Olenkin tässä ketjussa jo useampaan otteeseen avautunut mun lantion vinoudesta. Kävin lannerangan röntgenissä loppuvuodesta ja sen mukaan L5 on sakralisoitunut oikealta puolelta. Lääkäri ei avannut mulle mitenkään, mitä tuo käytännöissä tarkoittaa, enkä siinä hämmennyksessä tajunnut kysellä. Lekurilla oli lähinnä kiire päästä meikäläisestä eroon tai siltä ainakin tuntui. Selvittelin asiaa sitten itse ja kirolta sain vahvistuksen hankkimiini tietoihin eli L5 on siis oikealta luutunut kiinni ristiluuhun. Ongelmathan lähtee mulla juurikin tuosta kohdasta eli sopii täysin kuvioon. Kiro sanoi, että tuo kyllä selittää täysin, miksi väännyn kieroon yhä uudestaan.
En ole nähnyt röntgen-kuvia itse kuin vilaukselta. Meinaan käydä ne pyytämässä tällä viikolla ja ottaa kirolle mukaan. Jäin vain miettimään, onkohan tuossa mitään virhediagnoosin mahdollisuutta vai onkohan 100% varmaa, että tuollainen luutuma siellä on, eikä sille sinänsä voi tehdä mitään...(?) En ole löytänyt ketään, jolla olisi ihan vastaavasta ongelmasta kokemusta eli enemmän kuin mielelläni kuulisin kokemuksia.
Mihinkään uusiin manuaalihoitoihin en ole nyt lähtenyt, koska suoraan sanottuna taloudellinen tilanne on aika tiukka, enkä käytännössä pääse arkisin lähtemään mihinkään kauemmas hoidettavaksi duunien vuoksi. Stadissa käyn siis kirolla kerran kuussa, kun se on sopivasti matkan varrella. Lisäksi jumppailen kroppaa auki about päivittäin ja aktivoin keskikropan syviä lihaksia parhaan kykyni mukaan.
Treenit sujuu vähän vaihtelevasti. Hyvin lämmitettynä oikea puoli ottaa usein suht hyvin treeniä vastaan, mutta kylmänä vääntyy heti uudestaan kieroon. Eikä se vääntyminen lämpimässäkään kropassa kokonaan lopu, mutta lihakset saa väliaikaisesti avattua. Sama juttu noiden päivittäisten kropan availuiden kanssa, että vaikutus on lyhytaikainen.