Joo-o, eipä ole suunnistus munkaan vahvin laji, joten seikkailuihin joutuu toisinaan ihan tahtomattaankin :jahas: Talvella mä en ole metsään mennyt, nimittäin mulla ei ole pakkasolosuhteisiin sopivia varusteita, enkä ole semmoisia jaksanut niillä töin ryhtyä hankkimaankaan. Oon äärettömän huono lähtemään mihinkään porukka-ajoihin mukaan, nimittäin pahoin pelkään, että niissä sotkee ne kovakuntoisimmat ja -päisimmät, enkä mä valitettavasti kuulu kumpaankaan ryhmään. Sielläpä sitten odoteltaisiin hermoromahduksen partaalla koko kööriä hidastavaa tumpeloa tai vaihtoehtoisesti mun pitäisi polkea henkeni edestä, eikä sekään vielä riittäis samassa vauhdissa pysymiseen. Enkä mä toisaalta edes osaa ajaa mitään hirveän teknisiä reittejä, vaikka vaihtaisinkin alle paremman pyörän, joten lienee parasta pysytellä vastaisuudessakin lonely riderina ja koluta ainoastaan ne polut, joilla kaatuminen ei automaattisesti tarkoita äkkikuolemaa :D
Mutta hyvä tietää, että tältäkin seudulta löytyy kaikenlaista ajamiseen enemmän tai vähemmän soveltuvaa ryteikköä.
Jokainenhan on ollu porukkalenkeillä ekaa kertaa mukana joskus, eikä ainakaan miun muistin mukaan ketään oo vielä mettään jätetty eikä hermojakaan menetetty, eli sitä ei kannata edes ajatella. Kesäisin pyörii taas todennäköisesti hitaamman vauhdin ryhmä. Ongelmana siinä on vaan, että noilla hitaammilla lenkeillä on niin kivaa, että vaihdikkaammatkin polkijat tunkevat sinne väkisin :D
Varusteita talvella alle viidessä asteessa ei tarvi sen ihmeempiä kuin hiihtäessäkään ja jos on lukkopolkimet ja niihin kengät mallia kesä, niin bilteman 9,90€ kengänsuojilla pärjää aika hyvin. Jos siulla on fillari täällä, niin äkkiäkös tuota käy koluamassa paikallisia polkuja läpi esim. viikonloppuna valoisan aikaan.
Miulla on itellä tilanne se, että sattuneesta syystä aika pienellä teholla menee treenit. Erittäin todennäköisesti en pysyis ees siun vauhdissa, suksilla tai fillarilla :D