Lapsien hauskoja kommentteja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proteos
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus kotona asuessani tuli kaveri kylään ja n. 5-vuotias pikkuveljeni aukaisi hänelle oven, otti pari askelta taaksepäin ja sanoi kuuluvalla äänellä, "hyvänen aika, sisään astuu simpanssi!"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eugen sanoi:
Isä haki poikaansa tarhasta. Oli kuulemma ruokailun jälkeen taputellut vatsaansa ja todennut: vielä kun pillua sais. Isä oli punoittanut.

Totta tai ei, niin silti tipahdin ensimmäistä kertaa pakkista lukiessani kirjaimellisesti tuolilta!

:lol2:

Tämän olen kyllä joskus aikaisemminkin kirjoittanut tänne, mutta tässä tulee taas:
Joskus vuonna miekka ja kypärä, kun telkusta tuli joku Dannyn juontama laiva-show, jossa valittiin paras julkkiksenmatkija-laulaja, katsottiin sitä miehen kummitytön (tuolloin 2v.) kanssa. Kun Danny ilmestyi kuvaruudulle näyttävästi sellaisten portaiden yläpäähän siinä ihanassa olkatoppaus-rintakarva-teepaidassaan, niin tyttö vilkaisi telkkariin ja tokaisi: "Kato, apina!"

Vähän samaa sarjaa Naten kanssa:

Yksi tuntemani kaveri on vähän karvaisempaa sorttia. Tiedätte mallin - jos antaa parran kasvaa 3 päivää, niistä päästä näkyy vain silmämunat.

Kaveri oli sitten kauniina kesäpäivänä istuskelemassa parin päivän hörpöttelyn jälkeen Teatterin terassilla imeskelemässä tasoittavaa bisseä. Samalla vierestä kulki pieni poika isänsä kanssa ohi. Poika pysähtyi osoitti kaveria ja huusi:"Kato isi! IHMISSUSI!"

Oltiin viime lauantaina lähössä muijan 5-vuotiaan pikkusiskon kanssa Korkeasaareen. Olin siinä ennen lähtöä ilman paitaa ja kysyin siltä, että voinko lähteä näin. Vastaus kuului, että et sä noin voi lähtee, muuten kaikki nauraa sulle :D Pitää varmaan panostaa reeniin :nolo:

Juupeli82 sanoi:
Oltiin viime lauantaina lähössä muijan 5-vuotiaan pikkusiskon kanssa Korkeasaareen. Olin siinä ennen lähtöä ilman paitaa ja kysyin siltä, että voinko lähteä näin. Vastaus kuului, että et sä noin voi lähtee, muuten kaikki nauraa sulle :D Pitää varmaan panostaa reeniin :nolo:

Korkeasaaristoori tämäkin: ~5 vuotiaan pikkupojan kanssa kierrelty Korkeasaaressa muutama tunti ja juniorin äidin tullessa hakemaan poikaa tämä kysyy naskalilta "no, mikäs oli eläintarhan hauskin eläin?". Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä: "kaivuri".

Jonkinlainen Bobcatti kun näkyi jossakin vaiheessa rundia työn touhussa.

Näitä tulee aika paljon kummin pojilta. Viimeisin tapahtui tässä eilen. Surffailin Pakkotoistolla, sitten nuorempi pojista(4v) tuli minun huoneeseen ilman, että huomasin. Heti ensimmäiseksi jätkä huudahtaa "Toi matkii hämähäkkimiestä!" ja osoitti Miken avataria. Seuraavaksi hän sitten alkoi kaivamaan kuvaa Spidermanista sormet niin. :D

Olin pikkupoikana ehkä 3v. ollut kaupassa ja kysynyt sitten äidiltä: "Saanko mä karkkipussin." Äiti siihen, että ei tänään. Olin kuulemma kommentoinut: "No on se perkele ku ei karkkiikaa saa..."

Pikkusiskoni on aina ollut vähän sekaisin ja pikkukakarana se ei tahtonut koskaan lähteä kylästä kotiin. Usein sisko sitten kannettiin autoon ja parku oli kova. Kerran se huusi kurkku suorana: "Ei pieniä lapsia saa viedä kotiin!"

Eräs hoitoipana tykkäsi imeskellä sormiaan innokkaasti ja usein oli koko kämmen siellä turpavärkissä sisällä kuolaa keräämässä. Seuraavaksi se kuola oli yleensä peileissä, joten vanhempani luonnollisesti kielsivät tätä muksua pitämästä kämmentä kidassaan. Eihän se mitään auttanut, kunnes eräänä päivänä jäbä sattui aivastamaan käsi suussaan, puraisi samalla käteensä ilmeisen kipeästi ja oli sen jälkeen huulet mytyssä pitkän aikaa. Enää tämä sälli ei pidä kättään suussaan. :)

Yläaste- ja lukioaika menivät ilman herätyskelloa, kun 5 hoitoipanaa hyppi aina sängyssä kello 7.00 ja huusivat Hugo-peikolta oppimaansa lausetta: "Herää pahvi, herää pahvi, herää pahvi..." :curs:

Olin lukion viimeisellä luokalla ja uusi 6v. hoitotyttö tykkäsi jostain syystä tunkea aina syliini istumaan, kun katselin TV:tä olkkarissa. En ollut nähnyt tytön vanhempia kunnes eräänä aamuna syödessäni keittiössä puuroa, hoitoon tullessa tyttö huutaa äidilleen: "Äiti toi mies on mun rakastaja!" ja osoittaa mua sormella. :eek: Selvä! :Michael Jackson:

Yleensä lapset kertovat kotioloistaan niitä normaaleja juttuja, että oltiin kaupassa, syötiin sitä ja tätä ja leikittiin pihalla sitä sun tätä... Eräällä hoitolapsella oli hieman toisenlaiset jutut: "Meidän isi kusee pulloon ja juo sitä", "Meidän isi heitti äitiä veitsellä selkään.", "Meidän isi sytytti itsensä palamaan ja juoksi ulos." Pari päivää ihmeteltiin näitä juttuja, kunnes sitten selvisi, että sen muksun isä tosiaan teki yllämainittuja juttuja :jahas: Joku nutcase - ilmeisesti suljetulla edelleen...

Meitsin pikkusisko tuli joskus 4-5 vuotiaana huoneeseeni erittäin tärkeän näköisenä ja ilmoitti kovaan ääneen: Vain pojilla on munuaiset

Itse olin joskus 5-vuotiaana bussissa sanonut kaikkien kuullen että mummini löi minua perunanuijalla päähän, oli siinä sitten mummilla selittämistä.

Pikkusisko oli ollut saunomassa n. 3-vuotiaana vaarin kanssa ja aikansa tuijoteltuaan osoittanut sormella jalkoväliä ja huutanut: "meijän isälläki on tommonen!". Vaari oli mennyt vähän vaikean näköiseksi... :nolo:

Pikkusisko (jälleen) oli kysynyt äidiltä mikä on abortti. Noh, selityksen kuultuaan tokaisi siihen vain: "Höh! Niin hikinen homma ja ihan turhan takia!". Äiti oli kysynyt, että mistäs sinä sen tiedät ja vastaus oli ollut: "No oonhan mie telkkarista nähnyt!". Ja ei ollu vielä kouluikäinen silloin... :lol2:

Joskus 80-luvun alussa naapurin kalju pappa oli korjaamassa porakaivon laudoitusta ja pikkuveli tarkkaili tilannetta niinkuin 5v lapsi vain osaa. Yht'äkkiä kaivon laho kansi petti ja mies tipahti pari metriä alaspäin seuraavalle välipohjalle, lasivilla pehmusti pudotusta ja mitään ei sattunut.

Jälkeenpäin kyllä muistellaan sitä miten pikkuveli oli juossut ympäri pihaa huutaen hädissään että "Kekkonen tippu kaivoon!" :rock:

Näistä pikkuisista löytyy aina jotain. Erään tutun pienistä serkuista muistuu juttu mieleen: Nämä tyttö ja poika leikkivät pihalla. Pojalla oli joku mikälie keppi, jolla hän sitten kävi härnäämään siskoaan. Sisko ottaa kepin pois, jolloin käynnistyy kiihkeä takaa-ajo -tilanne. Poika huutaa juostessaan itkua tihrustaen: Pekkele akka, pekkele! Anna minun heppi takaisin!!

Luokkatoverini isä oli katsellut telkkaria tyttärensä kanssa ja ohjelmassa sattui juuri silloin Aarno Raninen soittamaan pianoa. Tämän nähdessään oli tytär todennut että "iskä, toi apina osaa oikeasti soittaa pianoa" (tämän jutun ymmärtävät ne jotka tietävät miltä Raninen näyttää)

Herra 47 sanoi:
Luokkatoverini isä oli katsellut telkkaria tyttärensä kanssa ja ohjelmassa sattui juuri silloin Aarno Raninen soittamaan pianoa. Tämän nähdessään oli tytär todennut että "iskä, toi apina osaa oikeasti soittaa pianoa" (tämän jutun ymmärtävät ne jotka tietävät miltä Raninen näyttää)

:D :D

Ja tuo "Kekkonen tippu kaivoon"...
(Minä tipuin tuolilta...)

Tämä on sähköpostissa kiertänyt;

Äiti oli vessassa putsannut hiusharjaansa ja tiputtanut karvat pönttöön.
Hänen jälkeensä asialle tullut 5 v-tytär oli huomannut hiukset ja kiljaissut hädissään äidilleen:
"Äiti sun pimppi on pudonnut pyttyyn"!!

Herra 47 sanoi:
(tämän jutun ymmärtävät ne jotka tietävät miltä Raninen näyttää)

Tässä herra nuorena -60 luvullla. Jotkin geenit eivät ole vielä laskeutuneet puusta.

030113_03_3005017b.jpg

En tiedä meneekö tää oikean otsikon alle, mutta tästä on jo melkeen vuosikymmenen ajan revitty huumoria veljen kanssa.

Oltiin kaverin kanssa varmaan jotain 8-9 vuotiaita ja usein keskusteltiin jostain elokuvista mitä oltiin katottu edellisenä iltana. Meitä alko sitten kuitenkin ärsyttämään mun 4 vuotias pikkuveli, joka valehteli meille aina, että "Joo kyl määki sen näin" vaikka oli aina ollu jo nukkumassa niihin aikoihin ku illalla elokuvia tuli. No ajateltiin sitten tehdä pieni jäynä mun broidille ja ruvettiin sit kaverin kanssa pilke silmäkulmassa taas puhumaan: "Näitkö Mikko eilen sen Paha Robin Hood kakkosen?", johon mun veli huutaa heti nähneensä sen. Meillä oli tietysti hauskaa ja kerrottiin sitten muistakin 'elokuvista' joita oltiin muka nähty. Aikaa tosta on kuitenkin kulunut jo sen verran, etten muista noista elokuvista kuin 'Paha Robin Hood 2' ja legendaarinen 'Sakset Sormissa' :D

En tiedä kuulostaako tää näin kirjoitettuna ollenkaan hauskalta, mutta vieläkin aina sillon tällön veljen kanssa nauretaan tota juttua.

Tämä on pakko laittaa vaikka onkin :wanha:
Vieläkin jaksaa naurattaa.

Lasten vastauksia koekysymyksiin:

- Majavan pahin vihollinen on sisilisko.
- Ahven syö hyttysiä ja ihmisiä jalasta.
- Villisian paino on 200 km ja se syö
keitettyjä perunoita.
- Talitiainen syö risuja ja talvihyönteisiä.
- Jääkarhulla on jalkojen välisä raajat.

* Miksi lepakko käyttää kaikuluotainta?
- Näön vuoksi.

* Kerro lepakon talvesta.
- Se vaipuu rakennukseen.

* Miten karhu selviää syömättä talven yli?
- Se kerää ravintoa kurkkuun.

* Suden sukulaisia?
- Supikoira, konootti ja pingo

* Koirarotuja?
- Kuumekoira, buuderi.

- Saukko on pitkä purtilo, vyötärö 20 senttii pitkä.
- Tunturisopuli elää norjan neuvostoliitossa.
- Kyy on selkärangaton nisäkäs.
- Sorsa kuluu räpylijalkaisiin.
- Kalan lisääntyminen on kidu. Naaras mätii ja
koiras perällä hautomaan.
- Visentti on vihree nyrsijä.

* Hyönteisen muodonvaihdos?
- Se muna, kuoriutuu, imetys, aikuine kärpäne.

* YMPÄRISTÖ- JA LUONNONTIETO *

* Luettele hyviä sähköjohteita.
- Ompelukone

* Vipuja?
- Harmooni, pulpetti, lentokoneen se.

* Mitä etuja on pyörän keksimisestä?
- Neliskanttinen pyörä pomppii.
- Kotikärry.

* Millaisessa huoneessa kaikuu hyvin?
- Sellaisessa kun ei ole velhoja.

* Mitä tarkoittaa akustiikka?
- Huono onni.

* Mistä saadaan polttoainetta?
- Kaivosta ja merestä
- Ne ovat syntyneet hiilihieksistä.

* Veden saastuttajia?
- Likaiset jalat ja koko ruumis.

* Veden alkuaineet?
- Itku, jää ja lumi.

* Planeettoja?
- Jupiter ja tunturi.

- Polkupyörää on ohjattava niin että kumpikin
jalka polkimilla ja ainakin toinen käsi.
- Pyörän pakollisiin varusteisiin kuuluu
kissankello.

* Hengityselimiä kohtaavia vaaroja?
- Rään vetäminen keuhkoihin ja hengityksen
pidättäminen.

* Hengityselimet?
- Tuma, ohut soli, paksusuli, nenä, suu ja
keuhkokurkku.

* Sydämen tehtävä?
- Jos ei olisi sydäntä tai se olisi epäkunnossa
paljon ihmisiä kuolisi heti.
- Sydän pumppaa ilmaa ruumiiseen.
- Se elättää ruumista ettei henki loppuisi.

* USKONTO *

- Palatessaan Egyptistä israelilaiset veivät
Joosevin luut Kanadaan.
- Liiton merkiksi Jumala pani taivaalle
sateenvarjon.
- Vanha liitto merkitsee sitä kun ihmiset
menevät vanhana naimisiin.
- Käsky: Älä houri.
- Käsky: Älä rassaa toisten tavaroita.

* Mikä on ortodoksisen ja luterilaisen
kirkkomusiikin ero?
- Siellä ei ole penkkejä.

* LISÄÄ KOEVASTAUKSIA *

* Kuka oli Suomen 1. piispa?
- Henrik Luther King

* 10. käsky?
- Älä himoitse väärää ihmistä.
- Älä ylenkatso lähimmäisesi aviopuolisoa.

* Pitkäperjantai?
- Jeesus ristittiin, tuli maanjäristys ja
esiliina repesi.
- Sotilaat löivät rieskalla Jeesusta.

* Selitä sanat rabbi ja spitaali.
- Ropri ja rakotauti.

- Turussa oli keskiajalla sikamaista.
- Vapaussodassa taistelivat punakaartilaiset ja
valkoihoiset.
- Ihmiskunnan suurin keksintö on nuolenpääkirjoitus.

* Kuka keksi radion?
- Juha Watvainio.

* AINEISTA KERÄTTYÄ *

"Mitä Suomessa säilyttäisin, mitä
muuttaisin..."
... mielisairaaloita pitäisi perustaa ja
näköalapaikkoja ja muita huvittelukeskuksia.

" Poliisin tehtäviin kuuluvat ryöstöt, murhat,
pahoinpitelyt, liikenteen valvonta ja muut
järjestyshäiriöt."

" Punalutku istui oksalla."

" Isä eli onnellisena isänpäivän loppuun asti."

" Ihmisiä kuoli suurin joukoin nälänhädän
puutteen vuoksi."

"Tunnin aherruksen tulos aiheesta "Kissa":
"Kisalla on pika händä."

Selitä sana: .. kylmäkkö
- julma ihminen
- etonnut nainen
- toinen pitää toisesta ja se on semmoista
- lovistoori
- riptiisi
- hermoraunio

* TERVEYSOPPIA *

* Mitä kuuluu ääreishermostoon?
- karva ja nahka

* Mitkä asiat suojaavat ihmistä huumeilta?
- Impaaminen ja kuolema.

* Mitä haittaa on alkoholista?
- Alkoholi aiheuttaa miehillä impotentaasia.

* Miten ääni etenee korvassa?
- Se menee toisesta korvasta sisään ja tulee
toisesta ulos.

* MAANTIETO *

- Norjan kuningas on Hollen Kolle.
- Selluloosa on Norjan toiseksi suurin kaupunki.
- Tanskassa on nahkateollisuutta kun siellä on
paljon nahkaisia eläimiä.
- Skoonen metsät on erilaisia kun siellä ei ole
kusta.

* Mikä tekee Helsingistä maamme henkisen keskuksen?
- Siellä on vapauen patsas Nurmi.
- Siellä on henkinen ilo.
- Yksinäisyys ja harvinaisuus
- Ruokateollisuus

* Mikä on museo?
- Siellä on presidentti.

* Mikä rakennus? (Eduskuntatalon kuva)
- Se on vankila.
- Turun tuomikirkon uimahalli.

MuscleMemory sanoi:
* Suden sukulaisia?
- Supikoira, konootti ja pingo

Tuosta "konootista" on tullut jo ihan legenda! Ehkä hauskin sana ikinä! :lol2:

T:"Kelju K Konootti" (exän mukaan..)

Koulukaveri oli n. 5-vuotiaana ollut häissä mukana. Porukka odotteli kirkossa kohtuu pitkään pappia, joka sattui olemaan myöhässä. Kaveri oli sitten kaiken hiljaisuuden keskellä huutanut (helkaman mainosta mukaillen):

"Vain pappi puuttuu!"

Itse en tätä tapahtumaa muista (olin vissiin jotain 3v), mutta tädeiltäni olen kuullut näin tapahtuneen: Olin ollut jostain syystä hyvin kärttyinen, itkeskellyt ja kiukutellut pitkin päivää. No, menimme sitten kahden tätini kanssa kauppaan, ja siellä olin sitten kuulemma jäätelöaltaan ääressä pyyhkinyt kyyneleet silmistäni ja tokaissut: "Haluaisin yhden Napsiksen. Se voisi auttaa tähän itkutautiin."

(nuoremmille palstalaiselle tiedoksi: Napsis = Puffetin tapainen jätski, sai kaupoista 70-luvulla)

Toinen älynväläys lapsuusvuosiltani: Olin näiden samaisten tätien kanssa ulkosalla kävelemässä, ja kaaduin ja satutin polveni, mutten reippaana tyttönä itkenyt yhtään. No, kohta kuului jostain kauempaa lapsen itkua, ja toinen tädeistäni totesi jotain tyyliin "ehkä sielläkin on lapsi kaatunut ja satuttanut itsensä ja itkee siksi" tjsp. Siihen Gilly 3v. loihe lausumaan, jotta "Hän ei varmaankaan ole sitä lännen kovaa tyyppiä, joka on tottunut kestämään elämän kolhuja." :hyper:

Jostain lehden sivuilta on jäänyt mieleen tällainen juttu: Äiti oli mennyt 5v poikansa kanssa kirkkoon, ja nähdessään papin mustassa kaavussaan, poika totesi kirkkaalla lapsenäänellään: "Kato pelkele, bätmäni!" :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom