Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Karvala: Mikä kamppailulaji olis mulle hyvä?

Tähän sektoriin laskisin nykyään kovassa huudossa ja trendikkäät Vapaaottelun ja Brasilialaisen jujutsun (räteillä tai ilman) sekä perinteikkäämmät Nyrkkeilyn ja Painin. Myös Potkunyrkkeily, Savate ja Myau Thai uppoavat mielestäni tähän koloon. Nämä lajit ovat varsin vaativia ja monet seurat on erittäin voimakkaasti orientoituneet valmentamaan nimenomaan kilpailijoita ja tämän seurauksena joskus ihan puhdas lajin harrastaminen voi olla hieman vaikeaa.

Onko tuommoisia seuroja oikeasti olemassa? Siis muualla kuin painissa. Jos on niin missä?

Enpä halua nimiä mainita, mutta valitettavan yleinen ilmiö. Valmentajien energia ja huomio menee aika lailla kisaporukkaan ja muut kokevat jäävänsä vähän itsekseen askartelemaan. Sellaisissa seuroissa tuskin ongelmana joissa on kisaryhmien treenit erikseen. Toinen ongelma johon en tuossa blogissa ottanut kantaa on joskus näissä "monilaji"-seuroissa, esim. seuran ns. päälaji saa parhaat treeniajat ja muut sitten askartelevat illalla myöhään kun pienten poikien ja tyttöjen pitäisi olla jo punkassa. Tästä syystä kehotin vähän kartoittamaan millaisia treeniaikoja on tarjolla ja ehkä kannattaa myös vilkaista millaisia treeniaikoja on peruskurssin jälkeen. Näissä joskus törmää ilmiöön jossa peruskurssilla on vallan mainiot treeniajat mutta sitten jatkoryhmillä ajat ihan aunuksesta. No, tämä riippuu tietty tyypistä, itse olen niin iltatorkku että mieluiten treenit klo 17-19.30 välillä. Muuten on ihan silmät ristissä treeneissä ja sitten ei saa edes kunnolla unta pitkään aikaan.

Meillä Seibukan PKS'ssä saa vaan harrastaa karatea :hyvä: koska tyylisuunnassamme ei kilpailla. Opettajien koko tarmo siis keskittyy tekemään kaikista harrastajista hyviä.
(Seibukan painottuu karatekentässä aika pitkälle itsepuolustukselliseen toimintaan)
Treenitkin on sujuvasti heti töiden jälkeen klo 17 alkaen.
Lisätietoja löytyy kurssi-ilmoitusthreadista. :)

Kysympäs ihan vittuillakseni. Itseä on jo hetken aikaa kiinnostanut opetella höntsäilyharrastukseksi jonkinlainen ns. tapout-laji. Oli kyse sitten lukkopainista, MMA:sta, potku/nyrkkeilystä tai ihan puhtaasta BJJ:stä. Nuorempana on tullut jos jonkinlaista karatea tullut harrasteltua. Kysymykseni kuuluukin: löytyykö seuroista vaihtoehtoja ihmisille joita ei kiinnosta käyttää puolentoista tunnin harrasteajasta 45min yleiskunnon kehittämiseen, erinäisiin punnerruksiin ja silmittömiin määriin vatsoja. Vai olisko kenties fiksumpi vaihtoehto koittaa löytää itselleni privaatti-tunteja pari viikossa jossa opetella tekniikoita ja soveltaa näitä omatoimisesti esim. säkkiin mielissä määrin.

Mun mielestä lämmittelyt tulisi tehdä lajin omaisesti. Ihan turha juosta ympäri salia yms. Helvetin tylsää ja menee vaan aikaa hukkaan.

Noi ei kai sentään 45 minuuttia missään, mutta aika usein treeneissä 15-20 minuuttia menee siihen juoksemiseen tai vastaavaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin menee joskin ei turhaan. Suurin osa ei jaksa ensin käydä tuntia tekniikkaa ja sparrata siihe puolta tuntia päälle. Seminaareissa huomaa itselläkin tiettyä keskittymisen katoamista kun onbliikaa tekniikoita saman päivän aikana. 20 minsaa sparria riittää ainakin bjjssä ja lukossa ihan hyvin. 30 min alkulämmöt on ihan sopiva lisä ja siihen päivän tekniikat päälle ja loppuun sparria tms positiopainia

No mun mielestä tunti tekniikkaa olisi juuri sopiva määrä. Kunhan se on toimivaa perustekniikkaa ja toistoja helvetisti. Myöskään viisi viiden minuutin erää sparria nyt ei pitäisi olla liikaa, jos ei vaan sparrata hampaat irvessä.

mites on ku oon 19v. n.185 ja jotain +110kg niin kiinnoistaisi ja viehättäisi Krav Maga paljonkin... en nyt ihan joki norsu oo ku osa painosta tulee pituudesta yms kertokaas joku nyt sit vinkkejä et kannattaako mun ees haaveilla ennen ku palaan edelliseen painoon..n.85-90kg tai no mitäs näistä sano huora häistä ei painolla välii mut läskit pois.. VINKKEJÄ SIIS KAIVATAA!

mites on ku oon 19v. n.185 ja jotain +110kg niin kiinnoistaisi ja viehättäisi Krav Maga paljonkin... en nyt ihan joki norsu oo ku osa painosta tulee pituudesta yms kertokaas joku nyt sit vinkkejä et kannattaako mun ees haaveilla ennen ku palaan edelliseen painoon..n.85-90kg tai no mitäs näistä sano huora häistä ei painolla välii mut läskit pois.. VINKKEJÄ SIIS KAIVATAA!

Sinne sekaan vaan. Lajin vaatimuksiin ei kuulu, että pitää olla rantakunnossa, ennen kuin voi aloittaa treenin ;) Pätee varmasti kaikkiin lajeihin.

Täytyy nyt tulla kehumaan, Krav Maga alkoi viime viikolla ja on ollut mahtavaa. :) Sopii kyllä mainiosti aloittelijoille. Naisia on meidän kurssilla todella vähän, itse asiassa olen peruskurssin ainoa.. Mutta eipä se ole menoa haitannut.
Vähän olen ehkä mustelmaherkempi kun voimaa ei ole niin paljon, mutta sehän vain karaisee luonnetta.

Olin aika yllättynyt, että tarkistavat KM:ssä rikosrekisterin. Ei taida olla muissa lajeissa samaa protokollaa?

No ainakin meillä tarkistaa Myyrmäessä, varmaan riippuu seurasta. Mua nyt sinänsä haittaa kun ne on tarkistettu jo ihan työn puolesta. :) Aika jännä jos on sitten eri säännöt eri paikoissa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom