Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En käytä palkkareita tai muitakaan lisäravinteita. Ruokavalioon kuuluu aika perussettiä: sämpylöitä, raejuustoa, lihaa, pastaa, vihanneksia jne. Toisaalta nesteitä (mm. lightlimppareita) tulee välillä kuumalla hörittyä kyllä suht paljon. Tosin olen kuullut, ettei ne juuri vaikuta painoon?

Kuulostaa ihan hyvälle. Yksi vaihtoehto voisi olla katsoa, mitä hiilareiden vähentäminen tekisi. Toisin sanoen korvaisit vielä enemmän pastaa (tummaa toivottavasti käytät ;)) ja sämpylöitä kasviksilla & proteiinilla. Huolehdithan rasvansaannista? Kaikille ei vähähiilarisempi ruokavalio ole hyvä tai parempi kuin ns. hiilaripitoinen, mutta voisi olla kokeilunarvoinen, jos nestettä kertyy ja paino junnaa. Light-limpparit turvottavat mulla - tosin vaihtelee aika rajusti tuo vaikutus. Ilmeisesti ne keräävät nestettä suoleen jotenkin ja sitä kautta tulee lisää "massaa".

En käytä palkkareita tai muitakaan lisäravinteita. Ruokavalioon kuuluu aika perussettiä: sämpylöitä, raejuustoa, lihaa, pastaa, vihanneksia jne. Toisaalta nesteitä (mm. lightlimppareita) tulee välillä kuumalla hörittyä kyllä suht paljon. Tosin olen kuullut, ettei ne juuri vaikuta painoon?

Onhan tossa turhia hiilareita jotka voi turvottaa. Eli sämpylät ja pastat, jos ne siis on vaaleista jauhoista. Kokeile vaihtaa kaikki vehnä jne. ruis vastaaviin. Eli tummaa pastaa, ruisleipää jne. Itse en ota kantaa tuohon light limppareihin, mutta niiden makeutusaineet on periaatteessa kemiallisia myrkkyjä joita yritän minimoida elimistössä. Ei liity siis laihduttamiseen.

Yksi iso asia minkä moni unohtaa, pureskella ruoka kunnolla. Vatsan täyttymisen huomaa aiemmin kun ei hotki ja elimistö sulattaa ruoan nopeammin.

Juo. Vettä.

Juuh, leipä on pääosin vaaleaa, mutta pasta tummaa, paitsi töissä/koulussa sen laatua on huonompi valita.
Joskus tuli kokeiltua syödä enemmän proteiinia ja vähemmän hiilareita, mut vastoin odotuksia tuli nälkä, varsinkin yöllä sai aina herätä hirmuseen nälkään :wtf:
Rasvaa tulee ihan ok määrä, arviolta ~30%.

Juuh, leipä on pääosin vaaleaa, mutta pasta tummaa, paitsi töissä/koulussa sen laatua on huonompi valita.
Joskus tuli kokeiltua syödä enemmän proteiinia ja vähemmän hiilareita, mut vastoin odotuksia tuli nälkä, varsinkin yöllä sai aina herätä hirmuseen nälkään :wtf:
Rasvaa tulee ihan ok määrä, arviolta ~30%.

Nälkä tulee, jos unohtaa sen rasvan sitten hiilareiden vähentämisen jälkeen! Vaalea leipä kannattaa oikeasti hylätä - on se kaurapuurokin parempi. Aamupalana esim. munakas on hyvä. Paistat oikeassa voissa tai öljyssä ja kasviksia mukaan satsiin. Tarvittaessa lisäksi raejuustoa. Lounaalla vähennät pastan määrää - korvaat kasviksilla. Jälleen muistat lisätä ruokaan terveellistä rasvaa ja syödä hyvälaatuisia proteiinia, joka on siis esim. jauhelihaa/kanaa/kalaa ilman turhia kastikkeita. Välipalaksi pähkinöitä + hedelmä tai rahka/raejuusto. Jos treenaat iltamassa, päivällisellä voi olla enemmän hiilaria: ruisleipää/tummaa riisiä + kanaa/kalaa/lihaa. Jälleen iso annos kasviksia mukaan ja salaattiin öljyä. Iltapalaksi proteiinipitoista ruokaa ja vähemmän hiilaria.

Ketodieetillä lähtisi läski ja nälkä, mutta se on sitten ehkä vähän haastavampi. :D

Mitat on nyt 70kg/160cm, ja mun pitäis saada n. 15-20 kg pois jouluun mennessä. Oon syönyt viimeisen kuukauden ajan n. 500-1300 kcal päivässä (vaihtelee) ja painoni on noussut 3 kiloa! Miten se on mahdollista? :wall: Oonko mä säästöliekillä ja onko toi paino nestettä? Paljonko mun pitäis syödä päivässä, että saan ton verran pudotettua 4-5 kuukaudessa/Miten saan painoni laskusuuntaan? :(

Mitat on nyt 70kg/160cm, ja mun pitäis saada n. 15-20 kg pois jouluun mennessä. Oon syönyt viimeisen kuukauden ajan n. 500-1300 kcal päivässä (vaihtelee) ja painoni on noussut 3 kiloa! Miten se on mahdollista? :wall: Oonko mä säästöliekillä ja onko toi paino nestettä? Paljonko mun pitäis syödä päivässä, että saan ton verran pudotettua 4-5 kuukaudessa/Miten saan painoni laskusuuntaan? :(

Kannattaa lukea ketjun ensimmäinen postaus!

Voiko sitä dietata ja kasvattaa lihaksia samalla??? tarkoitus olisi saada rasvaa pois mutta samalla saada lisää lihasta??? ja painon pitää samassa?

Voiko sitä dietata ja kasvattaa lihaksia samalla??? tarkoitus olisi saada rasvaa pois mutta samalla saada lisää lihasta??? ja painon pitää samassa?

Ihan alussa, kun alottaa puntilla käynnin niin se on mahdollista, mutta kyse on pienestä määrästä lihasta. Eli jos oot tukevassa kunnossa niin eka dietti ja sit massakaus ja jos oot valmiiks jo suht laihassa kunnossa niin pidät nyt massakauden ja sit vaikka alat kevääks tiputtaa painoa.

Mitä kulutuslaskuria olette käyttäneet kulutuksenne laskemisessa? Itse käytin kalorilaskuri.fi:tä, kokeilin yhtä ulkomaista, joka antoi kulutuksekseni 1690kcal, eihän se voi pitää paikkaansa 183, 82kg ja 17v jannulla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuskin pitää paikkansa toi 1690 kcal. Ite oon kattonnu suuntaa antavasti just tuolta kalorilaskuri.fi :stä ja ihan hyvin on massakaudet ja dietti onnistunnu.

tänään aloitin ekan kerran dietin. paino noussut 29kg siitä kun vuosi sitten aloitin salilla käynnin. Läskiä on tullut jo vähän mitat 185cm/84kg. Plussilla paino noussut 1-3kg kuussa kun olen syönyt 3200-4200 kaloria päivässä riippuen myös aerobisen määrästä. tänään on tullut 2800 kaloria joista
proteiinia 209g hiilarit 275g rasvat 99g. onko protskujen, hiilarien ja rasvojen määrät ok jos paino lähtee tasaiseti tippumaan. Ajattelin että tipputtais noin 6kg jos sillä saisi jo vähän vatsoja näkyviin. Ensi kesäksi sitten vähemmän diettausta

tänään aloitin ekan kerran dietin. paino noussut 29kg siitä kun vuosi sitten aloitin salilla käynnin. Läskiä on tullut jo vähän mitat 185cm/84kg. Plussilla paino noussut 1-3kg kuussa kun olen syönyt 3200-4200 kaloria päivässä riippuen myös aerobisen määrästä. tänään on tullut 2800 kaloria joista
proteiinia 209g hiilarit 275g rasvat 99g. onko protskujen, hiilarien ja rasvojen määrät ok jos paino lähtee tasaiseti tippumaan. Ajattelin että tipputtais noin 6kg jos sillä saisi jo vähän vatsoja näkyviin. Ensi kesäksi sitten vähemmän diettausta

Eikös noi kalorit ole bulkki kulutuksellasi lähelle +-0? Itse painan 86kg ja bulkilla syötiin +3500kcal ja nyt dieetillä alle 2000kcal. Paino pudonnut ekalla viikolla vain kilon (yleensä on tipahtanut paljon aluksi ). Kyseessä siis lyhyt dieetti.

Onko ihan normaalia, että paino heittelee ihan sikana dietin aikana. Itelläki välillä 3 kg heittojakin? Esim aamulla 104 ja illalla 107?

Paino aamulla 82kg, eli se on ollut lähes muuttumaton ~1kk ajan. Tuona aikana olen syönyt terveellisesti ja normaalisti, mässypäiviä olen pitänyt 2 viikon välein. Kuitenkin ranteen ympärysmitta tuntuu pienentyneen, samoin vyötärön (rannekello on alkanut valua, vyöstä loppuu kohta reiät). Osaako joku selittää tuon ranteiden & vyötärön ympärysmitan pienentymisen, miten se on mahdollista, kun paino ei ole pudonnut ollenkaan.

doya:

Nestetasapainon vaihtelut (hiilarin määrä vaihtelu, kreatiinin käyttö, kännit...) heittelee painoa ja tytöillä lisäksi hormonitoiminta. Riippuu paljonko painat - 100-kiloiselle 3 kg:n vaihtelu on pienempi juttu kuin 50 kg painavalle.

Punnitse itsesti vain 1 x viikossa, aina samana aamuna vessassakäynnin jälkeen. Päivittäiset heittelyt ei pääse sekoittamaan päätä, eikä tule tehtyä liian hätiköityjä johtopäätöksiä. Dieetti etenee sopivaa tahtia, jos joka viikko paino on tippunut n. 0,5 kg tai parin viikon keskiarvona sen kilon.

doya:

Punnitse itsesti vain 1 x viikossa, aina samana aamuna vessassakäynnin jälkeen. Päivittäiset heittelyt ei pääse sekoittamaan päätä, eikä tule tehtyä liian hätiköityjä johtopäätöksiä.

Kyllä suosittelisin ennemmin punnitsemaan monta kertaa viikossa ja viikon lopussa kattoo keskiarvon aamupainoista. Siten saa varmimman tuloksen. Jos kerran viikossa punnitsee ja ottaa huomioon seikan että painohan voi, niinkuin on todettu, näyttää päivästä riippuen jopa 3kg enemmän, niin vaakahan voi näyttää monta viikko putkeen samaa lukemaa vaikka oikeasti paino putoaisikin sen 0,5kg/vko.

Tuohon diettailuun suosittelen myös lämpimästi ottamaan mittanauhan kaveriksi. Jos painon päivittäiset heitot on noinkin roisia, niin mitan ei pitäisi niin paljoa valehdella.

No niin laitetaan tänne oma dietti ruokavalio, niin voidaan katsella yhdessä, että miltä näyttää.
Ekana mitä / ja siinä vieressä paljonko tuote sisältää kaloreja/ ja siitä seuraavana jos ruoka sisältää proteiinia
Aamupala:

Erhmann rahka 250g /145 kcal / prot 25 g
Mansikka kiisseliä pari RKL / 2 kcal
2 dl rasvatonta maitoa /66 kcal / Prot 7 g
multivita tabletti / Tarvittavat vitamiinit
Ruisleipä 2 palaa / 116 kcal / Prot 5 g
kalkkunaleike 2 kpl / 22 kcal / prot 4 g
Juustoa 3 siivua / 41 kcal / prot 4 g
Lehtisalaattia / vain leivän päälle/ ehkä 5 kcal

Lounas: Koulu ruoka/ tai
125 g kana rintaa / 188 kcal / prot 31 g
30 g riisiä / 98 kcal
Omena / 68 kcal

Välipälä:
125 g kana rintaa / 188 kcal / prot 31 g
Tomaatti 15 kcal
Kurkkua 10 kcal
Lehtisalaatti 10 kcal
25 g raejuustoa/ 30 kcal / Prot 4 g

Päivällinen
tonnikalaa vedessä purkillinen 140 g / 154 kcal / Prot 32 g
30 g kaurahiutaleita / 140 kcal / Prot 5 g
omenahilloa / 50 kcal

Iltapala, Suklaa-banaani-pirtelö:
3 dl rasvatonta maitoa / 100 kcal / prot 10 g
40 g whey proteini suklaa flavor/ 200 kcal / Prot 20 g
10 g banaania / 10 kcal

Yömyssy
70 g whey proteiini drinkki / 350 kcal / Prot 40 g

Päivän saldo: noin 2000-2100 kcal
Sali päivinä : palautusjuoma 350 kcal / prot 40 g

kokonaiskulutus: about 2500

Proteiinia päivän aikana:
noin 200 g salipäivinä 240 g

Ideana olis, että aamulla syödään raskaammin ja iltaa kohden kevennetään.

Kalorilaskurin mukaan oma päivittäis kulutus on tuolla 3100-3200 nurkilla, joten kyseessä siis melko hidas( mutta toivottavasti toimiva) dietti aina jouluaaton aattoon asti :)

Tavoitteena saada noin 10 kg pois, tähän mennessä lähtenyt noin 2 kg pois.
Aamupaino tällähetkellä 104 nurkilla ja tarkoitus olis mennä 95 jouluun mennessä. Rasvaprosenttia en osaa sanoa, mutta sanotaan näin, että pyttyä löytyy:puntti:

Kolme päivää tässä diettailtu ja yleensä ottanu sen 2g painokiloa kohti proteiinia. Rasvaa en oo ottanu. Aattelin että lihasta ja kananmunista saa jo aika hyvin?
Vitamiinit marjoista ja hedelmistä myös d-vitamiinia tulee veettyä tabletteina. Hiilarit oon pyrkiny piettää alle 50g. Paino puonnu ~70->67kg ja rasvat kotivaa'an perusteela 0,1% :P Salilla oon kokeillu pari minuuttia juoksua treenin lopuks. Kuulostaa ehkä tyhmältä mutta jos ei oo mitään kiirettä tuon rasvan kans nii kuinka monta diettipäivää viikossa ois hyvä pitää? Tavote ois pikku hiljaa mutta varmasti puottaa tuota rasvaa eikä ois tarkotus mitää kovin pitkiä diettijaksoja pitää.

Back
Ylös Bottom