Kirjauduin ihan vain vähän korjatakseni tuota Puhin viestiä... Tuo jäsenkorjaaja ja kansanparantaja Raimo Holtti ei tee kalevalaista jäsenkorjausta, vaan nimenomaan keskipohjalaista, jonka hänelle opetti Pentti Penttilä Viislopin aikoihin ja sitten myöhemmin Kaustisen kansanparannuskeskuksessa. Molemmat toimivat siellä jäsenkorjaajina 1980-luvun lopulla ja 90-luvun alussa. Muutkin opettivat Raimoa, mutta pääosin Pentti. Metodit eivät siis ole Raimon itse keksimiä. Penttilä ei kuitenkaan ole opettanut tuota laiskanmiehen hierontaa eli energiahoitoa muille myöhemmille oppilailleen, ei varsinkaan niille, joita paljon myöhemmin alettiin nimittää kalevalaisiksi jäsenkorjaajiksi. Pentti itse sanoi aina, että tekee vanhaa keskipohjalaista jäsenkorjausta, ei kalevalaista. No, nämähän ovat vain nimiä, samaa perua se siis on ja välittäjänä on ollut pitkälti Pentti Penttilä. Sellaisia metodeja kuin Raimolla on, ei keksitä tai kehitetä tuosta vain. Näitä on muutama kirurgikin tarkkaillut ja todennut, että vaarallista puuhaa, mutta osaavissa käsissä toimivia.
Laiskanmiehen hieronta on siis energialla tehtävää rentoutusta. Energiaa ei voi hallita täsmäiskuna, vaan se menee koko kehoon ja auttaa siellä, missä on kireyttä ja jännitettä. Uskoo ken tahtoo, mutta hiki siinä tosiaan voi tulla. Kyseisen laiskanmiehen hieronnan voi googlata ja saatatte tyrmistyä: se onkin hypnoosia! Sitähän se ei ole, mutta näin dosentti Lauerma, hypnoosin asintuntija, väittää. Puhi sen tietää, kun on kokenut?
Kyseisellä kansanparantajalla on moni ammattiurheilijakin käynyt, mutta näistä ollaan yleisesti hiljaa. Ymmärrettävästi.
Mutta hyviin käsiin sinä Puhi olet päässyt, vahinkoja ei ole tuolle miehelle sattunut. On yksi niistä harvoista Suomessa, jotka osaavat laittaa lantion paikoilleen, vaikka moni niin mainostaa.
Joo ja tämä kirjoitus monen vuoden sivusta seuraamisella ja käyntien perusteella. Ei Raimo itse netissä kirjoittele eikä mainosta parantavansa tai lupaa mitään, sanoo aina vain koittavansa. Eihän sitä etukäteen tiedä mikä toisella on.
Laiskanmiehen hieronta on siis energialla tehtävää rentoutusta. Energiaa ei voi hallita täsmäiskuna, vaan se menee koko kehoon ja auttaa siellä, missä on kireyttä ja jännitettä. Uskoo ken tahtoo, mutta hiki siinä tosiaan voi tulla. Kyseisen laiskanmiehen hieronnan voi googlata ja saatatte tyrmistyä: se onkin hypnoosia! Sitähän se ei ole, mutta näin dosentti Lauerma, hypnoosin asintuntija, väittää. Puhi sen tietää, kun on kokenut?
Kyseisellä kansanparantajalla on moni ammattiurheilijakin käynyt, mutta näistä ollaan yleisesti hiljaa. Ymmärrettävästi.
Mutta hyviin käsiin sinä Puhi olet päässyt, vahinkoja ei ole tuolle miehelle sattunut. On yksi niistä harvoista Suomessa, jotka osaavat laittaa lantion paikoilleen, vaikka moni niin mainostaa.
Joo ja tämä kirjoitus monen vuoden sivusta seuraamisella ja käyntien perusteella. Ei Raimo itse netissä kirjoittele eikä mainosta parantavansa tai lupaa mitään, sanoo aina vain koittavansa. Eihän sitä etukäteen tiedä mikä toisella on.