Lahjatonko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pande
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
jees.. lähtötasot tai "lahjat" eivät ole ollenkaan niin yksioikoisia. moni manaa lahjojaan vaikka vika on kaikessa muussa kuin geeneissä. minun mielestäni sun tulokset näyttävät varsin mallikkailta tuon ikäiseksi. katsotko tuloksia omasta painostasi vai voimatasoistasi? jos haluat voimaa, treenaa voimanostoa. jos haluat lihasmassaa, treenaa kehonrakennusta.

melko vähäiseltä näyttää treeneissäsi sarjojen määrät treenasit sitten kumpaa hyvänsä. itse treenaan perusliikkeet 2x viikossa läpi ja sarjoja tulee helposti yli 10 treenattaville lihaksille jokaisella treenillä. luulen että sun ongelma on lähinnä se, ettet vedä treenejä tarpeeksi kovaa. monella voimanosto-ohjelmalla treenataan todella monta sarjaa pääliikeitä. samoin bodarit treenaavat lihat aivan loppuun asti.

ruokavalio näyttää hyvältä, jos todella joka päivä syöt tuon.

..tuntuisi, että juuri tässä vaiheessa et saisi kropasta tarpeeksi irti tuolla ohjelmalla.

MA: kyykky ja k-soutu
Itse ottaisin tossa tilanteessa esim. kyykyn pyramidilla jonnekin max3:een tai max5:een, ja 1 tai 2 pumppisarjaa päälle.
Sitten pitempiä sarjoja jotain itselle sopivia apuliikkeitä, ehkä pudotussarjoja.
Vähän aikaa noin, niin oppii ottamaan tehoja irti lihaksista.

Kulmasoudun jälkeen myös pumppailua taljoissa.

Siis lisää volyymia niin kuin edelläkin on ehdotettu ja pientä lisäystä kuormitukseen kokoajan.

Pande sanoi:
Joitain tuloksia:
Oma paino: 87 kg
Penkki: 85 kg
Kyykky: 120 kg
Mave: 140 kg

Tuli muuten vaan mieleen, että kun treenailet niin lisäätkö painoja joka treeniin? Mulla on on-off treeniä takana kohta 8v eikä mun tulokset tuosta paljoa poikkea. Paino on samoissa, ja penkkikin vetelee vain jossain 115 tuntumissa. Mä olen jo pari kertaa vuosien aikana nostanut tuon 115. Mutta sen jälkeen homma aina tyssää. Nyt mä olen päätynyt tutkimuksissani siihen, että mun treenipainot junnaa paikoillaan! Aloitinkin treenipäiväkirjan johon merkkaan jokaisen liikkeen sarjat ja painot. Ja katson siitä aina isommat painot/enemmän toistoja mitä viimeksi. Josko tuolla lähtisi.

Mutta tosiaankin monesti käy niin, että jotain vinopenkkiä tulee tehtyä 60kg, koska ne 20kg kiekot on helppo pistää päihin. Eikä sitten tule koskaan puljattua niiden 1.25kg kiekkojen kanssa. Välillä kokeillaan pistää parikymmentä kiloa lisää, eikä se tietenkään nouse. Ja sitten taas veivataan kuudellakympillä.

demoni sanoi:
..tuntuisi, että juuri tässä vaiheessa et saisi kropasta tarpeeksi irti tuolla ohjelmalla.

MA: kyykky ja k-soutu
Itse ottaisin tossa tilanteessa esim. kyykyn pyramidilla jonnekin max3:een tai max5:een, ja 1 tai 2 pumppisarjaa päälle.
Sitten pitempiä sarjoja jotain itselle sopivia apuliikkeitä, ehkä pudotussarjoja.

Vähän aikaa noin, niin oppii ottamaan tehoja irti lihaksista.

Kulmasoudun jälkeen myös pumppailua taljoissa.

Siis lisää volyymia niin kuin edelläkin on ehdotettu ja pientä lisäystä kuormitukseen kokoajan.

Otin kokeiluun tuollaisen supistetun ohjelman, koska oon aiemmin treenannu kolmi- ja nelijakosilla, joissa oli huomattavasti enemmän sarjoja ja liikkeitä lihaksille. Niillä ei vaan kehitystä kuulunut. Esim. eräällä nelijakosella junnasin neljä kuukautta vaikka vaihtelin liikkeitä ja toistojen määrää joka viikko. Kokeilin välillä kans supersarjoja, pudotussarjoja ja pakkotoistoja.

Oon tehny nyt silleen että jos kehitystä ei näy kahden kuukauden kuluttua niin muutan ohjelmaa jotenkin tai vaihdan sen kokonaan toiseen.

Ja joku kyseli niin rasvaprosentti on arviolta lähemmäs 20 ja pituus 178.

kodari76 sanoi:
Tuli muuten vaan mieleen, että kun treenailet niin lisäätkö painoja joka treeniin?

En lisää painoja joka treenissä, pyrin yleensä saamaan enemmän toistoja liikkeissä kun viimeksi ja jos tulee niin sitte vasta yritän lisätä sitä painoa, juuri noiden 1,25 kilon pikkurikkojen verran tai enemmän.

Minä en vieläkään ymmärrä tota että "laitetaan enemmän painoja, tai enempi toistoja". Itse teen aina loppuun asti, niin miten siinä sitten tekee enemmän toistoja tai isommalla painolla, jos ei ole voimat noussu!?!?!

Toinen oli:
1. päivä: JALAT
Kyykky 3x6
Jalkaprässi 2x10
Jalkojen koukistus 3x10-20
Jalkojen ojennus 3x10-20

Pohkeet smithissä tai prässissä 4x15

2. päivä: RINTA, HAUIS
Penkkipunnerrus tangolla 2x6
Vinopenkki kp 2x8
Ristikkäistalja 1x10

Hauiskääntö z-tangolla seisten 2x8
Hauiskääntö kp 2x10

3. päivä: LEPO

4. päivä: OLKAPÄÄT, OJENTAJAT
Pystypunnerrus tangolla 2x6
Viparit sivuille 2x10
Viparit taakse 3x10

Kapea penkki 2x6
Ranskalainen punnerrus 2x8
Ojentajapunnerrus taljassa 1x12

5. päivä SELKÄ, VATSA
Maastaveto 3x5
Kulmasoutu tangolla 3x8
Ylä- tai alatalja 2x10

Voimapyörä 2 x niin monta kun menee
Vatsarutistus 2x20
Jalkojennosto 2x20

6. ja 7. päivä: LEPO[/QUOTE]

Tää, näyttää ainaki meikäläisestä paljon järkevämmältä ku toi nykyinen ohjelma. Ite en nykyään tee kyl ojentajia noin lähellä rinta päivää, niistä ei saa ihan ni paljoo irti ku rinta päivänä tekevät mukavasti töitä. Nykyisessä ohjelmassahan sulla ei oo liikkeitä lihasryhmää kohti paljon minkään vertaa. Jos tällä ohjelmalla mikä tuos ylhäällä on o menny tulokset alaspäin ni en voi ku ihmetellä suuresti.
Oon tehny pari sarjaa enemmän ku tossa ja keskityn siihen ensimmäiseen liikkeeseen niinku :curs: . Esim. rintapäivänä teen penkkiä
4-6 sarjaa ja hion sit vinopenkillä 3 sarjaa ja viimeseks jollakin hilavitkuttimella, vaikkapa peck-deckillä pari kolme sarjaa.
Teen yleensä kans kolme liikettä, mut sarjoja tulee semmonen 9-12, toistoja 4-12. Ainaki nyt o tulokset nousussa.

Entä onko pande koittanut voimanosto-ohjelmia. Homma voisi lähteä etenemään, kun saa maksimivoimaa vähän ylöspäin (massaa tulee helposti samalla). Mulla se toimi tossa vaiheessa, mutta kaikki on yksilöllistä.
Mä sain esimerkiksi apua wsb:stä ja voimapuolelta kannattaa tsekata varsinkin jto:n ohjeita.

demoni sanoi:
Entä onko pande koittanut voimanosto-ohjelmia. Homma voisi lähteä etenemään, kun saa maksimivoimaa vähän ylöspäin (massaa tulee helposti samalla). Mulla se toimi tossa vaiheessa, mutta kaikki on yksilöllistä.
Mä sain esimerkiksi apua wsb:stä ja voimapuolelta kannattaa tsekata varsinkin jto:n ohjeita.

Joo, faija teki mulle kolmijakoisen wsb:n voimaohjelman kun se on ikänsä voimaillut. Ei toiminu sekään, penkistä ja kyykystä jopa lähti kiloja pois.

Mut juu täytyyki lukea voimailuosiota.
Kiitti kaikille vinkeistä.

Pande sanoi:
..vaihtelin liikkeitä ja toistojen määrää joka viikko. .
ei se nyt noinkaan toimi et vaihtaa kokoajan liikkeitä ja toistomääriä..pitää sen elimistönkin nyt vähän antaa tottua...

Weak sanoi:
Minä en vieläkään ymmärrä tota että "laitetaan enemmän painoja, tai enempi toistoja". Itse teen aina loppuun asti, niin miten siinä sitten tekee enemmän toistoja tai isommalla painolla, jos ei ole voimat noussu!?!?!

Tarkoittaa varmaan lähinnä sitä, että yritetään yksittäisellä treenikerralla lisätä sarjapainoja tai toistoja.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pande sanoi:
Joo, faija teki mulle kolmijakoisen wsb:n voimaohjelman kun se on ikänsä voimaillut. Ei toiminu sekään, penkistä ja kyykystä jopa lähti kiloja pois.

Mut juu täytyyki lukea voimailuosiota.
Kiitti kaikille vinkeistä.

Vaikea antaa kenenkään vastausta. Kysympä näin: Millä ohjelmalla olet saannut tuloksia? kyykyn, penkin ja vedon suhteen?
vai onko painot ollut 2,5 vuotta sitten samat?
edit: ja millainen liikuntatausta ennen salitreenejä?

Mitenkä paljon on paino noussut punttailun aloittamisesta ? Eikös asian voi ajatella niin yksinkertaisesti, että jos paino ei nouse niin vika on ainakin ruokavaliossa, mutta ei välttämättä treenissä. Jos taas paino nousee, mutta läskin muodossa, niin vikaa löytyy treenistä ja mahdollisesti myös ruokavaliosta.

EDIT: Alkuoletuksena pitää tietenkin olla että ruokavalio on noin suurinpirtein kunnossa.

Kokeile ihmeessä pidempääkin sarjaa, tollasia 10-20 perusliikkeissäkin. Ite teen esim. penkissä joka toinen kerta 3 x n.15

Oletko koittanut HST-treeniä? Nykään oma suosikkini. Olen itse huomannut että saman lihasryhmän treenaaminen kerran viikossa on liian vähän. Tämä siis omalla kohdallani. Niinkuin joku jo ehti sanoa, kannattaa shokeerata kroppa oikein kunnolla. Tämä tapahtui minulla kun aloitin HST-tyylillä treenaamisen. Koko kroppa 3 kertaa viikossa ja lyhyillä palautuksilla.

Onko Massaa ja Voimaa- kirjassa oleva freqvenssi-treeni hyvä? Siis 2 sarjaa/lihasryhmä/treeni ja 3krt viikossa koko kroppa läpi? Joka viikko vaihdellaan toistomääriä( esim. 1vk 10, 2vk, 15-20, 3vk, 5-10, 4vk jotain). Ajattelin meinaan jossainvaiheessa rukata tollasta, josse sopisi minun keholle...

Pande sanoi:
Oon kokeillu myös bulkkausta, jossa söin kolmen tunnin välein niin paljon kun jaksoi ja proteiinin saanti oli todella korkea, mutta siitä tuli vain huomattava määrä rasvaa, tulosten kuitenkin pysyessä paikallaan.

Yleensä ottaen hardgainerien ei edes kannata harkita bulkkausta, koska lopputulos on juuri kuvailemasi kaltainen. Yleensä parhaana vaihtoehtona pidetään pieniä plussakaloreita, jolloin saadaan pieni lihaskasvu, mutta käytännössä mitätön rasvan määrän lisääntyminen. Eli äärimmäisyyksien välttämisestä siis on kyse: ei valtavia pluskaloreita eikä jyrkkiä laihdutuskuureja.

Pande sanoi:
Oon nyt treenannu ns. hardgainer -ohjelmalla kuukauden päivät mutta kehitystä ei ole tapahtunut yhtään ja tautikin iski silmille; oon ollu kohta viikon kipeenä.

Ohjelma näyttää seuraavalta:

...

Tuossa ohjelmassa on vielä hiukan päällekkäisyyttä eri päivillä (en tiedä oletko tarkoituksella laittanut). Esimerkiksi hauiksille tulee (epäsuoraa) rääkkiä ohjelman joka päivänä ja selällekin kahtena eri päivänä.

Tähän postaukseen joskus kokosin Hardgainer -sivuston (http://www.hardgainer.com) ja siten myös sivujen ylläpitäjän Stuart McRobertin "Beyond Brawn" -kirjan teesit yhteen heikosti kehittyville:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=560862&postcount=7

Tuossa on puhetta ainakin syklityksestä, jota et ilmeisesti ole vielä kokeillut. Toinen asia, jota peräänkuulutetaan, on pitäytyminen samankaltaisessa ohjelmassa pitkiä ajanjaksoja, koska ohjelman vaihtaminen tuo aina väliaikaisesti pienen takapakin kehitykseen (kun lihakset opettelevat uusia liikeratoja jne...), joten jos takapakkeja tulee liian useasti, ei saada aikaan kehitystä.

Oletko muuten mittauttanut hormonitasosi? Niissäkin voi olla ongelman syy.

Weak sanoi:
Onko Massaa ja Voimaa- kirjassa oleva freqvenssi-treeni hyvä? Siis 2 sarjaa/lihasryhmä/treeni ja 3krt viikossa koko kroppa läpi? Joka viikko vaihdellaan toistomääriä( esim. 1vk 10, 2vk, 15-20, 3vk, 5-10, 4vk jotain). Ajattelin meinaan jossainvaiheessa rukata tollasta, josse sopisi minun keholle...

Kuulosta epäilyttävältä tuo toistomäärien vaihtelu... Millä näet enää nousujohteisuutta, jos joka viikko sulla on eri sarjapainot ja toistot käytössä? Itse joskus kokeilin jotain tuonnepäin olevaa ohjelmaa, ja ainakin mulla kävi juuri siten, että kehitys hävisi hifistelyn jalkoihin.

Ehkä parempi olisi esimerkiksi vaihdella pelkästään kahden toistoalueen välissä, esim. 5 ja 12 toistoa. Tuolloin joka toinen viikko olisi samat sarjapainot ja toistot käytössä (toivottavasti tietty hiukan enemmän kuin edellisellä kerralla), mutta kuitenkin treenaisi erikseen massaa ja voimaa.

makew sanoi:
Vaikea antaa kenenkään vastausta. Kysympä näin: Millä ohjelmalla olet saannut tuloksia? kyykyn, penkin ja vedon suhteen?
vai onko painot ollut 2,5 vuotta sitten samat?
edit: ja millainen liikuntatausta ennen salitreenejä?

Lähtötasot oli ennen treenin alottamista: Oma paino 68 kg , Penkki 35 kg , Kyykky 60 kg , Mave arviolta 80 kg. Ennen salitreenin alottamista ei ollu muuta liikuntataustaa kun lenkkeily 3-4 kertaa viikossa.

Ihan saliharrastuksen alussa kehityin monta kuukautta perus kolmijakosella, joka näytti suunnilleen tältä:

1. päivä
Kyykky 3x2-6
Jalkojen ojennus 2x10-15
Jalkojen koukistus 2x10-15

LEPO

2. päivä
Penkki 3x2-6
Ojentajapunnerrus taljassa 2x12
Hauis tangolla tai kp 3 x 8-10

LEPO

3. päivä
Maastaveto 3x2-5
Ylätalja eteen 3x10
Selänojennus 2x20

LEPO
LEPO

No sitten kun kehitys tolla pysähty siirryin nelijakoseen ohjelmaan, siitä meni sitten neljä kuukautta ja en kehittyny ollenkaan, siitä eteenpäin on kehitys ollu aika repaleista: tullu kokeiltua monenlaisia kolmi- ja nelijakosia ohjelmia, erikoistekniikoitakin. Välillä oon saanu pari viikkoa tulosta, sen jälkeen kehitys on pysähtyny kun seinään. On lepoviikkojakin tullu aina välillä turhautumisen takia.

Kuukausi sit pidin viikon tauon ja sen jälkeen alotin tuollaisen hardgainer -tyyppisen ohjelman joka on aika samanlainen kun toi ohjelma mitä tein ihan saliharrastuksen alkuaikoina:

MA:
Jalkakyykky 2x6
Kulmasoutu tangolla 2x10
Vatsat (suorat)

TI: Lepo

KE:
Penkkipunnerrus tangolla 2x6
Pystypunnerrus tangolla 2x6
Hauis tangolla 2x10

TO: Lepo tai aerobinen

PE:
Maastaveto TAI Rinnalleveto vuoroviikoin 2x6 tai 4x3-5
Ylätalja 1x10
Vatsat (vinot)

LA&SU: Lepo tai aerobinen

No tauti iski silmille ja oon ollu kipeenä kohta viikon. Sitten huomasin että aamun leposyke on kohonnu ainaki 10 lyöntiä korkeemmaks kun normaalisti. Ylikunnon oireitako?

trebla sanoi:
Alkuoletuksena pitää tietenkin olla että ruokavalio on noin suurinpirtein kunnossa.

Tuossa ruokapuolta, mun mielestä pitäs olla kunnossa:

8.00 Aamupala:
Kaurapuuroa reilu lautasellinen
Raejuustoa 125-250 g tai 3-4 kananmunaa
3-5 palaa ruisleipää
Lasillinen maitoa tai vettä
Vitamiinit ja hivenaineet + kalaöljy

11.00 Lounas (esim.):
Kanaa ja riisiä reilusti
Raejuustoa tai maitorahkaa 125-250 g
Salaattia, tomaattia, kurkkua
Ainakin 4 palaa ruisleipää
Joskus hedelmä

13.30-14.00 Välipala vaihtelee hieman:
Joko se on sama kuin lounas tai sitten: purkki jugurttia, ainakin 5 palaa leipää, 250 g maitorahkaa ja hedelmä

Ennen treeniä välillä jotain pientä esim. banaani

16.00-17.00 Treeni

17.00-18.00 Treenin jälkeen palautusjuoma

19.00-20.00: Sama kuin lounas mutta vielä reilummin ruokaa

22.00-23.00: Proteiinidrinkki ja nukkumaan

Kreatiinia ja glutamiinia oon käyttäny ainakin 1,5 vuoden ajan, mutta välillä on ollu pientä taukoa kreatiinin käytöstä.

Anaboli sanoi:
Kokeile ihmeessä pidempääkin sarjaa, tollasia 10-20 perusliikkeissäkin. Ite teen esim. penkissä joka toinen kerta 3 x n.15

On tullu kokeiltua perus- ja apuliikkeissä aina välillä.

Carbon sanoi:
Oletko koittanut HST-treeniä? Nykään oma suosikkini. Olen itse huomannut että saman lihasryhmän treenaaminen kerran viikossa on liian vähän. Tämä siis omalla kohdallani. Niinkuin joku jo ehti sanoa, kannattaa shokeerata kroppa oikein kunnolla. Tämä tapahtui minulla kun aloitin HST-tyylillä treenaamisen. Koko kroppa 3 kertaa viikossa ja lyhyillä palautuksilla.

Oon kokeillu tämän tyyppistä, mutta siinä treenattiin koko kroppa 2 kertaa viikossa, palautukset oli 2-3 minuuttia ja sarjat vedettiin loppuun.

Juza76 sanoi:
Oletko muuten mittauttanut hormonitasosi? Niissäkin voi olla ongelman syy.

Oon kyllä ajatellu tuotakin, käyn ihan lähiaikoina verikokeessa niin siinä samalla saa nekin mittauttaa sit.

Millä intensiteettitasolla vedät nuo aerobiset ja minkätyyppistä aerobista treeniä teet? Kova aerobinen treeni laittaa palautumiskyvyn vähintään yhtä lujille kuin kova punttistreeni.

Tällaiset neuvot ehkä itse antaisin:

a) Tiputa aerobinen pois muutamaksi kuukaudeksi (kokeilun vuoksi)
b) Poista päällekkäisyydet treeniohjelmasta (älä ainakaan lisää liikkeitä tai sarjojen määrää, koska jo nyt näyttää menevät ylikunnon puolelle!)
c) Käytä 2-jakoista ohjelmaa (esim. työntävät/vetävät -jaolla), mutta kierto vain kerran viikossa (tai jopa hiukan harvemmin). Maastaveto ja kyykky vuoroviikoin (kuormittavat paljolti samoja lihaksia).
d) Pidä ruokavalio samanlaisena kuin nyt, mutta vain pienillä plussakaloreilla.

Eli vaikkapa näin:

1. treenit (maanantai)
- Kyykky 2x10 (tai maastaveto 2. treenipäivänä samalla viikolla)
- Penkki 2x6
- Pystypunnerrus 2x10

2. treenit (torstai)
- Maastaveto 2x5 (tai kyykky 1. treenipäivänä samalla viikolla)
- Ylätalja/leuat/alatalja 2x8 (joku noista, mutta säilytä nousujohteisuus!)
- Pohkeet 2x20

Molemmat sarjat samoilla painoilla ja toistoilla, joten eka sarja ei ole ihan loppuun, mutta toka vedetään sitten katkeraan loppuun asti (tai tietty vain tekniikan hajoamiseen asti). Heti lisää rautaa, kun kummallakin sarjalla saadaan tuossa lukevat toistot. Pidä kunnon tauot sarjojen välillä (jopa 5 minuuttia).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom