Löysät olkapäät, vinkkejä

En nyt keksinyt mihin tämän postaisin, niin tein oman ketjun...
Eli ongelma on löysät olkanivelet, aina olleet. Saan ne tietyssä asennossa muljautettua ainakin osittain pois kuopistaan. Ihan siis tahallaan ja tietoisesti. (Silleen että olka muljahtaa: olkavarren ja olkapään väliin tulee kuoppa. Eli nivelen pallo luiskahtaa kuopasta alaspäin.)
Lääkärille ja fysioterapeutille näytetty, eipä ne muuta osannut sanoa, ku että jaa oho empä oo ennen tämmöstä nähny. Vinkkasivat, että ei kannata vapailla painoilla treenata. En ymmärrä miksi muka. Siinä ne pikkuhiljaa ovat voimistuneet lihat ympäriltä kun hallitusti tekee.

Ihan holtittomat nää olat ei oo, eli siis pystyy suurimman osan liikkeistä tekemään (pois lukien dipit, ranskalaiset, flyesit yms. olkaa väännättävät..).
Tuntumaa hankalaa saada rintaan ja olkalihaksiin välillä.. :( Olat kohtuu heikot, eikä kovin lihastakaan ole. Treenipainot melkosen alhaiset.

Oon miettinyt, että oisko tässä vaiheessa nyt järkevämpää treenata voimaa vai massaa olan ympärille, mitä ootte mieltä, kumpi saattais helpottaa?
Auttakaa tyhmää.. :oops:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itelläni meni vasemmasta olkapäästä tuo "Imukuppi" joskus, aiheuttaa vähän samaa, eli korkkaa välillä tuo nivel. Nimenomaan vapailla painoilla vahvistuu kiertäjäkalvosin yms., jotka sitten pitää sen paikallaan. Itelläni käsittääkseni tuo olkapää pysyy juurikin lihasvoiman ansiosta käyttökelpoisena.

Eli; kunhan teet sellasia mitä voit tehdä olkapään hajoamatta, haet sitä fiilistä, ja pidät maltin mukana, eikö se ole juuri järkevää tehdä sitä, minkä olet itsekin kokenut että auttaa?

Ei taida ihan sama suunta olla kun itsellä, ulkokierto työntää kuopasta ulos. Vapaat painot kyllä tuntus parantavan tilannetta. Kaikki hötkyilyt pois ja kohtuu pelivaralla toistot. Pystypunnerrukset 6~10 ihan ok menee, ykkösiä ei tarvi koittaa. Ranskalainen maltillisella silleen ettei karkaa yhtään ottan linjasta kauemmas ja kyynärpäät ei aukee, jos meinaa aueta niin ei väkisin vänkäämällä vikaa toistoo. Kuminauhajumpat alkulämppäreiks niin hyvä tulee. Tällä systeemillä menny ja olat paremmat kuin pelkällä kumminauhalla. Mites viparit menee?

Jep.. Vois ottaa olkapäät työn alle useammin, niin auttais enemmän, uskosin.
Ykkösiä pystypunnerruksessa oon kyllä koittanut, mutta melko voimattoman oloiset kädet..löysyys varmasti vaikuttaa siihenkin.
Vipunostot onnistuu, tuntumaa vaan on monesti tosi hankala saada oikeaan paikkaan.
Kun vertaa parin vuoden takaiseen, nii on nää olat vähä öh..tiukemman ja enemmän paikallaan pysyvän oloiset.
Mutta sitä voimaa ja lihasta ei juurikaan ole. Eipä tähän vissiin mitään simsalabim temppuja oo. Olat on heikot ja muljuvat, deal with it. :ruoska: Treenaan silti niitä tulevaisuudessa yhtä huolella ku muutaki kroppaa.
Niin ja kiitti vastauksista! :worship:

..tiukemman ja enemmän paikallaan pysyvän oloiset...
Saman fiiliksen saan treenaamisesta ja pysyy mukavempi "ryhti" olkapäissä. Eipä ne lihakset silti täysin paikkaa sitä, nukkuessakin irronnut kun ei ole jäpitys päällä. Noi ykköset jättäsin tekemättä, tekee niitä sitten niissä liikkeissä missä ei ole olat kovilla. Viparit tuntus auttavan myös tähän. Flyesit voinut unohtaa täysin, venytysvaihe jäis niin onnettomaks että naurattaa. Rintaan saa vinopenkissä käsipainolla kyllä jumppaa.

Joo, ykköskokeilut jätän kyllä pois!
Mulla kans nukkuessa saattaa muljua, ja jos nukkuu käsi pään alla, nii olkapää on seuraavan päivän kipiänä.
Lattiapenkkiki ottaa ihan kivasti rintalihoihin, eli kyllä niitä sopivia liikkeitäki löytyy. Ei vaan passaa turhautua ja luovuttaa. ;)

Mul on varmaan ihan sama homma, esim kauppakasseja kantaessa, jos en tietoisesti jännitä koko ajan niin olkanivelet valuvat kuopistaan pois.. Oon kyselly kavereilta, eikä kellään tuntuis olevan samaa, ennen luulin, että toi on ihan normaalia ja kaikilla ihmisillä.. Sulla taitaa olla astetta pahempi tuo ongelma, ei oikeen voi tietää, kun en ole sinä, mutta ei mulla ainakaan ole haitannut voimaharjoittelua pahemmin, kuhan ei anna niitten muljahdella, vaan jännittää koko ajan olkia, että pysyy paketti kasassa..

Pystärissä tangolla ja dipissä oon saanu olkapään kipeäksi muutamia kertoja, mutta ei ne mahottomia liikkeitä ole ainakaan enään, treeniuran alussa olisin rikkonut varmasti niillä olkani, mutta tietoisesti vältin niitä pitkään.. Myös nukkuessa, jos käsi on pään alla, niin voi muutaman päivän tai viikonkin olla olkapää aika itteensä ottanut, mutta onneksi osaan nykyään tuotakin välttää jopa unissani..

Sinuna lähtisin lihasmassaa kasvattamaan olkapäissä, sillä juuri se on saanut omani toimimaan paremmin.. Smitti on helvetin hyvä apukeino alkuun tossa hommassa, siihen voi ladata vähän enemmän painoa ilman, että olilla on niin vaikeaa, koska fiksattu liikerata, mutta älä silti jätä vapailla painoilla treenaamista, koska juuri se auttaa niiden tasapainottavien lihaksien kanssa.. Ja tee paljon kiertäjäharjoituksia, sekin auttaa.

Kannattaa treenata kiertäjäkalvosimen lihaksia eli tehdä ulkokiertoja, sisäkiertoja sekä loitonnuksia. Kiertäjäkalvosimen tehtävä on nimenomaan pitää olkanivel stabiilina. Staattiset pidot ovat hyviä ja tuossa ylempänä mainittu "imutusharjoitus" eli tietoisesti imetään se olkanivel tiukaksi.

Mul on varmaan ihan sama homma, esim kauppakasseja kantaessa, jos en tietoisesti jännitä koko ajan niin olkanivelet valuvat kuopistaan pois.. Oon kyselly kavereilta, eikä kellään tuntuis olevan samaa, ennen luulin, että toi on ihan normaalia ja kaikilla ihmisillä.. Sulla taitaa olla astetta pahempi tuo ongelma, ei oikeen voi tietää, kun en ole sinä, mutta ei mulla ainakaan ole haitannut voimaharjoittelua pahemmin, kuhan ei anna niitten muljahdella, vaan jännittää koko ajan olkia, että pysyy paketti kasassa..

Pystärissä tangolla ja dipissä oon saanu olkapään kipeäksi muutamia kertoja, mutta ei ne mahottomia liikkeitä ole ainakaan enään, treeniuran alussa olisin rikkonut varmasti niillä olkani, mutta tietoisesti vältin niitä pitkään.. Myös nukkuessa, jos käsi on pään alla, niin voi muutaman päivän tai viikonkin olla olkapää aika itteensä ottanut, mutta onneksi osaan nykyään tuotakin välttää jopa unissani..

Sinuna lähtisin lihasmassaa kasvattamaan olkapäissä, sillä juuri se on saanut omani toimimaan paremmin.. Smitti on helvetin hyvä apukeino alkuun tossa hommassa, siihen voi ladata vähän enemmän painoa ilman, että olilla on niin vaikeaa, koska fiksattu liikerata, mutta älä silti jätä vapailla painoilla treenaamista, koska juuri se auttaa niiden tasapainottavien lihaksien kanssa.. Ja tee paljon kiertäjäharjoituksia, sekin auttaa.
Samaa ongelmaa meillä. Kauppakassien kantaminen pitkän aikaa saa olan just tippumaan ku ei jaksa/muista keskittyä jännittämään. Oon kans luullut, että normaalia kaikilla, mutta ku on kyselly ja näyttäny sitte tuon muljumisen, nii saanu kommenttia tyyliin "hyi stana! :confused:Mitä helvettiä?!"
Paljon sain hyvää vinkkiä sulta, kiitos!!

Kannattaa treenata kiertäjäkalvosimen lihaksia eli tehdä ulkokiertoja, sisäkiertoja sekä loitonnuksia. Kiertäjäkalvosimen tehtävä on nimenomaan pitää olkanivel stabiilina. Staattiset pidot ovat hyviä ja tuossa ylempänä mainittu "imutusharjoitus" eli tietoisesti imetään se olkanivel tiukaksi.
Kiertäjäkalvosinta oon ruukannutkin treenata, just olettaen että siitä on apua. Eli jatkan sitäkin.
Kauppakassien kantaminen on ihan hyvä harjote tuohon "imutukseen", pitää vastasuuessa ukolle sanoa että minä kannan! Saattaa raasu vaan sitte tuntea ittensä kusipääksi ku ihmiset kattoo, että iso mies laittanu pienemmän naisen kantojuhdaksi. :rolleyes:

Käy jollain asiansa osaavalla fyssarilla! Saat täsmälliset ja henkilökohtaiset jumppaohjeet. Ja arvion siitä, mikä siellä olkaosastolla ei pelitä. Todennäköisesti teettää sulla samankaltaisia juttuja, mitä tuossa ylempänä on jo mainittukin.

Sanonpa vielä, että kukaan urheilijoiden tai edes perustreenaajien kanssa työskennellyt ei sano "oho, enpä tiedä mitä tehdä" löysän olkapään nähdessään. Saati kiellä käyttämästä vapaita painoja... Huh, mitä höpinää.

Käy jollain asiansa osaavalla fyssarilla! Saat täsmälliset ja henkilökohtaiset jumppaohjeet. Ja arvion siitä, mikä siellä olkaosastolla ei pelitä. Todennäköisesti teettää sulla samankaltaisia juttuja, mitä tuossa ylempänä on jo mainittukin.

Sanonpa vielä, että kukaan urheilijoiden tai edes perustreenaajien kanssa työskennellyt ei sano "oho, enpä tiedä mitä tehdä" löysän olkapään nähdessään. Saati kiellä käyttämästä vapaita painoja... Huh, mitä höpinää.

Itse kävin ja fyssari sanoi että ei sitä löysyyttä mitenkään pois saa. Pahentumista vain voi estää jättämällä liikkeet pois mitkä on silleen pelkällä jännekannatuksella..esim tosi pitkälle viety alatalja tai leuat ihan pitkälle päästettynä.

Toki sieltä löytyy stabiloivia lihoja olan ympäriltä, mutta ei ne sitä löysyyttä tosiaan pois vie

No sieltä fysioterapeutilta poistuessani mietinki että mitä paskaa..ei tuntunut asiaansa osaavan. Vitutti turha käynti ja turhautuneena annoin koko asian olla. "ei helevetti, eihän nää mittään tiijä..."
Selvitelly sitte asiaa itekseen ja koittanu kuntouttaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom