Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vapaaottelu kiinnostaisi, olen 18 vuotta vanha aiempaa kokemusta kamppailulajeista on vähän karatesta, judosta ja kung fusta. Pariin vuoteen en ole harrastanut kamppailulajeja lainkaan, nyt taas huikoo. Armeijaan lähtökin olisi tammikuussa joten sopisiko vapaaottelun aloittaminen enää vai onko liian myöhäistä?

Mene vain vääntämään.

Keskiverto vapariseurassa taidat olla sitä nuorinta peruskurssimateriaalia, mitä paikalle eksyy.

Itse varmaan alotan tässä syksyllä kickboxingin. Ainaskin vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta saas nähä innostaako se ja pärjäänkö siellä ku kummiski täynnä pentuja vaan niinku karate. Meinaa tämmönen 190cm tukki varmaa ny kovinkaa korkeelle potkuja tule saamaan. :david: Mut oishan se kiva alottaa jotai että kunto alkais nousta kunnolla ja sais vähän kunnon tekemistä. Ei tääl kyl paljoo siihen puoleen muita laji vaihtoehtoja ole.

Itse varmaan alotan tässä syksyllä kickboxingin. Ainaskin vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta saas nähä innostaako se ja pärjäänkö siellä ku kummiski täynnä pentuja vaan niinku karate. Meinaa tämmönen 190cm tukki varmaa ny kovinkaa korkeelle potkuja tule saamaan. :david: Mut oishan se kiva alottaa jotai että kunto alkais nousta kunnolla ja sais vähän kunnon tekemistä. Ei tääl kyl paljoo siihen puoleen muita laji vaihtoehtoja ole.

Ei noist pennusist kannata huolta ottaa. Ite ku vajaa 4vuotta sitten alotin potkunyrkkeilyn ni alkeiskurssilla oli alaikäisiä varmaan viidennes. Nykyisessä ryhmässä ei taida olla yhtäkään. Ja kyl se jalka sielt ajan kanssa nousee. :)

Kyllä siinä siviili-magassa ihan riittävän tehokkaita ja brutaaleita tekniikoita käydään. Siviilin ei kuitenkaan ole tarkoitus tappaa vastustajaansa ip-tilanteessa, sotilaan toimenkuva onkin sitten jotain muuta.

Kerro lisää tuosta sotilas-magasta! Alkoi kiinnostamaan mutten osaa tietenkään googlettaa tai wikittää:david:

Mene vain vääntämään.

Keskiverto vapariseurassa taidat olla sitä nuorinta peruskurssimateriaalia, mitä paikalle eksyy.

menen:) ketuttaa vaan se että ehdin alkeiskurssin käymään ja sit pitääki armeijaan :wall: tuli tämmönen myöhänen herääminen, no ei se auta ku armeijan jälkeen mennä takas vääntään

menen:) ketuttaa vaan se että ehdin alkeiskurssin käymään ja sit pitääki armeijaan :wall: tuli tämmönen myöhänen herääminen, no ei se auta ku armeijan jälkeen mennä takas vääntään

Voithan varmaan armeijassa treenata. Varmaan muitakin aiheesta kiinnostuneita on.

Okei eli mikä olisi kamppailulaji missä pysyisi kunto hyvänä/kohentaisi kuntoa ja olisi tehokas itepuolustukseen?

Siis bodaamisen ohella

Okei eli mikä olisi kamppailulaji missä pysyisi kunto hyvänä/kohentaisi kuntoa ja olisi tehokas itepuolustukseen?

Siis bodaamisen ohella

Tietyt Karaten tyylisuunnat, tietyt Kungfun tyylisuunnat, nyrkkeily, judo, Hokutoryu Jujutsu, Defendo ja FMA. Joissain lajeissa seurakohtaiset erot ovat huomattavia, mutta tuossapa niitä muutama on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko Han moo do tao Hapkido tehokkaita itsepuolustukseen?

Hanmoodoa en voi hyvällä omatunnolla suositella maailman realistisimmaksi itsepuolustuslajiksi. Syyt jäävät erittelemättä tällä kertaa.

Hapkidon tyylisuunnat ovat monesti hyvin pitkälti korkeisiin potkuihin ja rannelukkoihin perustuvaa kamaa, mutta lukaise uudesta Fightsportista Chon-tu Kwan Hapkidoa, eli tuttavallisemmin Combat Hapkidoa käsittelevä juttu. Itse aikoinaan treenailin toista vuotta k.o. tyylisuuntaa, eikä jäänyt muuta huonoa sanottavaa kuin se, että kunnollista vetäjää ei ollut.

Jos on mahdollisuus esimerkiksi HipKo:lla treenata k.o. lajia niin suosittelen.

Mikä olisi järkevä itsepuolustuslaji bodauksen ohella?
Tarkoitus olisi että se olisi hyvä itepuolustukseen ja on hyvää aerobista...

Hapkidon tyylisuunnat ovat monesti hyvin pitkälti korkeisiin potkuihin ja rannelukkoihin perustuvaa kamaa

Ei pidä yleistää. Itse harrastan Kwan Nyom Hapkidoa, ja korkeita potkuja on aika vähän (ei oikeastaan ollenkaan). Lukkoja on monenlaisia, niinkuin monessa muussakin ip-lajissa. Itse pidän ainakin Kwan Nyom Hapkidoa aika monipuolisena lajina.

Työskenetelen kaupan alalla, ja täällä pahamaineisessa lähiössä välillä joutuu ottamaan kiinni myymälävarkaita, koska vartijoita ei ole. Yleensä tilanne ratkeaa rauhallisesti, mutta koskaan ei voi tietää onko varas agressiivinen. Nyt haluaisin aloittaa jonkun itsepuolustuslajin, joka auttaisi tuohon ongelmaan. Mähän olen siis ihan kookas kaveri, mut minkäänlaista ip-tekniikkaa en osaa.
Mikä laji olisi sopiva? Onko kenellään suositusta? Olen mitoiltani 194cm ja 110 kg, penkki 130kg, mave ja kyykky noin 180 kg, cooper n. 2500m.

Oon kuullu jonkun verran hyvää KRAV MAGASTA, olisko muita lajeja? Mihinkään keppitaisteluun en mene ;).

Työskenetelen kaupan alalla, ja täällä pahamaineisessa lähiössä välillä joutuu ottamaan kiinni myymälävarkaita, koska vartijoita ei ole. Yleensä tilanne ratkeaa rauhallisesti, mutta koskaan ei voi tietää onko varas agressiivinen. Nyt haluaisin aloittaa jonkun itsepuolustuslajin, joka auttaisi tuohon ongelmaan. Mähän olen siis ihan kookas kaveri, mut minkäänlaista ip-tekniikkaa en osaa.
Mikä laji olisi sopiva? Onko kenellään suositusta? Olen mitoiltani 194cm ja 110 kg, penkki 130kg, mave ja kyykky noin 180 kg, cooper n. 2500m.

Oon kuullu jonkun verran hyvää KRAV MAGASTA, olisko muita lajeja? Mihinkään keppitaisteluun en mene ;).
Mene vaa siis krav magaa... se on kuulemma tosi tehokasta

Sitten asiaan...

Onko potkunykkeilyssä ikärajaa?

Mene vaa siis krav magaa... se on kuulemma tosi tehokasta

Sitten asiaan...

Onko potkunykkeilyssä ikärajaa?

Mikä tekee sun postista enemmän asiaa, kuin Jellonakingin?

Sä varmaan toivot samanlaista vastausta kuin mitä ite jaat, joten mee seurojen sivulle ja kysy.

Mä en ole kuullut mitään muuta kuin hyvää magasta, mitä tulee itsepuolustustaitojen harjoitteluun.
Muita samankaltaisia, puhtaita ip-lajeja ovat esim. mainittu Combat hapkido, Defendo ja Senshido Shredderineen.

Käy vilkasee;

http://www.suomenkravmagaliitto.fi/

http://www.snikt.fi/

http://www.helsinginitsepuolustuskoulu.fi/

Heipähei. Nyt jos ajattelee mahdollisia tilanteita, joita kaupassa voi tulla, niin ehkä kuitenki maga on väärä laji. Ihan näin maalaisjärjellä funtsittuna sellanen laji vois olla sulle sopivampi, mis treenataa sidontoja, hallinta/kuljetusotteita, kuristuksia ja nivellukkoja. Miksi?

No siksi, että magan yks periaate on, että +1- idean takia ei jäädä hengailemaan tai vääntämään paikalle, vaan poistutaan, kun voidaan. No, tod.näk. et voi kaupasta paeta, kun olet puhkassu myymälävarkaan silmän. Eli maga-tekniikat useimmiten ovat tarkoitettuja tehtäväksi niin, että SINÄ selviät, vastapuolella ei niin väliä.

Mutta toisaalta muutama vuosi sitte, ku VKA kiinnostui senshidosta, ni skenaarioharjoitteet tuli kuvioihin ja niiden myötä täyty alkaa ajattelee, että mitäs jos oletki työntämäs sormias esim. veljes vaimon silmii, ku se räyhää sulle kännissä?

Krav magasta en siis kyl itse näkisi olevan hyötyä ns. palvelualalla. Ennemminki Defendo, jossa painotetaan lukkoja ja kaatoja ranteesta ym. Et varmaan isonkokosena ja riskinä jätkänä halua vammauttaa ketään myymälävarkauden takia? Ja siitä joutuu varmaan vastuuseen.

Miltä kuulosti?

Edit: Niin, sanoit että kaupan alalla, ei siis välttämättä kaupassa...lähes sama asia?

Viimeksi muokattu:
Heipähei. Nyt jos ajattelee mahdollisia tilanteita, joita kaupassa voi tulla, niin ehkä kuitenki maga on väärä laji. Ihan näin maalaisjärjellä funtsittuna sellanen laji vois olla sulle sopivampi, mis treenataa sidontoja, hallinta/kuljetusotteita, kuristuksia ja nivellukkoja. Miksi?

No siksi, että magan yks periaate on, että +1- idean takia ei jäädä hengailemaan tai vääntämään paikalle, vaan poistutaan, kun voidaan. No, tod.näk. et voi kaupasta paeta, kun olet puhkassu myymälävarkaan silmän. Eli maga-tekniikat useimmiten ovat tarkoitettuja tehtäväksi niin, että SINÄ selviät, vastapuolella ei niin väliä.

Mutta toisaalta muutama vuosi sitte, ku VKA kiinnostui senshidosta, ni skenaarioharjoitteet tuli kuvioihin ja niiden myötä täyty alkaa ajattelee, että mitäs jos oletki työntämäs sormias esim. veljes vaimon silmii, ku se räyhää sulle kännissä?

Krav magasta en siis kyl itse näkisi olevan hyötyä ns. palvelualalla. Ennemminki Defendo, jossa painotetaan lukkoja ja kaatoja ranteesta ym. Et varmaan isonkokosena ja riskinä jätkänä halua vammauttaa ketään myymälävarkauden takia? Ja siitä joutuu varmaan vastuuseen.

Miltä kuulosti?

Edit: Niin, sanoit että kaupan alalla, ei siis välttämättä kaupassa...lähes sama asia?

Joo, olet oikeilla jäljillä mitä etsin. Tarkoitukseni olisi löytää laji, jossa torjutaan vastustajan mahdollinen lyönti, potku tms. Ja varsinkin pakenevan henkilön kiinniottaminen ja sitominen "lukkoon" että mahdollinen vaaranaiheuttaminen jatkossa estetään. Nuo kaksi ovat niitä tilanteita, joita eniten tulee eteen.

Yleensä kaikki näpistelijät on mua pienempiä ja heikompia jotka suosiolla anatavat tavarat takaisin ja odottavat poliisin tuloa rauhallisena. Mutta eilen kävi jotain mitä ei aiemmin ole käynyt: kolmen miehen kopla tuli sisään, isoin niistä laittoi reppunsa täyteen kaljaa/siideriä. Kaks muuta poistui myymälästä, pyydettiin reppumiestä tyhjentämään tavarat tiskille, no sen hän teki ongelmitta, mutta kun sanottiin että poliisit on jo tulossa, se vaan lähti ovesta vaikka meitä oli kolme miestä siinä ympärillä. Ei sitä viitsi estellä, kun selvästi näkee kasvoista ja olemuksesta että tyyppi on juuri päässyt linnasta... eikä sitä pelota joutua sinne uudestaan.
Tavarat saatiin kuitenklin takas, joten tappiota ei siis syntynyt, mut kyllä pitäis silti ottaa tyylikkäästi luulot pois tollasilta.

Kaikenlisäks mulla on vielä silmälasit, ja en mä nyt 9 euron tuntipalkalla aio niitä jotain rottaa vastaan tappelemalla hajottaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom