Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näin btw, käyttääkö Jellonakingi työssää mitään hanskoja tai esim. veitsiliivejä?

Niin, se laji. Periaatteessa tarvit osaamista lukkopainista, thai-nyrkkeilystä, defendosta ja de-eskaloinnista :D Eli vapaaottelu täydentäis aika monia noista tarpeista, mut se ei kyllä alkuunkaa sovi sun ympäristöön. :) Voin jo kuvitella: vastapuoli nostaa nyrkit pystyyn, ku repussa on kolme pöllittyä mandariinia ja sä teet shootin jalkoihin, josta mounttii ja sit kunnon rankasua. :rock:

Mitä enemmän tätä miettii, ni sitä sekavammaks homma käy. Nyt joku poliisi tms. vois kertoo mielipiteensä?

Ryder: En käytä hanskoja enkä mitään liivejä. Ihan RAWna tai natuna otan myös varkaita kiinni. Joo, defendo kuullostaa mielenkiintoiselta, mut kyllä kai se Krav magakin olis ihan asiallista.

Oikea kamppailulaji minulle?

Saisko vähä kokeneemman konkarin apua, että mikä kamppailulaji kannattaisi valita, kun viikonloppuisin vuoden pari vanhemmat jannut tulee uhoomaan mulle, mutta eivät uskalla minulle kuitenkaan tehdä mitään koska olen ikäisiäni isokokosempi ja sitte ikätoverit saavat turpaansa, mutten uskalla mennä apuun :curs: haluaisin vähä itsevarmuutta että uskallan sanoo niille jannuille että juoksevat helvettiin hakkaamasta kavereita vain koska eivät pysty pyörittelemään oman ikäisiään.. oon miettiny tota israelilaista Krav Magaa, että saan päällekäyjän tarvittaessa maahan ja sitte tietysti jalat alle :D siinä varmaanki opetetaan puolustautumista teräaseita vastaan.. niin moni uhkaa lyödä moralla ja siinä pitää lähtee sitten perääntymään.. olisi hienoa saada se ase pois ja heittää mäkeen..

Tarkoitukseni ei ole siis vahingoittaa ketään, vaan saada vaan hyökkääjä maahan ja rauhoittumaan.. olisi vain hienoa auttaa kavereita, ettei ne ota aina turpaansa ja tietysti tarvittaessa puolustaa itseänikin :hyvä:

Tarkoitukseni ei ole siis vahingoittaa ketään, vaan saada vaan hyökkääjä maahan ja rauhoittumaan.. olisi vain hienoa auttaa kavereita, ettei ne ota aina turpaansa ja tietysti tarvittaessa puolustaa itseänikin :hyvä:

Jos tarkoitus on vahingoittamatta rauhoittaa kaveri, niin Maga ei välttämättä ole se paras valinta. Magan perusideanahan on, kuten aiemminkin tässä threadissa taidettiin mainita, päästä itse tilanteesta ehjänä pois, vastustajilla ei niin väliä. Defendo saattaisi olla parempi vaihtoehto, sillä siinä pyritään käsittääkseni (joku lajia harrastanut toivottavasti korjaa, jos olen väärässä) lukottamaan ja hallitsemaan hyökkäjä.

Toki Magassakin itseluottamus kasvaa ja teräaseiden kanssa pelaamista kyllä harjoitellaan melko paljon. Itse en kuitenkaan kovin kevein perustein lähtisi puukkoa vastaan missään tilanteessa.

siinä varmaanki opetetaan puolustautumista teräaseita vastaan.. niin moni uhkaa lyödä moralla ja siinä pitää lähtee sitten perääntymään.. olisi hienoa saada se ase pois ja heittää mäkeen..

Useammissa IP-lajeissa opetetaan puolustautumaan teräaseita vastaan, jää vaan mietittäväksi mikä näistä lajeista oikeasti toimii. Sen sijaan kannattaa ottaa huomioon että moni saattaa uhata mutta harvassa on oikeasti miestä toteuttamaan uhkaus. Ja jos sitä miestä uhkauksen toteuttamiseen löytyy, tulee reikää suuntaan ja toiseen hyvin suurella todennäköisyydellä.

Teräaseelta puolustautumista ei opetella sen takia että se olisi "hienoa" ja "cool", vaan sen takia että lisätään mahdollisuutta selviytyä uhkaavasta tilanteesta mahdollisimman vähäisin vammoin.

Mä olen tässä alottelemassa tota Aikidoa mutta hokutoryu jujutsukin kiinnostaisi. Itse olen aika sporttinen kaveri ja haluaisin liikunnallisesti haastavan ja monipuolisen lajin harrasteeksi.

Jos joku harrastaa aikidoa tai jujutsua niin voitteko kertoa minkälaisia ne on. Onko aikido miten rankka, sillä mielellään aloittaisin sellaisen lajin joka nostaa lihasvoimaa ja yleiskuntoa taitojen lisäksi.

Mä olen tässä alottelemassa tota Aikidoa mutta hokutoryu jujutsukin kiinnostaisi. Itse olen aika sporttinen kaveri ja haluaisin liikunnallisesti haastavan ja monipuolisen lajin harrasteeksi.

Jos joku harrastaa aikidoa tai jujutsua niin voitteko kertoa minkälaisia ne on. Onko aikido miten rankka, sillä mielellään aloittaisin sellaisen lajin joka nostaa lihasvoimaa ja yleiskuntoa taitojen lisäksi.

Aikidoa tuli puoli vuotta harrastettua 4-5 vuotta takaperin. Täytyy myöntää ettei laji todellakaan allekirjoittanutta vakuuttanut. Lajissahan ei kilpailla tai pyritä vahingoittamaan vastustajaa millään muotoa. Tekniikoissa käytetään hyväksi päällekarkaajan omaa voimaa ja loppupeleissä minun mielestäni hieman laimea laji. Treeneissä tuli hiki, mutta lihaskuntoharjoitteet jäivät melko vähälle.

Tällä hetkellä harrastan Thaiboxingia, ja pakko myöntää että meno on aivan toista kun Aikidossa. Thaiboxingissa ei tarvitse ottaa rauhallisesti ja käydä läpi mitä monimutkaisimpia tekniikoita joiden täydelliseen hallintaan kuluisi vähintäänkin vuosia.

Kaikki kamppailulajit saavat varmasti yleiskunnon kohoamaan, mutta Aikido ei todellakaan rankimmasta päästä ole.

IMO: En suosittele. Mutta tykkäänkin itse hieman suoraviivaisemmasta ja agressiivisemmasta harjoittelusta :)

Haluaisin vähä itsevarmuutta että uskallan sanoo niille jannuille että juoksevat helvettiin hakkaamasta kavereita vain koska eivät pysty pyörittelemään oman ikäisiään.. oon miettiny tota israelilaista Krav Magaa, että saan päällekäyjän tarvittaessa maahan ja sitte tietysti jalat alle :D siinä varmaanki opetetaan puolustautumista teräaseita vastaan.. niin moni uhkaa lyödä moralla ja siinä pitää lähtee sitten perääntymään.. olisi hienoa saada se ase pois ja heittää mäkeen..

Mitään kamppailulajia ei kannata aloittaa vain sen takia että pääsisi perjantai-iltaisin kavereita grillijonossa puolustamaan... Ja vaikka jonkun heitto- tai lukkopainotteisen lajin alottaisitkin niin kestää mitä todennäköisemmin vuosia ennen kuin nuo tekniikan tulisivat hallitusti suoraan selkäytimestä uhkaavassa tilanteessa.

Itseluottamusta saat kun alat nyrkkeilemään tai jotain muuta lyönti- tai potkupainotteista lajia harrastamaan. Omasta mielestäni tosi tilanteessa hyödyllisimmät puolustuskeinot ovat nopea potku sekä kova yläkoukku.

Aikidosta taisitkin kuulla, mutta minä suosittelen Hokutoryu Ju-Jutsua. Kaverini on sm-tason urheilija ja hänelle se on näyttänyt olevan helpompaa kuin minulle. Tottakai hänkin on joutunut paljon harjoittelemaan, mutta kun kunto kestää, on se paljon helpompaa. Ei se kylläkään ilmaiseksi se taito tule, joten kyllä siinä hikeä valuu runsain mitoin keneltä tahansa.
Hokutoryu Ju-Jutsu on todella monipuolinen, ehkä se siksi ei ole niin hyvä tositilanteessa, mutta jos harjoittelee ne potkut ja lyönnit hyvin, aivan varmasti pärjää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^

Samat sanat. Ite jätin kolmen vuoden reenin jälkee sen siihen koska voimailu vei voiton. Ehkä vielä joskus :)

Asia thread:thumbs: tähän väliin voisin heittää ehkä nyrkkeilyyn liittyen "tärkeän" kysymyksen. Tällä iällä eli 17v harkitsen joulun aikoihin aloittavani nyrkkeilyn 100kg/195cm kokoisena jässikkänä eli raskassarja häämöttää edessä. Onko esimmerkiksi 2-3 vuoden harjoittelulla lajikohtaista treeniä minkään laisia mahdollisuuksia oikeasti pärjätä 4-6 vuoden treenanneita kavereita vastaan joilla on monta vuotta enemmän kisa kokemusta.... itsestä ainakin tuntuu että saa olla todellakin luotu lajiin ollakseen parempi...jos on kokemusta tai jonkinlaista mielipidettä asiaa kohtaan niin arvostan suuresti neuvoja.:)

Moroo! Itseä on kamppailulajit alkanu jonkun verran kiinnostamaan, varsinkin kickboxing ja vapaaottelu. Kysyisinkin siis, että mitä noissa vappaaottelu treeneissä harjoitellaan, kun ottelijat tuntuu osaavaan vähän kaikkea potkunyrkkeilystä bjj:in? Eli onko harjoittelu noinkin monipuolista vai hankitaanko ne taidot erikoistumalla tiettyyn lajiin? Ja judoa joskus aikoja sitten kokeilleena voin sanoa että mulle sopii sellanen laji jossa olisi myös potkuja ja lyöntejä joten luulis että noi lajit olisivat parhaita tähän tarkoitukseen? Toki siis lukkoja yms. saa olla myös mutta ei pelkästään. Ja vielä se, että tarviiko olla jotain muuta kamppailulajia alla jotta kannattaa vapaaotteluperuskursseille osallistua? Kiitän etukäteen vastauksista!:worship:

Moroo! Itseä on kamppailulajit alkanu jonkun verran kiinnostamaan, varsinkin kickboxing ja vapaaottelu. Kysyisinkin siis, että mitä noissa vappaaottelu treeneissä harjoitellaan, kun ottelijat tuntuu osaavaan vähän kaikkea potkunyrkkeilystä bjj:in? Eli onko harjoittelu noinkin monipuolista vai hankitaanko ne taidot erikoistumalla tiettyyn lajiin? Ja judoa joskus aikoja sitten kokeilleena voin sanoa että mulle sopii sellanen laji jossa olisi myös potkuja ja lyöntejä joten luulis että noi lajit olisivat parhaita tähän tarkoitukseen? Toki siis lukkoja yms. saa olla myös mutta ei pelkästään. Ja vielä se, että tarviiko olla jotain muuta kamppailulajia alla jotta kannattaa vapaaotteluperuskursseille osallistua? Kiitän etukäteen vastauksista!:worship:

Ei ole pakko olla mitään aikaisempaa taustaa vaparista,mutta hyvä olisi olla jotain kokemusta kamppailulajeista. Ju-jutsu ja paini ovat hyviä pohja lajeja.

Mitään kamppailulajia ei kannata aloittaa vain sen takia että pääsisi perjantai-iltaisin kavereita grillijonossa puolustamaan...

Tässä kommentissa piilee totuuden siemen. Tappelutaitojen takia kursseille tulevat eivät yleensä jatka peruskurssin jälkeen. Itse asiassa suurin osa jättää homman kesken jo alkuvaiheessa, kun näyttäviä liikeyhdistelmiä ei opetettukaan heti kättelyssä.

Hieno piirre kamppailulajeissa on se, että sillä saralla aidosti pätevät henkilöt yleensä ovat niitä helpoimpia kohdattavia. Itsetunto antaa periksi myös väistämisen. Valitettavan usein ei muisteta, että sivu- ja taka-askeleet ovat ilmaisia. Iskuista ja potkuista joutuu usein maksumieheksi.

KM -miehenä kai pitäisi kehua omaa ja dissata muita lajeja, mutta totuus on, että kaikki IP lajit ovat omalta osaltaan hyödyllisiä. Tärkeimpiä opittavia ominaisuuksia ovat oman kehon hallinta, vastustajan liikkeiden lukeminen ja potentiaalisten uhkatilanteiden tunnistaminen. Näistä tuo jälkimmäinen on osoittautunut kaikkein hyödyllisimmäksi.

Saisko vähä kokeneemman konkarin apua, että mikä kamppailulaji kannattaisi valita, kun viikonloppuisin vuoden pari vanhemmat jannut tulee uhoomaan mulle, mutta eivät uskalla minulle kuitenkaan tehdä mitään koska olen ikäisiäni isokokosempi ja sitte ikätoverit saavat turpaansa, mutten uskalla mennä apuun :curs: haluaisin vähä itsevarmuutta että uskallan sanoo niille jannuille että juoksevat helvettiin hakkaamasta kavereita vain koska eivät pysty pyörittelemään oman ikäisiään.. oon miettiny tota israelilaista Krav Magaa, että saan päällekäyjän tarvittaessa maahan ja sitte tietysti jalat alle :D siinä varmaanki opetetaan puolustautumista teräaseita vastaan.. niin moni uhkaa lyödä moralla ja siinä pitää lähtee sitten perääntymään.. olisi hienoa saada se ase pois ja heittää mäkeen..

Tuota moraa vastaan lähtemisessä ei oo mitään järkee ellei joku ole oikeasti vaarassa. Jos esim. joku vetäisee moran esiin ja uhkailee sillä sinua niin älä yritä repiä sitä puukkoa pois vaan lähde karkuun. Mieti haluatko olla rohkea ja saada puukosta (ja sen seurauksena jopa kuolla) vai lähteä vain yksinkertaisesti karkuun. Eikä se loppujen lopuksi ole niin noloa lähteä puukon edessä karkuun kun siinä on kumminki paljon isommat asiat pelissä kuin oma ego. Ja mieti miten käy jos se puukon pois otto epäonnistuu ja puukottaja suuttuu tosissaan.

Lisäksi myös mikäli voitat sen yhden tappelun siellä grillin edessä niin seuraavana viikonloppuna voi olla sun perässä se edellinen tappelija ja sen kaverit. Ja tällä kertaa se puukko voi olla oikeasti mukana

Toki ymmärrän myös että kannattaa puolustaa kaveria. Ja esimerkiksi jos sen puukon kanssa on todellinen vaaratilanne niin jotakin täytyy yrittää tehdä jos ei vaikka muuta osaa niin hälyttää apua.

Onko vapaaottelussa k-18 raja? Tarviiko peruskurssille hommata suojia ja jne.

Se voi riippua seurasta. Ainakin joensuussa on nykyään k-16

Mutta oli kai ennen ollut k-18 paitsi erityistapauksissa mukaan olisi päässyt alaikäinen.

Tuo on varmaa että nykyään siellä joensuussa on k-16 mutta tosta k-18 en oo varma.

Soita peruskurssin järjestävään seuraan ja kysy. Ja katso onko esim kurssi mainoksessa tietoja ikärajoista.

Varusteita ei kai tarvii muuta kuin hammassuojat, alasuojat ja hanskat.
Mutta niistäkin kannattaa kysellä seurasta. Sillä ainakin kaveri joka on just nyt vaparin peruskurssilla tilasi seuran kautta hanskat. Tai kaikki kurssilla olijat tilasi seuran kautta eno oo varma. Pitää kysellä tänään jos nään sitä kaveria.

Eli Tampereella pitäisi joku kamppailu laji aloittaa ja vaihtoehdot olisi judo ja brasilian jujutsu kumpaa suosittelette?
Itselläni aikaisempaa taustaa taistelu lajeista: 9 vuotiaana judoa ehkä vuosi ja 10-14 vuotiaana hokutorio ju-jutsu joka oli hauskaa mutta lopahti siihen että vielä kolmenkin vuoden päästä samaan ryhmään tuli vasta aloittaneita ja homma junnasi paikallaan :(. Tämän takia prasilian jujutsu "pelottaa" onko laji sielä liian uusi tampereella ?
Myös oma koko oli esteenä viime vuonna kun painoin ~60kg (nykyään noin 70kg) enkä oikeen löytänyt jujutsusta sopivaa paria.
Lajissa pitäisi olla mahdollisimman paljon painimista lyönnit+potkut ei niin kiinnosta ja nakkikiskalla voitto ei ole mikään intressi.
ikää on 18v. Kiitos jo etukäteen vinkeistä :worship:

Back
Ylös Bottom