Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tää ketju saattaa olla täynnä näitä, mutta nyt tarvitsisin tietoa Krav Magasta. Laji nimittäin kiinnostaisi suuresti. Ensinnäkin, kehittääkö se myös fyysistä kuntoa, onko treeneissä paljon kuntopiiriä jne? Sopiiko hyvin yhteen saliharrastuksen kanssa? Treenitaustaa on noin puoli vuotta punttista, ja pienempänä oon kokeillut miljoonia eri lajeja, eli aina olen jotain tehnyt.

e: niin ja se vielä että kamppailulajitaustaakin löytyy, judoa pari vuotta ja thaikkua vajaa puoli vuotta.

Treenien rankkuus riippuu paljon seurasta ja vetäjästä. Väitän kuitenkin, ettei ole yhtä rankkaa kuin kehälajit, esimerkiksi jo kokeilemasi thainyrkkeily. Toisaalta juuri siksi sopii ehkä paremmin punttitreenin ohelle.

jos noilla plussilla tarttis panna lajeja järkkään niin mitä suosittelisitte?
liikkuminen onnistuu kauemmaksikin, esiim kehä III Tikkurila - länteenpäin vanha Turuntie lähistössä

+toimiva itsepuolustuslaji
+"zen" otetta
+treenejä klo 11-18 arkisin ja viikonloppuisin
+sijainti leppävaara/espoon keskus välillä
+kuntokuuri

Moro,
olen jo pidemmän aikaa harkinnut jonkun kamppailulajin harrastamisen aloittamista. Mielessä lähinnä suoraviivaiset itsepuolustukseen tähtäävät lajit, ei niinkään kilpailu- tai bonzaipuun kasvatuslajit...

Myös semmoinen on mielessä, kun nyrkkeilytreenejä on joskus tullut "kuunneltua" että aika paljon vedetään perus kuntopiiriä ja lihasjumppaa. Itselläni on semmoinen tilanne, että kunto on kohtalainen ja enemmän kiinnostaisi mennä opettelemaan sitä lajia ja tekniikkaa, eikä jumppaamaan kuntopuolta kurssille (jota tulee muutenkin tehtyä tarpeeksi).

Sopiva treenimäärä jotain 1-2krt/vko. Enempää ei ehdi millään.

Kaiken kruunaa toisen käden vanha vamma, joka vaikuttaa aika paljon sen liikkuvuuteen ja en usko käden kestävän kovin kovalla intensiteetillä tehtyjä lukotuksia yms. Tosin ei se muutenkaan kestä, joten ei sillä niin väliä... Mutta ehkä tästä syystä lukkopaini ja brassi jiu jitsu ei ole paras valinta?

Taustat motivaatiolle on liikkuvuuden ja notkeuden lisääminen, sekä tietysti itsepuolustustaitojen oppiminen. Olen joskus harrastanut Tae Kwon Do:a mutta muuten ei kokemusta kamppailemisesta.
Tae Kwon Do:n treenit oli liikaa jotain koreografioiden treenaamista ja puolimeditointia...
...henkisyys ja filosofia ei nappaa, niitä voi harrastaa dokatessa

Näitä lajeja olen miettinyt:
- Kraw Maga
- Defendo
- Kick Boxing
- Vapaaottelu?? (onko sparraaminen kuinka olennainen osa?)
- joku muu, mikä?

Moro,
olen jo pidemmän aikaa harkinnut jonkun kamppailulajin harrastamisen aloittamista. Mielessä lähinnä suoraviivaiset itsepuolustukseen tähtäävät lajit, ei niinkään kilpailu- tai bonzaipuun kasvatuslajit...

Myös semmoinen on mielessä, kun nyrkkeilytreenejä on joskus tullut "kuunneltua" että aika paljon vedetään perus kuntopiiriä ja lihasjumppaa. Itselläni on semmoinen tilanne, että kunto on kohtalainen ja enemmän kiinnostaisi mennä opettelemaan sitä lajia ja tekniikkaa, eikä jumppaamaan kuntopuolta kurssille (jota tulee muutenkin tehtyä tarpeeksi).

Sopiva treenimäärä jotain 1-2krt/vko. Enempää ei ehdi millään.

Kaiken kruunaa toisen käden vanha vamma, joka vaikuttaa aika paljon sen liikkuvuuteen ja en usko käden kestävän kovin kovalla intensiteetillä tehtyjä lukotuksia yms. Tosin ei se muutenkaan kestä, joten ei sillä niin väliä... Mutta ehkä tästä syystä lukkopaini ja brassi jiu jitsu ei ole paras valinta?

Taustat motivaatiolle on liikkuvuuden ja notkeuden lisääminen, sekä tietysti itsepuolustustaitojen oppiminen. Olen joskus harrastanut Tae Kwon Do:a mutta muuten ei kokemusta kamppailemisesta.
Tae Kwon Do:n treenit oli liikaa jotain koreografioiden treenaamista ja puolimeditointia...
...henkisyys ja filosofia ei nappaa, niitä voi harrastaa dokatessa

Näitä lajeja olen miettinyt:
- Kraw Maga
- Defendo
- Kick Boxing
- Vapaaottelu?? (onko sparraaminen kuinka olennainen osa?)
- joku muu, mikä?

Lukot on iso osa myös vapaaottelussa Ja sparraamista tulee olemaan paljon.
Krav Maga on myös mielenkiintoinen laji, hyviä kokemuksia löytyy.

Onkohan siitä mitään iloa jos esimerkiksi Krav Magaa kävisi vain peruskurssin verran?
Lähinnä ajattelen että saisiko näin myöskin hankittua ne perustaidot, vaikkei lajia enempää jatkaisikaan.

Onkohan siitä mitään iloa jos esimerkiksi Krav Magaa kävisi vain peruskurssin verran?
Lähinnä ajattelen että saisiko näin myöskin hankittua ne perustaidot, vaikkei lajia enempää jatkaisikaan.
Kylhän siel perustaidot saa, mutta se on eri juttu jos oot tehny jotain tekniikka 5x et onnistuuko se oikees tilantees :)

kannattaa lähteä koittamaan jos vaikka innostut sitten jatkamaan kun pääset P2 tasolle niin hyvä niin :)

Joo, ajattelinkin että idean saa irti peruskurssilla mutta toki jos on intoa niin voi jatkaa :)

No jos rehellisiä ollaan, niin et osaa paskaakaan yhden peruskurssin jälkeen. IP-kykysi ovat voineet jopa huonontua siinä vaiheessa, kun LUULET osaavasi jotain. Vaikka mainosmiehet puhuisivat mitä, niin kamppailun oppiminen on pitkä, hidas ja ennenkaikkea työläs prosessi. Siinä on ehtinyt hiki (ja jonkin verran veri) virtaamaan, ennen kuin oikeasti on oppinut jotain.

Mutta suosittelen silti sinne peruskurssille lähtemistä. Et voi mitenkään tietää ennen sen käymistä, että innostutko lajista todella. Muistaa vain, että ninjaksi ei muutu hetkessä, niin välillä tökkivän kehittymisen kestää.

No jos rehellisiä ollaan, niin et osaa paskaakaan yhden peruskurssin jälkeen. IP-kykysi ovat voineet jopa huonontua siinä vaiheessa, kun LUULET osaavasi jotain. Vaikka mainosmiehet puhuisivat mitä, niin kamppailun oppiminen on pitkä, hidas ja ennenkaikkea työläs prosessi. Siinä on ehtinyt hiki (ja jonkin verran veri) virtaamaan, ennen kuin oikeasti on oppinut jotain.

Mutta suosittelen silti sinne peruskurssille lähtemistä. Et voi mitenkään tietää ennen sen käymistä, että innostutko lajista todella. Muistaa vain, että ninjaksi ei muutu hetkessä, niin välillä tökkivän kehittymisen kestää.

Jos nyt myös ollaan rehellisiä niin kyllä mä väitän että hyvinkin voi oppia.jotain perusjuttuja jää mieleen väkisinkin kun käy pelkästään sen peruskurssin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos nyt myös ollaan rehellisiä niin kyllä mä väitän että hyvinkin voi oppia.jotain perusjuttuja jää mieleen väkisinkin kun käy pelkästään sen peruskurssin.

Jäähän niitä mieleen. Mutta kun ne pitäisi osatakkin, sen lisäksi että jotain on mielessä.

Myös semmoinen on mielessä, kun nyrkkeilytreenejä on joskus tullut "kuunneltua" että aika paljon vedetään perus kuntopiiriä ja lihasjumppaa.
Tämä nyt liittyy salista ja ryhmästä ihan hemmetisti. Meidän kilparyhmän nyrkkeilyharjoituksissa ei tehdä ikinä kuntopiiriä. Itselläni on tuo sama filosofia yleensä ollut jopa ihan kuntonyrkkeilyohjaamisessa, jos porukka kerran viikossa käy lajia harjoittelemassa niin mieluiten jättäisin sen lihaskuntopuolesta huolehtimisen muulle ajalle.

Tosin tämä vain täysin aiheeseen liittymättömänä sivukommenttina, jos olet oman lähipiirin treenit nähnyt niin kaipahan sinä niiden perusteella tiedät, ettet halua sinne mennä. :D Eri paikkakuntien kunto- ja kilpanyrkkeilytunneissa on huikeita eroja esimerkiksi tuon sparrin ottamisen suhteen. Muuten mielestäni paini, judo ja nyrkkeily ovat hienoja "vanhan liiton" lajeja, joissa ei puita kasvatella ja joissa vaaditaan monipuolisia ominaisuuksia.

Krav Magasta ei ole omia kokemuksia, mutta kuulemani perusteella voisin jopa melkein sulle suositella. Nuo edellä mainitsemani lajithan eivät ole itsepuolustuslajeja vaan kamppailulajeja.

Onko kellään kokemusta tuosta MilFightista? Lueskelin lajista ja alkoi kiinnostamaan siinämäärin että voisi pian heittää verkkarit jalkaan ja mennä selvittämään homman nimi. Mutta sitä ennen kiinnostaisi tietää jos joltain löytyy kokemusta lajista. Harjoituksien sisällöstä, sparrin määrästä yms..?

Moro! Mikä olis tälläselle salilla käyvälle kynäniskalle 194/93, 17v sopivin kamppailulaji? Pienempänä olen harrastanut karatea ja kiinnostus on ollut kova kamppailulajeja kohtaan jo pienestä. Nyt olen n. 3kk käynyt salilla. Ulottuvuuteni on aivan törkeän hyvä, mistä oli karatessa paljon hyötyä enkä myöskään ole kankea kuin rautakanki.

Haen lajia, jossa voi olla vielä mahdollisuus kilpailla, saada käytännön ip-taitoja ja nostaa kuntoa, haittaamatta kuitenkaan salilla käymistä paljoa. Paini tai nyrkkeily on varmaan myöhäistä tällä iällä aloittaa. Olenko liian pitkä braslialaiseen ju-jutsuun tai liian painava thaiboxingiin? :david: Kiinnostusta löytyy sekä painia että pystyottelua kohtaan. Kiitos! :)

Haen lajia, jossa voi olla vielä mahdollisuus kilpailla, saada käytännön ip-taitoja ja nostaa kuntoa, haittaamatta kuitenkaan salilla käymistä paljoa. Paini tai nyrkkeily on varmaan myöhäistä tällä iällä aloittaa. Olenko liian pitkä braslialaiseen ju-jutsuun tai liian painava thaiboxingiin? :david: Kiinnostusta löytyy sekä painia että pystyottelua kohtaan. Kiitos! :)

Et ole liian pitkä tai painava, jos sekä matto että pystypuoli houkuttaa niin suosittelen siirtymään lähimpään seuraan missä tarjontana bjj/sw/mma. Tai voithan myös käydä erikseen thaiboxaamassa ja painimassa.

Ulottuvuus on etu pystyssä otellessa. Jos olet kiinnostunut kilpailusta, niin suosittelen jotain kolmikosta nyrkkeily, potkunyrkkeily tai thainyrkkeily. Et ole välttämättä vanha nyrkkeilyynkään, jos vain lahjakkuutta löytyy. Valitse laji sen mukaan mitä löytyy fiksujen liikenneyhteyksien päästä, jotta treenaaminen ei lopu vaikeisiin kulkuyhteyksiin. Tässä vaiheessa et kuitenkaan tiedä mistä lajista innostuisit oikeasti.

Mites luulette: BJJ vai vapaaottelun peruskurssille?

Olen käynyt nyrkkeilyssä suht kauan ja on aika hyvä tekniikka

Vapaaottelussa kursseilla menisi varmaankin n. 50% "turhaan" kun lyöntitekniikat osaan?

Eli: BJJ vai vapaaottelu?

Tavoite ei ole mikään huippu vaan, että monipuolistun.

Mites luulette: BJJ vai vapaaottelun peruskurssille?

Olen käynyt nyrkkeilyssä suht kauan ja on aika hyvä tekniikka

Vapaaottelussa kursseilla menisi varmaankin n. 50% "turhaan" kun lyöntitekniikat osaan?

Eli: BJJ vai vapaaottelu?

Tavoite ei ole mikään huippu vaan, että monipuolistun.

Eli siis vapaaottelun kautta et pysty enää parantamaan nyrkkeilyäsi vai puhutko pelkästä alkeirkurssista? Koska uskoisin että sieltä löytyy monta sinuakin parempaa lyöjää.
Aika monessa vapariseurassa voi samalla treenata brassia.

Puhun siis alkeiskursseista sen jälkeen tarkoitus mennä vaparia seuraan jatkamaan mikäli siltä tuntuu.

Olen myös miettinyt pitäisikö jättää koko peruskurssi väliin ja mennä suoraan seuraan harjoittelemaan?

Peruskursseista;

BJJ huono puoli, että jäisi takedownit + potkut harjoittelematta.

Vaparissa taas matossa oleminen + muut jutut jää armotta vähemmälle kun sielä opetetaan peruslyönnit yms. eikö?

Voisiko, joku kursseilla ollut tai tietävä kertoa, että mitä kurssit oikeastaan tarjoavat`?

No jos sun on tarkoitus vaparia alkeiskurssin jälkeen mennä treenaamaan, niin tottakai menet suoraan vaparin alkeiskurssille silloin. Nyrkkeilyn pysty on kuitenkin niin erillaista kuin vaparin pysty.

Vaparissakin ollaan ihan matossa esim, maanantai pysty keskiviikkona matto perjantaina matto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom