Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Haluaisin löytää lajin, jossa olisi iän(19-v) puolesta vielä mahdollisuudet päästä pitkälle. Koko pienen ikäni olen liikkunut aktiivisesti, joten jonkinlaista pohjaa pitäisi löytyä lajiin kuin lajiin. Mitoiltani olen 183/77. Voimakas kilpailuvietti löytyy, joten pitkällätähtäimellä pelkkä harrastelu ei kiinnosta.

Mielellään mahdollisimman monipuolinen laji ja puntinkin pitäisi sopia kuvioihin.
Esim.lukkopaini,vapari tai vapaapaini.Noissa lajeissa ny puntti taitaa olla väkisinkin mukana.

Ihan sama mikä laji on kyseessä, niin se laji pitää olla ykkössijalla jos tarkoitus on edetä pitkälle, eikä muita lajeja mahdu joukkoon. Ei puntinnostoa, ei juoksua, ei kuviokelluntaa.

Lajin harjoitusohjelmaan voi kuulua ja yleensä kuuluukin voimaharjoittelua tai muuta oheisharjoittelua, mutta ei niin, että lajin rinnalla "käydään puntilla". Jos haluaa käydä siinä sivussa salilla, niin pärjäämishaaveet voi unohtaa. Sori vaan.

Jos on oikeasti valmis panostamaan asiaan ilman sivulajeja, mahdollisuudet huomattavaan menestykseen on melkeinpä kaikissa lajeissa painia ja judoa lukuunottamatta. Nyrkkeily on hankala, mutta ei mahdoton. Sopivia lajeja on mm. potkunyrkkeily, thainyrkkeily, vapaaottelu, lukkopaini ja BJJ.

Mitäs porukka suosittelis lajiksi poken hommiin. Monipuolisuus olis tärkeätä kuten:

-Puolustautuminen pystyssä (potkut, lyönnit, pystypaini)
-Puolustautuminen maassa
-Yhtä tai useampaa vastustajaa vastaan
-Aseiden riisto
-Lukot ja kuljetusotteet

Defendoa en varmaan jaksa stadiin asti lähteä treenaamaan, vaikka Vantaalla asustelenkin. Tällä hetkellä on pyörinyt BJJ, Krav Maga ja Streetwise JKD mielessä.

Hokutoryu Jujutsu kuulosti jo hyvälle, mutta en kaipaa noita budo-etikettejä. Eli sinäänsä länsimaalaistunutta lajia etsin.

Suosittelen käymään katsomassa eri vaihtoehtoja.

Noihin kriteereihin käy Streetwise erittäin hyvin. Ehkä ainoana "huolenaiheena" on lajin kova ja välillä brutaali tapa toimia. Katu itsepuolustuksessa vielä "hyväksyttävää" mutta järjestyksenvalvonnassa ei niin. JV hommissa tulee käyttää malttia Streetwisen osalta.
www.itsepuolustus.com

Hokutoryu Jujutsu kuulosti jo hyvälle, mutta en kaipaa noita budo-etikettejä. Eli sinäänsä länsimaalaistunutta lajia etsin.

No jos pystyy tuon budo etiketin (myös samalla itsensä henkisen kehityksen tietyllä tavalla?) hyväksymään, niin HJJ kuulostais suht täydelliseltä sulle. Tää nyt oli vaan mun mielipide... BJJ voit jokatapauksessa unohtaa samalta seisaukselta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oisko hölmöö alottaa vapaaottelu kun oon 15. Mulla ei oo kun yhen vuoden kokemus taekwondosta/hapkidosta. Tarviiko sen alottamiseen jotain aiempaa taustaa tuommoisista lajeista?

Moro, oon nyt aatellu alkaa harastaan jotain kamppailulajia, ja eniten oon nyt kiinnostunu tuosta Thainyrkkeilystä. Oon 13 vuotta ja asun Oulussa, niin että minkälainen paikka tuo Oulu Thaiboxing Club sitten on? Sinne oon aatellu alkeiskurssille mennä.
Ihan heti se ei onnistu, sillä OTBC ei nähtävästi järjestä peruskurssia tänä syksynä. Lisäksi ikäsi vuoksi et pääsisi ottelemaan muutamaan vuoteen. Kikkari voisi olla hyvä korvike siihen asti.

Sanokaas, äkkiseltään en löytänyt.. Kiinnostaisi aloittaa Krav Maga / joku muu mahdollinen laji, mutta ongelmana se että voisin harrastaa vain päivisin.. Järjestetäänköhän missään alkeiskursseja päiväs aikaan ylipäätänsä? Tuntuu, että kaikki olisi illalla.

Olisiko järkevää aloittaa uudelleen paini?
Olen 16 vuotias, syntynyt 1993.
Harrastin ennen 3 vuotta painia, mutta se loppui kun tuli muutto Helsinkiin ja täällä oli painipaikka niin kaukana joten vanhemmat eivät jaksaneet minua viedä sinne ja eivät uskaltaneet tietenkään metrollakaan päästää kun olin tuolloin 10 vuotias.
Harrastin siis painia kun olin 6-9vuotias.
Elikkä olenko liian vanha jo aloittamaan tuon lajin uudestaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom