Lapset kuriin!

Nyt on kyllä pojilla menneet puurot ja vellit sekaisin. Ettäkö kuri ja rajat = tukkapölly :confused:
Tukkapölly ja ruumiillinen kuritus on keinottomien vanhempien viimeinen keino. Minun käsittääkseni se on kielletty laissa siksi, että vanhemmat vaivautuisivat miettimään muita keinoja jälkikasvunsa kasvattamiseen. Jos ei muita keinoja löydy, on kyllä aika katsoa peiliin. Siellä näkee todennäköisesti vanhemman, jota itseään on kuritettu pienenä, eikä hän siksi ymmärrä, että muitakin, ja aivan yhtä tehokkaita keinoja, on olemassa. En vastusta rajoja, mutta vastustan sitä vastuuttomuutta, että vanhemmat pakenevat sen taakse, että "lapsi ei muuten tottele" tai "on muakin tukistettu ja ihan hyvä aikuinen kasvoi". Minun mielestäni se ei ole aikuismaista, todellista vastuun ottamista omista kasvatusmetodeista. Se on laiskuutta! :curs:
Ja niille, jotka seuraavaksi olettavat, että minun lapseni riehuu ja mekastaa, voin kertoa, että näin ei todellakaan ole. Rajat ovat noudattamista varten, ja pidän huolen myös siitä, etten itse ylitä niitä esim. kajoamalla lapseeni ruumiillisesti kurittamalla. Siitähän lapsi oppii vain sen, että rajoja ei ole, tai jos ne on, niin ne voi ylittää, ainakin jos kyseessä on heikomman ja pienemmän alistaminen tai huonosti kohtelu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika kultaa kasvatusexperttien palstalaisten muistot, ootte aivan samanlaisia ellei pahempia kirkupalloja ollut kersoina.

Ainoa keino pitää 3-5 vuotias paikallaan ja hiljaa on suukapula ja kokovartalopakkopaita. Kasvatuksen neljä kultaista peruskiveä eli lahjonta, uhkailu, kiristys ja katteettomat lupaukset saa yleensä aikaan tottelua max. 15 minuutiksi.

Helpompi tie jossain junassa on vaan antaa sen kersan olla kuin karjua ja vetää hirveät pultit kun ympäristön kannalta lopputulos on ihan sama anyway. Sanoisin että lopputulos on yleensä yhteisellä hauskanpidolla ja positiivisella ohjauksella parempi kuin ylenpalttisella kurinpidolla.

Originally posted by Nate
Nyt on kyllä pojilla menneet puurot ja vellit sekaisin. Ettäkö kuri ja rajat = tukkapölly :confused:
Tukkapölly ja ruumiillinen kuritus on keinottomien vanhempien viimeinen keino. Minun käsittääkseni se on kielletty laissa siksi, että vanhemmat vaivautuisivat miettimään muita keinoja jälkikasvunsa kasvattamiseen. Jos ei muita keinoja löydy, on kyllä aika katsoa peiliin. Siellä näkee todennäköisesti vanhemman, jota itseään on kuritettu pienenä, eikä hän siksi ymmärrä, että muitakin, ja aivan yhtä tehokkaita keinoja, on olemassa. En vastusta rajoja, mutta vastustan sitä vastuuttomuutta, että vanhemmat pakenevat sen taakse, että "lapsi ei muuten tottele" tai "on muakin tukistettu ja ihan hyvä aikuinen kasvoi". Minun mielestäni se ei ole aikuismaista, todellista vastuun ottamista omista kasvatusmetodeista. Se on laiskuutta! :curs:
Ja niille, jotka seuraavaksi olettavat, että minun lapseni riehuu ja mekastaa, voin kertoa, että näin ei todellakaan ole. Rajat ovat noudattamista varten, ja pidän huolen myös siitä, etten itse ylitä niitä esim. kajoamalla lapseeni ruumiillisesti kurittamalla. Siitähän lapsi oppii vain sen, että rajoja ei ole, tai jos ne on, niin ne voi ylittää, ainakin jos kyseessä on heikomman ja pienemmän alistaminen tai huonosti kohtelu.

En voisi olla enempää samaa mieltä. :worship:

Ettäkö kuri ja rajat = tukkapölly :confused:
Tukkapölly ja ruumiillinen kuritus on keinottomien vanhempien viimeinen keino.
Ei kukaan sanonut että kuri on sama kuin ruumiillinen kuri. Tukkapölly tai risu on tietyn ikäisille lapsille joissain tapauksissa toimivin rangaistus. Jotkut lapset eivät vain usko pelkkää kulmien kurtistamista. Tietenkään aivan pienimmille lapsille se ei täytä tarkoitustaan, vaan siinä vaiheessa kun lapsi hakee rajojaan ja osoittaa uhmakkuutta. Kun lapsi kasvaa, karkkipäivän tai viikkorahan menetys, myöhemmin kotiaresti, ajavat paremmin tarkoituksensa.

Minä ainakin tukistaisin lastani jos siihen on tarvetta. Vanhempien kuuluu kasvattaa ja kurittaa lapsiaan ja tukistaminen ei ole pahoinpitelyä.

Ei tukkapölly == Kuri, eikä täällä varmasti kukaan sellaista ole väittänytkään, kyse on uskoakseni enemmän siitä kuinka hölmöjä lakeja, joskus säädetään. Ikävä kyllä on laiskoja vanhempia, joille ruumillinen kurittaminen on se ainoa kasvatuskeino, ja laki on varmasti tehty tälläisessa tilanteessa elävien lasten suojelemiseksi. Tuollaisella ei ole enää mitään tekemistä rajojen asettamisen ja kasvatuksen kanssa vaan se on ruumiillista väkivaltaa, ja mikä pahinta se kohdistuu puolustuskyvyttömään
viattomaan lapseen ja vieläpä oman vanhemman toimesta. Tuo on jo poliisiasia. Tuollaisella ei ole taas mitään tekemistä sen kanssa, jos hyvin harvoin joutuu tilanteeseen, että pienelle lapselle kertakaikkiaan on pakko viedä viesti perille PIENEN tukkapöllyn tai pienen sormille nippaisun muodossa. Kun lapselle on asetettu rajat, kasvatettu hvvin, hän on saanut paljon rakkautta, hellyyttä ja läheisyyttä. Ei edes ääntänsä tarvitse korottaa kun heille kertoo ettei noin saa tehdä, se ei ole fiksua, siinä voi käydä niin sun näin, viesti menee perille ja lapsi oppi taas jotain uutta.

Mutta,vaikka lapsi oli miten hyvin tahansa kasvatettu voi hän tahallaan tai tahattomasti aiheuttaa tilanteen toistuvasti missä hän on suorastaan vaaraksi muille tai itselleen, eikä puheesta, käskyistä ja poiskantamisesta huolimatta lopeta tuollaista niin on ihan perusteltua, oikeutettua jopa suotavaa tehostaa viestin perillemenoa pienellä epämukavalla kivulla, pienen tukkapöllyn tai sormille nippasun muodossa. Sillä ei ole mitään tekemistä laiskuuden ja väkivallan kanssa.

Mielestäni on miljoonakertaa pahempaa huutaa lapselle hysteerisenä naama punaisena tuntitolkulla solvauksia, kun itseään sattuu joku asia vituttamaan tai lapsi tekee jotain väärin
Näin monet 'väkivallattomat' vanhemmat tapaavat tehdä....

Originally posted by matrix
Ei tukkapölly == Kuri, eikä täällä varmasti kukaan sellaista ole väittänytkään, kyse on uskoakseni enemmän siitä kuinka hölmöjä lakeja, joskus säädetään.

Mielestäni on miljoonakertaa pahempaa huutaa lapselle hysteerisenä naama punaisena tuntitolkulla solvauksia, kun itseään sattuu joku asia vituttamaan tai lapsi tekee jotain väärin
Näin monet 'väkivallattomat' vanhemmat tapaavat tehdä....

No juurikin näin. Ei näillä tukkapölly-selkäsauna -jutuilla ollut tarkoitus antaa kuvaa, että ruumiillinen kuritus on kasvatuskeino sinänsä.

Mutta mitä nyt itse muistelen omaa lapsuuttani, niin kun olin kuitenkin joskus pahimmissa käänteissä sitä tukkapöllyä(kin) saanut, niin kappas vaan, kyllä se toimi jälkeenpäin erittäin hyvin pelkkänä verbaalisena "uhkauksena". Enkä tässä nyt todellakaan tarkoita, että mua olis kasvatettu jotenkin fyysisesti pahoinpitelemällä ja uhkailemalla, päinvastoin. Meidän perhe on aina ollut aika kiivasta jengiä, myös siinä hyvien tunteiden näyttämisessä. Eli meillä rakastetaan sekä kinataan yleensä aika sata lasissa. Ja se on sitten tarkoittanut myös sitä, että jos lapsia käsketään niin sitten käsketään selvästi ja tavalla tai toisella sen viestin pitää mennä perille. Tämähän ei poissulje sitä, etteikö monissa tilanteissa pelkkä rauhallisen päättäväinen puhe olisi auttanut. Mutta sitten oli niitäkin tilanteita, ettei se vaan riittänyt.

Olin tossa toissa kesänä valmentamassa ekalla ja tokalla luokalla olevien pikkukundien kortteliliiga futis joukkuetta. Voi tsiisus niitä joitain vapaankasvatuksen hedelmiä. Jumalauta kun ei puhe tehonnut ja välillä sai huutaa kurkku käheenä.

Ihan normaalia että ton ikäset sällit on kun elohopeeta mutta kyllä joukosta erottu todella nopeesti ne joilla kotona ei vanhemmilla tainnut olla auktoriteetit kohdillaan. Tuntu aika rajulta kun sellaset reilun 20 kg kokoiset sällit haistattelee jne.

Yhtäkin sälliä sai komentaa ja ojentaa sekunnin välein ja vastauksena oli kevyimmillään "et sä voi mulle mitään". Sit kun näin millanen pystyyn nostettu paska sen faija oli niin en kyllä enää ihmetellyt pojan käytöstä. Toisaalta taas joukossa oli kyllä sellasiakin pikku gentlemanneja että oksat pois ja vanhemmille kiitoshymni. Jos sällit tottelee puhetta, osaa kiittää ja pyytää käskemättä anteeksi kaverilta, tervehtii ja hyvästelee kohteliaasti niin pullat on aika hyvin uunissa tulevaisuutta ajatellen.

No loppukesästä rakkareiden kanssa se meni siihen että kun puhe ei tehonnut niin vein sällejä korvasta taluttamalla kentän laidalle. Tuntu hieman karulta kun osa vanhemmista tsiigas kentän laidalla mutta päätin että jos kerran antavat kakaroidensa käyttäytyä miten ne haluu niin turha mulle alkaa urputtaan jos niitä joutuu ojentamaan.

Kesän lopulla kaikki vanhemmat ja pojat kävi kiittelemässä että kivaa oli joten taisin olla ainoo jolle siitä jäi traumoja.

Rajat ovat noudattamista varten, ja pidän huolen myös siitä, etten itse ylitä niitä esim. kajoamalla lapseeni ruumiillisesti kurittamalla. Siitähän lapsi oppii vain sen, että rajoja ei ole, tai jos ne on, niin ne voi ylittää, ainakin jos kyseessä on heikomman ja pienemmän alistaminen tai huonosti kohtelu.

Tähän on vielä pakko kommentoida: en osaa nyt nähdä tätä asiayhteyttä näin päin. Miksi lapsi, jos hän pahasti ja väärin käyttäytyessään tulee rangaistuksi, muodostaisi maailmankuvan jossa pienempää sorretaan ja alistetaan? Kun rangaistus tulee lapselle turvalliselta ja rakkaalta vanhemmalta, eikö sillä ole juuri päinvastainen efekti eli lapsi oppii, että rajoja on olemassa ja yksi niistä on se, että lapsi ei voi assosioitua samalle tasolle aikuisen l. vanhemman kanssa? Koska ainakin mun ajatuksen mukaan lapsen pitää kunnioittaa vanhempia nimenomaan vanhempina, eikä ajatella heitä kavereinaan. Tässä siis nyt tarkoitan todellakin pientä lasta enkä mitään murrosikäistä nuorta aikuista.

En siis tarkoita, etteikö lapsi voisi mieltää tätä samaa auktoriteetti-asiaa ilman ruumiillistakin kuritusta, varmasti jotkut yksilöt voivatkin! Mutta jos perheessä vallitsee turvallinen ja rakastava ilmapiiri, niin ei mun mielestä siinä mitenkään joku tukkapölly voi kääntää lapsen maailmankuvaa kieroksi tyyliin "vahva kyykyttää heikompaa". Ei mulle ainakaan näin ole käynyt vaan aivan päinvastoin. Bottom line: eikö kaiken kasvatuksen perusideana ole kuitenkin se, että vanhempi ohjaa lasta eikä päinvastoin?

Joskus nuorempana olin katkera kun en saanutkaan kaikkea mitä halusin tai sitte kun tein jotain niin sain selkään.. Suunnittelin mitä kaikkea kostoa aiheuttaisinkaan vanhemmille sitten kun kasvaisin vähän isommaksi.. Mieleen tuli myös kotoa karkaaminen useaan otteeseen mutta sitten kun vanhemmat sano että lähde vaan niin mieli muuttukin.. Sitten kun kasvo vähän vanhemmaksi niin oppi ymärtämään mitä olis voinut tapahtua ellei vanhemmat olis pitänyt kuria ja välillä vähän antaneet selkäänkin.. sen jälkeen olis tosiaan huomannut olevansa joku "jussi ahde"..

Nykyajan kersat on aika persoja peleille, joten nippento game boy pitää antaa ja tehä lapselle rakkaaksi mahdollisimman pian. Sitten bussimatkalle aina mukaan. Lapsi on melko hiljaa, korkeintaa välillä nauraa tappaessaan jonkun örkin.
:kippis1:

Originally posted by WhiteExorcist
Todellakin...monta kertaa olen ollut elokuvateatterissa ja samaan aikaan(kiitos vanhempien pyynnöstä alennettujen ikä-rajojen) on sinne tullut lauma leikki-ikäisiä lapsia jotka sitten kesken elokuvan riehuvat,ramppaavat wc:ssä,nauravat täysin väärissä kohdissa,jos vaikka näkyy naisen TISSI!.....noniin...sain purkautua,kiitos:)

Olen kyllä samaa mieltä tosta, se on todella ärsyttävää. Minua ärsyttää elokuvissa myös 14-17 vuotiaat teinit, varsinkin tytöt, jotka keskustelee koko elokuvan ajan jostain meikeistä yms :curs:
Varsinkin jos ne on vähän maistellut alkoholia niin ei mitään rajaa. Sitten jos joku vanhempi herra tai rouva niille jotain huomauttaa niin vastaukseksi saa vaan jotain haistattelua tai naurua.
Ainiin noissa vielä nuoremmissa lapsissa ärsyttää lähinnä se kun ne vielä usein nauraa oikein semmosta kauheeta röhötekonaurua: HÖHÖHÖHÄHÄHÄHÄHÄ......jne. Siis tää nauru liittyy just noihin ihan epäoleellisiin kohtiin, kuten juuri sen tissin näkymiseen.

Originally posted by eddy
Nykyajan kersat on aika persoja peleille, joten nippento game boy pitää antaa ja tehä lapselle rakkaaksi mahdollisimman pian. Sitten bussimatkalle aina mukaan. Lapsi on melko hiljaa, korkeintaa välillä nauraa tappaessaan jonkun örkin.
:kippis1:

..Eikä tarvi antaa selkään edes, takavarikoi vaan pariksi päiväksi pelit tai lelut ;)

Keinot on ja löytyy, mutta jos annetaan tukkapöllyä, pitää olla varma siitä, ettei mennä siitä mistä aita on matalin. Itseni kasvatuksessa ei varmastikaan olisi vanhempani ilman fyysistä väkivaltaa pärjänneet. IMHO jos joku on kasvattanut ilman selkäasunoja/tukistamisia yms. esim. kaksospojat ja useamman sisaruksen ilman suurempia ongelmia menestyviksi aikuisiksi, voi hän ottaa osaa keskusteluun väittämällä, ettei ruumiillista kuria tarvita; muuten, STFU!

Joo. Nykyään tuntuu näitä ylivillejä kakaroita olevan ihan liikaa. Tässä pari päivää sitten alkoi vituttaa oikein kunnolla ku olin syömässä koulun ruokalassa. Tämä ruokala on sellainen, että siellä käy syömässä yhteensä 3 koulua (ala-aste, yläaste ja lukio) porrastetusti. Noh, samaan aikaan sattui olemaan syömässä pari kutosluokkalaista, eli jotain 12-vuotiaita gangstereita, jotka osoittautuivat erittäin vittumaisiksi. Ne vaan alkoi yhtäkkiä heittämään jotain tosi paskaa läppää, haukkumaan muita ruokalassa olevia (mm. hurjan isoja lukiolaisia) ja vittuilemaan muille. Ihan kuin kyseiset pennut olisivat omistaneet koko maailman. Alkoi vaan mietityttämään, että minkälaiset kasvattajat antavat lastensa kasvaa tällaisiksi :curs:.

Olen ollut vetämässä lapsille futis- ja sählykerhoja ja liikuntaleirejä ja siellä kanssa olen huomannut tällaisen tottelemattomuus/vittuiluefektin. Yhteistyökykyä ei joillakin tunnu olevan ollenkaan. Onneksi löytyy myös hyvin kasvatettuja lapsia, joiden kanssa on ilo toimia.

Kun itse olin pikkupoika, niin eipä olisi tullut mieleenkään alkaa vittuilemaan 6 vuotta vanhemmille ja 30kg painavammille isoille ja pelottaville lukiolaispojille.

Pakko kommentoida vanhempana ja nuorten kanssa työskentelevänä.

Tuntuupa tosiaan siltä osalla vanhemmista on kasvatustaidot täydellisesti hukassa. Joko niin ettei välitetä tai sitten ei uskalleta kun pelätään että aiheutetaan niitä "traumoja". Välillä tuntuu siltä että kaikkien ei todellakaan pitäisi saada lisääntyä.

Kuitenkin homma pelaa niin, että teini-ikäiset tosissaan kunnoittavat sellaista henkilöä joka saa heidät "oikealla" tavalla kuriin. Hyvän tai oikean kurin aikaansaamisessa taas on huumori ja hyvä itseironian taju tarpeen: pitää olla samalla rento ja hauska, mutta silti tarpeeksi tiukka. Ei myöskään haittaa jos on ns. verbaalisesti lahjakas, eli hyvä vittuilemaan hienovaraisesti. Harvalla teinillä on niin hyvä itsetunto, että kestää esimerkiksi joukon edessä naurunlaiseksi joutumista. Ja tarkennuksena mainittakoon, että em. ei tarkoita totaalista nolaamista.

Kannattaa myös noiden teinien kanssa (ja itse asiassa kenen tahansa kanssa) pitää mielessä että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos hyökkää jonkun kimppuun ja alkaa huutaa kurkku suorana tupakoinnista, kiroilemisesta yms. niin saa varmasti aikaiseksi negatiivisen reaktion.

Lapsen tai nuoren lyömisen hyväksyn itsepuolustukseksi, mutta en muuten. Eikä tähän mennessä ole tarvinnut kertaakaan tukistaa tai tehdä muuta vastaavaa.

Ja nyt kommentoi yksi lyhytpinnainen:

sattuipa seuraavasti, vuosia sitten, olin 4 päivää erään mimmin luona jyväskylässä. mimmi asui kesän kotonaan joten oltiin sit siellä. parasta siin oli se että sen isä ei sanonu sanaakaan mulle sen 4 päivän aikana. siis ei sanaakaan. aamukahville ku tulin ni se pakkas kamat ja meni takkahuoneeseen. no mä vedin sit viimeisenä iltana kamalat kännit ja aamulla junaan. ja pinna kireellä tietysti-->

kuinka ollakaan pari penkkiriviä eteenpäin ilmeisesti mummo oli lähtenyt kahden lapsenlapsensa kaa (poika ja tyttö) kattomaan ähtärin eläinpuistoa. en muista monestiko juna pysähteli mutta ne lapset kirku ja huusi koko ajan jotain eläinpuistojuttuja. ihan joka pysäkillä ja niiden välillä. mulla oli PIENI väsy ja kävin asiallisesti sanomassa kerran asiasta että voitaisiinko teidän perheessä olla hiukan hiljempaa jne. toisella kerralla nousin penkiltä ylös ja sanoin sit että voisitteko olla hiljaa jne. joka kerta hiljaisuutta kesti hetken. sit jatku taas penkeillä hyppely ja mekastus. sitte ku lähestyttiin sitä ähtärin pysäkkiä ni se poika rupes kirkuun ihan suoraa huutoa että: "nyt ollaan perillä! nyt ollaan perillä! kuka kantaa mun kassin? kuka kantaa? perillä ollaan!!!" siinä vaiheessa mulla palo ihan totaalisesti kii ja huusin sille että "nyt jos se turpa ei pysy kiinni ni mä nakkaan sen sun kassin ikkunasta pihalle!" mummo keräs kimpsut ja kampsut ja menivät odottelemaan eteiseen.

nimimerkillä "lyhytpinnnainen"

Joo, en jaksa minäkään kuunnella lasten kirkumista ja tappelua, en kyllä aikuistenkaan. Lapsilla on vielä uskomaton lässytyskestävyys, kun taas meikäläläisellä loppuu mielenkiinto kahden kysymyksen jälkeen.

Lapsi : Mikä toi on ?
Minä : Se on harakka.
Lapsi : Mitä se tekee ?
Minä : Se lentää.
Lapsi : Miksi ?
Minä : Koska sillä on siivet.
Lapsi : Onko sillä nokkakin ?
Minä : On.
Lapsi : Mitä se sillä tekee ?
Minä : Nokkii pikkupoikia päähän.
Lapsi : :eek:

Keskustelu päättyy.

Originally posted by Jortsu
Ei kukaan sanonut että kuri on sama kuin ruumiillinen kuri. Tukkapölly tai risu on tietyn ikäisille lapsille joissain tapauksissa toimivin rangaistus. Jotkut lapset eivät vain usko pelkkää kulmien kurtistamista. Tietenkään aivan pienimmille lapsille se ei täytä tarkoitustaan, vaan siinä vaiheessa kun lapsi hakee rajojaan ja osoittaa uhmakkuutta. Kun lapsi kasvaa, karkkipäivän tai viikkorahan menetys, myöhemmin kotiaresti, ajavat paremmin tarkoituksensa.
Jortsulla ei taida olla omia tenavia kun näin selkeillä ohjeilla onnistuu lasten kasvatus?

Mua on moitittu liian kovan kurin pitämisestä mutta silti rankaisemaan joutuminen tarkoittaa sitä, että peli on jo hävitty, yleensä ainakin tunnin-pari ei onnistu yhtään mikään. Sitäpaitsi haluatko itse olla omalle tenavallesi paha poliisi koko ajan ja vaan jaella rangaistusta toisen perään niin että kersasta kasvaa jokaista liikettään arkaileva hiiri?

Tottakai on huonosti kasvatettuja pentuja, mutta vaikka hommaan panostaisi tosissaan niin ei tenavat silti ole aina yleisillä paikoilla välttämättä kovin suosittuja. He innostuvat helposti, huutavat innoissaan ja vauhtia pitää olla mittarissa koska muuten tulee tylsää. Itsekin tuimana tuijottelin lentokoneessa käytävää ravaavia tenavian nuorempana, mutta oma on opettanut yhtä ja toista noitten ajatusmaailmasta.

Kaikille tän threadin tiukkapipoille suositten Calvin&Hobbes -sarjisten lukemista (suomeksi Paavo ja Elvis tai Lassi ja Leevi). Seuraavan kerran kun joku kersa elämöi niin herneitten vetämisen sijaan alkakaa jutella sille vaahtosammuttimelle. Kattelkaa sen leluja tarkasti arvioiden, kyselkää jäätelömakujen vivahde-eroista ja näyttäkää norjalaisia sormitaikatemppuja. Pakkoko siellä junassa tai bussissa on istua jokaisen niinkuin ois ruosteinen rautakanki perseessä.

Originally posted by MKS
Tässä pari päivää sitten alkoi vituttaa oikein kunnolla ku olin syömässä koulun ruokalassa. Noh, samaan aikaan sattui olemaan syömässä pari kutosluokkalaista, eli jotain 12-vuotiaita gangstereita, jotka osoittautuivat erittäin vittumaisiksi. Ne vaan alkoi yhtäkkiä heittämään jotain tosi paskaa läppää, haukkumaan muita ruokalassa olevia (mm. hurjan isoja lukiolaisia) ja vittuilemaan muille. :curs:.

Joo, nää jätkät oli kyllä ehkäpä vittumaisimpia lapsia mitä voi olla.. Jatkuvaa vittuilua joka asiasta ja ei usko sanaakaan mitä niille sano. Mulla meinas palaa käpy kun kaksi vertikaalisesti rajoitteellista sammakonpaskaa tuli vittuilemaan ihan suoraan. toinen yllytti yhtä lukiolaista tappeluunkin, vittu mitä deividejä.. Ei oo itsesuojeluvaisto ihan kondiksessa näillä pahiksilla..

Mut oota jos ois menny sanomaan niille kersoille, että "nyt se saatanan turpa kiinni tai katkasen sulta jalat ja työnnän sun sormet sun omaan perseesees ja pakotan sut viheltämään itä-timorin kansallislaulun c-duurissa" tai jotain muuta vähintäänkin yhtä pelottavaa, niin olisi ollut heti joku lastensuojelu viranomainen perseessä kiinni :curs: :curs:

Joskus kun katselee isoa metelöivää lapsikatrasta ja niitten vanhempia tulee mieleen myrkyllinen lausahdus yhdestä elokuvasta: "filth making filth making filth"... saapa nähdä miten omat hermot pitää - on nääs perheenlisäystä tulossa......

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom