Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämmönen tapaus

Moro! Olen menossa hokutoryu ju-jutsuun ja hieman jännittää, kun olen todella huonossa kunnossa:) Lähinä tuon huonon kunnon takia, kun olen ryypännyt, rällännyt ja röökiä
vetänyt tommoset 20 vuotta:( tosin lopetin viikko sitten ton röökin vetämisen. Nyt sit olis tarkoitus pistää ukko kuntoon ja toivottavasti pistävät mut kunnon rääkkiin et toi kunto nousis, kun tota aikaa on kulunut judon ja karateen harrastamisesta 16 vuotta...tuleekohan 34 vuotiaasta sohvaperunasta enää kalua? Kroppa on kyl ihan ok eli vartta 170 ja painoo 67kg, eli entinen rankka elämä ei kuitenkaan turvottanut minua:) Mites noi sparrit, onko ne ihan et vähän kaveria taputellaan vai annetaanko kovempaaki kyytiä?
Kertokaa kokemuksia, vaikka jyväskylän ju-jutsu porukan treeneistä:) Tosin aluksi meinasin mennä jyväskylän itf taekwon-doon ja koitin päästä kyseiseen porukkaan vuoden ajan ja kesällä laitoin sähköpostii muutamaan osoitteeseen, mutta kukaan ei ole vastannut sieltä minulle.....ihme seura, kotisivut päivitetty viimeksi joskus 2010, eikä naamakirjassakaan ole ollut mitään pitkiin aikoihin:( toimiiko toi seura enään ollenkaan? onko kellään tietoa?
Onpas mukavaa saada itsensä pois sohvalta.

Päivää!

Suunnitelma: Olen vapaaottelua ajatellen aloittamassa nyrkkeilyn ja bjj:n, ja suunnitelma on treenata nyrkkeilyä omana lajinaan eri seurassa ja bjj:tä omana lajinaan omassa seurassa. Mielestäni tämä on parempi ratkaisu kuin se, että aloitan vapaaottelu-treenit suoraan vapari seurassa jossa treenaan kaikkia samaan aikaan, vai mitä mieltä olette tästä?

Jos kumminkin sitten joskus siirryn vapariin ja omana tyylinä on nyrkkeily/bjj niin minähän saan kumminkin treenata niitä tyylejä vapari treeneissä?

Ja onko tähän yleensäkkään mtn vinkkejä? Nyrkkeily sen takia, että haluan seurata Dos santoksen jalanjälkiä ja kunnolla keskittyä siihen nyrkkeilyyn ja olla siinä hyvä, ja samalla matossa. Eli en halua, että jalat tulevat sotkemaan sitä keskittymistä, koska itse dos santoshan on jo todistanut että ei niitä porkuja välttämättä tarvita?

Jos vapaaotteluun haluat suuntautua niin kyllä se on paras mennä vapaaottelun peruskurssille. BJJ:ssa ja nyrkkeilyssä on jonkin verran tekniikoita jotka eivät ole kovin hyödyllisiä vaparissa. Lisäksi omien kokemuksien perusteella BJJ-treeneissä alasviennit ja niitten puolustaminen on pienemmässä roolissa ja nyrkkeilyssä ei oteta huomioon potkuja ja alasvientejä. Jos haluat painottaa pystyä niin sitä kannattaa käydä hiomassa potkunyrkkeily/thai-nyrkkeily/nyrkkeily -treeneissä erikseen.

Dos Santos ei muuten tietääkseni ole ikinä otellut nyrkkeilyssä ainakaan ammattilaisena, mutta hänellä on 18-0-0 rekordi potkunyrkkeilyssä.

Kannattaa imo suoraan vaparia treenaamaan. Ja sitten välissä bjj / nyrkkeily kummasta enemmän nyt tykkäätkään. Usein noissa seuroissa on muutama eri laji mitä voi sit käydä vääntämäs vaparin ohella. Mahdollisimman paljon vaan treenejä viikkoon alle.

Mutta saako vaparissa itse sitten valita ne tyylit? Tarkoitan tällä sitä, että mua ei kiinnostaisi potkuihin hirveästi panostaa vaan keskittyä ihan täysillä siihen nyrkkeilyyn ja bjj:hin ja sitä kauttaa sitten otella joskus vapaaottelussa.

Jos vaikka olen vapari treeneissä, niin sielä treenataan kaikkia? vai. Eli jos sielä on nyrkkeily, potkut ja esim bjj, niin voisin enemmän panostaa siihen nyrkkeilyyn ja vaikka käydä nyrkkeilyssä ja bjj:ssä ihan eri treeneissä? saman tai eri seuran?

Ja eikös Dos Santos treenaa nyrkkeilyä brasilian maajoukkueen kanssa? Ja näkeehän sen ottelutavasta, ei häneltä paljon potkuja tule. Kyllähän hän potkia osaa mutta ei vain käytä niitä..

Mutta saako vaparissa itse sitten valita ne tyylit? Tarkoitan tällä sitä, että mua ei kiinnostaisi potkuihin hirveästi panostaa vaan keskittyä ihan täysillä siihen nyrkkeilyyn ja bjj:hin ja sitä kauttaa sitten otella joskus vapaaottelussa.

Jos vaikka olen vapari treeneissä, niin sielä treenataan kaikkia? vai. Eli jos sielä on nyrkkeily, potkut ja esim bjj, niin voisin enemmän panostaa siihen nyrkkeilyyn ja vaikka käydä nyrkkeilyssä ja bjj:ssä ihan eri treeneissä? saman tai eri seuran?
Tottakai sä (yleensä) saat nyrkkeilytreeneissä parempaa opetusta lyöntipuolelle ja BJJ-treeneissä painipuolelle, kuin vapaaottelutreeneissä. Vapaaottelutreeneissä opit pystyn ja painin yhdistelemistä ja se on varsinkin uran alkuvuosina tarpeen. Treenaa vaan sillä tavalla kuin haluat, viisastut siinä ajan kanssa siitä mistä on hyötyä ja mistä ei.

Tottakai sä (yleensä) saat nyrkkeilytreeneissä parempaa opetusta lyöntipuolelle ja BJJ-treeneissä painipuolelle, kuin vapaaottelutreeneissä. Vapaaottelutreeneissä opit pystyn ja painin yhdistelemistä ja se on varsinkin uran alkuvuosina tarpeen. Treenaa vaan sillä tavalla kuin haluat, viisastut siinä ajan kanssa siitä mistä on hyötyä ja mistä ei.

Tarkoitukseni nyt olikin se, että aloittaisin nyrkkeilyllä ja bjj:llä ja treenaisin sitä kautta itselleni kunnon pohjan, ja sitten siirtyisin vapari treeneihin?

Tarkoitukseni nyt olikin se, että aloittaisin nyrkkeilyllä ja bjj:llä ja treenaisin sitä kautta itselleni kunnon pohjan, ja sitten siirtyisin vapari treeneihin?
Ihan hyvä idea jos haluat niin tehdä. Perusteet opit varmaankin paremmin tuolla tavoin ja voit sitten vapaaottelutreeneillä opetella kokonaisuutta myöhemmin.

Aion aloittaa jonkin taistelulajin.
Sama homma ollut tarkoituksena. Sisko on yrittää houkutella KB-reeneihin, mutta lähinnä kiinnostuksen kohteena on erillaiset maahanviennet ja lukotukset. Lyönnit+potkut olisi toivottua osana reeniä. Saa jotain muutakin virikettä tähän puntin ohelle.

Mitä lajia suosittelette?

Sama homma ollut tarkoituksena. Sisko on yrittää houkutella KB-reeneihin, mutta lähinnä kiinnostuksen kohteena on erillaiset maahanviennet ja lukotukset. Lyönnit+potkut olisi toivottua osana reeniä. Saa jotain muutakin virikettä tähän puntin ohelle.

Jos haluat maahanviennit, lukot, potkut ja lyönnit niin vapari.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Vapaaottelu.

Vapaaottelu kiinnostais. Mulla on pohjaa potkunyrkkeilystä, pari matsiakin otin aikoinaan. Se piti lopettaa lonkkavaivojen takia, toi potkiminen ei sovellu mulle. Sinänsä ei ole ongelmaa missään vääntämisessä, mutta potkimista tulisi välttää.

Painiminen ja lukkojutut kiinnostaisi kovasti, sellaista monipuolista treenaamista. Nyrkkeiltyä tullut kanssa jonkin verran, se on vaan niin hiton tylsää pelkästään.

Mitäs seuraa jengi suosittelisi Helsingistä? Metron varrelta, Combat Academy olisi tietty yksi. GB on mulle liian hankalien kulkuyhteyksien päässä.

e. Joskus treenasin Combatissa potkunyrkkeilyä, olihan siellä aika isot harrastajamäärät. Tämä tietty aiheuttaa sen, ettei ohjausta saa samalla tapaa kun pienessä seurassa.

Lähinnä mä haen jotain monipuolista harrastusta että saisin itseni kondikseen ja jotain tekemistä, muuta kun kaljanjuomista... :)

Mites hipko? Olisi sali lähellä ja hinnat näyttää, suorastaan epäilyttävän, kohtuullisilta.

Combatin vapariryhmissä on paljon vähemmän jengiä kuin thaikun/potkiksen puolella mitä tuolla on tullut pyörittyä. Ottelutreeneissä sitten vielä vähemmän jengiä.

GB:lle pääsee helposti kun jäät Sörnäisten metroasemalla pois ja menet joko ratikalla 6 tai 8 tai bussilla 71 Arabianrantaan. Niitä menee tosi usein, että ei se kulkeminen ole niin vaikeaa.

Jossain se raja tulee vastaan. Metrolle menen jo dösällä, vaikkakin matka on lyhyt, niin siinä on liikaa kusen hajua ja pultsareita mun treenimatkalle jos kolmesti vaihtaa.

Denfendossa on tehokkaampi oppimiskaari, kun tekniikoitakin on niin paljon vähemmän. Olikos Krav Magassa jottaki 300 ja Defendossa abt. 60, korjatkaa jos olen väärässä.
Kamppailulajit.net löytyy kuvauksia ja mahd. linkkejä lajisivuille.

Back
Ylös Bottom