Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tietääkö kukaan?

Paljonko maksaa esimerkiksi Aikido-kurssit ja missäpäin Suomea sitä voi treenata? Kauan aikaa ollut mielessä että pitäisi alkaa jotain lajia harrastamaan, mutta ei täällä maalla mitään kursseja ole, eli mahdollista vasta sitten kun muuttaa johonkin kauemmaksi.

Morjesta! Neuvoja ja kommentteja otetaan vastaan kaikilta, nimittäin haaveena olis aloittaa vapaaottelu-ura, mutta ikää on lasissa pian 18 vuotta eikä ole aiempaa kokemusta. Olenko siis liian vanha jos aloitan nyt ja tavoitteena olis kehittyä ja päästä ihan suurempiin piireihin asti (tiedän tavoitteet ovat korkeat ja ehkä epärealistiset)?

Mikä olisi sopiva laji aloittaa? Brassijujutsu tulee kuulemma paljon tarpeeseen, vai kannattaisiko aloittaa suoraan ton vapaaottelun treenaaminen?
Lisäksi mulla on ollut syntymästä asti erittäin huono näkö oikeassa silmässä joten sekin kai voi rajoittaa, sillä en ole varma että läpäisikö tuolla lääkärintarkastuksen ennen otteluita.

Tietääkö kukaan ketään maineikkaita ottelijoita jotka olisi aloittaneet treenaamisen 18-vuotiaana tai myöhemmin? Töitä olisin itse valmis tekemään niin paljon kuin mahdollista, vaativaa se varmasti on mutta aikeina ei ole luovuttaa vaan tykkään muutenkin rankasta treenaamisesta :)

Sopiva laji aloittaa on vapaaottelu.

18 vuotiaana et ole liian vanha aloittaaksesi. Sitä ura asiaa kannattaa kahtoa ehkä sitteku on treeniä takana jo jonku verran.

Tuosta näöstä en osaa kyllä sanoa mitään.

En jaksa alkaa ehtii kuka on alottanu ja millon.

Komppaan Kanobagia, kannattaa ensin käydä se peruskurssi ja katsoa miten mieli muuttuu sen aikana. Vapaaottelun puolelta ei nyt hirveästi mitään myöhään aloittaneita kärkinimiä tule mieleen, mutta eikös Bernard Hopkins aloittanut nyrkkeilyn joskus parikymppisenä?

Mä ainakin suosittelisin, että jos ei ole aiempaa kamppailulaji kokemusta niin kannattaa käydä sen vaparin lisäksi brassissa ja vaikka thaikussa. Saa paljon enemmän irti ku pelkästään vaparissa.

Kai Puolakka taisi suht myöhään aloittaa vaparin, ja aika hyvinhän se jo vetää. Kummemmin ei kannata vielä ajatella että kuinka pitkälle on mahdollista päästä. Kunhan aloitat lajin ja katsot miltä maistuu. Jos intohimoa lajia kohtaan löytyy, ja nälkää menestykseen, niin sitten vaan panostat hommaan niin paljon kuin mahdollista. Kyllä se sitten selviää mihin rahkeet riittää.

Millasia fiiliksiä ihmisillä thainyrkkeilystä? Krav Maga -taustaa on 6 kuukautta ja kaipaisin jotain vähän aktiivisempaa lajia. Kickboxingia olisin halunnut, mutta sitä ei täällä harrasteta joten thaikku jää oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi. Tulevaisuudessa kun on paikkakunnan vaihto edessä niin onko tuosta thaikusta sitten helppo vaihtaa mahollisesti potkunyrkkeilyyn?

Kiitos paljon neuvoista. Vielä jos kehtaa kysyä tuosta kun mainitsin et mulla on erittäin huono näkö toisessa silmässä, lähes mitään en sillä siis näe. Vaikuttaako tämä siis joskus tulevaisuudessa paljonkin lisenssin tms. saamiseen? Vasemmassa silmässäni on kuitenkin ihan normaali näkö.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljonko maksaa esimerkiksi Aikido-kurssit ja missäpäin Suomea sitä voi treenata? Kauan aikaa ollut mielessä että pitäisi alkaa jotain lajia harrastamaan, mutta ei täällä maalla mitään kursseja ole, eli mahdollista vasta sitten kun muuttaa johonkin kauemmaksi.

Ei taida tietää?

Kiitos paljon neuvoista. Vielä jos kehtaa kysyä tuosta kun mainitsin et mulla on erittäin huono näkö toisessa silmässä, lähes mitään en sillä siis näe. Vaikuttaako tämä siis joskus tulevaisuudessa paljonkin lisenssin tms. saamiseen? Vasemmassa silmässäni on kuitenkin ihan normaali näkö.

En kyllä tiiä miks siittä ois kenellekkään muulle mitään ongelmaa paitsi tietysti sulle.

Tai mistä mää mitään tiiän, kuha veikkaan.

Pystyottelusta (kilpailumielessä) ei yhdellä silmällä tule oikein mitään, kun syvyysnäkö, ja sen takia etäisyydenhahmotus, on huono. Treenailu toki onnistuu, mutta kisaamisen puolesta painilajit olisivat parempia.

Pystyottelusta (kilpailumielessä) ei yhdellä silmällä tule oikein mitään, kun syvyysnäkö, ja sen takia etäisyydenhahmotus, on huono. Treenailu toki onnistuu, mutta kisaamisen puolesta painilajit olisivat parempia.

dyn005_original_450_675_jpeg_2642544_66cb25c67fd5167ca6ae54316773451d.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Faldir_Chahbari

Kaveri on voittanut yksisilmäisenä thainyrkkeilyssä 3 amatöörien ja yhden ammattilaisten maailmanmestaruuden. Rekordi 78-12-3. voittanut mm. It's Showtimen mestarin Orono vor Pechpoonin, Albert Krausin, Gago Dragon ja Murat Direckin.

Että kyllä siitä pystyottelusta sentään jotain voi tulla.

Pystyyko/kannattaa/yms parikymppisen vässykän aloittaa vähän vaativampaa kamppailulajia kuten vapaaottelu vaikka vain ihan kuntoilumielessä? Myös nyrkkeily on käynyt mielessä, mutta tarkotus olisi ainakin aluksi ihan vain harjoitella kunnon kohottamiseksi.

Pystyyko/kannattaa/yms parikymppisen vässykän aloittaa vähän vaativampaa kamppailulajia kuten vapaaottelu vaikka vain ihan kuntoilumielessä? Myös nyrkkeily on käynyt mielessä, mutta tarkotus olisi ainakin aluksi ihan vain harjoitella kunnon kohottamiseksi.

Toki pystyy ja kannattaa, vaikka olisi ikää 10 v. enemmänkin. Treenatessa kunto kohenee kummasti.

Tottakai pystyy!! Itse olen harrastanut nyt puoltoist vuotta bjj ja se on helvetin kivaa ja kunto kasvaa ja kehityksen huomaa todella nopeesti.(Itse olen treenannut 5-7kertaa viikossa)

Back
Ylös Bottom