Lääkkeet ja paino / vatsalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kerppa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Punttaan noin 4 kertaa viikossa ja käyn juoksemassa noin 2 kertaa viikossa. Olen pitänyt kunnostani huolta jo monta vuotta ja ruokavaliokin on kunnossa. Silti en pääse eroon tietystä ylimääräisestä rasvasta. Rasvaa ei todellakaan ole paljoa mutta eipä ne vatsalihaksetkaan oikein näy. Tämä johtunee kaikki lääkkeistä joita aloitin syömään noin 3 vuotta sitten ja lihoin välittömästi. Sain painoa hieman pois mutta entisiin mittoihin en ole päässyt. Lääkkeet keräävät siis reilusti nestettä. Voiko asialle tehdä mitään kuin lopettaa lääkkeet, joka ei kysymykseen tule?

Toinen asia vatsalihakset. Vyötärön ympärillä on pelastusrengas varsinkin alaselkään kerääntyy kaikki ylimääräinen. Olen saanut parannettua asiaa treenaamalla kylki selkä ja vatsalihaksia parempaan kuntoon mutta onko syy geneettinen että kaikki ylimääräinen menee vyötärölle ja selkään. Onko näitten lihasten vahvistamisella hyötyä pelastusrenkaan poistoon vai onko dietti ainoa tie?

Sulla on just sama ongelma ku mulla eli kaikki ylimääräinen kertyy alaselkään..aika kettumaista..enpä usko että ne lähtee muulla ku diettaamisella..i

Oletko kysynyt lääkäriltäsi voisiko lääkettä vaihtaa johonkin toiseen?
Saanko udella mikä lääke on kyseessä?

Kerppa sanoi:
Onko näitten lihasten vahvistamisella hyötyä pelastusrenkaan poistoon vai onko dietti ainoa tie?

Eiköhän ne läskit lähde ainoastaan dieetin kanssa. Rohkeasti vaan suunnittelemaan ja toteuttamaan sopiva dieetti niin saat ne vatsapalat sieltä esiin. Sitten taas normaalia kevyempää bulkkia jatkossa, jotta saat myös pidettyä sen halutun rasvaprosentin.

Seuraava kommentti ei liity mitenkään sinuun tai kehenkään muuhunkaan tiettyyn henkilöön. Välillä oon huomannut sen suuntaisia kommentteja ettei uskallettaisi dieetata ja pelätään lihasten katoamista jne. Itse rohkenin elämäni ensimmäiselle dieetille tänä keväänä ja nyt 10vko myöhemmin olo on todella hyvä. Jos ne vatsapalat haluaa näkyviin niin pitää lopettaa jossittelu ja ihmettely ja ruveta hommiin eli dieetille!

Sanoisin että lääkitystä kannattaisi vaihtaa, jollet pizzeriassa käy 4 kertaa viikossa? Ainakin monissa masennuslääkkeissä on ollut tämänkaltaisia sivareita ja jos kyse on niistä niin masennuslääkkeisiin on varmaan eniten vaihtoehtoja.

Mirtatsapiini voisin olettaa?

No kyseessähän on masennuslääke Cipralex, joka on Cipramilin jalostetumpi versio. Cipralexista on poistettu ylimääräinen ei vaikuttava osa, joten sivuvaikutuksia pitäisi käytännössä olla vähemmän. Olen syönyt myös Cipramilia aikaisemmin ja vaihtanut sitten Cipralexiin mutta eroja en kummemmin huomannut. Cipralex ei edes nesteen kerääjänä ole sieltä pahimmasta päästä. Enkä käy 4 kertaa viikossa pizzeriassa =) Olen ollut dietillä mutta tietystä rajasta en ole ali päässyt johtuneeko sitten lääkkeistä vai huonosti suunnitellusta dietistä.. Olen kyllä huomannut että voin antaa itseni syödä pari kertaa viikossa karkkia ja käydä syömässä kebabia, koska se ei ole painooni vaikuttanut, koska sen tietyn rajan alle en ole päässyt.

Kerppa sanoi:
No kyseessähän on masennuslääke Cipralex, joka on Cipramilin jalostetumpi versio. Cipralexista on poistettu ylimääräinen ei vaikuttava osa, joten sivuvaikutuksia pitäisi käytännössä olla vähemmän. Olen syönyt myös Cipramilia aikaisemmin ja vaihtanut sitten Cipralexiin mutta eroja en kummemmin huomannut. Cipralex ei edes nesteen kerääjänä ole sieltä pahimmasta päästä. Enkä käy 4 kertaa viikossa pizzeriassa =) Olen ollut dietillä mutta tietystä rajasta en ole ali päässyt johtuneeko sitten lääkkeistä vai huonosti suunnitellusta dietistä.. Olen kyllä huomannut että voin antaa itseni syödä pari kertaa viikossa karkkia ja käydä syömässä kebabia, koska se ei ole painooni vaikuttanut, koska sen tietyn rajan alle en ole päässyt.

Ensinnäkin tuo mielialalääkkeiden aiheuttama painonvaihtelu (suuntaan tai toiseen) johtuu melkeinpä täysin ruokahalun muutoksista, joten mikäli dieetti (laatu ja määrä) on kunnossa niin eipä voi mielestäni Cipralexiä syyttää, ja kuten sanoit Cipralex ei (kokemuksien ja farmakan mukaan) kerää nestettä. Ja Cipralexin kohdalla kuten muidenkin SSRI-lääkeiden kanssa tuo ruokahalun muutos on yleensä potilailla pikemminkin toisinpäin että vähentyy. Mikäli huomaat että ruokahalu todellakin on sellainen ettet pysty sitä kontrolloimaan, voit pyytää että lääkärisi vaihtaisi toiseen SSRI-lääkkeeseen. Teho on yleensä masennukseen/tms sama, mutta haittavaikutukset vaihtelevat yksilöllisesti eri molekyyleillä. Mirtatsapiini (Remeron tms) on sitten asia erikseen, se aiheuttaa ruokahalun kasvamisen myötä painonnousua hyvin usein.

Sitten vielä että tuo 2 kertaa aerobista viikossa on ainakin henk koht sellainen että ei sillä vielä rasvaa saa kovin paljoa vähenemään vaan korkeintaan ylläpito onnistuu.. mutta luultavasti geenit vaikuttaa, kuten myös siihen rasvan/lihaksen suhteeseen noin ylipäänsäkin. Ja mitä juoksemiseen tulee niin ei se IMHO ole kovin hyvä rasvanpolttoon, ellet sitten jaksa vetää pitkiä lenkkejä hitaalla sykkeellä tai aamulenkkejä tms.. tämä kait enemmän makuasia..

Kyseisen lääkkeen siis pitäisi parantaa masennusta. Kerpalla se kuitenkin näyttää pikemminkin aiheuttavan sitä, kun turhautuu jumiutuneeseen dieettiin (mikäli syy tähän siis todellakin ko. lääkkeessä)

Eli olisiko lääkkeen pois jättäminen loppujen lopuksi niin poissuljettu vaihtoehto, jos asiaa tältä kannalta ajattelee?

blashyrkh sanoi:
Kyseisen lääkkeen siis pitäisi parantaa masennusta. Kerpalla se kuitenkin näyttää pikemminkin aiheuttavan sitä, kun turhautuu jumiutuneeseen dieettiin (mikäli syy tähän siis todellakin ko. lääkkeessä)

Eli olisiko lääkkeen pois jättäminen loppujen lopuksi niin poissuljettu vaihtoehto, jos asiaa tältä kannalta ajattelee?

Ei kai se dieetti ollu jumiutunu vaan paino, varmaanki lääkkeen syöntiin on joku peruste.. varmaanki hoitava lääkäri tietää et voisko sitä sit vähentää tai lopettaa..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom