Ladon ovet

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs asian laita on tämä; oon 29v. jätkä, veivannu puntteja jo jokusen vuoden. Pituutta 187, painoa just nyt 102, suht timmissä kondiksessa..Mutta..miten saada leveemmät hartiat?Kyllähän tässä kaikki paikat kehittyy käsikädessä pikkuhiljaa, mut leveyttä hartioihin pitäs saada lisäsää. Varmaan geenitkin aikalailla määrää; vertailukohtana kaveri joka ei salilla juuri viihdy, mut hartiat jumalattoman leveet.

Tuohon ei kamalasti kasvuiän jälkeen vaikuteta. Joskus nuorena siihen voi vaikuttaa roikkumalla yms eri jutuilla. Uimareilla on kovin irtonaiset lavat ja ovat pienestä asti vispanneet käsiä, heillä on suht leveät hartiat melkein aina.
Lihasmassalla saa hartioita levenemään, olkapäät ja yläselkä vaikuttavat tähän, mutta eipä sitä kauheasti aikaan saa loppupeleissä. Been there, done that.

Joo, itse olen kanssa samaa mieltä, että uimarien lavat on irtonaisemmat ja aina keskimääräistä leveämmät hartiat. Yritin väitellä asiasta työkavereitten kanssa (toinen käynyt aikanaa koulunsa hierojaksi, toinen fysioterapeutiksi) - hävisin väittelyn. Kuitenkin pidän vielä pintani, ettei uimareiksi VOI hakeutua kaikki leveäharteist lapset - yhteys tällä täytyy olla.

No, meni kyllä vähän ohi aiheen - ei kait siihen kolmekympisellä auta muu kuin lihaskasvu, joka on ainakin allekirjoittaneella hyvin vähäistä...

Tape sanoi:
Joo, itse olen kanssa samaa mieltä, että uimarien lavat on irtonaisemmat ja aina keskimääräistä leveämmät hartiat. Yritin väitellä asiasta työkavereitten kanssa (toinen käynyt aikanaa koulunsa hierojaksi, toinen fysioterapeutiksi) - hävisin väittelyn. Kuitenkin pidän vielä pintani, ettei uimareiksi VOI hakeutua kaikki leveäharteist lapset - yhteys tällä täytyy olla.

No, meni kyllä vähän ohi aiheen - ei kait siihen kolmekympisellä auta muu kuin lihaskasvu, joka on ainakin allekirjoittaneella hyvin vähäistä...
Aika omituista väittävät, luulisi, ettei se uinti siitä nopeudu vaikka olisikin vähän leveämmät hartiat. Sattuvat vain tekemään perhosliikettä kasvuiässä, mikä johtaa irtonaisiin lapoihin ja sitäkautta "ladonoviin".

Juuri näin. Pysyn kannassani.

Itse harrastin 10vuotta uintia pikkupoikana. Lopetuksesta on nyt 5vuotta ja olkapäät ja lavat on kyllä nyt niin jumissa että... eikä mun olkapäät mitkään leveät ole. Siis vaikuttaako lapaluiden irtoinaisuus hartioiden leveyteen? Lapaluita voi ainakin niin reväytellä, että ottaa kummallakin kädellä pyyhkeestä kiinni ja sit heilauttaa se vaakatasossa pään yli eteen ja taakse. Otetta voi sitten kaventaa kun lavat alkaa aueta.

PS: Sievinen sai ennen silleen, että piti käsistä kiinni ja heilautti kädet sitten pään yli ;) Tavalliselta kuolevaiselta se vaikuttaa uskottomalta mutta hurjaa se on.

Kyllä mielestäni kuitenkin vielä ainakin sm tason uimareilla onleveäämät hartiat, kuin vyötärö - selvästi. Itsellä taas vyötärö on varmaan kaksi kertaa leveämpi, kuin hartiat...

Tape sanoi:
Kyllä mielestäni kuitenkin vielä ainakin sm tason uimareilla onleveäämät hartiat, kuin vyötärö - selvästi. Itsellä taas vyötärö on varmaan kaksi kertaa leveämpi, kuin hartiat...

Ja kun katsoo vielä useita naisuimareita. Useimmilla leveämmät hartiat kuin monella miehellä.

Onko tässä joku "leveähartialuisten" salaliitto takana ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oletteko ajatelleet kuinka paljon uimiseen tarvitaan selänkin lihaksia? Vaikka sitä pikku-junnuna lähinnä treenaillaan pelkällä veden vastuksella, on monella jo 14vee iässä aika mahtava selkä muuhun kroppaan verrattuna.
Tai sitten uinnin parissa viihtyvät todellakin vain ne joilla selkä-hartia-lihakset vastaavat treeniin paremmin.

nim. saan vieläkin kädet pyörähtämään peukaloista kiinni pitäen...

Tape sanoi:
Joo, itse olen kanssa samaa mieltä, että uimarien lavat on irtonaisemmat ja aina keskimääräistä leveämmät hartiat.
Minä en ymmärrä mitä tekemistä irtonaisilla lavoilla on leveiden hartioiden kanssa...
Uimareilla kyllä on yleensä leveät hartiat, mutta ne ovat varmaan luonnostaan sellaiset ja irtonaiset lavat ovat tulleet harjoittelun seurauksena.

Joo, siis millään mitä teet ET voi vaikuttaa luuston kehitykseen, paitsi negatiivisesti. Minkäänlaisella treenillä ei hartiat (lue: hartioiden luurakenne) levene milliäkään. Eikä kyllä mitkään muutkaan rakenteet.

Carbon sanoi:
PS: Sievinen sai ennen silleen, että piti käsistä kiinni ja heilautti kädet sitten pään yli ;) Tavalliselta kuolevaiselta se vaikuttaa uskottomalta mutta hurjaa se on.
Siis se,että se teki tuon venytyksen esim. "kepillä jumppaamalla"?
Tiesitkö muuten,että Sievinen teki tuon saman liikkeen myös risti/"negatiivisellakin" otteella?
Ranteet ristiin,kepistä kiinni ja no problemos mi amigo.

Carbon sanoi:

Siis hetkinen, ymmärsinkö mä nyt oikein: omista käsistä kiinni ja veivaa ne tuosta pään yli selkäpuolelle vai mitä? En käsitä, miten toi voi olla mahdollista. Mulla pitää olla sellainen metrin levyinen ote, ennen kuin menee yli...

Mulla meni ennen kuin aloin käymään salilla. Nyt reilun vuoden puntilla ravaamisen ja TODELLA laiskan venyttelyn jälkeen ei mitään toivoa. Varmasti tikun kanssa menee lähemmäs 70 senttiä oteleveydeltä :nolo:

Joo elikä voin vahvalta mutu-pohjalta todeta ettei lapojen liikkuvuudella ole vitunkaan väliä hartioiden leveyteen, ellei hartiat ole sitten luonnostaan niin kapeat ettei lavat mahdu liikkumaan. :hyper:

Mariko sanoi:
Siis hetkinen, ymmärsinkö mä nyt oikein: omista käsistä kiinni ja veivaa ne tuosta pään yli selkäpuolelle vai mitä? En käsitä, miten toi voi olla mahdollista. Mulla pitää olla sellainen metrin levyinen ote, ennen kuin menee yli...

Jees, muistan nähneeni kyseisen "tempun" myös fitnessjunnuissa jokunen vuosi sitten Nina Aaltosen tekemänä. Kieltämättä aika villin näköistä.

Ei se varmasti ole mahdottomuus kenellekkään, tai no voi olla mutta joka tapauksessa tuota voi varmasti kehittää harjoittelemalla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom