Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Makkevon sanoi:Käykö lätkänpelaaminen jalkatreenistä? ku tulee käytyä luistelemassa usein ja kovaa! olen nyt jättänyt jalkatreenin vähemmällä koska käyn luistelemassa? onks tää nyt sit oikein tehty vai pitäiskö jalkoja silti tehdä salilla
arni sanoi:riippuu aika pitkälti siitä mitä haet...
kyllä luistelu pitää reidet kunnossa ja kestävyys pysyy kunnossa...en kuitenkaan pitäisi luistelua minään massanhankinta-menetelmänä...onhan esim. pikaluistelijoilla järkyttävät reidet mutta luultavasti he luistelevat jokusen tunnin viikossa :thumbs:
Makkevon sanoi:Käykö lätkänpelaaminen jalkatreenistä?
Makkevon sanoi:Käykö lätkänpelaaminen jalkatreenistä? ku tulee käytyä luistelemassa usein ja kovaa! olen nyt jättänyt jalkatreenin vähemmällä koska käyn luistelemassa? onks tää nyt sit oikein tehty vai pitäiskö jalkoja silti tehdä salilla
arni sanoi:onhan esim. pikaluistelijoilla järkyttävät reidet mutta luultavasti he luistelevat jokusen tunnin viikossa :thumbs:
Pertti 123 sanoi:Joku suomalainen pikaluistelija kertoili jossain lehdessä, että vääntää kyykyssä sarjaa yli 200kg:llä. En muista tarkkoja lukuja, mutta sarjoja taisi olla monta ja olisiko ollut kymppejä suunnilleen?!?!? Oli siis vissiin se Suomen paras pikaluistelija kyseessä, nimeä en nyt muista (olisko Janne Hänninen).
Jasoni sanoi:Kertokaapa mitä ja milloin mun pitäisi tehdä, jotta saisin vähän potkua lisää harrastelätkään ja kaukalopalloon? Tässä olisi kesä aikaa parantaa ominaisuuksia. Toisaalta aika riittää vain parille, max kolmelle treenille viikossa ja nekin mielellään sellaisia mitä voin tehdä kotipihassa (omakotitalo) tai lähimaastossa. Vaikea yhtälö, mutta kun ei muilta kiireiltä parempaankaan pysty.
Itse suunnittelin ohjelmaa joka sisältää juoksua, ehkä intervalli-tyyppisesti ja erillaisia loikkia (aitoja, vauhtiton pituus..). Punttitreeni jääkööt vähemmälle tai vaikka kokonaan pois kesäksi. En vaan tiedä kuinka jakaisin tai painottaisin nuo treenit - osaako joku neuvoa?
Bad Karma sanoi:Pakarat ja takareidet ovat ne tärkeimmät lihakset, jos luisteluvoimaa(nopeutta) haet. Tietenkin myös jalat kokonaisuudessaan, mutta työntö luisteluasennossa vaikuttaa takareikkuihin enemmän.
Replay sanoi:Älä ainakaan lopeta sitä punttien kolistelua missään nimessä, ehkä vähän vähemmlle voit sen jättää. Salilla kannattaa ohjelmaan ottaa myös nopeusvoimatreeniä etenkin jaloille. Sitten mainitsemasi loikat ja hyppelyt mukaan kuvioihin.
Siloposki sanoi:Olen eri mieltä: Suorassa luistelussa etureidet ratkaisee enemmän, sirklatessa taka..
-Aem- sanoi:Tossa oon kuullu,että n. 170cm(jos ees sitäkää;) Steve kariya veti 160kg 8toiston sarjoja. Elikkä onko se nyt nopeusvoimaa.Mutta on puhuttu jääkiekko piireissä nopeusvoiman liiallisesta painottamisesta, ja kestävyyden unohtamisesta.