Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yliopistotreenaaja ilmottautuu lappeenrantalaisten joukkoon! Kehonrakentajahaaveita ei ole, mutta punttausharrastus on taas aktivoitu.
Täälläkin yks Rocky-salia käyttävä!
+1
Varmaan aika totaalinen ruuhka alkaa siellä vuodenvaihteen jälkeen :E
Mikähän toi "pommisuoja" on? Jompikumpi koulun saleista?
^ No niin, eihän tästä talviurheiluyhtälöstä puutu sitten enää kuin ne sukset! Ja aerobinen kunto, joka katosi syksyllä pyöräilykelien myötä :jahas:
Tarkoitus olisi raahata sukset tänne viikonloppuna ja opetella hiihtämään uudestaan (viimeks intissä "hiihtäny"), joten mun kyydillä voi päästä laduille ainakin silloin tällöin.
Mites keskustan Sykkeellä, onko hulluna porukkaa nyt vuoden vaihteen jälkeen?
^ Yllättävän vähän siellä keskustan Sykkeellä on ihmisiä ollut, vaikka käyn viikolla treenaamassa oletettuun ruuhka-aikaan, eli neljän/viiden maissa. Monta kertaa oon saanut melkeinpä keskenäni hikoilla. Ei toki haittaa missään nimessä, mutta vähän ihmetyttää, kun Jyväskylässä sali oli etenkin tammikuussa aina niin täynnä, että suorituspaikoista sai lähestulkoon tapella.
Ja ne sukset on tosiaan edelleenkin toisella puolella Suomea, joten enpä ole vieläkään tupeksinut missään lähialueen laduilla väylän tukkeena.
Ha, taikasanat :D Sähän epäilemättä tiedät, mistä päin Lappeenrantaa löytyy parhaimmat ajettavat maastot? Eihän tässä tietty varsinaisesti pyöräilysesonkia eletä, mutta kyllähän se kesäkin sieltä vielä tulee ja sen völjyssä fillarin ulkoilutustuskat.Joo todella vähän on ollu porukkaa. Tosin itte käyn lähinnä vkl aamuisin/aamupäivisin tai iltaisin. Jos nyt oikein innostuu, niin ehkä joskus viikollakin, aamu/ilta. Pitää yrittää jotenkin säätää suht vähäisen vapaa-ajan kanssa niin, että kerkiää välillä käymään ladulla ja fillarilla poluillakin.
Ha, taikasanat :D Sähän epäilemättä tiedät, mistä päin Lappeenrantaa löytyy parhaimmat ajettavat maastot? Eihän tässä tietty varsinaisesti pyöräilysesonkia eletä, mutta kyllähän se kesäkin sieltä vielä tulee ja sen völjyssä fillarin ulkoilutustuskat.
No, onhan tuolla joku punkkerimäen mettään lapioinu fillaroitavan polun, että ei muuta ku polkemaan. :D
Joo-o, eipä ole suunnistus munkaan vahvin laji, joten seikkailuihin joutuu toisinaan ihan tahtomattaankin :jahas: Talvella mä en ole metsään mennyt, nimittäin mulla ei ole pakkasolosuhteisiin sopivia varusteita, enkä ole semmoisia jaksanut niillä töin ryhtyä hankkimaankaan. Oon äärettömän huono lähtemään mihinkään porukka-ajoihin mukaan, nimittäin pahoin pelkään, että niissä sotkee ne kovakuntoisimmat ja -päisimmät, enkä mä valitettavasti kuulu kumpaankaan ryhmään. Sielläpä sitten odoteltaisiin hermoromahduksen partaalla koko kööriä hidastavaa tumpeloa tai vaihtoehtoisesti mun pitäisi polkea henkeni edestä, eikä sekään vielä riittäis samassa vauhdissa pysymiseen. Enkä mä toisaalta edes osaa ajaa mitään hirveän teknisiä reittejä, vaikka vaihtaisinkin alle paremman pyörän, joten lienee parasta pysytellä vastaisuudessakin lonely riderina ja koluta ainoastaan ne polut, joilla kaatuminen ei automaattisesti tarkoita äkkikuolemaa :DOnhan noita polkuja ajeltu jo reilu 15 vuotta. Toisaalta kun on kumisaappaan muisti ja suuntavaistokin enemmän kuin kyseenalainen, onnistun välillä eksymään ja parhaimmillaan eksyttämään koko porukan :D Onneksi eksyminen on aina mahdollisuus seikkailuun ja näitä seikkailuja on sitten ollutkin "välillä". Täältä päin löytyy ihan kohtuullisia reittejä talvellakin, tosin suurin osa on noita koirankusetuspolkuja. Pyörivät aika lähellä asutusta, joten mitään kovin extreme-kokemuksia noilla ei saa ja eksyminenkin vaatii jo miun kaltaisen todellisen ammattilaisen. Säännöllistä porukka-ajelua on tarjolla ympäri vuoden, eli myös näin talvisinkin, vaatii kohtuulliset valot fillariin.
Jos oot enemmänkin ajellu maastossa niin noilla perusreiteillä ei pitäis olla ongelmia näin talvellakaan. Pyörältäkään ei vaadita talvella kovin paljoa, lumi tasoittaa aika hyvin maastoa.
Kesällä on sitten huomattavasti parempi valikoima ajettavia reittejä, eikä tarvi välttämättä tyytyä pelkästään LPR:n polkuihin vaan voi lähteä käymään vaikka Joutsenossa tai Imatralla.
Kannattaa muistaa, että jaettu tuska on kaksinkertainen tuska! ...ja xc-kurjistelu on parhaimmillaan todella kurjaa :D