Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lähinnä siis tarkoitin tuota sivustoa.
Itsekkin olen ajatellut ostaa uuden kameran. Olenkin nyt pohtinut kannattaako ostaa D7100 vai tuo vanhempi D7000? Suurin erohan noissa taitaa olla megapixelit. Mutta onko niillä tavantallaajalle niin suurta merkitystä?
Lähinnä siis tarkoitin tuota sivustoa.
Itsekkin olen ajatellut ostaa uuden kameran. Olenkin nyt pohtinut kannattaako ostaa D7100 vai tuo vanhempi D7000? Suurin erohan noissa taitaa olla megapixelit. Mutta onko niillä tavantallaajalle niin suurta merkitystä?
Nonnii, Rajalassa käynnin jälkeen kädessä on OM-D EM-5 17, 45 ja 75 millin objektiiveilla. Ensikokemusten perusteella ainakin vajaassa valossa kyseessä on selkeä askel parempaan kuvanlaatuun sen lisäksi, että kaluston paino taisi pudota kymmenesosaan aikaisemmasta.Tällainen kasa on lähes käyttämättömänä. Voisin tuosta kasasta sopivaan hintaan luopua ja vaihtaa micro4/3 systeemiin...
Nyt on ollut linssi hyppysissä tämän illan ja muutamia koefotoja tullut otettua ja ensifiilis on kyllä todella hyvä. Pirusti tarkempaa kuvaa tuottaa hämärässä valossa kuin tuo kittilinssi ja valovoimaa toki on myös ihan eri luokkaa. Samoin linssin laatutuntuma on ihan toinen kuin kittilinssillä. Todella jämäkältä tuntuu tämä linssi. Lähinnä nyt oli mahdollisuus kokeilla linssiä tässä illalla kotosalla pelkän hehkulampun hämärässä valaistuksessa. Katsellaan myöhemmin millaista kuvaa linssillä saa aikaa sitten paremmassa valossa. Ainakaan toistaiseksi en törmännyt suurempiin tarkennusongelmiin eli taisi käydä tuuri ja sain siis hyvän yksilön Kovin lähelle kameralla ei pääsee tarkentaa eli mistään macro-linssistä ei voi puhua. Olisikohan minimitarkennusetäisyys luokkaa 50cm.
Tässä muutama räpsy tältä illalta. Valaistuksena siis hehkulamppu. Kuville ei ole tehty mitään muuta kun cropattu turhat reunat veke ja sitten pienennetty kokoa.
ISO 2000, 1/40 sec, f/4.0
ISO 800, 1/40 sec, f/1.4
Toistaiseksi olen tosi tyytyväinen linssiin