Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä.

BJJ:ssä idea on viedä vastustaja maihin ja lannistaa hänet siellä lukoin tai kuristuksin. Judossa taas ideana on heittää vastustaja suurella voimalla selälleen. Muuten samaa kauraa.

Suurin ero Hokutoryuun tulee varmasti sparrin määrästä, BJJ:ssä sparrataan todella paljon. Aseita ei treenata, eikä kovin paljoa mitään varsinaista itsepuolustustakaan. Seurakohtaista tosin.
Judossa on todella paljon mattotekniikoita, niin kuin BJJ:ssäkin. Meillekin on varmasti opetettu paljon enemmän mattotekniikkaa, kuin heittoja... Judossa on vain se huonoa, ettei jalkalukkoja opeteta, koska ne ovat kisoissa kiellettyjä.

Itse olen jonkin aikaa judossa käynyt ja nautin siitä täysin rinnoin. Kokoajan haluaa vain oppia lisää ja yhtenä kouluttajana on Anne Åkerblom (3.Dan), joka on Judon EM-hopeamitalisti, joten sieltä varmasti riittää opetettavaa.

Itselläni oli myös vaihtoehtona BJJ, mutta päädyin judoon, koska matka on paljon lyhempi :) . Melko samankaltaisia uskoisin kuitenkin näiden lajien olevan... ottaen huomioon vain sen, että judo on polveutunut ju-jitsusta ja Judossahan ei myöskään ole potkuja eikä lyöntejä.

jokainen laji, mihin kamppailuhenkinen yksilö paneutuu on tehokas...jokainen toivottavasti ymmärtää urheilun suuren merkityksen, se on paljon enemmän kuin että pystyy hoitamaan jonkun kuviittelisen huumehörhön....minkä takia vertailla lajeja jotka on niin kaukana toisistaan...BJJ äijä selättää thaiboxerin...no joo minkä takia sellaista edes tapahtuisi...fiksuja urheilijoita molemmat....itse arvostan joka äpärää joka tekee enemmän kun jauhaa....+toivottavasti muutki on jurris.

Juu elikkäs vielä sitä asiaa että jos aloittaa jonkin kamppailu tai itsepuolustus lajin pitää osata tarkasti harkita onko sen käyttö juuri siinä tilanteessa tarpeellista eli jos joku leikillä tönii nii ei sitä heti turpaan vedetä... ja vaikka olisi harjoitellut vuosia jotain lajia ja kuvittelee olevansa huippu ja että selviää jos joku päisään rupeaa hosumaan puukolla, silloin on täysin väärässä... treeneissä voi luottaa ja tietää että se kaveri ei tee oikeesti pahaa mut sitten kun iskee kadulla karu totuus että ``voi juma****a toi jätkähä o iha tosissaan`` niio sillo se karu totuus yllättää silloin ei enää kukaan voi olla niin varma kuin treeneissä. mutta taidoista on silti hyötyä mutta täytyy olla tosi varovainen koska se toinen haluaa oikeasti vahingoittaa tai jotain vastaavaa... muistakaa tämä

Itselläni ja usealla ystävälläni on kamppailulajien harrastaminen loppunut lyhyeen, kun heti alkeiskurssin jälkeen on tullut ongelmia koon kanssa. Itse olen 153 pitkä. Aloitin Krav Magan harrastamisen ja alkeiskurssi menikin hyvin. Jatkoin harrastusta alkeiskurssin jälkeen, mutta kokoni tuli kokoajan ongelmaksi. Minusta ei ollut vastusta muille isommille ja osia juttuja en voinut tehdä ollenkaan. Loppuenlopuksi harrastaminen kävi niin turhauttavaksi, että lopetin koko lajin. Tämä oli sinäänsä sääli, sillä harrastus toimi hyvänä stressin purkajana kun välillä pääsi mättämään kunnolla.

Hejsan! Olisi semmoinen kysymys koskien tähän koko hommaan.

Eli olen harkinnut aloittavani thaiboxing:In heti kesän jälkeen, mutta mieltäni on kalvanut minun suuri kokoni joka on tällä hetkellä 175/90 eli kuten arvaattekin hirveä mörssäri.

Joten kysyisikin että onko minun järkevää edes aloitaa thaiboxia näin isolla ja painavalla kropalla? Olenko laittamassa rahojani varmaan harrastukseen vai olisiko parasta sijoitaa rahani muuhun?

Kuinka paljon on käytännössä eroa siviili ja sotilas Krav Magassa? Onko erot siis lähinnä siinä, miten liikesarjat lopetetaan, vai onko liikesarjat kokonaan ihan erilaisia? Mietin vaan, että kuinka pahasti tuota siviiliversiota on kevennetty sotilasversiosta. Pelkään vaan, että siviiliversio ei olisi kovinkaan tehokas itsepuolustuksessa, koska sotilas Krav Magahan on aggressiivinen laji, ei missään tapauksessa itse"puolustusta". :|

Itämaiset lajit ei itseä kiinnosta nimenomaan itsepuolustustarkoituksessa, koska IMO tositilanteessa tekniseen kikkailuun ei voi luottaa. Esim. potkulajit tuntuu todella turhilta heti kun vaikkapa kadut on jäässä, ja Suomessahan kadut on jäässä aika usein. :D

Kyllä siinä siviili-magassa ihan riittävän tehokkaita ja brutaaleita tekniikoita käydään. Siviilin ei kuitenkaan ole tarkoitus tappaa vastustajaansa ip-tilanteessa, sotilaan toimenkuva onkin sitten jotain muuta.

Itämaiset lajit ei itseä kiinnosta nimenomaan itsepuolustustarkoituksessa, koska IMO tositilanteessa tekniseen kikkailuun ei voi luottaa. Esim. potkulajit tuntuu todella turhilta heti kun vaikkapa kadut on jäässä, ja Suomessahan kadut on jäässä aika usein. :D

Itämaiset lajit, poislukien Korea-viritelmät, näytöswushu ja taido, ovat usein jotain muuta kuin teknistä kikkailua. Päähän lyöminen, vyötärön alle potkiminen ja ryysyistä repiminen nyt ovat reilusti yleisempiä aidoissa itämaisissa _kamppailu_lajeissa. Esimerkkeinä nyt vaikkapa oikea okinawalainen karate(suomessa mm. Shorin-ryu Seibukan), Jujutsun useat tyylisuunnat(mukaanlukien judo) ja tietyt kung fu-tyylit(suomesta listaisin Tang Langin, Tai-Shin munin ja Choy Lee-futin).

Mutta tietenkin tämä on vain minun mielipiteeni.

Hejsan! Olisi semmoinen kysymys koskien tähän koko hommaan.

Eli olen harkinnut aloittavani thaiboxing:In heti kesän jälkeen, mutta mieltäni on kalvanut minun suuri kokoni joka on tällä hetkellä 175/90 eli kuten arvaattekin hirveä mörssäri.

Joten kysyisikin että onko minun järkevää edes aloitaa thaiboxia näin isolla ja painavalla kropalla? Olenko laittamassa rahojani varmaan harrastukseen vai olisiko parasta sijoitaa rahani muuhun?
Kyllä se paino putoaa reeneissä aivan helkatisti, varsinkin jos et harrasta paljoa muuta liikuntaa. Ja ovathan monet huippu-urheilijat painavia ja kyllä sieltä potkut ja lyönnit lähtevät aivan yhtälailla kuin pienemmilläkin. Esimerkiksi UFC-ottelija Marvin Eastman, jolla on muistaakseni Muay Thai-tausta, ja joka on 175cm pitkä ja painaa 93kg ---> Marvin Eastman

Jos on vaikeuksia päättää minkä lajin aloittaisi, niin kannattaa katsoa National Geographic:n Fight Science -dokumentti, siitä saa paljon tietoa eri lajien tehokkuuksista (kattaa vain yleisimmät, esim. muay thai, nyrkkeily, taekwondo, karate, kung-fu, ja muutaman harvinaisemman, esim. ninjutsu). Ja jos dokkarista ei oo hyötyä, niin ainakin helkkarin mielenkiintoinen se on, siinä siis vertaillaan tieteen avulla, mikä lajeista on oikeasti se tehokkain ja rikotaan erilaisia lajeja koskevia myyttejä.

http://channel.nationalgeographic.com/channel/fightscience/?fs=www9.nationalgeographic.com

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo Fight Science löytyy kokonaisuudessaan Youtubesta 9min pätkinä. Löytyy yllättäen hakusanalla "Fight Science" (1 of 10).

Itselläni ja usealla ystävälläni on kamppailulajien harrastaminen loppunut lyhyeen, kun heti alkeiskurssin jälkeen on tullut ongelmia koon kanssa. Itse olen 153 pitkä. Aloitin Krav Magan harrastamisen ja alkeiskurssi menikin hyvin. Jatkoin harrastusta alkeiskurssin jälkeen, mutta kokoni tuli kokoajan ongelmaksi. Minusta ei ollut vastusta muille isommille ja osia juttuja en voinut tehdä ollenkaan. Loppuenlopuksi harrastaminen kävi niin turhauttavaksi, että lopetin koko lajin. Tämä oli sinäänsä sääli, sillä harrastus toimi hyvänä stressin purkajana kun välillä pääsi mättämään kunnolla.

Sisua sisua, ite oon jotain 164cm ja 55kg(nousussa ylöspäin :) ). Kaikki reenikaverit +10kg painavampia mutta prkl periksi en anna. Niin ja vapari lajina.

Olen nyrkkeilyä ajatellut lajina, tänä vuonna tulee 15 v täyteen. Miten tämä harrastus kannattas alottaa? Mennä paikalliseen seuraan, vai yksin takoa säkkiä ensin yksin ja sitten vasta seuratomintaan mukaan?

17v, asun Tampereella, mitat: 181/66 .Aatellu oon thainyrkkeilyä mutta pelottaa ryhtyä harrastaan jos vaikka pääsen jonnekin ryhmään jos on jotain 30v 100kg tyyppejä, lisäksi en osaa käyttää käsiä muuhun kuin tatin hakkaamiseen.. lyönti siis sattuu yhtä paljon kuin 10v tytön. :david:

Jotain neuvoa oisi kiva kuulla.

17v, asun Tampereella, mitat: 181/66 .Aatellu oon thainyrkkeilyä mutta pelottaa ryhtyä harrastaan jos vaikka pääsen jonnekin ryhmään jos on jotain 30v 100kg tyyppejä, lisäksi en osaa käyttää käsiä muuhun kuin tatin hakkaamiseen.. lyönti siis sattuu yhtä paljon kuin 10v tytön. :david:

No mistään en mitään tiedä, mutta täkäläisessä Muay Thai seurassa ovat kaikki pitkiä ja kuikeloita, ei niin että yleistäisin ja tarkottaisin että muissa olisi :) Ja etpä heti alkuun varmastikkaan pääse treenaamaan noiden 100kg isojen karjujen kanssa. Ja siinä vaiheessa kun pääset, niin jo jotain osaatkin ja tuskinpa he niin "täysiä" sitten kummiskaan vielä vetävät, kun varmasti tietävät taustasi.

Höpöhöpö. Todella harvassa ovat Isot karjut kyllä Thaikussa(ainakin tampereella :P ). sun 181cm pituudesta on enemmän hyötyä siellä thaikussa kuin siitä, että olisit 100kg /170cm esim. Ei muutakun yhteyksiä seuroihin ja katsomaan vaikka reenit tai suoraan mukaan. Esim Snikt -Kamppailuklubi lupaa sivuillaan henk.kohtaisen treenarin ekoihin treeneihin tjsp. Käy tsekkaan. Muita seuroja Treellä, mitä mieleen tulee on ainakin Chitalada ja nääshallilla tietääkseni myös mono nousee(?).

^itekkään en oikeen tajunnut. Samallailla ne reisimawat sattuu ku muutkin. Tai yleensä pönttöön lyöminen yms.yms.

Vapaaottelu kiinnostaisi, olen 18 vuotta vanha aiempaa kokemusta kamppailulajeista on vähän karatesta, judosta ja kung fusta. Pariin vuoteen en ole harrastanut kamppailulajeja lainkaan, nyt taas huikoo. Armeijaan lähtökin olisi tammikuussa joten sopisiko vapaaottelun aloittaminen enää vai onko liian myöhäistä?

Suositut

Back
Ylös Bottom