Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Söin tuossa äsken 200g vähärasvaista jauhelihaa, pari lasia maitoa + jokunen salaatinlehti ja persiljaa. Onko tuommoinen ruoka ihan ok, kun hiilareitakaan ei paljoa tullut. Jos se on vaan niin, ettei meikäläinen laihdu.
Niin ja mitä mieltä olette maidosta dieetillä?

Tuohon väärin tekemiseen sen verran, että lauantaina tuli vedettyä kännit. Juoma tosin oli lähinnä teguilaa ja yrjöttyä tuli :D
auttaako tuo oksentaminen muuten siihen, että ei tule kaloreita niin paljoa?

Tuohon väärin tekemiseen sen verran, että lauantaina tuli vedettyä kännit. Juoma tosin oli lähinnä teguilaa ja yrjöttyä tuli :D
auttaako tuo oksentaminen muuten siihen, että ei tule kaloreita niin paljoa?

Loogisesti ajateltuna kyllä.
Toisaalta siinä vaiheessa kun tulee oksennus, on varmaan viinaa kitattu jo enemmän kuin se pari-kolme (toivottavasti), joten kaloreita on varmaan saatu aika paljon, eikä tuolla oksentamisella oo niin suurta hyötyä. Tai siis jos on nautittu 10 000kcal edestä virvokkeita illan aikana ja oksennat yöllä 2000kcal pois, jää siitä silti se 8000kcal.

Annokset oli tällä kertaa alle 10. Nimittäin otin teguilasnapseja viis parin minuutin sisään, niin tuli kohta puoliin ulos. Sitä ennen olin ottanut yhen siiderin, kaljan ja joku random paukku. Eikait noista nyt niin hirveesti niitä kaloreita tule, kun oksensinkin vielä :D Syönnit oli aika persiistä sinä päivänä, kun olin kyläilemässä(arviolta ruosta noin 1500kcal)
Toisaalta yksi päivä nyt tuskin vaikuttaa merkittävästi, vaikka oisin koko päivän ryypännyt tyyliin 30 annosta.

Annokset oli tällä kertaa alle 10. Nimittäin otin teguilasnapseja viis parin minuutin sisään, niin tuli kohta puoliin ulos. Sitä ennen olin ottanut yhen siiderin, kaljan ja joku random paukku. Eikait noista nyt niin hirveesti niitä kaloreita tule, kun oksensinkin vielä :D Syönnit oli aika persiistä sinä päivänä, kun olin kyläilemässä(arviolta ruosta noin 1500kcal)
Toisaalta yksi päivä nyt tuskin vaikuttaa merkittävästi, vaikka oisin koko päivän ryypännyt tyyliin 30 annosta.

Toisaalta ei tuo kovin "terveelliseltä" kuulosta tuo oksentaminenkaan, saatikka sitten sen miettiminen jääkö kaloreita saamatta kun oksentaa :jahas:

Niin ja mitä mieltä olette maidosta dieetillä?

Joku joskus on mulle sanonu että turvottais tai jtn. Maidossa on aika vähän proteiinia suhteutettuna kaloreihin, joskus offilla saatoin hyvin koulussa juoda litran maitoa jolloin niitä kaloreitakin tuli jotain n.330. On niitä parempiakin protujen lähteitä olemassa diettiä ajatellen mistä tulee paremmin protua ja vähemmän kaloreita, ite en ainakaan ole juuri juonut maitoa dietillä, vaikkapa eipä mulla sitä kokemusta olekkaan kovin paljoa. Ja kuten tossa rottaapina sanoi niin mielummin nekin kalorit kannattaa ottaa jostain jota voi pureskella niin nälkä pysyy paremmin poissa.

No nytten iski sitten flunssan :(
Vitamiineja pitäisi vissiin saada, niin onko nuo multivitamiini juomat sitten tosiaan niin pahoja? litrassa on 450kcal, joka ei ainakaan minusta nyt niin hirveesti ole(juisseissa lähes 1000kcal)
Vai kannattaako nuo jättää ja syödä esim hedelmiä?

Ajattelin vetästä parin kuukauden dietin uuden vuoden jälkeen ja ruokavalio onjo suunnitteilla.
Tuppaa noi mittarit netissä näyttää jotai ihmeellisiä kalorimääriä, joten kysyn täältä.
Paljonko 80kg miehen pitäisi saada kaloreita, jotta lähtisi maksimaallisesti fläsää pois? Käyn salilla 4 kertaa viikossa ja muuta liikuntaa ei tule harrastettua. Jotain aerobista olis kyllä tarkotus vääntää dietin aikana.

mies pitää dietillä ryyppyillan ja sitten ihmettelee kun ei paino tipu?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näin se menee :D
En uskonu tuon kuitenkaan kauheesti vaikuttavan, kun join niin vähän/nopesti ja ne tuli vielä ulos yhtä nopeesti.

Miten muuten kuluuko flunssassa normaalia enempi kaloreita?

Mikö on kun ei dietti pure? :curs:

Eli söin tossa kesänlopusta eteen päin noin 3000kcal päivässä, tulokset rymis ylöspäin ja lihasmassaa tuli. Lopussa tietysti sit alko tahti hidastuu ja alko rasvaprosenttiki nousta. Missää vaiheessa en siinä kunnossa ollu, et paidanläpi huomais tuon saadun läskin kuitenka.

Kuukaus sitte alotin diettailun, laskin kalorit alkuu 3000 => 2500 ja viikon päästä sitte 2500 => 2000kcal. Eli kolmisen viikkoa oon nyt syöny tolla 2000kcal päivässä tyylillä. Dietti on kuitenki toiminu yllättävän huonosti :wtf:

Reeniä oon jatkanu tuttuun tapaan, toistomäärät oli noina ekana 2viikkona kympit ja nyt ollu 15. (jatkanu siis normaalia sarjapituuksien kierrätystä) Aerobista en oo päässy harrastaa, kyse ei ole siitä ettenkö jaksais aamulla herätä HIIT reenejä kiskomaa tai etteikö huvittais. En tiiä mistä johtuu, mut jos laitan itteni hengästymään kunnolla ni alkaa hengitystiet tuntumaa tosi pahalta. Tää ongelma on ollu täs syksyllä. Oon kahteen ootteesee sairastellukki sen takia, etten oo välitäny siit tunteest vaa jatkanu aerobista. Päätin kokeilla nukkuu 5yötä jossain muualla ku omassa sängyssä, koska tuntuu et aamusin on ain tunkkanen olo.

Eikö ton syömispuolen pitäs silti aika tehokkaasti toimia, vaikka aerobinen puuttuuki? :eek:

Mikö on kun ei dietti pure? :curs:

Eli söin tossa kesänlopusta eteen päin noin 3000kcal päivässä, tulokset rymis ylöspäin ja lihasmassaa tuli. Lopussa tietysti sit alko tahti hidastuu ja alko rasvaprosenttiki nousta. Missää vaiheessa en siinä kunnossa ollu, et paidanläpi huomais tuon saadun läskin kuitenka.

Kuukaus sitte alotin diettailun, laskin kalorit alkuu 3000 => 2500 ja viikon päästä sitte 2500 => 2000kcal. Eli kolmisen viikkoa oon nyt syöny tolla 2000kcal päivässä tyylillä. Dietti on kuitenki toiminu yllättävän huonosti :wtf:

Reeniä oon jatkanu tuttuun tapaan, toistomäärät oli noina ekana 2viikkona kympit ja nyt ollu 15. (jatkanu siis normaalia sarjapituuksien kierrätystä) Aerobista en oo päässy harrastaa, kyse ei ole siitä ettenkö jaksais aamulla herätä HIIT reenejä kiskomaa tai etteikö huvittais. En tiiä mistä johtuu, mut jos laitan itteni hengästymään kunnolla ni alkaa hengitystiet tuntumaa tosi pahalta. Tää ongelma on ollu täs syksyllä. Oon kahteen ootteesee sairastellukki sen takia, etten oo välitäny siit tunteest vaa jatkanu aerobista. Päätin kokeilla nukkuu 5yötä jossain muualla ku omassa sängyssä, koska tuntuu et aamusin on ain tunkkanen olo.

Eikö ton syömispuolen pitäs silti aika tehokkaasti toimia, vaikka aerobinen puuttuuki? :eek:

Asiaa voisi tietty selventää hieman sillä, että kuinka paljon se paino on tippunut ja mitä syöt?
Mitkä on mitat? Toi 2000kcal saattaa olla liian vähän. Kokeile vähentää hiilareita ja lisätä rasvaa jos näin et ole tehnyt.

No nytten iski sitten flunssan :(
Vitamiineja pitäisi vissiin saada, niin onko nuo multivitamiini juomat sitten tosiaan niin pahoja? litrassa on 450kcal, joka ei ainakaan minusta nyt niin hirveesti ole(juisseissa lähes 1000kcal)
Vai kannattaako nuo jättää ja syödä esim hedelmiä?
Mistä asti juississa on noin paljon kaloreita ollut? Katoppa purkin kylkeä uudelleen... :D

Mun mielestä ei tarttis edes mainita onko nuo mehut terveellisiä dieetillä tai ei. Turhia kaloreita ja kuidut joita hedelmissä olisi, jäävät uupumaan.

Multivitamiinissa on 45kcal/dl ja juississa oli jotain noin 80kcal/dl
Eli 80kcal * 10 = 800kcal/litra
No vähän yläkanttiin sen sanoin.

Tänä aamuna tuli kyllä aika :wtf:

Olin maanantaina mitannut mahanympäryksen mittaan 86cm ja nyt vedin kaksi viimme päivää aika lailla perseelleen dieetin kannalta ja aamupainona se näkyi hieman yli kilon nousuna, mutta kun tänään vedin farkkuja pitkästä aikaa jalkaan niin vyö jäi paljon löysälle vaikka se ennen on ollut kireähkö.
No siitä innostuneena kävin mittaamassa mahaa ja oli tippunut lukemaan 83cm :D
Olin käynyt aamulenkillä ja syönyt aamupalan ennen mittausta.
Elikkä nyt uskon että dieettini onnistuu.

No mitenkäs sitten kevyt olo hyvinvointijuoma? kyljessä lukee painonhallintaan, eikä ole sokeria. Voiko juoda dieetillä? Entä kylmäsavustettu lohi? pirusti protskua ja vissiin hyvää rasvaakin, jota tarttee? Tätä varmaan voi ja kannattaakin syödä kohtuudella?

Edit: Tässä vielä tämä juoma http://www.olvi.fi/web/fi/111

Back
Ylös Bottom