Jees jees. Jos jalkojen pituusero, niin se meinaa et lantio on kipannu (Se maaginen SI Tai ristiluu), skolioosi rangassa, olkapäät eri tasossa, eli myös kallonpohja kompensoi vinoon, eli samaan asentoon kun lantio. Oot siis yhtä mutkalla kun meitsi, ja leuatki käy kovilla välillä. Jeah, en oo yksin vaivoineni ;) Mut itseasias komppaan tota et akupunktio on jees, sain sitä pari kk sitte ja aukes todella, siis todella hyvin, lihakset. Mut kauheen pitkäaikasta pysyvää apua ei ollut, mutta oli todella jees.
Mut sit ku lähetää liikkeelle loogisesti että mikä vittu tähä edes auttaa. Anteeksi kiroilu mutta sallittakoon se koska onhan tämä vaiva ihan annelista.
Sanoisin itse näin :
1. Jos oot pahassa solmussa niin X Määrä Jäsenkorjaajaa, hierojaa, kiropraktiikkaa, naprapatiaa, OMT Fyssaria, osteopatiaa tms. Että alkaa oijeta, kireys hellittää jne.
2. Tulee kohtaan 1. Eli samalla kun käyt noissa, niin silloin, ja sen jälkeenkin jatkossa : Venyttele kireitä kohtia (etureisi/lonkankoukistaja/alaselkä/kallonpohja/rinta/etuolkapää/hauis). Ainakin nuo. Voimista. Takareisi, perse, yläselkä, niska. Ja tietenkin syvät vatsat.
3. RYHTI! Muista se. Kyttää sitä. Nyt aina ja ikusesti. Pakota se hermostoon että Pysy siinä. (Helpommin sanottu ku tehty)
4. Jos et tee noin. Vaiva palaa. Hieronnalla yms. Saadaan hetken apu, ei pysyvää. Sen oon oppinu ite tässä.
Eräs hieroja vastas ku kyselin ihan pari päivää sit osaisitko auttaa jännitysniskaa ja blaablaa oireisiin, huimaa yms. tuli naseva vastaus "Voin hieroa sut, saat siitä hetken avun. Mut jos haluut oikeesti pysyvää apua, voimista ne lihakset takasin siihen missä ne on ollut". Tää on ihan totta
Toki iisimpi jumppailla, ku paikat on ees jossain määrin vetreet. Mut se oma osa, on tehtävä itse. Tuolta saadaa korkeintaa alkubuusti.
Korjatkaa / lisätkää jos oon hakoteillä.