Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nyt alkaa todellakin ihmetyttää ... samantien ku aloin syödä pakkiksen ohjeiden mukaan maitorahkaa ni painonpudotus pysähty täysin =( ja nyt on alkanu jopa nousta noin 1.5vkon takaisista lukemista,tuntuu myös ettei meikäläisen maha luista samaan tahtiin ku ennen ku tota syö vaikka kuinka vetäis kuitua sekaan ja muutenki päivän aikana

Ei sitä rahkaa mikään pakko ole syödä, jos tuntuu, että se aiheuttaa jotain "sivuvaikutuksia". Onhan nuita hyviä proteiininlähteitä muitakin. Tuohon painonnousuun rahkalla tuskin on mitään vaikutusta. Jos syöt alle kulutuksen, niin paino tippuu. Jos taas syöt enemmän kuin kulutat, niin paino nousee.

Moro,
Mitä mieltä gurut olis tällasesta ruokavaliosta..

Aamupalaksi:
- Kaurapuuroa (hiutaleita 0,75dl)
- Raejuusto/Maitorahka, riippuen aamufiiliksistä, 200g
- Banaani/Mandariini
- Appelsiinimehua 2dl
- Ruisleipää 2 palaa, keittokinkku 2% rasvaa, polar-juusto 5%, margariinia (taispa olla 40%)

Lounas:
- Raejuusto/Maitorahka, 200g
- Banaani/Mandariini

Välipala:
- Leaderin proteiinipatukka, 26g proteiinia
- Banaani/Mandariini

Päivällinen:
- Mitä nyt sattuu olemaan, suurimmaksi osaksi kana/liharuokaa, jonka lisukkeena perusmakaronia, riisiä tai perunoita, annoskoko n.400g
- Salaattia, tomaattia, kurkkua, porkkanaa

Illallinen:
- Rahkaa marjojen kera, 200g
- 1rkl rypsiöljyä

Oisko tossa paljoa korjailtavaa? 195cm, 98kg mitat tällä hetkellä ja pitäs tonne himpun alle 90kg puotella hyvän ruokavalion, HIIT-reenin ja salireenin avulla. Lisäksi salibandya muutaman kerran viikossa.
Huhhuh, nyt pari päivää kalorilaskuri.fi avulla seuraillut kaloreita ja makroja niin 30/40/30 onnistuu kyllä hyvin, mutta kaloreita tulee päivittäin n.500-800 liian vähän.. elikkä pahimmillaan päivän saldo liikunnan kanssa on -1436kcal, mitä mun kannattais syödä, jotta saisin järkevästi kaloreita? :(

Rypsiöljyä, jos ei muu auta.

Nyt pitäs lähtee vähän harjottelemaan näitä kaloreitten ja makrojen laskeskelua tulevia dieettejä (ja bulkkeja) varten. Miten te ihmiset laskette kalorit+makrot päivittäin vaihtuvasta ruuasta, jota ei pääse punnitsemaan, kuten vaikkapa kouluruuasta? Ihan arvailemalla vaan? Vai raahaako joku vaakaa mukana antaen muitten ootella jonossa takana sillä aikaa, ku eellä oleva punnitsee ruokiansa?

Nosiis, ite oon tehny sillain et selvittelen etukäteen mitä safkaa siel koulus on ruokana ja yleensä edellisenä iltana laadin mitä syön seuraavana päivänä. Kotona olen punninnut esim. perunat ja riisit ja muut ja katson montako kauhallista mistäkin määrästä sitä ruokaa saan. Eli esim. kolme perunaa painaa 200g tai sit vaikkapa että 2desiä riisiä on 60g sitä keittämättömänä ja näin eteenpäin. Tietenkään ne ei oo mitään tarkkoja arvoja mut ihan suuntaa antavia ja riittäviä ainaski mulle. Kotona ja muualla ku kouluruualla niin syön aivan vaa'an mukaan. Ja yleensä ku noita kaloreita summaan niin jätän sen 100-150kcal vajaaks joka päivän saldosta koska kouluruuasta tulee usein niitä virheitä, eli jos vaikka syön päivässä 1800kcal nii syön silloin usein 1700kcal pintaan omilla laskuopeillani.

Huhhuh, nyt pari päivää kalorilaskuri.fi avulla seuraillut kaloreita ja makroja niin 30/40/30 onnistuu kyllä hyvin, mutta kaloreita tulee päivittäin n.500-800 liian vähän.. elikkä pahimmillaan päivän saldo liikunnan kanssa on -1436kcal, mitä mun kannattais syödä, jotta saisin järkevästi kaloreita? :(

Tohon lounaalle jotain niin ei tule nälkä ja tulee kalorit. Itellä on esim. nuudeleita ja tonnikalaa + raejuustoa. Tai riisiä ja kanaa. Tuolla kombolla, vähän öljyä tarpeen mukaan heittäen, pystyy myös hiilarit, protskut ja rasvat tasapainottamaan helposti. Ja punnaat sen päiväaterian niin ei tule liikaa kaloreita...

Mitenkä usein porukka pitää ns. "cheattipäiviä" dieetin aikana eli päivä jolloin ei lasketa kaloreita ollenkaan? Mites tuo alkoholin käyttö kun sitä kuitenkin tulee otettua aina välillä, haittaako jos kerran 2 viikossa on päivä jolloin kalja virtaa ja pitsa maistuu mutta muuten ollaan miinuskaloreilla ja treenataan? Nykyää tulee otettua varmaan kerran viikossa mutta jatkossa vähennän sen puoleen :D

^ ei kerran kahteen viikkoon mitään haittaa kunhan jää yhteen päivään. Isompi ongelma on että römpöttelyviikonloppu alkaa perjantaina ja vasta tiistaina pakki kestää paluun bodymunkin ruokavalioon...

paljonko saisi olla miinuksilla maksimissaan ? itse olen tällä hetkellä melki 800 miinuksilla mutta kun ei se tunnu niin pahasti haittaavan, kun on oppinut että ei tarvitse todellakaan olla nälässä kun vähän seuraa että mitä syö, mutta olisi ihan hyvä tietää että missä se raja menee kun ei ole hauskaa kun kroppa iskee säästöliekille..huomaako sitä mistään jos näin käy ?

paljonko saisi olla miinuksilla maksimissaan ? itse olen tällä hetkellä melki 800 miinuksilla mutta kun ei se tunnu niin pahasti haittaavan, kun on oppinut että ei tarvitse todellakaan olla nälässä kun vähän seuraa että mitä syö, mutta olisi ihan hyvä tietää että missä se raja menee kun ei ole hauskaa kun kroppa iskee säästöliekille..huomaako sitä mistään jos näin käy ?

Itse en lähtis ehkä yli -1000kcal dieettiä suosittelemaan kellekään, koska sillon kyllä nopeasti voi nuo lihakset hävitä ja se säästöliekki uhkaa.. Yleensä jos ollaan säästöliekillä niin nälän tunne katoaa eikä oikeastaan ole koskaan nälkä sekä painonlasku voi myös stopata. Ainakin itselle on käynyt noin mut tuohon säästöliekille siirtymisen estämiseksi auttaa kyllä nuo tankkauspäivät mukavasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen tässä parisen viikkoa miettinyt että onkohan dieettini sittenkin järkevää. Olen mitoissa 180cm/66kg oleva tyttönen, ja lihasta löytyy tuosta painomäärästä mielestäni ihan mukavasti mutta vararengasta löytyy tuosta vatsanseudulta. Tarkoituksena on alunperin ollut tiputella tuonne 62-63 kiloon mutta nyt loppupeleissä ajateltuna onko tässä kuitenkaan järkeä ? Mitä mieltä viisaammat ovat, olisko järkevämpi vetää mielummin 2vko sykleillä -/+500 vai vetää tällä normi dieetillä loppuun asti joka on nyt suunnilleen -600kcal ?

Olen tässä parisen viikkoa miettinyt että onkohan dieettini sittenkin järkevää. Olen mitoissa 180cm/66kg oleva tyttönen, ja lihasta löytyy tuosta painomäärästä mielestäni ihan mukavasti mutta vararengasta löytyy tuosta vatsanseudulta. Tarkoituksena on alunperin ollut tiputella tuonne 62-63 kiloon mutta nyt loppupeleissä ajateltuna onko tässä kuitenkaan järkeä ? Mitä mieltä viisaammat ovat, olisko järkevämpi vetää mielummin 2vko sykleillä -/+500 vai vetää tällä normi dieetillä loppuun asti joka on nyt suunnilleen -600kcal ?

Tolla pituus/painosuhteella ei enää tarvii dieetata vähään aikaan. Alat treenaa normaalisti +/- 0 tai hieman plussakaloreilla ja ajattelet tota kiristelyä sitten paljon myöhemmin.

Mikähän mahtaa olla maksimi kalorivaje tuollaisella 3-4 viikon dietillä? Kärsiikö mennä -700-800kcal? Aerobista olisi aika paljon mukana, sekä dietin ajan popsittaisiin novedexiä. Ilmeisesti tuosta novedexistä on hyötyä dietillä (lihat pysyy paremmin)?

Mikähän mahtaa olla maksimi kalorivaje tuollaisella 3-4 viikon dietillä? Kärsiikö mennä -700-800kcal? Aerobista olisi aika paljon mukana, sekä dietin ajan popsittaisiin novedexiä. Ilmeisesti tuosta novedexistä on hyötyä dietillä (lihat pysyy paremmin)?

itse nyt dietillä ja kalorivaje on noin 1000. Ei pitäis olla ongelmia(itel ei ainakaa ole ollut)

Onko tuo kalorilaskurin www.kalorilaskuri.fi ruokapäiväkirjan antama kalori määrä, kun siihen merkitään päivän aktiivisuus ja paino jne , edes lähellä totuutta? olen sen perusteella syönyt -500 ja +500 kca päivittäin.

Mutta nyt kun aloitan huomenna 2 dieettiviikkoa, aamulla n4-5km hölkkälenkin ja sitten koulunjälkeen salille. kävisin 3 kertaa vk salilla, ja lenkki se 2-3 kertaa viikossa aamuun. Niin kysymys: Kelpaako treeni samalla ohjelmalla kun edeltävillä massanlisäys viikoilla? vai pienennänkö kenties toistoja ja painoja?

Ja kannattaako edes harkita tuota aamun lenkkiä ja sitten iltapäivällä salille?

Sitten vielä, juonko lenkin jälkeen palkkarin? vai vasta treenin jälkeen?

Ja miten estän mahd lihaksenpalamisen syödessäni vähän? riittääkö pelkkä kuntosalitreeni 3krt viikossa ehkäisemään tuon?

Kiitos vastaajille

Onko tuo kalorilaskurin www.kalorilaskuri.fi ruokapäiväkirjan antama kalori määrä, kun siihen merkitään päivän aktiivisuus ja paino jne , edes lähellä totuutta? olen sen perusteella syönyt -500 ja +500 kca päivittäin.

Mutta nyt kun aloitan huomenna 2 dieettiviikkoa, aamulla n4-5km hölkkälenkin ja sitten koulunjälkeen salille. kävisin 3 kertaa vk salilla, ja lenkki se 2-3 kertaa viikossa aamuun. Niin kysymys: Kelpaako treeni samalla ohjelmalla kun edeltävillä massanlisäys viikoilla? vai pienennänkö kenties toistoja ja painoja?

Ja kannattaako edes harkita tuota aamun lenkkiä ja sitten iltapäivällä salille?

Sitten vielä, juonko lenkin jälkeen palkkarin? vai vasta treenin jälkeen?

Ja miten estän mahd lihaksenpalamisen syödessäni vähän? riittääkö pelkkä kuntosalitreeni 3krt viikossa ehkäisemään tuon?

Kiitos vastaajille

En mene nyt kommentoimaan muuhun kun tohon laskuriin. Kun lasket päivittäistä kulutusta niin kuntosaliharjoittelun kohdalla muista tämä: Jos olet kuntosalilla 90min, niin et todellakaan laita sitä treenisi pituudeksi, ellet sitten ole koko aika treenannut alle minuutin palautuksilla. Itse laitoin tunnin treenistä 40min jne. ettei ainakaan mene yliarvioimaan sitä energian kulutusta ja näin kuse sitä kalorivajetta minimiin.

Kiitos vastaajille

Proteiinia eli valkuaista sun pitäis saada ruoasta päivittäin se 2.5g/painokilo ni se varmasti ehkäisee tehokkaasti lihaksien palamista sen kuntosaliharjoittelun ohella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom