Laitteistot? Minkälaista jengillä on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Canonin seiska löytyy ja siihen 24-70 2.8 L USM, Sigma 70-200 2.8, Sigma 30/1.4 ja 2x jatke.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakkohan se on tänne kirjotella kun kysyttävää tulee kuitenkin :)

Nikon D5100 ja D700
18-55 / 3.5G
55-200 / 4.0G
85 / 1.8D
8mm / 3.5 (samyangin kalahirvitys)

SB-700
SB-400

IR ja UV lätkät.

Pitäisi D5100 ja 18-55 hävittää ja hommata vastaavanlainen linssi D700 runkoon. Olisiko vinkkejä? Sisätiloihin olisi mukava saada joku linssi. Huomattavasti pienemmällä välillä kuin tuo 85mm

No vastaavalla polttovälillä tulee lähinnä mieleen 24-70/2.8. Se vaan maksaa. Ite oon tuon zoomin korvannu kiinteillä 24mm/2.8 ja 50mm/1.4 nii pääsee puolet halvemmalla. Tuo 50 millisen valovoima vielä plussana sisäkuvaukseen jos ei salamaa aina halua käyttää. Miinuksena sitten se että joutuu vaihteleen obektiiveja..

No vastaavalla polttovälillä tulee lähinnä mieleen 24-70/2.8. Se vaan maksaa. Ite oon tuon zoomin korvannu kiinteillä 24mm/2.8 ja 50mm/1.4 nii pääsee puolet halvemmalla. Tuo 50 millisen valovoima vielä plussana sisäkuvaukseen jos ei salamaa aina halua käyttää. Miinuksena sitten se että joutuu vaihteleen obektiiveja..

Kiitos vastauksesta. Helposti kallistuu kyllä sinne kiinteänpolttovälin puolelle. Eipä sillä zoomilla niinkään tarvetta ole, ei se pari askelta eteen tai taakse liikaa kuitenkaan ole :D Mistä porukka yleensä ostaa objektiiveja? Onko suomessa kuinka paljon hintaeroja objektiiveissä ja kuinka paljon halvempaa ulkomailla on?

Minä oon köyhä ja ostan kaikki käytettynä. Kun kattoo että saa toimivan ja hyväkuntoisen ja pitää sen semmosena niin ei yleensä montaakymppiä häviä jos myy eteenpäin. Tietysti pitää olla perillä mitä luokkaa hinnat on kun ostaa. Käytetyt laadukkaat objektiivit pitää aika hyvin hintansa näköjään, ainakin Nikonin omat.

Minä oon köyhä ja ostan kaikki käytettynä. Kun kattoo että saa toimivan ja hyväkuntoisen ja pitää sen semmosena niin ei yleensä montaakymppiä häviä jos myy eteenpäin. Tietysti pitää olla perillä mitä luokkaa hinnat on kun ostaa. Käytetyt laadukkaat objektiivit pitää aika hyvin hintansa näköjään, ainakin Nikonin omat.

Eipä ole rahalla siunattu täälläkään :D. Yrittänyt selailla käytettyjä aika paljon, tuntuu tosiaan olevan aika pakasta vedettyjä ja hintakin kuin uusi. Mutta eipä auta kuin metsästää

Joo ei noi onneksi ihan mitää päätähuimaavia ole nuo hinnat esim. tuossa 24 / 2.8 kun jaksaa vähän haeskella. Jos ei hyvää käytettyä niin eipä kai se auta kun laittaa uutta tulemaan :face:

Raapasin ton telejatkeen kanssa testikuvaa takapihalla.
Ero aukko levällään pelkkään putkeen on sen verran marginaalinen, ettei sillä käytännön merkitystä juurikaan ole.

TLP_8093.jpg

TÄSTÄ löytyy täyskokoinen kuva D800, Sigma 120-300 ja 1.4 TC (380mm@f4)
TÄSTÄ löytyy sitten kuvatus, jossa ei ole jatketta käytetty ja jopa vähän himmennetty. (180mm@f3.2)

Tosiaan tilasin ensin Kenkon jatkeen ja se meni palautukseen saman tien. Ei toimi Sigma 120-300:n kanssa, eikä edes tajua kamera sitä erilliseksi optiseksi paketiksi, kun tarkennuksen hienosäätöä tehtiin.
Onneksi sen sai vaihdettua Sigman 1.4 TC:hen, ilman muita kuluja kun 40€ lisähintaa.

- Canon 7D aftermarket patterikahvalla (tupla-akut)
- Canon 17-55mm f/2.8
- Canon 70-300mm f/4-5.6
- Canon 100mm f/2.8
- Carl Zeiss Jena 35mm f2,4
- Samyang 8mm f/3.5 kalansilmä
- Manfrotto monopod ja perusheadi
- Manfrotto 055 tripod
- Manfrotto 327 grip ball head
- Nissin TTL 622 Speedlight
- Lowepro Vertex 100 AW sling/reppu
- BlackRapid RS7 Curve kamerahihna

Tällainen kasa on lähes käyttämättömänä. Voisin tuosta kasasta sopivaan hintaan luopua ja vaihtaa micro4/3 systeemiin, jos joku siis keksii noita haluavansa. Tai sitten alan leikkiä Magic Lanternilla...

Tällainen kasa on lähes käyttämättömänä. Voisin tuosta kasasta sopivaan hintaan luopua ja vaihtaa micro4/3 systeemiin, jos joku siis keksii noita haluavansa. Tai sitten alan leikkiä Magic Lanternilla...

Pitikin tuosta Magic Lanternista täällä kysästä onko kukaan sillä kikkaillut.

Itsellä 5D mark2 ja siihen juuri tämän asensin.

Siin on näppärästi HDR-bracketing ja ääniohjattu itselaukasin, sekä liikkeentunnistuslaukasin joita nyt olen kokeillut. ITsellä niin vanha ja hidas muistikortti, että fps override ei toimi :( Eli siis se ottaisi videota 60 kuvaa sekunnissa sillä.

Äänilaukasin onkin hauska. Kamera jalustalle ite sohvalle ja PÖÖÖÖ, ni kuuluu klik. :)

Liikkeentunnistin ei toimi niin hyvin kuin voisi (en ole selvillä sen toiminnasta vielä), Kamera keksii itse laukasu nopeuden jne. ja eihän se liikkuva kohde ehdi jäädä kuvaan tarkkaan.

HDR- kuvaohjelma näyttäisi toimivan tarkoituksensa mukaan ihan ok.

Videopuolelle saa myös suoraan seepia jne. suotimia.

Ok kikkailua. Ainut mikä heti pisti silmään, niin olen kameralla "leikkinyt" aika paljon ja nyt kun leikin tuolla niin tuntui että akku kului 2 kertaa nopeammin kuin yleensä - johtuuko ML:stä vai leikkimisen määrästä? :D

En osaa sanoa akun kulumisesta. Itseäni kiinnostaa lähinnä Dual-ISO:lla saavutettavissa olevat tulokset.

Päivän hinta 17-55 f2.8 ja nissinin salami?

edit. olettaen että luovut noista yksitellen.

Päivän hinta 17-55 f2.8 ja nissinin salami?

edit. olettaen että luovut noista yksitellen.
Kyllä ekassa kaupassa pitäis mennä ainakin runko ja iso osa optiikasta, että hommassa olisi järkeä.

Tyvären perkele pisti kameran atomeiksi(nikond3100)... meinasin laittaa tilalle ton 5100 mallin. vai täh? mitä mielipuolta kun budjetti killuu siinä ~500€ pinnassa? Olisko jotain parempia vaihtoehtoja kellään mielessä? ja merkkiähän en kuiten vaihda.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom