GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Läheisten suhtautuminen punttaavaan mimmiin???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kanhan
  • Aloitettu Aloitettu
Jos jollakulla on ideoita miten tsempata siippaa kuntoremonttiin niin otan ilolla vastaan...QUOTE]

Mä vähän luulen että sen liikuntainnostuksen pitää lähteä ihan omasta itsestä. Mun mies ei ole ikinä ollut kiinnostunut urheilusta mutta nyt kolmenkympin paikkeilla palkkasi itselleen PT:n, laittoi syömiset remonttiin ja käy kolme kertaa viikossa puntilla, lisäksi spinningiä ja body pumppia. Mä oon NIIN iloinen kullan puolestaan! :love: Ei sen takia että ulkomuoto ei miellyttäisi (ei liho vaikka söisi mitä) vaan siksi, että tiedän minkä hyvänolon fiiliksen mies saa urheilun jälkeen.

Mä en oo ihmeemmin vihjaillut ikinä että voisit vähän alkaa urheilemaan, lähinnä oon harmitellut ääneen sitä, että mies olisi paljon virkeämpi kun lähtisi töiden jälkeen treenaamaan eikä jäisi sohvalle makaamaan. Onkin ollut kiva huomata, että näin on tosiaan käynyt :)

Meillä on lähes koko suku innoissaan liikunnasta. Äiti ja pikkuveli punttaa ihan tosissaan ja kaiholla katselen äiteenkin lihaksia. Kyllä mullakin joku päivä. Eli kukaan ei kyllä ihmettele, rahkaa kuluu ja kivaa on. Vanhempien luona on olkkarin nurkkaan rakennettu jopa pieni punttisali.

Opiskelijaelämän pyörteissä kavereita kyllä naurattaa tää mun liikuntaintoilu ja koulussa tuijottavat vähän mielenkiintoisesti kun lastailen niitä tarjolla olevia ruokia lautaselleni hieman eri suhteissa kun toiset opiskelijat. Prodevälipaloista ne ei enää jaksa sanoa mitään. ;)

Noh, mie en (vielä) mikään punttimimmi ole, mutta kovasti sellaseks kyllä haluaisin!!!

Tän projektin alku vaiheessa läheisten tuki ois kyllä tärkeetä, mutta ku ei ni ei. Kaverit lähinnä vain nauraa halveksuvasti tyylin, "mitäs sie oikein yrität, et varmasti jaksa käyä salilla, lopeta jo toi höpötys". Ärsyttävää. :jahas:

Avomies on onneks hieman myönteisempi eikä miun treenaamisia kummemmin kommentoi....Itse se ei käy salilla tai harrasta muutakaan liikuntaan viittaavaa. Noh, ehkä sekin jossain vaiheessa innostuu! :) Pientä edistystä aiempaan on jo tapahtunu, ja herra on muutaman viikon tehny jopa vatsalihaksia tolla meijän kotona olevalla vempeleellä. :thumbs:

Mutta, mie oon päättäny näyttää muulle maailmalle! Katotaan vaan, ku nauraa kesällä uimarannalla! ;)

Ma reenasin joskus vuosia sitte enemman ja sita ennen maenlaskua ja korista ja yleisurheiluu...eli liikunta on verissa. Nyt alotin viime kesana taas kunnolla monien elaman kiemuroiden jalkeen...

Syyskuun alusta tarkallensa.

Alussa siippa ja tutut kannusti mut nyt on muuttunu aanikellossa. Alussa oli kai niiden kiva seurata kun soin hyvin tai siis oikein ja laihduin ilman kitudieetteja 11kg syksyn aikana. Nyt ei oo joulukuun jalkeen paino tippunu yhtaan...tai no 700grammaa...mut houskoko on pienentyny 2 numerolla siita ja reeni painot nousee mukavasti. Joten kehitysta tapahtuu...

Nyt kun elamaan kuuluu ruokapaivakirjaa ja reenipaivakirjaa ja ruokien punnitusta ja tarkkoja ruoka-aikoja ja 4-5 kertaa vkossa reenia sato tai paisto ni alkaa kuulua jos minkalaista kommenttia. Ja itella vaan nalka kasvaa syodessa! Eli en oo mikaan pinkofanaatikko tai tee mitaan veren maku suussa vaan iokeesti nautin...vaikka sitte lenkkeilysta sateessa! Mulla on massypaivia ja otan punkkuakin ja jos ruokalailu ois kello viis ni ei se mun maailmaa kaada jos se on kello 4 tai kello 6. Eli en pingota yhtaan.

Mut naa kommentit...kaveri totes nahtyaan Mucle&Fitness lehteni...'dont say that u really want to look like that...' (kuvia Olympia kisasta). Ja varotti liiasta treenista et miehet ei tykkaa nion lihaksikkaista naisista...ihan kun ma yon aikana muuttusin semmoseksi. I wish!!!!! Yritin selittaa et kylla siihen 'hiukka' enemman duunia tarttee... Ja sit se kehotti vahentamaan lihastreenia ku mita sitte ku lopetan ni iho jaa ihan pussiksi tyhjien lihasten paalta...eli parempi ois olla reenaamatta ollenkaan...just in case! Jos vaikka tulee lihaksi... Taa sama likka on kokoo 8 (36) ja dieetilla...

Mun mies varotti kans lihaksista tyyliin et naisen pitaa olla toned mut ei lihaksikas...yritin johtaa kysymysta eteen pain et se tajuis et ei laski tai luut voi olla toned!!!

:D Aika huvittavia aivoituksia monilla immeisillä!:D

Oon ollu liikunnallinen koko elämäni, enkä usko, että kaverini kiinnittävät sen enempää huomiota kuin että käyn vähän tiiviimmin treenaamassa nykyään. Oon saanu vaan positiivista kommenttia muuttuneesta ulkomuodosta ja hyvin syömisestä. Onneksi kaverit eivät myöskään ole herkkujen tuputtajia, vaikka itse niitä söisikin. :haart: Ne tietää, että mulle ei vaan maistu, tai sitten välillä otan vaikka pari karkkia tms, mutta jätän sen touhun siihen.

Perhe vitsailee aina ja kommentoi kasvanutta (ei edes oikeesti kovinkaan kasvanutta:lol2: ) hauista. :hyper: Äiti varsinkin tulee aina vitsillä vertailemaan omaansa mun haukkariin. Ne käy isän kanssa myös kuntosalilla. Isä on aidosti kiinnostunut treenaamisesta ja kyselee kaikenlaista, mutta ei sitten kuitenkaan saa ihan sovellettua multa oppimaansa.:rolleyes: Sisarukset piikittelee leikillään, mutta uskon, että ne tavallaan kunnioittaa mun intoa treenata.

Avomies (tuleva aviomies) on sitten ihan omaa maata. Se kannustaa hirveästi ja tarjoutuu vaikka siivoamaan, jos kamala sotku olisi estänyt mun salille lähdön. :haart: Se aina muistaa sanoa, miten iloinen on mun puolesta, että mulla on joku harrastus, josta pidän niin paljon.:)
Joskus hänkin on kutenkin erehtynyt lipsauttelemaan: "Mä oon ihan huonona, ku sulla on kohta isompi hauis ku mulla" ja "älä ny treenaa enempää, ettei susta tuu liian timmi" tms. Mut noiden kommenttejen jälkeen se on kuitenkin sanonut, että kunhan vitsaili.:lol2:

Lueskelin muitten juttuja ja ajattelin kirjata oman kertomukseni.

Oon treenannut nyt aktiivisesti kymmenisen kuukautta, n. 4krt salilla per viikko. Tavoitteeni on saada voimaa ja muokata kroppaa. Ennen salilla käymistä harrasti uimista ja sitten tuollaisia perusjuttuja: sauvakävelyä ym..

Poikakaveri suhtautuu asiaan tosi hyvin, hän mut salille houkuttelikin. Hän jaksaa aina ihailevasti huomauttaa kroppani kehityksestä. :) Mutta sitten mun paras kaveri onkin toinen lukunsa.

Se kyl tietää et käyn nykyään tosi ahkerasti salilla, oon muokannut ruokavaliotani uuteen uskoon, enkä rilluttele baareissa. Mut sit aina välillä se heittelee ihan omituisi kommentteja porukassa. Jos vaikka puhutaan urheilusta, niin se saattaa kommentoida musta sillain ironisesti "että ei toi neiti todellakaan mikään urheilullinen ole.." tai "ottaa mieluummin siideriä kuin urheilee".. :eek: Outoa..

Ja sit jos oon innoissani kertoillut sille, että on paikat muuttunut timmimmäksi ja pitää ostaa uusia housuja niin, sit se voi ääneen ihmetellä esim. "aijaa, empä oo huomannut.." Se muutenkin antaa ymmärtää muille, että mä en olisi läheskään yhtä urheilullinen kuin se (käy sauvakävelyllä kerran viikossa).

Oon hämmentynyt. Harmittaa, kun ois kiva jutella sen kanssa ja toivoisin, et se vaik joskus tulis mun kans puntille.

Onko muilla kokemuksia tällaisesta vähättelystä?

'Se kyl tietää et käyn nykyään tosi ahkerasti salilla, oon muokannut ruokavaliotani uuteen uskoon, enkä rilluttele baareissa. Mut sit aina välillä se heittelee ihan omituisi kommentteja porukassa. Jos vaikka puhutaan urheilusta, niin se saattaa kommentoida musta sillain ironisesti "että ei toi neiti todellakaan mikään urheilullinen ole.." tai "ottaa mieluummin siideriä kuin urheilee".. Outoa..

Ja sit jos oon innoissani kertoillut sille, että on paikat muuttunut timmimmäksi ja pitää ostaa uusia housuja niin, sit se voi ääneen ihmetellä esim. "aijaa, empä oo huomannut.."'

Mulla oma mies tekee just tota samaa...

:( Siis toi on kyllä tosi kurjaa.. Oon kovasti miettinyt onko kyse kateudesta tai omasta riittämättömyyden tunteesta vai kenties kyvyttömyydestä olla vilpittömän iloinen toisen ihmise puolesta..

Ikävää:( Tämä on nyt ihan mutua, mutta musta tuntuu, että kyse on vähättelijän kateudesta tai jonkinlaisesta epävarmuudesta. Ei kyllä ole reilua touhua! Mitenköhän tuommoisten kanssa pitäisi toimia, että tajuaisivat oman hölmöytensä?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ja sit jos oon innoissani kertoillut sille, että on paikat muuttunut timmimmäksi ja pitää ostaa uusia housuja niin, sit se voi ääneen ihmetellä esim. "aijaa, empä oo huomannut.." Se muutenkin antaa ymmärtää muille, että mä en olisi läheskään yhtä urheilullinen kuin se (käy sauvakävelyllä kerran viikossa).

Onko muilla kokemuksia tällaisesta vähättelystä?

Mulla oli kerran kans tälainen kaveri. Kerran ku selitin innoissani ku olin tehny enkat prässissä, niin se vaan totes, että eipä kullä uskois että säki käyt salilla ku eihän sulla oo lihaksikaan!! katoin sitä pitkään hiljaa ja sitten räjähdin. Sanoin ettei se nyt tunnistais lihaksia ku ei oo sellaisia ikinä nähnytkään ja ettei tekis sillekään pahaa välillä keskittyä siihen punttiin eikä aina vaan niihin poikiin siellä salilla!!! + pari valittua sanaa.. on sellanen laiha läski tää kaveri ja omien snojensa mukaan tosi kova käymään salilla.. se onki eri asia mitä se siellä tekee..

Huh, kauheita kavereita :itku:

Tuli vähän saman tyylinen juttu mieleen vaikkei kyllä ihan noin paha. Olin tuossa taannoin onnesta soikeena kun olin penkannut hurjat 40kg, kerroin sitten "kaverille" ja se totesi että jaahas, no mun poikaystävä penkkaakin 100kg (tosissaan, :david:^10!) ja kuinka penkki on tekniikkalaji, että kyllä hänkin saa niinku nostettua isoja romua hauiskäännöllä muttei penkistä. Jatkoi sillä perinteisellä "katso nyt näitä hauiksia jotka on ihan himoisot vaikken ees treenaa, mitäköhän kävisi jos menisin salille". Siinä näette tytöt, vain lahjattomat rehkivät salilla perseensä puhki :david:

Viimeksi muokattu:
Mulla kaverit suhtautuu varsin mukavasti. Enkä mä niin kauheasti asiaa jaksa mainostaakaan, mitä nyt miespuolisten kavereiden kanssa tulee joskus jauhettua treeniasiaakin. Itse asiassa miespuolisilta kavereilta saan joskus ihaileviakin kommentteja siitä, että jaksan treenata ja että treenaan kunnolla, enkä "kuten naiset" :rolleyes: Yksi naispuolinen kaverini käy kanssani uimassa ja on joskus miettinyt itsekin pienimuotoisen saliharrastuksen aloittamista.

Miesystävällä onkin sitten ihan toinen ääni kellossa. Itse harrastaa Krav Magaa, ja on todella rimpula, jos multa kysytään. Kyllä hän toisaalta ihan kannustavasti treenaamiseeni suhtautuu, koska tietää kuinka hyvää se mun mielelle tekee, mutta pelkää niitä valtavia lihaksia ja jaksaa aina muistuttaa, että naiselle sopii sellaiset pitkät ja sirot lihakset :jahas:

Joskus käytiin aika raskasta vääntöä ruokaa-asioista, kun herralla oli tapana kommentoida mun rahkoja ja sen sellaista. Nykyään niistä ei puhuta, vaan molemmat syö välipaloina jotain omia juttujaan ja yhteiset ruuat tehdään yleensä niin, että paistetaan yhteiset lihat ja hän syö sen kanssa jotain kökkölisäkkeitä ja mulla on lihan vieressä iso kasa salaattia. Muita yhteisruokia on ollut vaikea keksiä, koska molemmat tykkäävät syödä niin erilaista ruokaa.

Itse olen treenaillut vuoden verran ja läheisten suhtautuminen punttailuun vaihtelee kovasti. Ystäväpiirissä ymmärretään ja kannustetaan toisiamme, koska läheisimmät ystäväni harrastavat itsekin salilla käyntiä. Onneksi siis kaveripiiriltä saa ymmärrystä eikä vähättelyä. Kauheita kavereita joillakin, kun tuolla tapaa puhuvat. Kateutta ilmassa, luulisin.

Perheen ja sukulaisten suhtautuminen onkin sitten eri asia. Veli on ainoa, jolta saa kunnolla tukea punttailuun,koska on nyt itsekin innostunut salilla käymään. Äitini on kauhuissaan eikä ymmärrä miksi nuori nainen voi haluta lihaksia itselleen. Viimeisin kommentti oli jotain tyyliin: "onkohan tossa sun touhussa mitään järkeä", kun söin rahkaa marjoilla iltapalaksi. Niin ja välillä se on myös epäillyt, että lihasten kasvattaminen salilla = rupean käyttämään hormoneja. Huoh, ei jaksa oikein ymmärtää. :(

Ihanat kaverit on ristinyt mut bodariksi ja aina kun kurkkupurkki tai limsapullo ei aukee niin joku sanoo, että anna aavalle. Kaverit ymmärtää, mutta äiti juuri hieman epäilee homman järkevyyttä. Se halus pitää mulle keskustelun aiheesta yks ilta :)
vähän tuli sellanen murrosikänen olo, kerrotaa meiän aavalle kukista ja mehiläisistä :D paitsi että äiti varmaan tietää niistä mehiläisistä enemmän ku treenauksesta.

Hauskaa lukea kun muillakin on samanlaisia kokemuksia ennakkoluuloisista läheisistä. Itse olen monta kertaa saanut kummeksuvia katseita osakseni töissä tai koulussa (molemmat miesvaltaisia aloja) kun olen ihan pokkana ottanut osaa poikain keskusteluun eilisillan reeneistä ja seuraavasta ruokailuajasta. Aluksi koulussa pojat hieman hihitellen seurasivat kun sekoittelin kesken luennon protskudrinkkejäni, mutta pian tulivat jo kysymään vaivihkaa, että "mitäs sulla tossa shakerissa on?". :D

Omien kokemusteni mukaan miesten on vaan jostain syystä vaikea suhtautua punttailevaan mimmiin. Ehkä osasyy on se, että punttitouhut mielletään helposti äijien hommiksi. Loppujen lopuksi palaute on ollut tosi positiivista kunhan alkujärkytyksestä on päästy.

Toista on naisten kanssa. Tyttökaverini toitottavat minulle järjestäen kuinka kamalaa on kun käy salilla niin tulee ne isot lihakset ja möreä ääni ja alkaa näyttää ihan mieheltä (...yeah, right). Viime viikolla yksi "mäsyönvaanalletuhatkaloriapäivässä"-kaverini katseli touhuani kun mittailin salille lähteissäni palaria shakeriin ja kysyi ihan pokerina "onks noi Lateri nyt niitä hormooneja?" :lol2: Meinasin kuolla nauruun, enkä pystynyt edes kamulleni siinä selittämään mitä olin tekemässä..

Sellaista. Ei se ole aina helppoa..

Itselläni punttiharrastus on vasta hyvinkin aluillaan… Mutta kun sitä omaa innostustaan lajia kohtaan yrittää hehkuttaa, voi vain muiden ilmeistä arvata mistä tuumivat:(
Osa kavereistani ei juurikaan kommentoi, osa ottaa huumorilla, ihmettelevät miten jaksan niin usein käydä puntilla jne. Kun kotipuolessa tulee oltua, äiti kyllä uskollisesti kantaa kaupasta rahkaa, raejuustoa ja tonnikalaa :D, mutta ei taida uskoa miten tosissani olen..
Kisahaaveista (tokihan niitäkin löytyy;) ) en ole puhunut juuri tämän takia..
Ainoa, joka minuun itseni lisäksi tosissaan uskoo taitaa olla ”valmentajani”, joka jaksaa vastailla aloittelijan kysymyksiin, antaa rakentavaa kritiikkiä:whip: ja motivoida. Iso KIITOS hänelle siitä! Tämä nk. valmentajani on myös idolini:worship: , sillä jos jollakin löytyy tahtoa, ei paljoa ole tukijoukkoja ollut kannustamassa, mutta silti on vain jaksanut.:thumbs:
Toisaalta tämä harrastukseni on niin uusi, että ehkä kaikki ajallaan.. Pitää vaan itse jaksaa uskoa:)

Vaihtelevaa suhtautumista täälläkin...

Innostuin punttaamisesta ex-avomieheni ansioista. Hän oli kilpaurheilija ja usein tuli lähdettyä salille/treeneihin samaa matkaa hänen kanssaan ja innostuin toden teolla. Tästä "innostumisesta" on nyt aikaa pari vuotta, ja olen nyt yhä edelleen yhtä innoissani :whip:

Erosimme kuitenkin muista syistä n. vuosi sitten, onneksi. Nykyinen poikaystäväni ei oikein ymmärrä puntti-innostustani ja ihmettelee, miksi haluan lihaksia ja että naisen ei hänen mielestään pitäisi olla lihaksikas. Vaikkemme puhu asiasta kovinkaan usein (ei tee mieli höpötellä hänelle treenijuttuja, kun toinen ei tajua miltä tuntuu tehdä uusi enkka jne), asia vaivaa minua ehkä alitajuisesti. Exäni kannusti minua valtavasti, sen takia tuntuukin oudolta kun ei saa kotoa tarvitsemaansa tukea. Siitä huolimatta olen erittäin onnellinen poikaystäväni kanssa, enkä vaihtaisi häntä mihinkään. :haart: .

Hävettää tunnustaa, että tavatessani hänet vähensin vähän jostain ihme syystä salitreenejä, mutta eipä sille mitään voi että into vetää takaisin raudan pariin, enkä halua siitä luopua!! En haluaisi ajatella, että tästä muodostuisi isompaa ongelmaa. Ehkä siinä tapauksessa, jos treenini rajoittaisivat yhteistä elämäämme todella paljon, mutta siitä nyt ei ole onneksi kysymys.

Jotkut kaverini ovat myös innokkaita punttaajia eivätkä onneksi kuvittele typeryyksiä lihasten äkillisestä megakasvusta, ja yhdessä höpöttelemme treenijuttuja :) niin ja onneksi on Pakkis, vaikka nykyään lähinnä vain lueskelen juttuja.

Mutta olen samaa mieltä teidän kanssa siitä, että kohtaamamme ennakkoluuloiset ihmiset ovat vain tietämättömiä. Ei siltikään huvita alkaa selventää jokaiselle, joka ihmettelee ostoskorini/jääkaappini/lautaseni valikoimaa, miksi teen niin kuin teen. Argh, miksei saa rauhassa tehdä niin kuin haluaa, sitä mistä nauttii? Tulipa vuodatus...

Poikaystävän suhtautuminen on muuttunut aikaa myöten myönteisemmäksi ja hän on jopa pyytänyt kaveriltaan saliohjelman - vielä kun saisi ukon salille oikeasti tekemään :).
Quottaan itse itseäni n. puolen vuoden takaa :D. Nimittäin NYT mies on alkanut käymään salilla :haart:. Vitsit, vähänkö siistiä :rock:! Se uhkaili, etten enää tunnista, kun tulen kesällä takaisin täältä ulkomailta. Paljon mahdollista, musta se on aina näyttänyt sen rakenteiselta, että saisi kyllä kunnolla lihasta, jos vaan haluaisi. Eli älkää luopuko toivosta ;).

Huh, kauheita kavereita :itku:

Tuli vähän saman tyylinen juttu mieleen vaikkei kyllä ihan noin paha. Olin tuossa taannoin onnesta soikeena kun olin penkannut hurjat 40kg, kerroin sitten "kaverille" ja se totesi että jaahas, no mun poikaystävä penkkaakin 100kg (tosissaan, :david:^10!) ja kuinka penkki on tekniikkalaji, että kyllä hänkin saa niinku nostettua isoja romua hauiskäännöllä muttei penkistä. Jatkoi sillä perinteisellä "katso nyt näitä hauiksia jotka on ihan himoisot vaikken ees treenaa, mitäköhän kävisi jos menisin salille". Siinä näette tytöt, vain lahjattomat rehkivät salilla perseensä puhki :david:

No voihan vidura. Mennääs näyttää kaverille vähän penkkaamista - ja jätetään se tangon alle! :curs:

Ja mäki muuten tunnen yhen tytön, joka siis penkkas 40 kiloo pikkurillillää. Siis, mä en kyl ollu paikal, mut hei, kaikkihan sen tietää, et se on tekniikkalaji - - Plaa, plaa ja vitun plaa! sanon minä. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom