Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Samoilla linjoilla ku jalo, elikkäs Tampereella olis suunnitelmissa aloittaa jokin kamppailulaji...
Jonkinnäköistä taustaa on, muttei mitään merkittävää että periaatteessa lähdetään ihan nollasta.
Lajin pitäisi olla suhteellisen suoraviivainen, eli ei mitään monimutkasia oikeassa tilanteessa toimimattomia tekniikoita vaan semmosta vääntämistä ja kamppailua enemmänkin. Plussaa olis jos toimis myös mahdollisessa uhkatilanteessa, ja ehkä jossain vaiheessa kilpailemaankin voisi mennä. Oon nyt harkinnut jujutsua, potkunyrkkeilyä ja thainyrkkeilyä, mutta ei vaan osaa päättää :S

Sniktillä alkaa heti ensi vuoden alussa uudet peruskurssit. käy tutustumassa sivuihin www.snikt.fi

Yhdistä nuo ju-jutsu ja thaikku ja ala vaparia harjoittelemaan :) Kilpailemaankin pääsee suht. nopeasti jos vaan itsellä halua sekä ihan hyvät avut myös itsepuolustukseen.

Itse asiassa vasta ens kesänä pääsisin alottamaan mutta alotan henkisen valmistautumisen jo nyt :D Kauhee hinku olis muttaku muutan Treelle vasta kesällä (jos ny vaan armeijasta selviää puolella vuodella) eikä täällä korvessa oikeen oo järisyttävän monipuoliset mahdollisuudet :D
No, ompahan ainaki aikaa valita oma laji :P Ja tulee tuo peruskuntokin taas kuntoon tuolla armeijassa, kai?
Oon vielä melko pihalla näistä, oon tosin tosta vaparistaki kuullu. Eli jos harjottelen vaparia yhdistämällä noi kaks niin käyn sekä ju-jutsutreeneissä että thainyrkkeilytreeneissä ja käyn jossain vaparikisoissa vai? :D

Vapaaottelu on ihan oma lajinsa jossa yhdistyy pysty ja mattokamppailu. Jotkut kyllä reenaavat esim ju-jutsua ja sitten käyvät välillä hiomassa pystyä Boxaamalla tahi thai-boxmaalla näin esimerkkinä.

Ei kannata luottaa armeijan varaan peruskuntoa. Se on täysin itsestä kiinni ja siksi suosittelekin kokemuksen pohjalta, että aloita lenkkeily jo nyt. Helpottaa monia asioita kun peruskunto on hyvä.

Suosittelen myös tutustumaan http://www.kamppailulajit.net/ eri lajeihin joista ehkä löydät sen oman.

Hmm... Pitääpä käydä tarkemmin tutustumassa paikan päällä tuohon vapaaotteluun ja thainyrkkeilyyn, eiköhän se jompi kumpi noista ole se laji sitten.
Armeija alkaa tuossa 15 aamun kuluttua joten eipä tässä paljo tehtävissä enää sitä ennen ole :D mutta eiköhän se kunto sieltä alkaa nousemaan ku vaan ottaa asiaksi :P
Kumpihan mahtais olla parempi seura tohon thainyrkkeilyyn, toi Snikt vai Chitalada?

mikä olis hyvä laji lihaskunnon kannalta?

Nickin perusteella on salilla jo tullu käytyä..

Lihaskunnon kannalta varmaan joku vääntö laji(paini,bjj yms) on hyvä ja sit peruskunnon kannalta joku huitomis laji(nyrkkeily, kuntonyrkkeily, potkunyrkkeily yms) . Ja ei muuta ku kuntoileen, hop :dance: hop hop...!

Tere!

Olisi hienoa aloittaa itsepuolustuslaji. Jujutsua olen harkinnut. On vain yksi mutta. Vuorotyö ( aamu/ilta ) on aikamoinen este. Ei ole aamutreenejä missään ( Turussa oleilen ). Eli joudun mitä ilmeisemmin unohtamaan moisen harrastuksen..:(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olisiko potkunyrkkeily hyvää lihaskuntoharjoittelua salin ohella?

No jos ei ole niin eikö siitä saa perjaatteessa sen aerobisen harrastuksen?

Mitenkäs lihaksen kasvatus ja judo sopis yhteen? Tekis mieli aloittaa vanha harrastus mutta en haluis jättää saliakaan pois.. Käyn salilla 3 kertaa viikos ja jos siihen ajattelis 2 kertaa viikkoo judo reenit..Miltä kuullostaa?:D

Olisiko potkunyrkkeily hyvää lihaskuntoharjoittelua salin ohella?

No jos ei ole niin eikö siitä saa perjaatteessa sen aerobisen harrastuksen?

Olisihan se, pysyypä paikat vetreinä saleilun ohella. Treeneissä tehdään paljon kehon omalla painolla tehtäviä lihaskuntoharjoitteita. Aerobista kuntoa kehitetään mm. hyppynarulla, varjonyrkkeilyllä, kevyellä sparrilla jne. Ylipäätään treeneissä pyritään melko tasasesti parantamaan sekä aerobista, että anaerobista kuntoa.

Et tule pettymään ;)

Kohta saan lukion päätökseen ja on tullut hirveä hinku aloittaa jokin itsepuolustus tai kamppailulaji. Olen luonteeltani agressiivinen, eli vääntämistä ja potkimista ja lyöntejä olisi kiva oppia. Myös kuntopuolen haluaisin kovaksi, vaikka nyt jo peruskuntoni on keskitasoa huomattavasti parempi. Tampereelle tai valkeakoskelle ajattelin lähteä jotain lajeja katsomaan. Onko mitään vinkkejä mitä kannattaisi alkaa duunaamaan ? Krav magaa olen katsellut, mutta olisiko ensin järkevää aloittaa fight-ura jollakin muulla ja sitten muutaman vuoden kuluttua siirtyä vasta krav magaan ?

Mitenkäs lihaksen kasvatus ja judo sopis yhteen? Tekis mieli aloittaa vanha harrastus mutta en haluis jättää saliakaan pois.. Käyn salilla 3 kertaa viikos ja jos siihen ajattelis 2 kertaa viikkoo judo reenit..Miltä kuullostaa?:D
Itselläni toimi ainakin hyvin. Tein aluksi täysin samalla tavalla, eli 3 kertaa salia ja 2 kertaa judoa. Nykyään en pahemmin ehdi edes salilla käymään, kun kaikki päivät pitää tuolla tatamilla pyöriä... Ja tosiaan suosittelen tekemään salilla enemmän niitä lajiharjoitteita, kuin jotain huimaa massatreeniä.

Kohta saan lukion päätökseen ja on tullut hirveä hinku aloittaa jokin itsepuolustus tai kamppailulaji. Olen luonteeltani agressiivinen, eli vääntämistä ja potkimista ja lyöntejä olisi kiva oppia. Myös kuntopuolen haluaisin kovaksi, vaikka nyt jo peruskuntoni on keskitasoa huomattavasti parempi. Tampereelle tai valkeakoskelle ajattelin lähteä jotain lajeja katsomaan. Onko mitään vinkkejä mitä kannattaisi alkaa duunaamaan ? Krav magaa olen katsellut, mutta olisiko ensin järkevää aloittaa fight-ura jollakin muulla ja sitten muutaman vuoden kuluttua siirtyä vasta krav magaan ?
Riippuu täysin siitä, mitä haluat tehdä. Krav Maga täyttä itsepuolustusta... Heitellä & vääntää jos haluat, niin mene judoon. Jos haluat potkia, lyödä, heitellä & vääntää, niin mene treenaamaan vaparia.

Mitä muuten tuolla "Fight-ura"-kommentilla tarkoitat? Eli haluatko esim. ruveta kilpailemaan Vaparissa? Jos näin on, niin suosittelen unohtamaan tuon Krav magan kokonaan (tai tietenkin siinä sivussa on hyvä treenata itsepuolustustakin) ja keskittyvän subbari & MMA-treenaamiseen.

Sopiikos minkäänlainen kamppailulaji tällaiselle pari kertaa liikenneonnettomuudessa olleelle, jolla toinen polvi ei ole täysin kunnossa?
Vähän jo viime syksystä poltteli BJJ:n aloitus, mutta sitten sössein uudestaan liikenteessä ja se siitä.

Sä varmaan itse tiedät paremmin sen mitä sun polvi kestää. Eli varovasti kokeilemaan ja katsomaan, ööö, jotain lajia.

Mitäköhän lajia sitä alkaisi syksyllä harrastamaan? tarkoituksena oli jo tammikuussa mennä muay thai -alkeiskurssille mutta meni ohi henk. koht. syistä.

Peruskunto on hyvä ja liikuttua tulee paljon, vääntely kiinnostaisi joten kumpikohan olisi fiksumpi valinta, brassijujutsu vai judo? kummastakin olen kuullut positiivisia asioita.

Mitäköhän lajia sitä alkaisi syksyllä harrastamaan? tarkoituksena oli jo tammikuussa mennä muay thai -alkeiskurssille mutta meni ohi henk. koht. syistä.

Peruskunto on hyvä ja liikuttua tulee paljon, vääntely kiinnostaisi joten kumpikohan olisi fiksumpi valinta, brassijujutsu vai judo? kummastakin olen kuullut positiivisia asioita.

Vanhemmalla iällä suosittelisin BJJ:tä.

Vähemmän tatamiin paiskomista, jota ei välttämättä pidemmällä tähtäimellä kestä ellei oikeaoppisia kaatumistekniikoita ole opittu pennusta lähtien.

BJJ:ssä on myös mahdollista päästä kisaamaan vaikka olisi aloittanut aikuisemmallakin iällä.

Minkä lajin valitsen, onko tätä kysytty joskus?

175cm ja 80kg. 26vuotias. Salilla käynyt muutamia vuosia.
Pääpainona kuntoilu ja itsensä puolustaminen, yllätys yllätys. Laji pitäisi painottua enemmän painimiseen kun nyrkkeilyyn ja potkimiseen, mutta niitäkin pitäisi olla. Jo ihan silläkin vääntöä enemmän koska olen muutaman kerran joutunut itsepuolustus tilanteeseen ja ne on menneet kaikki painiksi ennen pitkään. Ja toiseksi en halua maksaa jonkun leegoja/polvia jos en osaisi muuta kun lyödä ja potkia, näin suoraviivaisesti sanottuna. Ja kolmanneksi, painimisessa tulee kroppaan enemmän voimaa ja se on hauskempaa :)?

Mahdollisuus harrastaa judo, hanmoodoo, taekwondo (wtf), kickboxing, hokutoryu jujutsu, nyrkkeily.

En halua:
Monimutkaisia ihme kombinaatioita joiden opiskeluun menee vuosia ja jotka ei kumminkaan toimi muualla kun salilla.
Nuorempana treenannu karatea. Ei ollu mun laji koska en tykkää katasta tai muusta turhasta hommasta, tuonkin ajan mieluummin oikeasti treenaan. Onko judossa kataa tms, entäs hokutossa?

Alaselkä reistaillut (kuntosalista johtuen pari vuotta), nyt parempi jo. Ranne ja sormi murtunut vuosia sitten, vaikuttaako sitten mitenkään mihinkään?

Itse ajattelin että lähden judoon ja treenaan lyönnit ja potkut muuta kautta. Pääsen treenaamaan satunnaisesti 2 danin karatekan ja vapaaottelijan kanssa. Toisaalta kiinnostaisi hjj ihan monipuolisuutensa takia mutta kun se pääpaino kumminkin pitäisi olla niissä lukoissa, heitoissa ja painissa. Ja sitten pelkään päähän kohdistuvia osumia, mutta haluisin kumminkin opetella ottamaan ”iskuja” vastaan. Voi vittu mitä selitystä :D, toivottavasti joku ymmärtää mitä yritän selittää.

Olen lukenut jo satoja sivuja aiheesta mutta en saa vaan mieleistäni vastausta, onko sitä edes…

Back
Ylös Bottom