Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve!

Osaisiko joku neuvoa mulle itsepuolustus/kamppailulajin, jossa voi pitää kenkiä jalassa. Kenkien käyttö siitä syystä, että mulla on oikean jalan isovarpaan tyvinivelessä kuluma, mikä ei kestä urheilua ilman jäykkiä kenkiä. Harrastin jujutsua vuosia sitten, mutta lopetin muun urheilun takia. Nyt on uusi kipinä syttynyt kamppailulajeja kohtaan. Pidin jujutsusta sen monipuolisuuden takia, mutta kenkien käyttö ei varmasti sovi kyseiseen lajiin. Pelkkä nyrkkeily ei iske muhun, joten onko mitään lajia, mikä sisältää potkut, lyönnit, heitot, mattokamppailun yms. missä voi pitää kenkiä? Kiitos vaivannäöstä!

Todella monessa ns. RBSD-lajissa käytetään kenkiä. Eli esim. Defendo, Krav Maga, Streetwise Jeet Kune Do tai Senshido. Kannattaa ottaa yhteyttä seuraan ja kysyä aiheesta. Myös esim. BJJ:ssä tai lukkopainissa voi käyttää (paini)kenkiä.

Haluaako joku ehdottaa lajia jossa pääsisi purkaa adrealiinia ja olisi monipuolista sekä siinä järjestettäis otteluita? Joka sopisi kovakuntoiselle ? Kamppailu tausta olematon..

Edit:Helsingistä.

Terve! Neuvokaa lajeja, tässä vaatimuksia. (kaikkia vaatimuksia ei tarvitse täyttää)
-käytännöllinen, mutta ei potku munille tyylinen koska ammatti on vartija ja vartijan hommissa tuollaista kamppailua katsotaan pahalla silmällä. (miks ihmees? :D)
-maahanvientejä, lukkoja, hallintaotteita, unohtamatta kuitenkaan potkuja ja lyöntejä(hätävarjelu/pakkotila)
-Mahdollista joskus jopa menestyä kilpatasolla mikäli lajista innostuu todella paljon. (ikää 18 niin todella vaikeata joissain lajeissa realistisesti pärjätä enää)
-hyvät harrastusmahdollisuudet pk-seudulla. Myös aloittelijalle.

Niin ja vielä tällainen tyhmä kysymys kun lajin treenaamisesta ei tiedä mitään.

Eli jos menee alkeiskurssille tai liittyy seuraan tms, mitkä nyt vaihtoehdot ovatkaan, niin miten tuo treenaaminen käytännössä vuorotyössä käyvälle onnistuu? Eli treenejä tulee jäämään väliin koska treenipäiville tulee työvuoroja. Vai onko kamppailulajien treenaaminen kovinkin vapaata?

Jep, hokutoryu sopisi sulle varmaan tosi hyvin. Ainakin Helsingin ju-jutsuklubilla on myös aamutreenejä kahdesti viikossa, joten vuorotyöläinenkin pääsee treenaamaan.
Kamppailulajeja treenaamaan ryhtyvän kannattaa ainakin ensimmäiset vuodet käydä harjoituksissa säännöllisesti, jotta tekniikat menee selkärankaan. Muutaman treenin väliin jääminen ei tietenkään haittaa, mutta lajissa etenemiseen vaaditaan Hokutoryussa tietty määrä treenejä + leirejä suoritetuksi.

Tuolta voi katsoa, mitä lajissa opetetaan:

http://www.hokutoryu.com/vtekniikat.html

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Koskaan ennen en ole em. lajista kuullut, mutta ihan hyvältä kuulostaa! Onko vielä muita ideoita? :)
Olisi mukava jos olisi muutama vaihtoehto jota vertailla!

Olisiko kellään tietoa että onko tampereella hyviä paikkoja harrastaa vaparia? sniktistä oon kuullu,jos jollain on kokemusta esim. tästä sniktistä nii millainen paikka? saako laadukasta reeniä?:)

Olisiko kellään tietoa että onko tampereella hyviä paikkoja harrastaa vaparia? sniktistä oon kuullu,jos jollain on kokemusta esim. tästä sniktistä nii millainen paikka? saako laadukasta reeniä?:)

Sniktistä ei oo omaa kokemusta, mutta se mitä oon siitä kuullu, ei oo kovin mairittelevaa.
TJJK tarjoo myös vaparivalmennusta kerran viikossa, lyöntipotkuottelua kerran viikossa ja bjj/sw-treenejä 4x viikossa.

mikä se on nyt se laji. kunto/tasapainoinen keho ja kehon hallinta jos ois tärkeimpänä. sitten ne taidot ja temput ja yksinkertaiset peruspuolustukset. eli minkä lajin ottasin? judo/jujitsu=?

Olen itse harrastanut ju-jutsua nyt 3 vuotta ju-jutsu 2000-järjestelmän mukaan ja sanoisin, että on kyllä yksi monipuolisimmista lajeista mitä löytyy. Ju-jutsustahan on alunperin kehitetty mm. judo ja karate. Lajissa on kaikkea maan ja taivaan väliltä ja vielä yhdistellään eri lajien parhaita puolia, niin tulee tehokas laji, jossa voi valita mitä haluaa tehdä, sen sijaan että olisi valmis muotti mihin on pakko sopia

Syksyllä olisi tarkoitus aloittaa jokin uusi harrastus, nimenomaan kamppailulaji siis.
Vapaaottelu kiinnostaisi itseäni ehkä eniten kaikista vaihtoehdoista, mutta alkuun esim. Kickboxingin peruskurssi ei varmaan olisi mitenkään huono?

Kamppailulajeista ei ole muuta taustaa kuin se, että vajaa 2 vuotta sitten suoritin keltaisen vyön Han Moo Do-nimisessä "IP"-lajissa.

Potkunyrkkeilyssä minua lähinnä mietityttää se, että kuinka paljon siellä peruskurssilla tulee sitä "yleiskunnon parantamista" koska olen jo nyt ihan hyvässä kunnossa ja syksyllä vielä paremmassa, joten mielummin keskittyisin mahdollisimman paljon lyönti- ja potkutekniikoihin punnerrusten ja vatsalihasten sijaan..
Mattotekniikat ja paini kiinnostaa tietenkin myös, mutta pelkät "painitreenit" kuulostaa vähän tylsältä näin alkuun, eli lukkopaini/BJJ ei yksinään olisi hyvä.

Eli kysyn nyt lähinnä vain sitä, että maksanko kickboxingin peruskurssilla siitä, että suurinosa harjoitteluajasta käytetään lihaskuntoon vai opetaanko siellä riittävästi tekniikkaa?

Riippuu ihan seurasta, mutta yleispätevästi voisin sanoa että opetellaan tekniikkaa kyllä ihan riittämiin. Valitse mahdollisuuksien mukaan seura, josta on tullut ja tulee menestyviä ottelijoita. Mutta jos vapaaottelu kiinnostaa, niin mene vaan sinne vapaaottelun peruskurssille suoraan.

Saatan aloittaa tavallisen nyrkkeilyn lähiaikoina. Voi olla että täällä on puhuttukin, mutta osaisiko joku sanoa tiivistetysti, että mistä osista normaalit treenit koostuvat? Mitä siellä tehdään?

Kiitos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom