Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen minäkin haluaisin kuulla. Siinähän käy niin että tarkastaja saa itse merkinnän rikosrekisteriin jos jää moisesta kiinni.
Ajattelin aloittaa jonkun taistelulajin harrastuksen tässä punttisalilla käynnin kaveriksi. Eniten ehkä kiinostaisi heitot, lukot ja muu itsepuollustus. En mitään kilpailua haluaisi harrastaa ja jos treeni tapahtuis ihan normi vaatteissa (ei mitään karate/judopukuja), niin olis plussaa. Krav magaa oon ajatellu, mutta onkohan se ihan aloittelijalle liian iso pala purtavaksi? Ikää 20 ja asun Tampereella.
Ajattelin aloittaa jonkun taistelulajin harrastuksen tässä punttisalilla käynnin kaveriksi. Eniten ehkä kiinostaisi heitot, lukot ja muu itsepuollustus. En mitään kilpailua haluaisi harrastaa ja jos treeni tapahtuis ihan normi vaatteissa (ei mitään karate/judopukuja), niin olis plussaa. Krav magaa oon ajatellu, mutta onkohan se ihan aloittelijalle liian iso pala purtavaksi? Ikää 20 ja asun Tampereella.
Jos ostaa kotiin vain nyrkkeilysäkin + hanskat, oppiiko itsenäisellä säkin hakkaamisella mitään? Tarviiko lyömiseen oikean tekniikan, jota ei voi amatööri oppia yksin ilman mitään seuroja?
Tavoitteena on oppia vain lyömään edes jotenkin. En ole elämässäni joutunut "tappeluun", mutta silti olisi kiva jos olisi edes jotain perustaitoja sitä 0,00001 % todennäköistä tappelutilannetta vastaan.
Kuinka ne teiltä tarkastettiin?
En keksi muuta tapaa tuohon tietojen tarkistamiseen kuin se, että seurassa tai seuran valmentajilla on tuttavapiirissään viranomaisia (tai ovat itse sellaisia) jotka laittomasti suostuvat nämä tiedot tarkistamaan kun heiltä sitä seuran valmentaja tms. kysyy. Tuollaisessa tapauksessa kannattaa tsekata allekirjoituksessani oleva linkki, mikäli epäilee joutuneensa rikoksen uhriksi.Kerran joku Krav maga-ohjaaja sanoi, että siihen keinot epävirallista kauttakin, mutta kuten sanoit, kiinni jäädessä tulisi itselle merkintä, joten pitäisi kummallisena jos joku haluaisi ottaa riskin.
Yritän jotain ohjetta antaa: Pistä rystyset luonnollisesti nyrkkiin, "koukista" peukalo etu- ja keskisormen päälle vinottain (tai miten se nyt meneekin itse kullakin luonnollisesti), mutta ei kuitenkaan niin että se on pelkästään etusormen vieressä niin että peukalon kynsi loistaa nyrkistä kun Halonen tanssilattialla. Tämä sen vuoksi ettei peukalo lyödessä revähdä, tai "lähde omille teilleen" lyönnin osuessa.
Meikälle opetettiin magassa että lyönnit pitäisi osua etu- ja keskisormella sillä nimetön ja pikkusormi ovat heikommassa asemassa sijainniltaan. "Etummaisella kahdella sormilla" taitaa olla se nyrkkisääntö (see what I did there?) lyödessä, mutta eikös kaikilla ne etummaiset kaksi sormea ole muutenkin etu- ja keskisormi (ainakin silloin kun puristaa käden nyrkkiin)?
Korjatkaa jos on puutteellista tai väärää informaatiota :kippis1:
No jos nyt ihan pienenä täsmennyksenä mitenkään viisastelematta, mutta jos nyt kuitenkin osuttaisiin kohteeseen rystysillä eikä sormilla ;)