Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Duoda duoda, millanenkohan laji oisi passeli ihan vaan semmoseen harrasteluun ettei kilpailuun. Olen itse melko kankeahko ja suht isokokoinen kaveri. Itseäni silmään pistää nyrkkeily mutta kun ei ole sitä kotipaikkakunnalla. Onkohan vaikea harrastaa itse? Voisitte kertoa vielä muita lajeja jotka käyttävät samoja tekniikkoja kuin nyrkkeily. Kiitos.

Ajattelin aloittaa Krav magan tammikuussa. Olen lukenut ja katellut jo jonkin verran ja vaikuttaa ihan siistiltä. Olisi pari kysymystä niille jotka tietää:

Opetellaanko krav magassa paljon lyöntejä ja potkuja? Aattelin että niitä voisi sitten harjoitella esim. salilla nyrkkeilysäkkiin sitten.
Ja onko krav maga haastavaa, vai sellaista löysien ihmisten harrastusta? Tuleeko hiki siis treeneissä?
Niin ja sparrataanko KM:ssä paljonkin? Olisi hyvä tietää tässä vaiheessa.
Ja ihan tekniikoista sen verran että onko niitä paljonkin, verrattuna potkuihin ja lyönteihin? Ja onko pääpaino aseistariisumistekniikoissa vai..?
Ja toimivatko ne jollain tavalla oikeasti?
Olen 17 ja puolivuotias, mietin vaan että pitääkö olla juuri 18 vuotta vai voiko tällaisia poikkeuksia hyväksyä. Täytän 18 ensi kesänä.

Kiitos etukäteen.

Ajattelin aloittaa Krav magan tammikuussa. Olen lukenut ja katellut jo jonkin verran ja vaikuttaa ihan siistiltä. Olisi pari kysymystä niille jotka tietää:

Opetellaanko krav magassa paljon lyöntejä ja potkuja? Aattelin että niitä voisi sitten harjoitella esim. salilla nyrkkeilysäkkiin sitten.
Ja onko krav maga haastavaa, vai sellaista löysien ihmisten harrastusta? Tuleeko hiki siis treeneissä?
Ja ihan tekniikoista sen verran että onko niitä paljonkin, verrattuna potkuihin ja lyönteihin? Ja onko pääpaino aseistariisumistekniikoissa vai..?
Olen 17 ja puolivuotias, mietin vaan että pitääkö olla juuri 18 vuotta vai voiko tällaisia poikkeuksia hyväksyä. Täytän 18 ensi kesänä.

Kiitos etukäteen.

Kyllähän siellä opetetaan kaikki potkut ja lyönnit perusteellisesti ja sparraustakin löytyy. Kyllä pääpaino taitaa silti olla eri tekniikoissa. Sun pitää kysyä seuralta sitä ikä asiaa mutta uskoisin että pääsisit mukaan jo nyt. eli mukaa vaan

Kiitos etukäteen.

1. Lyöntejä ja potkuja harjoitellaan, mutta tekniikkaa ei hifistellä yhtä paljon kuin kehälajeissa (nyrkkeily, potkunyrkkeily...)

2. Ei ole aerobisesti yhtä rankkaa kuin kehälajit. Seura/ohjaaja vaikuttaa paljon.

3. Muita tekniikoita kuin lyöntejä/potkuja on paljon. Alussa pääpaino erilaisista kuristuksista vapautumisissa.

4. KM tekniikat vaikuttavat toimivilta, mutta todennäköisesti itsepuolustustaito kehittyisi nopeammin yksinkertaisemmassa (Defendo) tai realistisemmassa (Senshido) lajissa.

Kerkeekö johonokin lajiin pääsemään viellä 16vuoden iällä mukaan kilpailumielessäkin vai onko jo liian myöhästä alotella kilpailumielessä? Tarkotan siis SM- ja EM- tasolle pääsemistä iän perusteella. Suhteellisen kova pohja löytyy kunnon perusteella muttei aikasempia kokemuksia lajeista.

Kerkeekö johonokin lajiin pääsemään viellä 16vuoden iällä mukaan kilpailumielessäkin vai onko jo liian myöhästä alotella kilpailumielessä? Suhteellisen kova pohja löytyy kunnon perusteella muttei aikasempia kokemuksia lajeista.

Painiin ja judoon voit olla vähän myöhässä, mut 16-vuotias on vielä niin nuori et kyllä melkein mihin tahansa muuhun. Noista painista ja judostakaan en oo satavarma, mut sellanen kuva mulla on et ne tähtää aika pitkälle kilpailuun ja että pitää suht nuorena alottaa jos haluu kilpailla ja menestyä.

Kerkeekö johonokin lajiin pääsemään viellä 16vuoden iällä mukaan kilpailumielessäkin vai onko jo liian myöhästä alotella kilpailumielessä? Tarkotan siis SM- ja EM- tasolle pääsemistä iän perusteella. Suhteellisen kova pohja löytyy kunnon perusteella muttei aikasempia kokemuksia lajeista.

Brassijujutsu, lukkopaini ja vapaaottelu nyt ainakin. Varmasti myöskin esim. potkunyrkkeily ja thainyrkkeily.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tekisi mieli aloittaa jonkin sortin kamppailulaji potkunyrkkeily lienee hyvä perus laji aloittaa mutta vähän epäilyttää nuo vanhat freestyle laskijan polvet tuohon potkimiseen. Sattuuko noissa päähänpotku lajeissa polvi vammoja kuinka paljon (ainakin Ultimatefaitterissa on aina kaikilla polvet paskana :D )?

Kannattako enää nyrkkeilyä aloittaa 19 v? Kiinnostaako ketään valmentaa jos liitty johonkin? En meinaan haluaisi tehdä 'puoliksi' mitään...

Nyt pitäisi vähän tietää Muay Thaista.
Eli siis haluaisin tietää kuinka turvallista on tätä lajia harrastaa? ja kuinka pahoja urheiluvammat ja tuolaiset voi olla? Kuinka usein niitä tulee?
Olen nimittäin sangen kiinnostunut tästä, mutta kun rajulta näyttää niin toivon ettei se sitten ole liian rajua.

Ja harrastajilta haluaisin vielä kysyä että mitä olette pitäneet Muay Thaista. Onko se hauskaa?

Kannattako enää nyrkkeilyä aloittaa 19 v? Kiinnostaako ketään valmentaa jos liitty johonkin? En meinaan haluaisi tehdä 'puoliksi' mitään...
No tottaki, miks ei kannattaisi? Ei se iästä ole kiinni. Jos vain kiinnostusta ja halua on niin hakeudu vaan lähimmällä nyrkkeilysalille kyllä ne siellä valmentaa niin aloittelijoita kuin muitakin. Monet ovat aloittaneet nyrkkeilyn "vanhana" ja pärjänneet. Yhtenä esimerkkinä Bernard Hopkins joka aloitti nyrkkeilemisen vankilassa 22v vanhana (jos oikein muistan) ja hallitsi 10 vuotta keskisarjaa. Eli siitä vaan etsimään lähintä salia. Saanko kysyä mistä päin?

Nyt pitäisi vähän tietää Muay Thaista.
Eli siis haluaisin tietää kuinka turvallista on tätä lajia harrastaa? ja kuinka pahoja urheiluvammat ja tuolaiset voi olla? Kuinka usein niitä tulee?
Olen nimittäin sangen kiinnostunut tästä, mutta kun rajulta näyttää niin toivon ettei se sitten ole liian rajua.

Ja harrastajilta haluaisin vielä kysyä että mitä olette pitäneet Muay Thaista. Onko se hauskaa?

Jos kiinnostaa kerran niin peruskurssille vaan, eiköhän se siellä selviä onko juuri itselleen liian rankkaa.

Mutta tuota rajuutta voi nyt itsekkin vähän säädellä alkuun jos pelottaa , ilmeisesti kaikilla peruskursseilla ei edes välttämättä sparrata ollenkaan missään tapauksessa?

Sinänsähän ei taida olla sen vaarallisempi laji kuin muutkaan. Yleisimpinä "vammoina" voisin pitää satunnaista nenäkipua ja säärien mustelmia, kuitenkin kun jos et kilpailemaan aio niin treeneissähän ei ole tarkoitus otella vaan juurikin treenata sitä varten. Kevyemmin ja suojat päällä.

Kilpaillessa luonnollisesti riskin nousetvat, mutta aika minimaalisena näkisin riskin että mitään vakavaa/pysyvää vahinkoa tulisi.

viimeiseen kysymykseen on mahdoton vastata sinun puolestasi,itse tykkään olla potkittavanakin,mutta kaikki ei sovi kaikille :)

Huh, että tekisi mieli lähteä vapariin. Taustaa on sen verran, että jääkiekkoa 8 vuotta, salia vuosi ja judoa kävin treenamassa kaverien kanssa syksyllä, melko paljon mattotekniikoihin painottaen. Vaparista sen verran ''kokemusta'', että otin tässä 2 kuukautta sitten kaveria vastaan vapaaottelumatsin ja pyrin käyttämään näitä tekniikoita hyväksi, mitä judossa ehdin oppia 3 kuukauden sisällä. Matsi päättyi siihen, että sain tämän kaverin mattoon ja armbarilla luovutusvoitto. Nyt pitäisi löytää jostain kaveri mukaan ja kerätä omat kivekset lattialta ja lähteä kokeilemaan.
Kokemuksia vaparin aloittamisesta?

Toivottavasti ei kuulostanut liian :david:

Huh, että tekisi mieli lähteä vapariin. Taustaa on sen verran, että jääkiekkoa 8 vuotta, salia vuosi ja judoa kävin treenamassa kaverien kanssa syksyllä, melko paljon mattotekniikoihin painottaen. Vaparista sen verran ''kokemusta'', että otin tässä 2 kuukautta sitten kaveria vastaan vapaaottelumatsin ja pyrin käyttämään näitä tekniikoita hyväksi, mitä judossa ehdin oppia 3 kuukauden sisällä. Matsi päättyi siihen, että sain tämän kaverin mattoon ja armbarilla luovutusvoitto. Nyt pitäisi löytää jostain kaveri mukaan ja kerätä omat kivekset lattialta ja lähteä kokeilemaan.
Kokemuksia vaparin aloittamisesta?

Toivottavasti ei kuulostanut liian :david:

Itselläni ei ole niinkään kokemuksia vaparin aloittamisesta, mutta tässä näin olen nyt hieman yli 3kk käynyt bjj:ssä sekä lukkopainissa. Ihan mukavaa puuhaa on ollut ja vapaaottelu pitäisi aloittaa tammikuussa, kun uusi alkeiskurssi lähtee käyntiin. Missä päin Suomea vaikutat? Itse treenailen Tampereen ju-jutsukoulussa ja tuo tammikuussa alkava alkeiskurssi on siis bjj&sw&vapari.

vapaaottelu

olen 17 enkä ole harrastanut mitään taistelulajeja ja haluaisin alottaa vapaaottelun. suht hyvä kunto löytyy ja salilla käyty nyt jo aika kauan joten miten on? voiko sen alottaa alle 18v ja miten pärjäisin siellä?

15 vuotta taitaa olla jonkinlainen ikäraja vaparin peruskursseille, eli ei siitä jää kiinni. Peruskurssilla kaikki ovat aloittelijoita joten sekaan vaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom