Lääketieteellisestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Onkohan pitkäkurssilaiset karpaasi & niklas vetäneet ittensä narun jatkeeksi kokeen jälkeen kun eivät ole vieläkään käyneet kertomassa jälkifiiliksiä täällä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan pitkäkurssilaiset karpaasi & niklas vetäneet ittensä narun jatkeeksi kokeen jälkeen kun eivät ole vieläkään käyneet kertomassa jälkifiiliksiä täällä?

Kyllä vitutti kokeen jälkeen mut vois sitä jotain mietteitä kertoa.

Oltiin karpsun kanssa samoilla linjoilla menetelmien suhteen, eli vahvalla fyssalla ja kemmalla pärjätään. Mulla oli niissä kahessa niin paljon tekemistä, et ifa jäi tietoisesti täysin taka-alalle. Tällä kertaa tällanen menettelytapa ei tuottanu vielä toivottua tulosta, kun se koe oli kuitenki niin ifapainoitteinen. En nyt tarkalleen muista aiheiden pistejakaumaa, mut karkeesti arvioiden 50% pinnoista sai siis galenoksella, loput oli laskemista.

Kaiken pettymyksen jälkeen toi oli silti musta hyvä koe. Kyllä toiki varmasti osas karsia lääkiksiin valintalautakuntaa mielyttävää opiskelijakantaa sisälle. Kysymyksiä oli suht laajalta alueelta ja monipuolinen tehtäväjakauma. Jutusteltiin erään nimeltämainitsemattoman tiedekunnan dekaanin kanssa tästä kokeesta ja hän ei itse ollut mielissään kysymysasettelusta. Et laskuja olis saanu olla enempi. Ja tietenkin oon itsekin samaa mieltä, koska juuri niissä mä koen parhaiten onnistuvanki.

Mä saan tulokset toki vasta 1.7., mut sen verran huonosti suoriuduin kokeessa, et tiedän jo joutuvani ens vuonna uusiks. Onnea kaikille sisäänpäässeille ja onnea ens kerralle kaikille muille, jotka joutuu vielä yrittään uusiks.

En tiedä mikä tähän järjestelyyn vielä syynä on, mutta veikkaan seuraavaa.

Esim meillä on joka päivä poissa työvahvuudesta 1 el ja 1evl, päivystysvapaalla (joka on muuten palkaton vapaa sen 24h työn jälkeen, helmee). Jos jaettas 8-10-12h vuoroihin, niin porukkaa olis huomattavasti enemmän pois päivävahvuudesta, kun ne makais kotona odottamassa vuoroaan tulla päivystämään.

Ymmärsin aiemmista kirjoituksistasi että olet ortopedialla evalina. Mikä siellä on erikoistumistilanne, saako paikkoja helposti vai pitääkö olla vähintään dosentti tms? NLY-lehdessä tai vastaavassa taidettiin puhua että ortopedejä ja aneja tulee tulevaisuudessa olemaan kysyntään nähdän paljon.

Ymmärsin aiemmista kirjoituksistasi että olet ortopedialla evalina. Mikä siellä on erikoistumistilanne, saako paikkoja helposti vai pitääkö olla vähintään dosentti tms? NLY-lehdessä tai vastaavassa taidettiin puhua että ortopedejä ja aneja tulee tulevaisuudessa olemaan kysyntään nähdän paljon.

Kyllä erikoistumispaikkoja on, mutta tosi on, että vaikuttaa siltä että puolet kirralle tunkevista on ortolle suuntaamassa, toki vanhoja ortospedejä jää myös paljon eläkkeelle. Mutta kyllä mullekkin fiilis on tullut, että ortopedialle on ehkä vähän "liikaa" tarjontaa.

Maailman paras fiilis nyt. Kolmannella kerralla aukesivat ovet Turun lääketieteelliseen. Nimi hyväksyttyjen listalla kuittaa aika hyvin kaiken kuluneen ajan ja epäonnistumiset.:rock:

Maailman paras fiilis nyt. Kolmannella kerralla aukesivat ovet Turun lääketieteelliseen. Nimi hyväksyttyjen listalla kuittaa aika hyvin kaiken kuluneen ajan ja epäonnistumiset.:rock:

Maailman paras fiilis nyt. Kolmannella kerralla aukesivat ovet Helsingin lääketieteelliseen. Nimi hyväksyttyjen listalla kuittaa aika hyvin kaiken kuluneen ajan ja epäonnistumiset.:rock: ;)

Tuli tosin vuosi vietettyä lääk-aukkina, joten täysin pieleen ei aika mennyt, kun kivaa kerta oli :)

pääsitkö yleiselle vai hampaalle heritas¿ Itsekkin aloittelen oulussa opintoja syksyllä hammaspuolella. Sisäänpääsy tuli täysin puun takaa sillä en lukenut kuin 2kuukautta ja bilsankin aloitin nollasta :) mutta ah tätä fiilistä! Onnea ssäänpäässeille

pääsitkö yleiselle vai hampaalle heritas¿ Itsekkin aloittelen oulussa opintoja syksyllä hammaspuolella. Sisäänpääsy tuli täysin puun takaa sillä en lukenut kuin 2kuukautta ja bilsankin aloitin nollasta :) mutta ah tätä fiilistä! Onnea ssäänpäässeille

yleiselle :) nonih, hienoa! joo sama homma, ei kyllä yhtää osannu odottaa tota tulosta! onnittelut kaikille myös täältä! :)

Onnittelut

Onnittelut kaikille lääkikseen päässeille ! Ja surunvalittelut niille jotka eivät päässeet. Ei muutakun tsemppia ja galenos kouraan, paljon laskuja ja harjoituksia, niin ensivuonna voi sitten hyvin mielin mennä ryminällä sisään.

Muistiinpanoja, videoita ja kuvia osoitteessa http://galenoshaltuun.blogspot.com

Mä oon lukenut vuoden alusta 35-40h/viikko. Nyt viimeset pari viikkoa varmaan 50-60h/viikko. Kandidaattikustannuksen kurssilla. On tää aivan yhtä vittua koko touhu. Jos en pääse ekalla, lähden tartoon, jonne paperit lähtee ens viikolla. Onnea vaan niille jotka pyrkii sen 5 kertaa.

PS. Mä en vittu enää koskaan ikinä lue tota paskaa kirjaa tän jälkeen. Voi jumalauta voiko noin huonoa kirjaa tehdä edes selvinpäin. Asteikolla 1-10 toi kirja on oksennus. Lisäksi mua kiinnostaa ihan vitusti laskea jotain vetyjen määriä isosta molekyylistä tai tarkastaa jotain laskua 3. kertaa ja todeta että tein sijoitusvirheen kohdassa 3/6.

Hei kundi, mites kävi? :D

No eisss... oonpas puusilmä. Onnea!

:D

Suosittelen Galenoksen polttamista. Operaatiossa pitää olla tarkkana, sillä kirja ei pala helpolla. Alkoholin kohtuuton nauttiminen samalla on tärkeää.

:D

Suosittelen Galenoksen polttamista. Operaatiossa pitää olla tarkkana, sillä kirja ei pala helpolla. Alkoholin kohtuuton nauttiminen samalla on tärkeää.
Uskaltaako sitä uhrata tuon polttoon muutama loraus, jos se palaisi paremmin? Vai palaako paremmin, jos käyttää ne loputkin loraukset oman kurkun polttamiseen? Itsellä on siis vuoden 2009 ja vuoden 2010 kirjat, joilla tuskin koskaan teen enää mtn :)

Viikon päästä se koulu sitten jo alkaakin! Alkaa pientä jännitystä olla ilmoilla.:hyper:

6 days remaining!!!:rock: pitäisiköhän noita kirjoja alkaa etsimään ja availemaan kun hyväksymiskirjeessä kehoittivat tutustumaan niihin etukäteen...

Äh, kämppää en näköjään saa ennen kuin ehkä lokakuussa, joten pari ekaa kuukautta mennee kotoa käsin kulkiessa ja bussissa nukkuen. "ongelmallisempaa" on, että busseja ei tosiaan kulje yötä myöten, joten saa nähä miten nuo ensimmäisten viikkojen pippalot oikein sujuu. Ei sitä haluaisi heti eristäytyä muista sen takia, että ei kotiin pääse jos jää bileisiin! Tai sitten vaan pummimaan nukkumasijaa ensimmäisestä illasta lähtien joltakin randomilta ;)

"VALINTAKOEMATERIAALI

Yliopisto ei järjestä valmennuskursseja.

Valtakunnallisen lääketieteen alan opiskelijavalintatoimikunnassa sovitun mukaisesti lääketieteen alan valintakoe vuoden 2012 opiskelijavalinnassa perustuu seuraavaan:

Valintakoe perustuu lukion opetussuunnitelman perusteiden mukaisiin biologian, fysiikan ja kemian pakollisiin ja syventäviin kursseihin (Lukion opetussuunnitelman perusteet 2003, opetushallituksen määräys 33/011/2003) sekä valintakokeessa jaettavaan aineistoon."

Voiko tämä olla totta? EI ENÄÄ GALENOSTA? HAHahaaaaa.
http://www.med.helsinki.fi/peruskoulutus/opiskelijaksi/hakuopas.html

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom