu pudota penkiltä ja näytti vähän siltä, että muutama sydämenlyönti jäi väliin....

ps. Sitä en tiedä mistä tyttö sen karvaisuuden keksi..... :)

Hyviä juttuja kyl :lol2:

Eipä tää nyt mitenkään ihmeelline ole mutta kävelin tossa kadulla ja tuli sellanen kohta missä kävelytie jakautu pyörä/jalkatieks jollon pari metriä kävelin siinä pyörätietä pitkin että pääsin jalkatien puolelle. Siinä sitte about 4v tenava tokas äidilleen "Äiti, tetä kävelee pyölätiellä".

Hymyilytti hieman...

Toinen oli ku pikkuserkku (vissii 3v) ensiksi kiinnitti huomiota siihen että hain keittiöstä jäätelö (he olivat siis keittiössä syömässä) vaikka en ollut ruokaa syönyt ja tästä tomerasti ilmotti isälleen ja äidilleen. Toinen traumaattinen tilanne hälle tuli kun tajus että meen olohuoneeseen syömään enkä syökkään keittiön pöydän ääressä. Kyllä siinä riitti ihmeteltävää ku näki jonkun jolla ei ole mitään tapoja... ;)

Nostetaas tämä threadi ylös taas vaikka vanha onkin... porukalle on varmaan tullut vastaan uusia hauskoja tilanteita omien mukuloiden tai tuttujen kautta. Näihin juttuihin ei tietty kaikki pääse oikein kiinni jos ei ole ollut mukuloiden kanssa tekemisissä, mutta kaippa kyseiset henkilöt osaavat karttaa tätä threadia.

Mun muijalla on reilu 2-vuotias kakara ja siltä tulee välillä niin levotonta tarinaa ettei mitään järkeä. Olen mm. viime aikoina oppinut, että cola-pullo on colan koti. Mielenkiintoinen keskustelu oli myös kun pieni kaveri kantaa tuolia ja sanoo: "istu, istu!". Vastasin sille, että istu siihen vaan. Tämän jälkeen tulee lyhyt vastaus: "on" ja persettä penkkiin.

Olinpa tässä kesällä serkun luona talkootyötä tekemässä. Talonrakennus siis tarkoituksena. Serkulla ja hänen miehellään 2.5v tytär.

Eräänä kauniina päivänä tyttö yhtäkkiä kesken ruokailun kysyy "äiti, mistä tuo käsisirkkelin ääni tulee?". Lapsi siis 2.5v, eivät äiti ja tytär kovin paljoa nähtävästi ole viettäneet rakennustanterilla aikaa...

Aikaisemmin tapahtunutta. Kyseinen tyttö tarhassa opetteli muiden lasten kanssa työkalujen nimiä. Eli tarhatädit näyttivät kuvia ja kertoivat mikä mikin on. Tarhatäti: "Ja tämä se on jakoavain"
Tyttö reilu 2v: "Eikä ole! Tuo on kiintoavain."

En jutellut kovin paljoa tytön kanssa talkooaikoina, mitä nyt vähän. Muutama viikko tämän jälkeen tavatessani tämän perheen kertoi äiti, että tytär oli halunnut monesti leikkiä leikkiä, jossa äiti esitti minua. Täytyy myöntää, olin liikuttunut.

Tyttäreni oli aikoinaan mummulla ja vaarilla viikonlopun hoidossa, liekö ollut kolmen ikäinen.

Illalla istuivat ruokapöydässä mummu, vaari, tyttäreni ja muutama kyläilemään tullut tuttava. Aikuisten keskustelua hetken seurattuaan tyttäreni halusi osallistua keskusteluun joka oli sivunnut jotenkin työelämää. Ilmeisesti pienellä ihmisellä oli myös jonkinlainen tarve kuulostaa ikäänsä "älykkäämmältä" tai tärkeämmältä koska suusta oli päässyt: "mun isi oli ennen ravintolassa kokkina, mutta sitten se meni töihin!".

Oli kuulemma saanut lausahduksellaan ansaittua huomiota :D

Poikani (silloin 3v.) halusi iltapalalla leivän päälle juustoa, johon totesin, että ei ole nyt juustoa. No eihän se mitään uskonut, vaan meni itse jääkaapille katsomaan. Hetken kuikuiltuaan jääkaapin ovesta sisälle poitsui laittoi oven kiinni, käveli pää riipuksissa pettyneen näköisenä takaisin pöydän ääreen ja päätään pudistellen sanoi: "ei ole juustoa, ei. Se on taas iskä syöny kaikki meidän juustot...voi perkeleen perkele".

Oli pakko mennä vessaan nauramaan pahimmat hysteriat pois ennen kuin pystyin vakavalla naamalla muistuttamaan pojua siitä, miten puhutaan siivosti:)

Jamaha sanoi:
Poikani (silloin 3v.) halusi iltapalalla leivän päälle juustoa, johon totesin, että ei ole nyt juustoa. No eihän se mitään uskonut, vaan meni itse jääkaapille katsomaan. Hetken kuikuiltuaan jääkaapin ovesta sisälle poitsui laittoi oven kiinni, käveli pää riipuksissa pettyneen näköisenä takaisin pöydän ääreen ja päätään pudistellen sanoi: "ei ole juustoa, ei. Se on taas iskä syöny kaikki meidän juustot...voi perkeleen perkele".

Oli pakko mennä vessaan nauramaan pahimmat hysteriat pois ennen kuin pystyin vakavalla naamalla muistuttamaan pojua siitä, miten puhutaan siivosti:)

Repesin. :hyper:

Pojalla on asennetta. :rock:

Jamaha sanoi:
Eilen kun syötiin iltapalaa niin reilu 2-vuotias ipana pudotti kinkun siivun lattialle ja tokaisi: "vittu!". En ollut aluksi uskoa todeksi mitä kuulin, mutta sen jälkeen oli pokassa pitelemistä. Kaikkea ne lapset tarhassa oppii...

Muutama vuosi sitten junassa matkatessani istuin käytävänpuoleisella paikalla ja käsi lepäsi siinä kyynärnojalla. Noh, vaunuun tuli joku äippä pienen poikansa kanssa, poika kulki edeltä hoippuen ja äippä tuli perästä, kunnes kohdalleni päästyään poika pysähtyi :eek: -ilme kasvoillaan. Hetken se siinä tuijoitti kyynärvarttani, jonka jälkeen tökkäsi sitä sormellaan ja katsoi takana tulevaa äitiään ja sanoi "kato äiti piraatin käsi". Meinasi vähän hymyilyttää -mitä lie tuolla tarkoittanut.

Olin sitten itse pienenä käynyt tälläisen keskustelun poliisin kanssa leikkiessäni kesällä hiekkakasan päällä.

Ohi ajava poliisi: Ootkos tarennu?
Minä (en tiennyt mitä kysymys oli tarkoittanut): Ootkos ite Reinikainen!?!

Oli kuulemma poliiseja naurattanut kuten myös lähettyvillä olleita sukulaisia.

Ps. Olen ilmeisesti katsonut pienenä Reinikaista televisiosta. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom