Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajattelin aloittaa Krav magan tammikuussa. Olen lukenut ja katellut jo jonkin verran ja vaikuttaa ihan siistiltä. Olisi pari kysymystä niille jotka tietää:
Opetellaanko krav magassa paljon lyöntejä ja potkuja? Aattelin että niitä voisi sitten harjoitella esim. salilla nyrkkeilysäkkiin sitten.
Ja onko krav maga haastavaa, vai sellaista löysien ihmisten harrastusta? Tuleeko hiki siis treeneissä?
Niin ja sparrataanko KM:ssä paljonkin? Olisi hyvä tietää tässä vaiheessa.
Ja ihan tekniikoista sen verran että onko niitä paljonkin, verrattuna potkuihin ja lyönteihin? Ja onko pääpaino aseistariisumistekniikoissa vai..?
Ja toimivatko ne jollain tavalla oikeasti?
Olen 17 ja puolivuotias, mietin vaan että pitääkö olla juuri 18 vuotta vai voiko tällaisia poikkeuksia hyväksyä. Täytän 18 ensi kesänä.
Kiitos etukäteen.
Ajattelin aloittaa Krav magan tammikuussa. Olen lukenut ja katellut jo jonkin verran ja vaikuttaa ihan siistiltä. Olisi pari kysymystä niille jotka tietää:
Opetellaanko krav magassa paljon lyöntejä ja potkuja? Aattelin että niitä voisi sitten harjoitella esim. salilla nyrkkeilysäkkiin sitten.
Ja onko krav maga haastavaa, vai sellaista löysien ihmisten harrastusta? Tuleeko hiki siis treeneissä?
Niin ja sparrataanko KM:ssä paljonkin? Olisi hyvä tietää tässä vaiheessa.
Ja ihan tekniikoista sen verran että onko niitä paljonkin, verrattuna potkuihin ja lyönteihin? Ja onko pääpaino aseistariisumistekniikoissa vai..?
Ja toimivatko ne jollain tavalla oikeasti?
Olen 17 ja puolivuotias, mietin vaan että pitääkö olla juuri 18 vuotta vai voiko tällaisia poikkeuksia hyväksyä. Täytän 18 ensi kesänä.
Kiitos etukäteen.
Kerkeekö johonokin lajiin pääsemään viellä 16vuoden iällä mukaan kilpailumielessäkin vai onko jo liian myöhästä alotella kilpailumielessä? Suhteellisen kova pohja löytyy kunnon perusteella muttei aikasempia kokemuksia lajeista.
Kerkeekö johonokin lajiin pääsemään viellä 16vuoden iällä mukaan kilpailumielessäkin vai onko jo liian myöhästä alotella kilpailumielessä? Tarkotan siis SM- ja EM- tasolle pääsemistä iän perusteella. Suhteellisen kova pohja löytyy kunnon perusteella muttei aikasempia kokemuksia lajeista.
No tottaki, miks ei kannattaisi? Ei se iästä ole kiinni. Jos vain kiinnostusta ja halua on niin hakeudu vaan lähimmällä nyrkkeilysalille kyllä ne siellä valmentaa niin aloittelijoita kuin muitakin. Monet ovat aloittaneet nyrkkeilyn "vanhana" ja pärjänneet. Yhtenä esimerkkinä Bernard Hopkins joka aloitti nyrkkeilemisen vankilassa 22v vanhana (jos oikein muistan) ja hallitsi 10 vuotta keskisarjaa. Eli siitä vaan etsimään lähintä salia. Saanko kysyä mistä päin?Kannattako enää nyrkkeilyä aloittaa 19 v? Kiinnostaako ketään valmentaa jos liitty johonkin? En meinaan haluaisi tehdä 'puoliksi' mitään...
Nyt pitäisi vähän tietää Muay Thaista.
Eli siis haluaisin tietää kuinka turvallista on tätä lajia harrastaa? ja kuinka pahoja urheiluvammat ja tuolaiset voi olla? Kuinka usein niitä tulee?
Olen nimittäin sangen kiinnostunut tästä, mutta kun rajulta näyttää niin toivon ettei se sitten ole liian rajua.
Ja harrastajilta haluaisin vielä kysyä että mitä olette pitäneet Muay Thaista. Onko se hauskaa?
Huh, että tekisi mieli lähteä vapariin. Taustaa on sen verran, että jääkiekkoa 8 vuotta, salia vuosi ja judoa kävin treenamassa kaverien kanssa syksyllä, melko paljon mattotekniikoihin painottaen. Vaparista sen verran ''kokemusta'', että otin tässä 2 kuukautta sitten kaveria vastaan vapaaottelumatsin ja pyrin käyttämään näitä tekniikoita hyväksi, mitä judossa ehdin oppia 3 kuukauden sisällä. Matsi päättyi siihen, että sain tämän kaverin mattoon ja armbarilla luovutusvoitto. Nyt pitäisi löytää jostain kaveri mukaan ja kerätä omat kivekset lattialta ja lähteä kokeilemaan.
Kokemuksia vaparin aloittamisesta?
Toivottavasti ei kuulostanut liian