Lapset kuriin!

Tuli äsken matkustettua pidempi matka junassa. Ympärillä sattui olemaan kauhea lauma meuhkaavia lapsia, joiden vanhemmat antoivat lasten riehua rauhassa ja häiritä muita matkustajia. Sama ilmiö huomattavissa muualla, vanhemmat antavat lastensa temmeltää ilman minkäänlaisia rajoja. Tiukempaa kuria lapsille!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Argh, joskus oli mukavaa kun väsytti ja vitutti niin maar paljon ja sitten piti lähteä bussilla kotia, missä oli lauma lapsia itkemässä ja huutamassa! :curs: Mutta ei sillä, kyllä mä lapsista tykkään, kuhan ne on hiljaa :love:

Kerran tulin yölennolla Suomeen ja heti aamusta junaan nukkumaan. Viereisellä paikalla oli äitillä lapsi sylissä jota hän kokoajan hyppyytti ja oikein kehoitti huutamaan minulle, siis minua kohti herätysmielessä. Se oli sellainen herätysleikki. Piti vain purra kieltä kun muuten suusta olisi tullut niin pahaa tekstiä. Sitten tämä äiskä lähti omalle paikalle eri vaunuun.

Nojoo, kyl tommonen voi päähän ottaa. Mut ehkä se johtuu siitä että suomessa pitää olla ehdottoman hiljaa yleisillä paikoilla ja jos satut vahingossa hymyilemään pidempään esm. metrossa niin sua katotaan vähintään kun jotain hullua. ;) Puhumattakaan siitä jos olisit niin mielipuoli että aloittaisit metrossa keskustelun tuntemattoman kaa. :confused:

Juu onhan ne mukavia kun ne nukkuu, mutta perkeles kun itse koitat aamulla klo 7:n aikaan bussissa vetää sikeitä ja joku tarharyhmä sattuu nouseen samaan autoon, eiköhän joku niistä vaahtosammuttimista ota tehtäväkseen pitää sut hereillä nyppimällä hihasta tai ihmettelemällä isoon ääneen miten tähän aikaan joku voi nukkua! puuh.. ja nyt nukkuun niin ei ehkä tarttis aamulla ;)

Nooh, kyllähän se vauvojen parkuminen silloin tällöin ottaa päähän, mutta ajatelkaas niitä äitejä jotka joutuvat kuuntelemaan niitä parkumisia hieman enempikin kuin sen yhden bussi matkan.

Tosin tuossa alkuperäisessä viestissä ei taidettu viitata vauvoihin. Ehkä siinä vanhemmat eivät vain enää jaksaneet alkaa komentelemaan lapsilleen. Ja lapsihan on terve kun se leikkii.

Todellakin...monta kertaa olen ollut elokuvateatterissa ja samaan aikaan(kiitos vanhempien pyynnöstä alennettujen ikä-rajojen) on sinne tullut lauma leikki-ikäisiä lapsia jotka sitten kesken elokuvan riehuvat,ramppaavat wc:ssä,nauravat täysin väärissä kohdissa,jos vaikka näkyy naisen TISSI!.....noniin...sain purkautua,kiitos:)

Originally posted by WhiteExorcist
Todellakin...monta kertaa olen ollut elokuvateatterissa ja samaan aikaan(kiitos vanhempien pyynnöstä alennettujen ikä-rajojen) on sinne tullut lauma leikki-ikäisiä lapsia jotka sitten kesken elokuvan riehuvat,ramppaavat wc:ssä,nauravat täysin väärissä kohdissa,jos vaikka näkyy naisen TISSI!.....noniin...sain purkautua,kiitos:)

Vielä pahempaa on AIKUISET, jotka keksii, että leffateatterissa on hyvä dokaa ja olla kännissä. Ja puhua lujaa ja räkättää ihan milloin sattuu sellaista tekonaurua :curs:

Originally posted by Hippa
Vielä pahempaa on AIKUISET, jotka keksii, että leffateatterissa on hyvä dokaa ja olla kännissä. Ja puhua lujaa ja räkättää ihan milloin sattuu sellaista tekonaurua :curs:

Muahhahaa, tähän olen itsekin syyllistynyt muutama vuosi sitten. Onneksi nykyään ei enää jaksa tuollaista :david:

Pakko se on myöntää, että ne muut ihmiset siellä teatterissa olivat jotenkin tuskastuneen näköisiä, kun kavereitten kanssa _vähän_ pelleiltiin:nolo:

Kurittomat kakarat on oiva sivutuote tästä kaiken sallivasta yhteiskunnasta. Eihän niitä voi komentaa, tulee traumoja kun lapsi ei saa toteuttaa itseään. Rajojen asettaminen on pahasta. Pisti vihaksi oikein tässä taannoin keskustelu siitä että lapsen tukistaminen on pahoinpitelyä. Hoh hoijaa :zzzz:

Originally posted by Jortsu
Kurittomat kakarat on oiva sivutuote tästä kaiken sallivasta yhteiskunnasta. Eihän niitä voi komentaa, tulee traumoja kun lapsi ei saa toteuttaa itseään. Rajojen asettaminen on pahasta. Pisti vihaksi oikein tässä taannoin keskustelu siitä että lapsen tukistaminen on pahoinpitelyä. Hoh hoijaa :zzzz:

Minuakin jurppii tuollainen hyysäävä asenne mikä monilla vanhemmilla on, että meidän pikku kultamussukkaa ei saa komentaa sillehän voi tulla pahamieli ja traumoja, antaa sen vaan temmeltää rauhassa. Prkele! Vanha sanonta on, että: "se joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee!"

Tuo tukistamisjuttu on nyt jo ihan naurettavaa. Mitä helvetin pellejä tuolla STAKES:issakin on duunissa. Kyllä pieni tukkapölly voi jossain tilanteessa olla se ainoa tehokeino sanoman perille menoksi, niinkuin jokainen äiti ja isä tietää. Eri asia on sitten, jos lasta raahaa tukasta ympäri kaupunkia tai tehdään moukarinheitto harjoituksia lasta apuna käyttäen....

Kyllä lapselle pitää rajat asettaa ja tarvittaessa komentaa kovastikin sillä ei lapsi muuten opi mikä on oikein ja mikä väärin, mikä on sallittua ja mikä on kiellettyä, millainen käytös on suotavaa ja millainen käytös ei ole suotavaa. Kenen muun tämän kasvatustyön pitäisi tehdä kuin omat vanhemmat!
Rajojen asettaminen luo lapselle perusturvallisuutta ja hän oppii huomioimaan muita ihmisiä. Ei oikeassa paikassa oikeaan aikaan oikeasta asiasta vähän kovaäänisempikään komentaminen, vastoin yleistä uskomusta, mitenkään lasta tapa. Itselläni on kolme lasta, eikä tule kuuloonkaan, että he ottaisivat pikajuoksukilpailuja lentokoneen matkustamossa, repivät vieressä olevaa tukasta, laulavat gimmeliä leffateatterissa jne...

Toki pitää muistaa, että lapset ovat lapsia ja niistä lähtee yleensä kovempi ääni, varsinkin vauvoista, joille on hampaat puhkamassa(2h unta viimeyönä...) eli myös vähän suvaitsevaisuutta 'normaalitilanteissa' olemmehan itsekin olleet joskus pieniä :D

Yks asia mikä kans pistää sapen kiehumaan on se kun istut junas tai linja-autossa ja siihen sun lähelle tulee joku jolla on koira joka ei osaa käyttäytyä.. Koira hyppii, haukkuu, kuolaa ja ulisee eikä isäntä tai emäntä saa pidettyä kuria.. Viimeisin kokemus oli se kun pari viikkoa sitten matkustin linja-autos 300:n kilometrin matkan ja viimeiset 250 kilometriä minua viihdytti koira joka ei ollut mikään "pieni ja rauhallinen".. ei sinne päinkään.. se koira ramppas edes takasin haukku ja jos auto pysäs niin sen oli pakko syöksyä auton etuosaa kohti ja emäntä suurin piirtein lennähti mukana.. Ei mulla mitään koiria vastaan ole kunhan ne vaan osaa käyttäytyy..

Nuo on juuri oireita tälläisestä vapaankasvatuksenluomuyhteiskunnasta, missä lapsia ei saa komentaa eikä laittaa mitään rajoja. Se on todella hupaisaa katsoa yleisillä paikoilla, kun äiti yrittää uhkailla ja komentaa lapsiaan ja ne ei muuta kuin nauraa päin naamaa.

Originally posted by PuukhoJunkhari
Yks asia mikä kans pistää sapen kiehumaan on se kun istut junas tai linja-autossa ja siihen sun lähelle tulee joku jolla on koira joka ei osaa käyttäytyä.. Koira hyppii, haukkuu, kuolaa ja ulisee eikä isäntä tai emäntä saa pidettyä kuria.. Viimeisin kokemus oli se kun pari viikkoa sitten matkustin linja-autos 300:n kilometrin matkan ja viimeiset 250 kilometriä minua viihdytti koira joka ei ollut mikään "pieni ja rauhallinen".. ei sinne päinkään.. se koira ramppas edes takasin haukku ja jos auto pysäs niin sen oli pakko syöksyä auton etuosaa kohti ja emäntä suurin piirtein lennähti mukana.. Ei mulla mitään koiria vastaan ole kunhan ne vaan osaa käyttäytyy..
Osittain :offtopic:
Hoh, Ilta-Sanomien keskusteluissa oli joskus, kun eräs nainen oli paennut ostarista varastettuaan sieltä käsilaukun ja hänellä oli mukanaan koira, jonka hän sitten usutti perään lähteneen poliisin kimppuun. Taisi olla 2. hyökkäyksen jälkeen, kun poliisi sanoi että "jos koira tulee vielä kerrankin päälle, niin ammun." Ja koira tuli. Ja poliisi ampui. Ja yhteiskunta itki päälle että "voi voi kun viaton koira tapettiin, eihän se pahaa tahtonut, omistajan vika se oli. Eihän se omistaja voi koiraansa komennella, eläinparka turhautuu ja turhautuminen ja stressi on pahaksi koiramussukalle. olisi vaikka pitänyt koiralle etsiä parempi koti."
Jep. Siellä paremmassa kodissahan se unohtaisi sitten, miten ihmistä purraan, vaikka entinen emäntä on siihen kouluttanut.

Originally posted by Mixu
koiramussukalle. olisi vaikka pitänyt koiralle etsiä parempi koti."
Jep. Siellä paremmassa kodissahan se unohtaisi sitten, miten ihmistä purraan, vaikka entinen emäntä on siihen kouluttanut.

Monasti tuntuu, että toi hyssyttely-kasvatus on pahimmin pesiytynyt, juuri noille eläintenvapauttajahippikasvisyöjä perheille joidenka pikkuekoterroristit aliravittuina hamppuvaatteet päällä luomuvaipat lepattaen riehuvat julkisissa liikennevälineissä ja sitten ns. hyville perheille, joidenka pienet Jussi Ahteet terrorisoivat meitä joka paikassa.

Sitten nämä niinsanotut vanhemmat ovat turpa rullalla, joka helvetin paikassa lastensa 'oikeuksien' puolesta, syyttävät vanheimpainillassa koulua ja päiväkotia , lehtien palstoilla yhteiskuntaa ja päättäjiä, urheiluharrastuksessa valmentajaa jne.. kun lapsi ei pärjää, kohtaa vastoinkäymisiä ja siitä tuli vieläpä narkkari. Näiden perushankalien vanhempien kannattaisi viettää enemmän aikaa lastensa kanssa eikä työpaikalla, aerobickissä, shoppailemassa, golffaamassa, viini-illoissa jne.. Ei ääretön salliminen, massor av kivat lelut ja merkkivaattet lasta kasvata, ne vain hetkeksi helpottavat vanhempien syyllisyyttä.

Originally posted by Jortsu

Right on the money, dude. Eli tässäpä asia joka on mielestäni yksi suurimmista epäkohdista ja (todellisuuden) väärentymistä nykyisessä yhteiskunnassamme.

Ei mene mun jakeluun, miten MILLÄÄN logiikalla voi joku olla sitä mieltä, että lapsille pitää sallia kaikenlainen kurittomuus ja huono käytös traumojen yms. aiheuttamisen pelossa! Tokihan lapsen kehittymiseen kuuluu rajojen kokeilu mutta aikuisten rooli on asettaa ne rajat sekä myös valvoa, että niitä noudatetaan kans.

Mä oon itse ollut tosi vilkas lapsi, jolla riitti hulluja ideoita sekä muita älyttömyyksiä vaikka muille jakaa. Ja mua on, todellakin, mm. tukistettu lukemattomia kertoja sekä muutenkin pidetty tosi tiukassa kurissa. Ja siitä syystä mustakin kasvoi yhteiskuntakelpoinen ja toisia kunniottava yksilö. Jos olisin saanut mellastaa mieleni mukaan niin aivan varmasti lopputulos olisi ollut aikalailla rumaa katseltavaa.

Kerran olin menossa töistä bussilla kotiin ja kyytiin tuli sellanen 35v rouva rattaineen, jossa oli n. 4-5v poika:eek: (ilmeisesti että saa kulkea bussilla ilmaiseksi kun on rattaat). Puolessavälissä matkaa poika alkoi painella pysähdys nappia ja äiti katto pojan touhuja, mutta ei sanonu mitään.
3 eri kertaa poika painoi nappia ja kaikki matkustajat tuijotti sitä äitiä, joka nökötti nenä pystyssä tyyliin -minun poika on parempi kuin teidän.
Lopulta kuljettaja huusi sille naiselle, että "jos poika kerran vielä painaa nappia saate luvan poistua ja hän voi auttaa rouvaa".

Naiselle tuli sellanen uskomaton "miten joku kehtaa korottaa ääntään HÄNELLE" ilme. Onneksi muutaman pysäkin jälkeen he sitten jäi pois kaikkien hymyillessä.
:lol2:

Originally posted by Dee
Mä oon itse ollut tosi vilkas lapsi, jolla riitti hulluja ideoita sekä muita älyttömyyksiä vaikka muille jakaa. Ja mua on, todellakin, mm. tukistettu lukemattomia kertoja sekä muutenkin pidetty tosi tiukassa kurissa. Ja siitä syystä mustakin kasvoi yhteiskuntakelpoinen ja toisia kunniottava yksilö. Jos olisin saanut mellastaa mieleni mukaan niin aivan varmasti lopputulos olisi ollut aikalailla rumaa katseltavaa.

Sama täällä, olisin itsekin 100% varmasti hulppeassa alkoholismi, huume-, rikos- ja vankilakierteessä ellei kovaa kuria ja hyvää elämän mallia olisi kotoa löytynyt. Kiitos iskä ja äiskä! (vaikka se ei silloin kivalta aina tuntunutkaan.) Sen verran vilkas ja aikaansaava kakara olin ja aina tekemässä jotain koiruuksia. Teininä sitten pyörin aikani huonoissa porukoissa, siitä olisi sitten voinut helposti lipsua sille toiselle tielle, jos ei elämän perusarvot, tieto oikeasta ja väärästä olisi ollut selkäytimessä ja pieni koivuniemen herran pelko persuuksissa.

Originally posted by Mixu
Osittain :offtopic:
Taisi olla 2. hyökkäyksen jälkeen, kun poliisi sanoi että "jos koira tulee vielä kerrankin päälle, niin ammun." Ja koira tuli. Ja poliisi ampui.

Höh, huono poliisi. Sillähän jäi hommat kesken. Minä olisin ainakin lasauttanut vielä sitä ämmää jalkaan. :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom