GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Läheisten suhtautuminen punttaavaan mimmiin???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kanhan
  • Aloitettu Aloitettu
Suvusta kyllä löytyy kaikenlaista uimaria,judokaa,uimahyppääjää,kapiaista ect, eli kyllä meillä on aina pidetty urheilua hyvänä asiana...mutta,mutta...puhas punttaaminen on ehkä semmonen ettei oikeen tiiä mihin se pitäis sijoittaa. AIkas tuntematonta hommaa johon sisältyy myös esteettisyys todella vahvasti.
Mutta kyllä meijän mami aina nappaa niskasta kii ja käskee työntää auton hangesta.

No joo, kyllä meillä suhtaudutaan ihan hyvin:D

Kaveripiirissä taas suurin osa on ihan päinvastaisia ja välillä piikittelvätkin proteiinipieruksi, mutta hyvällä vaan :haart:
Ehkä siksi ovatkin niin kivoja ja viihdyn heidän parissa, koska kaikki ei ole sitten kiinni siinä samassa asiassa ja saa tilaa ajatella ja tehä kaikkea muutakin.

no meillä päin on suhtauduttu tosi kannustavasti :) mun oma poikaystävä reenaan kehonrakennuskisoihin tai kilpailee nyt syksyllä.. ja sen isä reenaa kans tosissaan vaikka ikääkin alkaa oleen.. oma isä on urheillu sm-tasolla itsekkin aikuisena yms. meillä kyllä löytyy kannustusta joka suunnasta ja ne pyrkii tukeen erilaisissa asioissa.. hyvä niin,en osais edes kuvitella et ne ei tykkäis siitä mitä teen :)

Mulla on kans tosi outoja kokemuksia mimmipunttaamisesta. Salilla miehet naureskelee, ja kattelee vinosti vierestä kun vetää siellä into piukalla omaa treeniään läpi. Kukaa ei kyllä tule suoraan sanomaan jos teen jotain väärin tai jos joku muuten on huonosti. Yks sukulaisnainen taas paasaa ettei KUKAAN voi käydä salilla neljää kertaa viikossa, mun on pakko käydä pettään miestäni aina kun sanon meneväni salille. Toinen sukukaisnainen kauhistelee kuinka rumia kisaavat naiset on kun ne ei ole luonnollisia yms...
Yks ihanainen ystävä jaksaa kehua kuinka treenatut reidet näyttää niin hyvältä. Se lämmittää mieltä, edes joku lähipiiristä ymmärtää, ja kannustaa! Ja tietysti te täällä!

mulla on periaatteessa pelkkiä hyviä kokemuksia punttaamiseen suhtautumisesta.miesystäväni,kisaileva kehonrakentaja,tietysti asennoituu kannustavasti ja hioo mun sali ohjelmia ja ruokavalioita,kantaa jopa proteiinijauhot mulle kotiin :) taitaa olla oma lehmä ojassa että on kivempi katsella mua:) äitini on onnellinen kuin itsekin olen,isäni kanssa pullistellaan kilpaa:) mutta yksi tuttu on sellainen joka pyytää viereensä seisomaan peilin eteen ja sitten ihailee kuinka pieni ja siro hän itse on.lue:löysä ja laiha:) vaikka eipä mulla sitä lihaa oikeasti paljon ole!

"mutta yksi tuttu on sellainen joka pyytää viereensä seisomaan peilin eteen ja sitten ihailee kuinka pieni ja siro hän itse on.lue:löysä ja laiha vaikka eipä mulla sitä lihaa oikeasti paljon ole! "

Taitaa kaverilla olla päässä vikaa :D

juu,tuo kaverini on ihan omaa luokkaansa noine juttuineen;) mutta täytyy kyllä myöntää että kivaahan siinä peilin edessä on seisoa kun tuntee kerrankin olevansa lihaksikas ja kiinteä:):):)

Se onkin hyvä (myös itsellä), että miehellä on samat harrastukset. Ei tarvitse selitellä, miksi on niiiiiiiiiiin tärkeää päästä treenaamaan. Motivaatiokin pysyy yllä, kun toinenkin menee.

Muut sukulaiset ja ystävät ovatkin sitten toinen juttu. Aina tarvitsee selitellä, minkä takia täytyy ehtiä/päästä treenaamaan. Tosin nykyään ei jaksa selitellä, vaan vastaan, että jokainen tekee elämällä mitä tykkää ja pitää eri asioista. Ruoka hommat ovatkin sitten jatkuva puheen aihe. En ole syönyt karkkia/suklaata kahteen vuoteen ja sama aika ruokavalio ollut aika esimerkillinen (ei nyt ihan joka päivä), eikä siihen olla vieläkään totuttu. Mutta antaa heidän olla mielipiteidensä kanssa -> pääasia, että itse on tyytyväinen !!!!!

Mulla ei oo just nyt ongelmia muiden suhtautumisessa, ex-avomies oli mustasukkanen jos puhuin miespuolisten treenaajien kanssa :curs: Mutta se onkin ex. Äiti on ollu vähän uteliaskin mun ruokavaliosta & treeneistä, ja "ihaillu" mun kroppaa, esim ottaa kiinni takareidestä ja huutaa: Ihan kova!!! Tai kun näytin sille haukkaria se huusi isälle: Hannu, kato!!! :D Eli kai se on positiivista, on se. Sisko taas ei oikein kommentoi, muttei koskaan arvostelekaan. Kaveripiiri on nykyään treeni-henkinen joten ymmärrystä riittää yllin kyllin :haart:

Meillä jaksaa porukat olla hengessä mukana. Emo on innostunu hirveesti tosta ruokapuolesta ja kyselee miulta aina kaikkee, mihin yritän parhaani mukaan vastata. Ukolla on tsemppi päällä. Kerroin porukoille tossa mun suunnitelmista näitten reenien osalta, niin olivat ihan tohkeissaan, että siinä sitä on tavoitetta ja itsekurin paikkaa sitten ja rohkaisivat reilusti yrittämään. :)

Oma kulta tsemppaa ja kannustaa mua saavuttamaan tavoitteeni. Hän on aidosti iloinen että olen löytänyt harrastuksen ja uuden elämän tavan.

Perheeltäkään ei mitään negatiivista ole kuulunut, tosin äiti ja iskä ei taida ihan täysin ymmärtää tätä mun touhua ja tavoitteita.

Ainoa minkä koen joskus negatiivisena on osa koulukavereista; esim. tänään taas selaillessani nettiä ja katsoessani kilpailevien mimmien kuvia, kuului heti kommentti, että "hyi, ihan äijä" Muulloinkin olen kuullut vastaavaa kommenttia kun olen näyttänyt esimerkkiä millasesta kropasta haaveilen. Ja joidenki mielestä mun pieni ja onneton hauiskin on niinku melkein jollai äijällä..
Mutta eipä tuo mua silti lannista! Tervetuloa sit mulle kertomaan ku näytän äijältä.. odotan sitä innolla :)

Mut onneksi olen päässyt tutustuu muihinki mimmeihin, jotka tästä on innostunut, kiitos teille! :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Oma rakas kyllä tsemppaa ja kannustaa ja tykkääki mun vähän lihaksikkaammasta kropasta (kai) tosin aina en ihan osaa ottaa kohteliaisuutena "hui sun jalat on hurja pölkyt" - kommentteja vaikka ne olisi ihan oikeesti sellaiseksi tarkoitettu.

Mutta mutsi... sanottakoon että olen siis 28 vuotta. Siltikin äiti kokee oikeudekseen ja velvollisuudekseen huomautella millon mistäkin. "Sun jalat on kaameet pölkyt, näytät kohta ihan mieheltä", "Mikä toi patti on, miks jännität sitä!?!? Kauheen näköstä" (pikkuhauis punpissa) ja tänään taas päästeli suustaan semmosia sammakoita kun erehdyin pitkähihaisen paidan riisumaan "Et enää kyllä bodaa yhtään, jos yhtään vielä kasvat niin näytät hevoselta" Kehtasi vielä väittää että anoreksia aikoinani en itse nähnyt miltä näytin vaan pidin sitä kauniina, ja nyt olen sitten myös sokea...(mikä ei todellakaan pidä paikkaansa, anoreksia ei mulla liittynyt paljonkaan ulkonäköön, halusin vaan lakata olemasta) Saatana että on pinnallinen akka. En minä tätäkään edes tee siksi että näyttäisin joltain tietyltä, vaan koska treenistä tulee hemmetin hyvä olo. Mutta käsky on nyt käynyt, enää ei saa kasvaa yhtään, saa vaan harrastaa "ylläpitävää" treeniä.

No ei voi muuta kun hymyillä ja olla tyytyväinen että on jo aikuinen ja itsekkin äiti, voipi jättää moiset kommentit ihan omaan arvoonsa...

Mulla tuli äidiltä ihanaa kommenttia... Yleensäkin hän muodon vuoksi vähän kauhistelee ja pelkää että musta tulee IISO, mukamas, mutta oikeasti on aina hypistelemässä mun hauista tai olkapäitä. Mutta tänään satuttiin samaan aikaan salille (juu, hän käy siellä kyllä itsekin ja on tosi innostunut) ja hän näki miten tein taljassa tosissani isoilla painoilla naama punaisena. Tuli sitten äitimäisen huolestuneena sanomaan, että "älä nyt vaan enempää laita ettet loukkaa itseäsi", mutta sitten alkoi nauraa ja sanoi ettei kohta uskalla olla mun kanssa saman katon alla kun olen niin vahva!!! :hyper: Eli ihan positiivista suhtautumista vanhemmilta täällä..! :D

Mandylla on ihana ku äippä kannustaa! :)

Mie nyt vanhempien luona kylästellessä äidin kanssa keskustelin vähän tuosta punttaushommasta. Sille on jostain syystä tullut tavaksi käskeä mun näyttää onko lihakset kasvanu ku oon käymässä! Jossain vaiheessa mua alkoi oikeasti rasittaa se ympäristön negatiivinen palaute ja kyllästyin jo tuohon kun ei viittinyt edes mainita kellekään että käy salilla. Äiti etenkin on aika innoissaankin tuosta hommasta nyt ja kehuu kun on kehitystä tapahtunut. Kuitenki sanoi vielä, ettei mun ehkä kannata omille kavereilleni puhua mitään punttailuista kun ne ei todellakaan voi ymmärtää koko asiasta yhtään mitään.

Mun vanhemmat eivät ole oikeastaan koskaan kauheasti valittaneet mistään harrastuksistani tai muista... Äiti tietenkin on sitä mieltä, että liika lihas ei näytä kauniilta, mutta jos itsepintaisesti haluan näyttää liian lihaksikkaalta (vähänkin erottuvaa lihasta -> liian lihaksikas), niin omapahan on asiani. Eivät ne punttaamisharrastuksen aloitusta kokonaan ymmärtäneet, mutta ymmärsivät jättää rauhaan :). Ylipäätään, tuskin niitä järkyttäisi mikään, mitä teen, jos siitä ei olisi oikeasti haittaa mulle tai jollekin muulle. Ihanan suvaitsevaiset vanhemmat, mitä mä olen tehnyt ansaitakseni ne.

Suurimman osan kavereista kanssa ei tule hirveästi puhuttua koko asiasta, tuskin niitä kauheasti kiinnostaakaan. Osa kyselee joskus jotakin, mutta ei kukaan nyt ole kauhistellut jos olenkin sanonut haluavani olla joskus iso ja lihaksikas, kommentit on olleet enemmänkin samaa luokkaa kuin äitini :D. Tosin olen vielä nyt niin lihakseton, että tuskin edes osaavat kuvitella minua tämän isompana :D. Saa nähdä sitten kun olen, ehkä tulee enemmän kommentteja?

Mä en puhu mun treenaamisesta/treenaamisen tuomista lihaksista kuin sellaisten ihmisten kanssa, jotka itsekin treenaavat ja ymmärtävät sen päälle jotain. Muunlainen lähipiiri ei ikinä kommentoi treenamistani, ulkomuotoani tai edes kysele mitään. Heitä se ei taida kiinnostaa lainkaan enkä koe tarpeelliseksi keskustella aiheesta heidän kanssaan. Luulevat varmaan että mä olen vaan pelkkä läski... ;)

No joo..täälläkin päin on hieman nihkeetä suhtautumista punttiharrastukseeni. Oikeesti; mieheni ja pari kaveriani ovat ainoat jotka jotenkin ymmärtää tätä lajia. Toisaalta ei pitäisi valittaa, sillä mieheni on ihan uskomaton tukija (vaikka ei edes harrasta itse salitreenausta)- ja en mä oikeastaan muuta tarvitsekaan. Riittää kun itse uskon tähän juttuun, oon muutenkin tottunut siihen että olen aika pitkälle oma tieni kulkija ja vähän kapinallinenkin, ja tottunut siihen että ratkaisuni saattavat shokeerata porukkaa. Mä vaan oon kasvanu siihen, että teen mitä haluan, ja välittämättä esteistä ja muiden kommenteista.
Oishan se kiva että omat ja mieheni vanhemmat ymmärtäisivät tätä harrastusta, samoin kaverit - mutta kaikkea ei kai voi saada, eikä kaikkia voi mitenkään miellyttää. Eivät he nyt suoranaisesti mitään pahaa ole sanoneet tai kuittailleet, mutta ei sitä tukeakaan kyllä tule.
No olipas nyt taas paatosta kerrakseen, hoh hoijakkaa..:zzzz:

Ja nuo lisäravinteet.
Voi voi sentään mikä haloo, kun joillekin olen esitellyt kreatiini-glutamiini-palkkari-protskulisä-vitamiini-aminohappo-rasvanpolttaja -arsenaalini...Luulevat mokomat että ne ovat jonkin sortin kiellettyjä aineita. Ja vaikka kuinka yrittää selittää, että itse harrastan tätä ihan naturaalina, niin eipä mene perille :curs:

Ja nuo lisäravinteet.
Voi voi sentään mikä haloo, kun joillekin olen esitellyt kreatiini-glutamiini-palkkari-protskulisä-vitamiini-aminohappo-rasvanpolttaja -arsenaalini...Luulevat mokomat että ne ovat jonkin sortin kiellettyjä aineita. Ja vaikka kuinka yrittää selittää, että itse harrastan tätä ihan naturaalina, niin eipä mene perille :curs:

Pistä purkit piiloon kun tuleevat kylään niin ei tarvii selostella eikä puolustella. :) Niin mä oon joidenki kohdalla tehny. En jaksa kuunnella enkä selvittää sen enempää :)

Niin no.. Voisihan sitä tietysti pistää purkit piiloon ja vaieta asiasta, mutta kun tosiaan olen sen sortin tapaus, että haluan mieluummin valistaa tuota ympärillä olevaa väkeäni fitness-harrastuksen elementeistä, ja kyllähän nuo lisäravinteet kuitenkin aika tärkeä osa mm. palautumista ovat. Eli haluan kertoa aika avoimesti mikä tarkoitus milläkin on jne. Aina kuitenkin muistan täydentää, että lisäravinteet ovat vain ja ainoastaan PERUSRUOKAVALION LISÄ, eikä niillä tule missään nimessä korvata puhdasta, mielellään kotitekoista ruokaa.

Myönnän kyllä, että helpommallahan sitä pääsisi, kun olisi ihan hissukseen. Mutta kun lasken kuitenkin sen varaan, että jonain päivänä mulla on ihan komea lihasmassa, niin yritänpä sitten selitellä millä tavoin ne on saatu:D

Äidit on kyllä .... :haart:
Mun äiti alkaa pikkuhiljaa uskomaan että yritän lihottaa itteäni ja tässä yksi kaunis päivä se sanoi "ai siis sä haluatkin sitä maskottia etkä läskiä? Siis muskelia?" ...:hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom