Lantio vinossa / ranka kierossa

Kirjauduin ihan vain vähän korjatakseni tuota Puhin viestiä... Tuo jäsenkorjaaja ja kansanparantaja Raimo Holtti ei tee kalevalaista jäsenkorjausta, vaan nimenomaan keskipohjalaista, jonka hänelle opetti Pentti Penttilä Viislopin aikoihin ja sitten myöhemmin Kaustisen kansanparannuskeskuksessa. Molemmat toimivat siellä jäsenkorjaajina 1980-luvun lopulla ja 90-luvun alussa. Muutkin opettivat Raimoa, mutta pääosin Pentti. Metodit eivät siis ole Raimon itse keksimiä. Penttilä ei kuitenkaan ole opettanut tuota laiskanmiehen hierontaa eli energiahoitoa muille myöhemmille oppilailleen, ei varsinkaan niille, joita paljon myöhemmin alettiin nimittää kalevalaisiksi jäsenkorjaajiksi. Pentti itse sanoi aina, että tekee vanhaa keskipohjalaista jäsenkorjausta, ei kalevalaista. No, nämähän ovat vain nimiä, samaa perua se siis on ja välittäjänä on ollut pitkälti Pentti Penttilä. Sellaisia metodeja kuin Raimolla on, ei keksitä tai kehitetä tuosta vain. Näitä on muutama kirurgikin tarkkaillut ja todennut, että vaarallista puuhaa, mutta osaavissa käsissä toimivia.

Laiskanmiehen hieronta on siis energialla tehtävää rentoutusta. Energiaa ei voi hallita täsmäiskuna, vaan se menee koko kehoon ja auttaa siellä, missä on kireyttä ja jännitettä. Uskoo ken tahtoo, mutta hiki siinä tosiaan voi tulla. Kyseisen laiskanmiehen hieronnan voi googlata ja saatatte tyrmistyä: se onkin hypnoosia! Sitähän se ei ole, mutta näin dosentti Lauerma, hypnoosin asintuntija, väittää. Puhi sen tietää, kun on kokenut?

Kyseisellä kansanparantajalla on moni ammattiurheilijakin käynyt, mutta näistä ollaan yleisesti hiljaa. Ymmärrettävästi.

Mutta hyviin käsiin sinä Puhi olet päässyt, vahinkoja ei ole tuolle miehelle sattunut. On yksi niistä harvoista Suomessa, jotka osaavat laittaa lantion paikoilleen, vaikka moni niin mainostaa.

Joo ja tämä kirjoitus monen vuoden sivusta seuraamisella ja käyntien perusteella. Ei Raimo itse netissä kirjoittele eikä mainosta parantavansa tai lupaa mitään, sanoo aina vain koittavansa. Eihän sitä etukäteen tiedä mikä toisella on.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä taida enää tehdä hommia
Kirjauduin ihan vain vähän korjatakseni tuota Puhin viestiä... Tuo jäsenkorjaaja ja kansanparantaja Raimo Holtti ei tee kalevalaista jäsenkorjausta, vaan nimenomaan keskipohjalaista, jonka hänelle opetti Pentti Penttilä Viislopin aikoihin ja sitten myöhemmin Kaustisen kansanparannuskeskuksessa. Molemmat toimivat siellä jäsenkorjaajina 1980-luvun lopulla ja 90-luvun alussa. Muutkin opettivat Raimoa, mutta pääosin Pentti. Metodit eivät siis ole Raimon itse keksimiä. Penttilä ei kuitenkaan ole opettanut tuota laiskanmiehen hierontaa eli energiahoitoa muille myöhemmille oppilailleen, ei varsinkaan niille, joita paljon myöhemmin alettiin nimittää kalevalaisiksi jäsenkorjaajiksi. Pentti itse sanoi aina, että tekee vanhaa keskipohjalaista jäsenkorjausta, ei kalevalaista. No, nämähän ovat vain nimiä, samaa perua se siis on ja välittäjänä on ollut pitkälti Pentti Penttilä. Sellaisia metodeja kuin Raimolla on, ei keksitä tai kehitetä tuosta vain. Näitä on muutama kirurgikin tarkkaillut ja todennut, että vaarallista puuhaa, mutta osaavissa käsissä toimivia.

Laiskanmiehen hieronta on siis energialla tehtävää rentoutusta. Energiaa ei voi hallita täsmäiskuna, vaan se menee koko kehoon ja auttaa siellä, missä on kireyttä ja jännitettä. Uskoo ken tahtoo, mutta hiki siinä tosiaan voi tulla. Kyseisen laiskanmiehen hieronnan voi googlata ja saatatte tyrmistyä: se onkin hypnoosia! Sitähän se ei ole, mutta näin dosentti Lauerma, hypnoosin asintuntija, väittää. Puhi sen tietää, kun on kokenut?

Kyseisellä kansanparantajalla on moni ammattiurheilijakin käynyt, mutta näistä ollaan yleisesti hiljaa. Ymmärrettävästi.

Mutta hyviin käsiin sinä Puhi olet päässyt, vahinkoja ei ole tuolle miehelle sattunut. On yksi niistä harvoista Suomessa, jotka osaavat laittaa lantion paikoilleen, vaikka moni niin mainostaa.

Joo ja tämä kirjoitus monen vuoden sivusta seuraamisella ja käyntien perusteella. Ei Raimo itse netissä kirjoittele eikä mainosta parantavansa tai lupaa mitään, sanoo aina vain koittavansa. Eihän sitä etukäteen tiedä mikä toisella on.

Taitaa olla työt jo tehtynä
http://www.skepsis.fi/lehti/2010/2010-5-galkin.html
 
Eipä taida enää tehdä hommia


Taitaa olla työt jo tehtynä
http://www.skepsis.fi/lehti/2010/2010-5-galkin.html

Jatkaa silti.
Töitä on paljon vielä tekemättä. Sen sijaan häntä syyttänyt nainen antaa netin mukaan itsekin asiakkailleen energiahoitoa ja jäsenkorjausta. Toisin sanoen tuota "laiskan miehen hierontaa", minkä pitäisi siis olla hypnoosia. Kyllä on kummallista. Tämä jäsenkorjaaja on Suomessa ensimmäinen noituudesta tuomittu sitten 1700-luvun!

Lukekaa ihmeessä tuo Skepsiksen artikkeli! Taidatte uskoa enemmän yliluonnolliseen kuin minä, jos uskotte, että energiahoidolla saa naisia sellaiseen tilaan, että nämä eivät lainkaan pysty kontrolloimaan itseään.

Minä uskon vain siihen, mitä olen itse kokenut ja nähnyt. Niin monen ihmisen kipu lähtee, kun jäsenkorjaus tehdään oikein, minulla se on toiminut monenmonta kertaa jo. Mutta ei kenenkään tarvitse mennä mihinkään, mihin ei halua! ei yhteenkään käsittelyyn eikä yhteenkään hoitoon. Muuten tämän jutun käsittely ei kai kuulu aihepiiriin, niin paljon kuin minulla olisikin kerrottavaa siitä.

PS. Suuri osa kävijöistä on edelleen naisia.
 
Jatkaa silti.
Töitä on paljon vielä tekemättä. Sen sijaan häntä syyttänyt nainen antaa netin mukaan itsekin asiakkailleen energiahoitoa ja jäsenkorjausta. Toisin sanoen tuota "laiskan miehen hierontaa", minkä pitäisi siis olla hypnoosia. Kyllä on kummallista. Tämä jäsenkorjaaja on Suomessa ensimmäinen noituudesta tuomittu sitten 1700-luvun!

Lukekaa ihmeessä tuo Skepsiksen artikkeli! Taidatte uskoa enemmän yliluonnolliseen kuin minä, jos uskotte, että energiahoidolla saa naisia sellaiseen tilaan, että nämä eivät lainkaan pysty kontrolloimaan itseään.

Minä uskon vain siihen, mitä olen itse kokenut ja nähnyt. Niin monen ihmisen kipu lähtee, kun jäsenkorjaus tehdään oikein, minulla se on toiminut monenmonta kertaa jo. Mutta ei kenenkään tarvitse mennä mihinkään, mihin ei halua! ei yhteenkään käsittelyyn eikä yhteenkään hoitoon. Muuten tämän jutun käsittely ei kai kuulu aihepiiriin, niin paljon kuin minulla olisikin kerrottavaa siitä.

PS. Suuri osa kävijöistä on edelleen naisia.

Offtopic edelleen mutta jatketaan

En tiedä tapausta sen paremmin kuin mitä lehdissä kerrotaan mutta voisin kuvitella että 16 vuotias ei vapaaehtoisesti harrastele seksiä 61-vuotiaan vaarin kanssa puhumattakaan kolmesta muusta. Oikeastaan tuo vapaaehtoisuus jos sellaisesta olisi ollut kyse ei muuta asioita juurikaan, silti tuollainen toiminta on melko kuvottavaa eikä tarvi olla kuin maalaisjärkeä niin huomaa että jonkinlainen potilassuhteen hyväksikäyttö on ollut kysymyksessä. Oksennus tulee kun ajattelee että apua on menty hakemaan ja noin käy
 
Joo, aseman väärinkäyttöä koska :

Sääntö I :
Jäsenkorjaaja kunnioittaa suomalaisen kansanparannuksen perintöä, oppi-isiä, ja -äitejä ja vie tietoa kansanparannuksesta eteenpäin mahdollisimman puhtaana vaikutteista.

Sääntö IV :
Jäsenkorjaaja kunnioittaa asiakastaan yksilönä ja pitää itseään ihmisarvoltaan tasavertaisena muiden kanssa.

Sääntö VI :
Jäsenkorjaajan ja asiakkaan suhde on aina luottamuksellinen. Jäsenkorjaaja ei saa käyttää hyväkseen asiakastaan taloudellisesti, seksuaalisesti, sosiaalisesti tai muilla tavoin.

Sääntö XII :
Jäsenkorjaaja käyttäytyy vastuullisesti ja esimerkillisesti sekä hoitotyössä että julkisuudessa.

Ainakin meillä muunmuassa opetettu moisia.
 
Tuolla sivulla 3 kirjoittelin jo ongelmistani. Olen nyt käynyt kirolla kolmen viikon välein, foamrollaillut ja venytellyt monta kertaa viikossa sekä käynyt kerran jäsenkorjaajalla.

Jäsenkorjaaja totesi heti, että oikean nilkkani asento on väärä ja liikeradat todella vajaat. Olen tämän kyllä itsekin huomannut. Jalkaterä on ja pysyy väärässä asennossa, vaikka sitä kuinka lämmittelisi ja tämähän toki vaikuttaa askellukseeni. Jäsenkorjaaja ei saanut mitään muutosta aikaiseksi nilkkaan. Oikean nilkan jäykkyys ja väärä asento vaikuttavat myös niin, etten saa pohkeeseen juuri mitään tuntumaa ja oikea pohje onkin jäänyt aivan rimpulaksi.

Oikean lonkan seudulla on paljon kireyksiä ja se kiertyy eteenpäin. Selällään maatessa oikea jalka jää vasenta ylemmäs.

Selässä taas on pahaa jumia lapojen välissä. Tätäkään jäsenkorjaaja ei saanut mitenkään availtua, vaikka totesi kyllä ongelman. Kaikilta manuaaliterapian ammattilaisilta olen saanut kuulla, että yläselässä ranka on "sisään painunut" ja "ylisuora". Epäkkäät taas ovat yliaktiiviset, mutta tätä ongelmaa olen nyt saanut vähän kuriin kiinnittämällä huomiota siihen.

Kropan oikea puoli on siis yksi ongelmakimppu. Tuo nilkka alkoi mietityttää, että kun se on väärässä asennossa ja vääntyneenä, niin vaikuttanee koko kroppaan. Teen kaiken lisäksi seisomatyötä. Osaisikohan tuolle nilkalle joku ammattilainen tehdä jotakin? Onko kokemuksia?

Ensi viikolle varasin hierojan, joka osannee avata nuo lapojen välissä olevat jumit. Itse en ole saanut avattua millään.
 
Tuolla sivulla 3 kirjoittelin jo ongelmistani. Olen nyt käynyt kirolla kolmen viikon välein, foamrollaillut ja venytellyt monta kertaa viikossa sekä käynyt kerran jäsenkorjaajalla.

Jäsenkorjaaja totesi heti, että oikean nilkkani asento on väärä ja liikeradat todella vajaat. Olen tämän kyllä itsekin huomannut. Jalkaterä on ja pysyy väärässä asennossa, vaikka sitä kuinka lämmittelisi ja tämähän toki vaikuttaa askellukseeni. Jäsenkorjaaja ei saanut mitään muutosta aikaiseksi nilkkaan. Oikean nilkan jäykkyys ja väärä asento vaikuttavat myös niin, etten saa pohkeeseen juuri mitään tuntumaa ja oikea pohje onkin jäänyt aivan rimpulaksi.

Oikean lonkan seudulla on paljon kireyksiä ja se kiertyy eteenpäin. Selällään maatessa oikea jalka jää vasenta ylemmäs.

Selässä taas on pahaa jumia lapojen välissä. Tätäkään jäsenkorjaaja ei saanut mitenkään availtua, vaikka totesi kyllä ongelman. Kaikilta manuaaliterapian ammattilaisilta olen saanut kuulla, että yläselässä ranka on "sisään painunut" ja "ylisuora". Epäkkäät taas ovat yliaktiiviset, mutta tätä ongelmaa olen nyt saanut vähän kuriin kiinnittämällä huomiota siihen.

Kropan oikea puoli on siis yksi ongelmakimppu. Tuo nilkka alkoi mietityttää, että kun se on väärässä asennossa ja vääntyneenä, niin vaikuttanee koko kroppaan. Teen kaiken lisäksi seisomatyötä. Osaisikohan tuolle nilkalle joku ammattilainen tehdä jotakin? Onko kokemuksia?

Ensi viikolle varasin hierojan, joka osannee avata nuo lapojen välissä olevat jumit. Itse en ole saanut avattua millään.

Noi jumit sun selässä on onneks helpoimmalla paikalla. Kokeile lämmittää sen alueen lihakset kunnolla suihkussa tai lämpötyynyllä ja sitte rullaa tai käytä tennispalloja keskittymällä tuntee ne jumikohdat ja niissä painelet hitaasti ja jos rohkeutta riittää voit kokeilla vielä nytkyttää niissä kohdissa. Aukee 100-varmasti
 
Tuolla sivulla 3 kirjoittelin jo ongelmistani. Olen nyt käynyt kirolla kolmen viikon välein, foamrollaillut ja venytellyt monta kertaa viikossa sekä käynyt kerran jäsenkorjaajalla.

Jäsenkorjaaja totesi heti, että oikean nilkkani asento on väärä ja liikeradat todella vajaat. Olen tämän kyllä itsekin huomannut. Jalkaterä on ja pysyy väärässä asennossa, vaikka sitä kuinka lämmittelisi ja tämähän toki vaikuttaa askellukseeni. Jäsenkorjaaja ei saanut mitään muutosta aikaiseksi nilkkaan. Oikean nilkan jäykkyys ja väärä asento vaikuttavat myös niin, etten saa pohkeeseen juuri mitään tuntumaa ja oikea pohje onkin jäänyt aivan rimpulaksi.

Oikean lonkan seudulla on paljon kireyksiä ja se kiertyy eteenpäin. Selällään maatessa oikea jalka jää vasenta ylemmäs.

Selässä taas on pahaa jumia lapojen välissä. Tätäkään jäsenkorjaaja ei saanut mitenkään availtua, vaikka totesi kyllä ongelman. Kaikilta manuaaliterapian ammattilaisilta olen saanut kuulla, että yläselässä ranka on "sisään painunut" ja "ylisuora". Epäkkäät taas ovat yliaktiiviset, mutta tätä ongelmaa olen nyt saanut vähän kuriin kiinnittämällä huomiota siihen.

Kropan oikea puoli on siis yksi ongelmakimppu. Tuo nilkka alkoi mietityttää, että kun se on väärässä asennossa ja vääntyneenä, niin vaikuttanee koko kroppaan. Teen kaiken lisäksi seisomatyötä. Osaisikohan tuolle nilkalle joku ammattilainen tehdä jotakin? Onko kokemuksia?

Ensi viikolle varasin hierojan, joka osannee avata nuo lapojen välissä olevat jumit. Itse en ole saanut avattua millään.

Meille toi on opetettu kaavalla "Kineettinen ketju", Eli nilkan virheasento > Polven virheasento > Lonkan virheasento > Lantion virheasento > Skolioosi > koko paketti solmus ja toispuoliset kireydet. Voi myös olla, et lantio kipannu ensin, ja sielt pakannu jalkaan päinvastoin ton + ylöspäin. Eli kyllä toi pitäis kans lähtä lantiosta tsekkailemaan. Suora rankakin viittaa, että se on väärässä asennossa. Kalevalainen Jäsenkorjaus vois auttaa, koska siin katotaa jaloista päähän koko setti. Eli kokeile jotain toista osaajaa, ei tota jolla oot jo käyny jos kerran mitää ei tullu aikaseks. Se on niin paljo tekijästä kiinni onko se opetellu vai "opetellu" hommat. Kuten muissaki hoitomuodois, ihan tekijästä riippuvaisii juttuja eli joku oikeesti osaa, joku "osaa" :)

Itekki käyny monella (Kalevalainen jäsenkorjaus, naprapatia, osteopatia, fysioterapia, hieroja) vuosien saatos ja huomannu et joku vetää kertalaakist kuntoo ja joku toinen saattaa yrittää 3 kertaa ja tuntuu silti et mitää ei tapahtunu edelleenkään. Eli ihan tekijäriippuvainen juttu.

Jarkko sulle neuvoki jolla voit ite nasauttaa lapojen välin auki, mut jos se kiertää lantiosta + lihaskireydet jää sinne, kuten jääkin. Ni se lukottaa aika nopsaa uusiks ne. Tennispallot esim. Sukan sisään ja selän alle (ranka jää pallojen väliin). Mutta sil voit saada hetken helpotusta oloon.

View: https://www.youtube.com/watch?v=xaNrKYKL5fI


Itse teen noin mutta siten, et käännän enemmän niskoista kun toi ukko, jolloin rankaan syntyy pienehkö venytys ja varmemmin aukeaa. Kylmiltää ei tosiaa kannata runnoa :) Vaatii vähä harjottelua aluks.
 
Viimeksi muokattu:
Sieltähän tuliki kattavat ohjeet ihan samaa mieltä olen. Itseasiassa kalevalainen on menossa testiin heti kun mahdollista kun ei tuo lantio pysy ja vasen polvi menee nopeesti virheasentoon ja kuten mainittua ranka sitten alkaa vääntyillä ja lihakset ärtyy
 
Tulipa mielee viel tost tennispallo hommast ku unohin mainita, et sisäähengitys kun takaraivo menee kohti lattiaa, ja tos "venytys" vaihees puhalletaa keuhkot tyhjiks, jolloin sinne syntyy alipaine ja nasahtelee auki hyvässä lykyssä. Jos siel on oikeen tiukkaa lihaa vastassa niin kaikkia lukkoja tuskin saa auki itse, eli vaatii ulkopuolista apua. Tai sit paljo enempi työstöö, samal periaatteel eli ylös/alas rennosti liikuttelee itteää, kunnes sinne nikamii saa liikettä.

Lannerangan voipi sit itse aukoa esim tällä tavoin, samallalailla venytys rankaa tossa "twistatessa"
http://selkakanava.fi/sites/default/files/content-images/venyttely_7.jpg

Toinen tapa seisaallaa Twistaa yläkroppaa ja vastakkaista polvea eri suuntii jolloin syntyy tuo sama asento. Eli heitä yläkroppaa, ja polvea eri suuntiin, lanneranka twistaa... hankala selittää, mut siis että syntyy toi sama asento ääriasennossa nopeasti, jonka lattialla voi tehdä venytyksessä.

SI:n saapi auki tolla minkä jj linkkas

View: https://www.youtube.com/watch?v=FDmmeh4jNJU


Jarkko junttas jotenki oman SI:n paikallee jos oikeen muistan et onko muita tapoja kun tuo ?
Polven voi hyvässä lykyssä saada oikenemaan kun saa reiden kireydet pois, eli esim putkirullailua.

Noilla voip yrittää itteää fiksata. Ulkopuolinen apu (Jos on osaava tekijä), on tietysti paras. Mut noilla voi hyvässä lykyssä ittesä saaha kans kohtuu kuosii.

Mikäli taas sivusta katottuna (Kyljestä) oot kun S eli pää työntyy eteen jne niin :
Voimaa Takareisi, perse, syvät vatsalihakset.
Venytystä etureisi/lonkankoukistaja + vaikka sanottu että ei, niin otin selkoa että takareiden lihaskalvo on lyhentynyt kireyden vuoksi, eli se pitää saada auki. Eli esim putkirullailua sinne, tai potkuja ilmaan että sitä kalvoa saa liikkeelle. Ei niinkään staattista venytystä. Ja rintalihas/hauis/etuolkapää/kaulalihasten venyttelyä.
 
Pitää paikkansa. Tuolla videollahan se toimi ekalla kerralla tarvi saada tuon kierron kaveriksi mutta samalla aukes lannerangan lukot niin pamaukset ja rutina oli sen kuulonen ja tuntunen että toista kertaa en tee. Äsken meni jo tuossa puristusvaiheessa rutisten paikalleen tosin muutaman kerran se vaati. Nyt se kyllä meniki ihan kunnolla ainaki jaloista tuli yhtä pitkät. Tuon alaselän kierron teen mieluummin erikseen sen jälkeen kun si on paikallaan muuten piriformis pistää tosi kivuliaasti kankkuun
 
Pitää paikkansa. Tuolla videollahan se toimi ekalla kerralla tarvi saada tuon kierron kaveriksi mutta samalla aukes lannerangan niin pamaukset ja rutina oli sen kuulonen ja tuntunen että toista kertaa en tee. Äsken meni jo tuossa puristusvaiheessa rutisten paikalleen tosin muutaman kerran se vaati. Nyt se kyllä meniki ihan kunnolla ainaki jaloista tuli yhtä pitkät. Tuon alaselän kierron teen mieluummin erikseen sen jälkeen kun si on paikallaan muuten piriformis pistää tosi kivuliaasti kankkuun
Sama itellä ku ekan kerran tein ton, rutis lanneranka aika rankal kädel :D Tietysti ku ens ottais kunnon lämmöt kehoo, ja sit alkais aukoo ni hommat vois toimia viel paremmin. Meitsi vetäs silloo jotakuinki kylmiltään. Mut lämpöö jos ottais et paikat antaa periks kunnol (lihat) ja nasauttelis auki si, lannaranka, rintaranka ja jos osaa niin niskat (Niiden kans varovaisesti ;) ) niin saattais tulla aika jees lopputulos. Sitte vettä, vettä, suolat muistaen myös (Kohtuus kaikes). Niin sais kuona-aineet liikenteesee ja kusastua pihalle.
 
Tuo lämmitys on aika tärkee ilman sitä ei aukee muutaku väkisin runttaamalla jos sittenkään, samoin aamuisin on tiukkaa mutta iltasuihkun jälkeen hyvä jos rullan päälle ehtii niin naksuu auki :D kylmiltään myös sattuu melkosesti

Niskaaki joskus auottu se vaan ei tunnu kovin hyvältä, c4/5 ylemmäs ei riitä pokka mennä ne oon käyny sitte napralla tai korjaukses laittamassa, ei se ole sen miellyttävämpää mut saa sentään jotain toista syyttää jos huonosti käy :D
 
Joo kylmiltää ottaa joskus kipeetä, eikä sitä suositella tehtävän... Mut noh. Itellä tuntuu et ois niskoist ehkäpä c5-c7 tienoo lukos, hankala avata ainakaan itse. Toinen vaihtoehto on et lihakset kirraa siit niin kovaa ettei anna periks, mut tuntuu et siin ois aina jumit. eli just niskan/hartian "liitoskohdassa" about. Rintarangas on ehkä, tyylii T3 ja sitte T7-9. About noille kohdille itellä pakkaa aina jumitilat, tiiä sit minkä helvetin takia, joka kerta samat paikat. Jostainhan tuo kiertää noihi kohtii, ku keksis mistä... Tai sit teen aina samoin, jotain, ja sen takia. Seki on 1 vaihtoehto, mut ite hankala taas sanoa toho et mitä teen? Jos se siitä tulee.
 
Sanos muuta, aina ne samat , mulla on aina myös tuo c5/7-paikkeilla ja lapojen välissä sitte jos SI menee niin lannerenka lukkoutuu. Yhden kerran meni hermot siihen kolotukseen ja runttasin väkisin tuon C7:n ja kyllä paukahti mutta kyllä myös helpotti
 
@Julietta jos sinulla on ojentunut rintaranka, niin en hirveästi suosittelisi tekemään ainakaan tuota tennispallorullailua (muuten kuin lihasjumituksia helpottaakseni), koska ko. rullailulla saat rintarankaa vain enemmän suoristumaan. Tarvitset liikettä nimenomaan toiseen suuntaan. mitä itse tekisin, niin menisin selälleni ja laittaisin sormet ristiin niskan taakse. Aivan kuin istumaannousuja tehdessä. tästä asennosta tekisin ns. puolikkaita istumaannousuja, eli sen verran että saat rintarangan pyöreäksi. Tällä tavoin voit mobilisoida rintarankaa takaisin oikeaan asentoon.
Pakko sanoa vielä tässä yleisesti tämän ketjun keskustelusta. Tuntuu, että kommentoijat keskittyvät täällä aivan liikaa vaan "availemaan" ja "naksauttelemaan" paikkoja ja hakemaan niillä jotakin kertaluontoista "ihmeparannusta". Oon melkein 100% varma, että teillä kaikilla on vain liian heikko tukilihaksisto, joka aiheuttaa kireyksiä eri puolille kehoa. Otetaan esimerkiksi eteenpäin työntyneet olkapäät: rintalihas ja etuolkapää on aivan varmasti kireät, mutta sen paikan venyttäminen ei poista ongelmaa. Itse lähtisin vahvistamaan lapojen väliä, jonka heikkous on suurella todennäköisyydellä aiheuttanut olkien eteenpäin työntymisen -> tämä johtanut sitten rintalihasten/etuolkien kireyteen. Eli miten itse näkisin asian, niin keskittykää enemmän vahvistamaan heikkoja lenkkejä sieltä kropasta, älkää vain löysyttämään kireitä paikkoja.. Tarkoitus ei ole vittuilla tai muutakaan, kunhan vain tuon esille oman fyssari/urheiluhieroja näkökantani.. :)
 
No tost oon samaa mieltä, mut oletan et pakkiksel ku ollaa ni ei tarvi eriksee mainita et vahvistakaa tukilihaksisto (ite teen sitä ainaki, koska se on heikos jamas). Mut en tiiä sit tekeekö kaikki automaattisesti :D Olettanu ainakin niin, et jonkusortin juNppailua tääl harrastaa jokanen. Sit taas kuin moni tekee kehohuoltoa eli rullaa, venymisiä yms? Aika moni tuntuu unohtavan sen puolen sit kokonaa.

Itelleni ainaki varsin tärkeetä noi molemmat, tuntuu et jos en tee niin oon ihan tukkeessa. Keho tottunu liikkumiseen, sen ku stoppaa ni : Yumii. Toi tukilihaksiston vahvistus on tosin ihan perseestä, mut pakollista jos meinaa joskus tästä ittesä kasaa saada. Täl hetkel on aikalailla reenit sen mukasia et nimenomaa pelkkää tukilihaksistoa tulee tehtyä, koska alko vituttaa joku aika sitte et keho ei kanna oikein. Eli vaatii duunia siihe tosiaan isosti... En oo meinaan juuri koskaan periaatteessa siihe kiinnittäny mitää huomiota (Eli en oo tehny), ennenku vasta nyt viimeaikoina.
 
Viimeksi muokattu:
@Julietta jos sinulla on ojentunut rintaranka, niin en hirveästi suosittelisi tekemään ainakaan tuota tennispallorullailua (muuten kuin lihasjumituksia helpottaakseni), koska ko. rullailulla saat rintarankaa vain enemmän suoristumaan. Tarvitset liikettä nimenomaan toiseen suuntaan. mitä itse tekisin, niin menisin selälleni ja laittaisin sormet ristiin niskan taakse. Aivan kuin istumaannousuja tehdessä. tästä asennosta tekisin ns. puolikkaita istumaannousuja, eli sen verran että saat rintarangan pyöreäksi. Tällä tavoin voit mobilisoida rintarankaa takaisin oikeaan asentoon.
Pakko sanoa vielä tässä yleisesti tämän ketjun keskustelusta. Tuntuu, että kommentoijat keskittyvät täällä aivan liikaa vaan "availemaan" ja "naksauttelemaan" paikkoja ja hakemaan niillä jotakin kertaluontoista "ihmeparannusta". Oon melkein 100% varma, että teillä kaikilla on vain liian heikko tukilihaksisto, joka aiheuttaa kireyksiä eri puolille kehoa. Otetaan esimerkiksi eteenpäin työntyneet olkapäät: rintalihas ja etuolkapää on aivan varmasti kireät, mutta sen paikan venyttäminen ei poista ongelmaa. Itse lähtisin vahvistamaan lapojen väliä, jonka heikkous on suurella todennäköisyydellä aiheuttanut olkien eteenpäin työntymisen -> tämä johtanut sitten rintalihasten/etuolkien kireyteen. Eli miten itse näkisin asian, niin keskittykää enemmän vahvistamaan heikkoja lenkkejä sieltä kropasta, älkää vain löysyttämään kireitä paikkoja.. Tarkoitus ei ole vittuilla tai muutakaan, kunhan vain tuon esille oman fyssari/urheiluhieroja näkökantani.. :)

Olet oikeassa ja harjotuksia teenkin tiheään, OMT:llä kuljen myös jos sieltä tulis apuja. Noi jumit on vaan pakko saada jotenki auki että pystyy olemaan niin mieluummin teen ne sitten itse kuin että maksan jollekkin siitä. Kaikki neuvot tottakai otetaan vastaan ja kiiitos näistäkin :)
 
No tost oon samaa mieltä, mut oletan et pakkiksel ku ollaa ni ei tarvi eriksee mainita et vahvistakaa tukilihaksisto (ite teen sitä ainaki, koska se on heikos jamas). Mut en tiiä sit tekeekö kaikki automaattisesti :D Olettanu ainakin niin, et jonkusortin juNppailua tääl harrastaa jokanen. Sit taas kuin moni tekee kehohuoltoa eli rullaa, venymisiä yms? Aika moni tuntuu unohtavan sen puolen sit kokonaa.

Itelleni ainaki varsin tärkeetä noi molemmat, tuntuu et jos en tee niin oon ihan tukkeessa. Keho tottunu liikkumiseen, sen ku stoppaa ni : Yumii. Toi tukilihaksiston vahvistus on tosin ihan perseestä, mut pakollista jos meinaa joskus tästä ittesä kasaa saada. Täl hetkel on aikalailla reenit sen mukasia et nimenomaa pelkkää tukilihaksistoa tulee tehtyä, koska alko vituttaa joku aika sitte et keho ei kanna oikein. Eli vaatii duunia siihe tosiaan isosti... En oo meinaan juuri koskaan periaatteessa siihe kiinnittäny mitää huomiota (Eli en oo tehny), ennenku vasta nyt viimeaikoina.
varmasti sitä jumppailua jokainen jollain tasolla täällä harrastaa, mutta perus painojen kanssa ryskääminen on melko kaukana siitä mitä itse haen tuolla tukilihaksiston vahvistamisella.. :D mites @lumbago oletko jatkanut 10x10sec harjoitetta olkapäiden kohdalla?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom