- Ikä
- 37
Moro vaan!
Oon 17 -vuotias poika ja käyny kuntosalilla kohta 2,5 vuotta. Voimaa on tullut näiden vuosien aikana jonkin verran mutta lihaskasvu on ollut todella heikkoa. Oon kokeillu ainakin kuutta erilaista ohjelmaa nelijakosesta kaksjakoseen, vaihdellen lepopäiviä treenien välillä yhdestä kolmeen, mutta aina sama juttu: joko kehitystä ei tule yhtään tai sitten sitä tulee korkeintaan 2-3 viikkoa, ja sen jälkeen se pysähtyy kuin seinään. Välillä on kyllä tullu taukoakin treeneistä ainakin viikko, koska on alkanu motivaatio loppumaan. Ruumiinrakenteesta sen verran että oon ollu aina vähän pyöreä (nuorempana laihdutin 15 kiloa) minulla on kuitenkin melko pitkät ”narukädet”, kapeat hartiat ja rasva tuppaa kertymään varsinkin lantion alueelle ja reisiin.
Joitain tuloksia:
Oma paino: 87 kg
Penkki: 85 kg
Kyykky: 120 kg
Mave: 140 kg
Oon syöny suunnilleen aina näin, proteiinin saantia välillä vaihdellen:
8.00 Aamupala:
Kaurapuuroa reilu lautasellinen
Raejuustoa 125-250 g tai 3-4 kananmunaa
3-5 palaa ruisleipää
Lasillinen maitoa tai vettä
Vitamiinit ja hivenaineet + kalaöljy
11.00 Lounas (esim.):
Kanaa ja riisiä reilusti
Raejuustoa tai maitorahkaa 125-250 g
Salaattia, tomaattia, kurkkua
Ainakin 4 palaa ruisleipää
Joskus hedelmä
13.30-14.00 Välipala vaihtelee hieman:
Joko se on sama kuin lounas tai sitten: purkki jugurttia, ainakin 5 palaa leipää, 250 g maitorahkaa ja hedelmä
Ennen treeniä välillä jotain pientä esim. banaani
16.00-17.00 Treeni
17.00-18.00 Treenin jälkeen palautusjuoma
19.00-20.00: Sama kuin lounas mutta vielä reilummin ruokaa
22.00-23.00: Proteiinidrinkki ja nukkumaan
Kreatiinia ja glutamiinia oon käyttäny ainakin 1,5 vuoden ajan, mutta välillä on ollu pientä taukoa kreatiinin käytöstä.
Oon kokeillu myös bulkkausta, jossa söin kolmen tunnin välein niin paljon kun jaksoi ja proteiinin saanti oli todella korkea, mutta siitä tuli vain huomattava määrä rasvaa, tulosten kuitenkin pysyessä paikallaan.
Unta tulee yleensä aina se 8-9 h tuntia yössä. Joskus otan myös päiväunet.
Oon nyt treenannu ns. hardgainer -ohjelmalla kuukauden päivät mutta kehitystä ei ole tapahtunut yhtään ja tautikin iski silmille; oon ollu kohta viikon kipeenä.
Ohjelma näyttää seuraavalta:
MA:
Jalkakyykky 2x6
Kulmasoutu tangolla 2x10
Vatsat (suorat)
TI: Lepo
KE:
Penkkipunnerrus tangolla 2x6
Pystypunnerrus tangolla 2x6
Hauis tangolla 2x10
TO: Lepo tai aerobinen
PE:
Maastaveto TAI Rinnalleveto vuoroviikoin 2x6 tai 4x3-5
Ylätalja 1x10
Vatsat (vinot)
LA ja SU: Lepo tai aerobinen
Voiko geenit olla taustalla näin surkeaan kehittymiseen vai missä oikein menee pieleen?
Toivottavasti joku jaksoi edes lukea loppuun.
Oon 17 -vuotias poika ja käyny kuntosalilla kohta 2,5 vuotta. Voimaa on tullut näiden vuosien aikana jonkin verran mutta lihaskasvu on ollut todella heikkoa. Oon kokeillu ainakin kuutta erilaista ohjelmaa nelijakosesta kaksjakoseen, vaihdellen lepopäiviä treenien välillä yhdestä kolmeen, mutta aina sama juttu: joko kehitystä ei tule yhtään tai sitten sitä tulee korkeintaan 2-3 viikkoa, ja sen jälkeen se pysähtyy kuin seinään. Välillä on kyllä tullu taukoakin treeneistä ainakin viikko, koska on alkanu motivaatio loppumaan. Ruumiinrakenteesta sen verran että oon ollu aina vähän pyöreä (nuorempana laihdutin 15 kiloa) minulla on kuitenkin melko pitkät ”narukädet”, kapeat hartiat ja rasva tuppaa kertymään varsinkin lantion alueelle ja reisiin.
Joitain tuloksia:
Oma paino: 87 kg
Penkki: 85 kg
Kyykky: 120 kg
Mave: 140 kg
Oon syöny suunnilleen aina näin, proteiinin saantia välillä vaihdellen:
8.00 Aamupala:
Kaurapuuroa reilu lautasellinen
Raejuustoa 125-250 g tai 3-4 kananmunaa
3-5 palaa ruisleipää
Lasillinen maitoa tai vettä
Vitamiinit ja hivenaineet + kalaöljy
11.00 Lounas (esim.):
Kanaa ja riisiä reilusti
Raejuustoa tai maitorahkaa 125-250 g
Salaattia, tomaattia, kurkkua
Ainakin 4 palaa ruisleipää
Joskus hedelmä
13.30-14.00 Välipala vaihtelee hieman:
Joko se on sama kuin lounas tai sitten: purkki jugurttia, ainakin 5 palaa leipää, 250 g maitorahkaa ja hedelmä
Ennen treeniä välillä jotain pientä esim. banaani
16.00-17.00 Treeni
17.00-18.00 Treenin jälkeen palautusjuoma
19.00-20.00: Sama kuin lounas mutta vielä reilummin ruokaa
22.00-23.00: Proteiinidrinkki ja nukkumaan
Kreatiinia ja glutamiinia oon käyttäny ainakin 1,5 vuoden ajan, mutta välillä on ollu pientä taukoa kreatiinin käytöstä.
Oon kokeillu myös bulkkausta, jossa söin kolmen tunnin välein niin paljon kun jaksoi ja proteiinin saanti oli todella korkea, mutta siitä tuli vain huomattava määrä rasvaa, tulosten kuitenkin pysyessä paikallaan.
Unta tulee yleensä aina se 8-9 h tuntia yössä. Joskus otan myös päiväunet.
Oon nyt treenannu ns. hardgainer -ohjelmalla kuukauden päivät mutta kehitystä ei ole tapahtunut yhtään ja tautikin iski silmille; oon ollu kohta viikon kipeenä.
Ohjelma näyttää seuraavalta:
MA:
Jalkakyykky 2x6
Kulmasoutu tangolla 2x10
Vatsat (suorat)
TI: Lepo
KE:
Penkkipunnerrus tangolla 2x6
Pystypunnerrus tangolla 2x6
Hauis tangolla 2x10
TO: Lepo tai aerobinen
PE:
Maastaveto TAI Rinnalleveto vuoroviikoin 2x6 tai 4x3-5
Ylätalja 1x10
Vatsat (vinot)
LA ja SU: Lepo tai aerobinen
Voiko geenit olla taustalla näin surkeaan kehittymiseen vai missä oikein menee pieleen?
Toivottavasti joku jaksoi edes lukea loppuun.