- Ikä
- 42
Palkkapäivä? :D... Mutta on tässä ihan hyviäkin hetkiä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Palkkapäivä? :D... Mutta on tässä ihan hyviäkin hetkiä.
Jossain vaiheessa täytyy huomata, että kukaan ei voi osata kaikkea. Oikeastaan homma menee jotakuinkin niin, että ensin se 6 vuotta menee niiden perusteiden oppimiseen minkä pohjalle sitä ammattitaitoa ja tietoa aletaan työelämässä rakentamaan. Sitten kun osaa kaiken on aika jäädä eläkkeelle, koska on vaarallinen potilailleen.
Työelämän iloista kerrottakoon, että harvassa on ammatit missä sulle voidaan vittuilla päin naamaa, mutta jos itse sanot vähänkään väärin (tai sanomasi ymmärretään väärin vahingossa/tahallaan) niin joudut selittelemään tekojasi ja sanojasi ihan kirjallisesti. Helmee. Mutta on tässä ihan hyviäkin hetkiä.
Palkkapäivä? :D
Aika harvassa TK:ssakaan kannattaa tunteja alkaa laskemaan :DNiin, no onhan se ihan ok, kunhan ei laske tehtyjä tunteja (ainakaan jos on töissä sairaalassa).
Aika harvassa TK:ssakaan kannattaa tunteja alkaa laskemaan :D
Mulla oli lähinnä mielessä omalääkärijärjestelmän työ, jossa työaikaa ei ole määritelty. Itse en ole vielä varsinaisia väestövastuulääkärin töitä tehnyt, mutta mitä tässä kollegoita olen seurannut, niin kyllä heillä työpäivät venyvät ilman päivystyksiäkin. Itsekin teen tällä hetkellä sairaalassa työtä, ja päivystysvelvoite on aika raskas....Mutta kyllähän tähän ajan kanssa tottuu. Valintakysymys, kuten sanoitVähemmän mä tk:ssa tein tunteja kuin sairaalassa...
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että minkälaisista tuntimääristä tässä puhutaan? Esimerkiksi per kuukausi?
Noilla tuntimäärillä taidetaan kuitenkin ylittää lääkärien keskipalkka aika reilusti?
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että minkälaisista tuntimääristä tässä puhutaan? Esimerkiksi per kuukausi?
että varmaan ajan myötä pystyy vapaa-ajastaankin nauttimaan paremmin. Sitä odotellessa :D
Ei tuo valvominen ole ollut mulle ongelma (tosin en oleta, että se muuttuisi iän myötä helpommaksi), vaan tarkoitin lähinnä sitä, että toivon ja uskon, että työn kokonaisrasittavuus helpottaisi sen myötä, kun työhön tulee rutiinia, eikä niin monia asioita tarvitsisi kelata pohjia myöten aina uudestaan.Ei se valvomisesta (tai edes puolittaisesta valvomisesta) toipuminen iän myötä ainakaan helpommaksi tule..
Ei tuo valvominen ole ollut mulle ongelma (tosin en oleta, että se muuttuisi iän myötä helpommaksi), vaan tarkoitin lähinnä sitä, että toivon ja uskon, että työn kokonaisrasittavuus helpottaisi sen myötä, kun työhön tulee rutiinia, eikä niin monia asioita tarvitsisi kelata pohjia myöten aina uudestaan.
Ehkä pitäis suosiolla vaan valita se työterveyshuolto tai ihotaudit...tai ehkäpä patologia, niin saattais jatkossa elämänlaatuakin olla :D Ainakin pidän nuo mielessä potentiaalisina vaihtoehtoina!No kyllä se stressi/rasitus vähän helpottaa ajan myötä. Ja samalla toipumisajat pitenee.. :D Helmee.
Olen muuten aina ihmetellyt kuka sankari on keksinyt, että terveydenhoitoalalla väännetään näitä reilusti yli 20 tuntisia työputkia. Eli mitä järkeä on pitää ihmistä töissä alalla, jossa vaaditaan kuitenkin jonkin sorttista tarkkuutta tai muuten joku sivullinen saattaa kärsiä aika pahastikin. Eikö se olisi kaikkien kannalta sairaalassa järkevintä pitää porukkaa töissä maksimissaan 10h vuoroissa, jonka jälkeen vaihdetaan tilalle joku muu hoitamaan hommaa.
Toisaalta välillä ymmärrän, ettei voi vaihtaa toista lääkäriä tilalle, jos vaikka leikkaus kestää tuntitolkulla.