Lapsien hauskoja kommentteja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proteos
  • Aloitettu Aloitettu
Itekkin kuulemma joskus 3v kersana lentokentällä konetta ilmeisesti liian kauan odotettua tullu tokastua "Missä pelkeleessä se helihoppeli viipyy".
Pitäs kyllä kysellä lisää nuita. Oon ollu melko säheltäjä pentuna.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
R-kirjaimen harjoittelua joskus niihin aikoihin, kun en itse muista: tapana oli kuulemma ponppia hysteerisesti tukka hulmuten äidin ja isän parisängyllä, pelkissä sukkahousuissa, ja huutaa aina ilmassa "perrrkele, perrrkele". Kiltit sanat ei jostain syystä sopineet.

Kaverin pikkusisko oli menossa nukkumaan, valot laitetaan pois. Hetken päästä alkaa kuulua pienen tytön itkua. Kaveri menee katsomaan, mikä on hätänä, ja pikkutyttö sopertaa itkun lomasta: "Mun silmät on niin pimeät!" Voih miten suloista :)

Rapussa tuli vastaan äiti ja jotain 5v tyttö. Tyttö silmät selällään että "kato äiti! merirosvo!". Äiti siihen että "mitä sinä nyt sellaista sanot" johon tyttö äitin hameen takaa: "mä en uskalla edes kattoo". :lol2:

Kyllä kait nämäkin tähän kategoriaan kuuluu:

Jokus 12 vuotta sitten kun oli kesä ennen pikkusiskon esikouluun menoa. No minä sitten 2 vuotta nuoremman veljeni kanssa oltiin todella hauskoja ja opetettiin siskolle että se on esileikkikoulu. No olihan se siten kysynyt siellä, että "tämäkö on se esileikkikoulu" ja pikkusen tuli äidiltä kuittia jälkeenpäin.

Samasenä kesänä ajeltiin kahdella pienellä perämoottoriveneelle mökillä ja tottakai aina veljen kanssa piti näyttää keskisormea kun ajettiin toisiamme vastaan. Kuten arvata saattaa, tämä siskoni näytti sitten keskisormea jokaselle vastaantulevalle veneilijällen sen jälkeen...ja taas tuli kuittia.

Pikkusisko ososasi myös ennen kouluun menoa kaikki alapään sivistyssanat ulkoa... :nolo:

Muutamia vuosia sitten kaveri oli pääkaupunkiseudulla poliisina. Ne bongasi sitten työparinsa kanssa jonkun myymälävarkaan ja lähti juosten voron perään. Työpari sattui olemaan siihen aikaan kohtuu kova 400metrin juoksija, joten vorolla ei ollut kauheasti saumoja pakoon. Mun kaverikin on ihan hyvässä kunnossa mutta ei tietenkään pysynyt aivan parinsa kannassa kiinni. Siinä sitten kun juoksivat jonkun huoltsikan läpi, tuli vastaan äiti ja pieni lapsi. Lapsi katteli silmät pyöreinä kun ensin meni voro, melkein kannassa poliisi ja vähän matkan päästä toinen puuskuttava poliisi. Seuraavaksi kaveri kuuli kommentin:

"Äiti, toi toinen poliisi on vähän nopeampi kuin toi toinen..."

:lol2: Kaverin olo oli vähän :david: ton jälkeen

Jostain lehden sivuilta on jäänyt mieleen tällainen juttu: Äiti oli mennyt 5v poikansa kanssa kirkkoon, ja nähdessään papin mustassa kaavussaan, poika totesi kirkkaalla lapsenäänellään: "Kato pelkele, bätmäni!

Itelle sattu kans nuorempan (jonku kolmen vanhana) samanlainen tapaus... Oli menossa jonkun sukulaisen hautajaiset ja minä sitten viisana tokasin kovaan äänen äitilleni et tulis nyt se bätmän (tarkoitin siis pappia) että saataisin jo nauraa. Siinä oli sitten hautajais väellä pokassa pitelemistä kun se "bätmän" sitten vihdoinkin saapui.. :hyper:

Toinen oli kun tultiin vanhempieni kanssa etelänmatkalta bussilla kotiinpäin niin nousin vanhempieni taakse tuolille seisomaan ja hyppien laulamaan: "juodaan viinaa tullaan viisaammiksi vain".. ja koska en osannut kyseisetä kappaleesta muuta kuin nuo sanat niin toistin sitten niitä kokoajan.. Kun äiti pyysi vaihtamaan laulua niin totesin vain että en osaa muita.. JUÒDAAN VIINAA.... :kippis1: Olin silloinkin suunnilleen 3-vuotias
:whip:

Mulla soi päässä pienenä se joku mainoskipale "on vain kaksi tapaa harrastaa seksiä - oikea ja väärä." Mun mielestä se oli ihan hyvä biisi, mutta voi olla että muut katteli hiukan vinoon.

Hiukan nauroin myös kun kaverin 3- vuotias juniori lauloi Pikku G:n "Me ollaan nuoriso" :)

"Me ollaan nualiso, me ollaan tulevaisuus
kaikki kasvaa, lapset valttuu, vilheist oppii ja kokemus kalttuu!"

Sitten tuli Anssi Kelaa hiukan:

"Meistä tuli muulaleita, taksikuskeja muulaleita" (tota looppina tarpeeksi kauan)

Lisäksi olen oppinut kuunnellessa, että leipuri hiiva asuu kumputiellä yms.

:)

faidra sanoi:
R-kirjaimen harjoittelua joskus niihin aikoihin, kun en itse muista: tapana oli kuulemma ponppia hysteerisesti tukka hulmuten äidin ja isän parisängyllä, pelkissä sukkahousuissa, ja huutaa aina ilmassa "perrrkele, perrrkele". Kiltit sanat ei jostain syystä sopineet.

No voi LOL, on mahtanut vanhemmilla olla hauskaa! *näkee sielunsa silmin pienen saparopäisen faidran pomppimassa parisängyssä* :lol2:

Erään tuttavaperheen 5-vuotias tyttö loihe lausumaan kerran saunan jälkeen näin: "Minä kuulun pimppikerhoon, sisko kuuluu pimppikerhoon ja äiti kuuluu pimppikerhoon, mutta isällä on hevosen vehkeet!"

Serkun kanssa katseltiin joskus lapsina Spede Pasasen elokuvaa "Hullu Suomi". Noh siinä leffassa sitten jossain vaiheessa nakataan kenkä ikkunanläpi. Siinä sitten mentiin mökille ja rikottiin joku neljä ikkunaa kivillä ja haloilla ja sitten ku vanhemmat löysivät meidät piiloistamme ja kysyivät että miksi teimme tuon? niin vastaus kuului että "ei toiminut tuuletus" että näin ne elokuvat valistaa :D

-- Wikke

Kävin taas kaverin tykönä ja oli pari uutta irronnut junioreiden suusta.

4-vuotias (täyttää huomenna 5) käveli puistossa tolppaa päin ajatuksissaan ja tokaisi: "Voi vitsi, nyt sattu palleihin!"
Ohikulkevat mummot oli hiukan ihmetellyt että voe tokkiinsa...

Samainen kaveri sanoi kovaan ääneen nähdessään somalin:
"Kato isi, mustalainen!"

Tämä saattaa olla urbaanilegenda, mutta menkööt:
Kaverin pojalla oli sellainen oma "kieli", eli hänellä oli sanoille ihan omat merkitykset. Äiti oli vuosien varrella oppinut tietenkin, mitä poika tarkoitti, mutta alkoi huolestua, kun poika ei näyttänyt merkkejä kunnolla puhumisesta. Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että poika kyllä alkaisi puhua oikein, kunhan äiti lakkaisi "ymmärtämästä" hänen omia keksimiä sanojaan. Äiti sitten teki niin kuin oli kehotettu, ja oli kuin ei ymmärtäisi, kun poika vaikka pyysi jotain. Viimein poika hermostui totaalisesti ja huusi (selvällä suomen kielellä): "Voi vittu ku sää et ymmärrä!!"
Oli ainakin jotain oppinut sanomaan...

Kuultu just junassa:

(kaks poikaa jotain 6-8v.)

Poika1: ottasitko konekiväärin jos saisit?
Poika2: Eikun ottasin mäkin tai uzin. Siihen sopii samat paukut.
Isä: Se on mäk ten.
Poika2: Mikä?
Isä: Se mäk, se on mäk ten.

Liikuttava kohtaus.

Isobroidi oli kysyny faijalta, kun ne oli oottanu mua ja mutsia synnytyksen jälkeen sairaalasta et "koska se kuolee". Faija oli ollu vähän :curs:

Edit: Siis noin 5v.

sanoin papalle kun hevosta haudattiin navetan taakke että "sitten kun sinä kuolet niin hautaan sut tähän hevosen viereen". olin jotain 2 tai 3.

Itse heitin joskus äitille, et sit ku mä meen armeijaan ni tuuthan sä saattamaan mut sinne.

Ja joskus sukulaisilla, kun puhallettiin kuskia, että voisiko hän ajaa. Vihreää näytti niin minä tokaisin "Antakaa Ainolle(nimi muutettu). Sillä näyttää aina punaista":D

Taas kuulin yhen kun olin pohjia ottamassa...

Vaari pukee paitaa päällensä ja pieni kaveri (3-vuotias) kattelee vieressä. Kohta kuuluu huolestunut kysymys:

"Vaari, mahtuuko se?"

Minä itse joskus pienenä.
Kirkossa oltiin ja pappi sanoi että "Jumala loi valon pimeyteen" 3v Bloo heittää et "Se oli taskulamppu"

Sit saman ikäisenä about oltiin kaupungilla perheen kanssa ja näin kun poliisit nappas jonkun deekun kyytiin ja isä sano et ne vie humalaista putkaan. Illemmalla olin kattonu telkkarista jotain jumalanpalvelusta ja sit menny kysymään hirmu huolestuneesti isältä "Isi miksi pollarit vei jumalaisen putkaan?"

Sit nytten 2½v pikkusisko ihan vähän aikaa sit heitti näin "äitillä on pimppi, viivillä(hän itse) on pimppi,emmillä on pimppi mut isillä on kyllpä."

Itse olin pienenä poikana n.5v, kova syömään perunamuusia.Oltiin
sitten sukulaisten kanssa ravintolassa isolla porukalla.Tapojeni mukaisesti olisin halunnut tilata pelkkää perunamuusia, ilman mitään sen kummempia tilpehöörejä.Mummo kuitenkin meni tilamaan puolestani muusin lihapullilla.Saatuani lautasen eteeni lihapullat eivät olleet ilmeisesti mielyttäneet kulinaristiä makuhermojani. Olin huutanut kovaan äänen "KUKA HELVETTI ON LAITTANUT TÄTÄ APINAN PASKAA MUN LAUTASELLE" Oli kuulemma sukulaisilla naamat hiukan vaihtaneet väriä.

Nyt muistin yhden jutun, jonka äiti kertoi meidän lapsuudesta. Oltiin istuttu sängyllä sunnuntaitunnelmissa ja me oltiin sanottu siskon kanssa, että "Olis kauheeta, jos te kuolisitte." Äiti oli siinä sitte fiilistellyt, miten tärkeä se (ja faija) on meille, mutta mepä jatkettiin vielä tätä ajatuskulkua: "Niin. Ku me ei ylletä jääkaapin oveen."

Mikä elämässä on oleellista? Lapset sen tietää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom