Lääketieteellisestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle voi maksaa provikkaa mahtavasta linkistä, soita mulle vaikka numeroon 0700-123 123 niin sovitaan. :D (ei kannata välittää siitä etukäteispuhelinvastaajasta, joka pölisee jotain hinnoista :rolleyes: )

Saapas sanoi:
Haluan tosiaan päästä sisään ja motivaatiota riittää! Ainut mikä haittaa, on noi työt.

Oletko varma että haluat lääkäriksi? Entäpä jos hakisit farmaseutiksi ja siitä ehkä myöhemmin proviisoriksi. Saattaisit päästä näin alkuvaiheessa vähemmällä lukemisella!

:eek: :rolleyes:

protsku sanoi:
Oletko varma että haluat lääkäriksi? Entäpä jos hakisit farmaseutiksi ja siitä ehkä myöhemmin proviisoriksi. Saattaisit päästä näin alkuvaiheessa vähemmällä lukemisella!

:eek: :rolleyes:
Eipä oikeen kiinnosta noi apteekin kassalla istuskelut :rolleyes: Kai siihen muutakin kuuluu, mutta ei kiitos. Mä olen enemmän kiinnostunut biologisista ilmiöistä ja ihmisen anatomiasta, kuin kemiasta, vaikka sekin on saakutin mielenkiintoista.
En mä jaksa ikuisuutta opiskella.. Tai voisin kyllä, jos rahaa sais jostain, koska itsensä sivistäminen on perhanan kiva harrastus! Rikastuminen + opiskelu vois olla aika hyvä yhtälö.

anttioksanen sanoi:
Anssi Manniselle joka kommentoi opetuksen laatua ja työn määrää. Voitko pohjustaa väitteesi johonkin. Ei kannata kommentoida asioita jos ei tiedä niistä mitään. Jos ei ole asiallista sanottavaa niin sport and sex -vaihtoehto voisi sopia: voiteet lampisten pohjiin ja suksi vittuun! Ei mopolla moottoritielle. Ei mitään henk.koht. mutta jos sun kommentit on tolla tasolla, niin munkaan ei varmaan kannata yrittää vastata niihin tätä paremmin.

t: Antti

Mainitsin vain mitä olen asiasta kuullut. Kaveri veti näemmä kolme kiloa riisi-paprika-vesimeloni -seikoitusta nenukkaan *ropi ropi* :lol2:

PS. Varmaan ihan hyvä mesta tuo Tartto.

UIJUI, no niin... koko pääsiäinen taitaa mennä arselleen lukujem kanssa kun tulee otettua tota kuppia... Mutta sitten taas luetaan koko loppuaika... Pakko nollata tässä vaihees.... :D

BruCe sanoi:
UIJUI, no niin... koko pääsiäinen taitaa mennä arselleen lukujem kanssa kun tulee otettua tota kuppia... Mutta sitten taas luetaan koko loppuaika... Pakko nollata tässä vaihees.... :D
Joo, mä harmittelin ihan samaa.
Hyvä nollata polla nyt, niin mahtuu uutta tietoa sitten tilalle.. :)

Saapas sanoi:
Eipä oikeen kiinnosta noi apteekin kassalla istuskelut :rolleyes: Kai siihen muutakin kuuluu, mutta ei kiitos. Mä olen enemmän kiinnostunut biologisista ilmiöistä ja ihmisen anatomiasta, kuin kemiasta, vaikka sekin on saakutin mielenkiintoista.

Niin farmaseutin työhän on mitä suurimmassa määrin asiakaspalvelua. Opiskelu kestää 3 vuotta ja hyvistä työntekijöistä on kysyntää. Ja kyllä, opintoihin kuuluu paljon biologiaa ja ihmisen anatomiaa.

Saapas sanoi:
En mä jaksa ikuisuutta opiskella.. Tai voisin kyllä, jos rahaa sais jostain, koska itsensä sivistäminen on perhanan kiva harrastus! Rikastuminen + opiskelu vois olla aika hyvä yhtälö.

Hetkinen, et halua opiskella kauan mutta toisaalta kuitenkin havittelet lääkäriksi? Lääkärin opinnot vievät 5-7 vuotta eli aikaa menee helposti tuplasti enemmän kuin farmaseutiksi opiskeltaessa.

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, farmaseuteista on kysyntää ja tästä voi sitten myöhemmin jatkaa proviisoriksi ja itsenäiseksi apteekkariksi. Palkat ovat varsin kohtuullisia!

:kippis1:

protsku sanoi:
Hetkinen, et halua opiskella kauan mutta toisaalta kuitenkin havittelet lääkäriksi? Lääkärin opinnot vievät 5-7 vuotta eli aikaa menee helposti tuplasti enemmän kuin farmaseutiksi opiskeltaessa.
Mä siis tarkoitin, että jos lukee eka farmaseutiks ja sitten proviisoriks, niin meneehän siinäkin kai jonkin aikaa? Kolme vuotta farmaseutti ja mites se proviisori, kauanko kestää?

No niin... Nostetaas t'' thread ylös, kun koe on kuitenkin 27. päivä... :) Mittes Saappaalla ym. on valmistautuminen sujunut...

Itellä jotenkin alkaa motivaatio loppumaan, kun on kuitenkin lukenut lähes vuoden noihin kokeisiin... :) Ja mihinkäs olitte hakemassa, eihän sitä tiedä jos vaikka nähtäs kokeissa... :D

Tiistaihin asti pitäis tykittää vielä ja sitten keskiviikko ihan ilman lukuja. Aika outo fiilis lähtee niihin kokeisiin. En osaa sen kummemmin selittää :) Valmennuskurssin kenraaliharjotuskokeen perusteella olisin päässy sisään, mutta se nyt oli aika sketsi se koe. Toisaalta siinä näki, kuinka tyhmiäkin ihmisiä sinne on pyrkimässä, mikä antaa lisätoivoa :D Torstain jälkeenhän sen suunnilleen tietää, miten meni.

Fyssasta uskosin, ettei tuu sellasta tehtävää, jota en osais laskea. Kemmastakin pystyy taistelemalla vetää ne vaikeimmat tehtävät kunnialla läpi. Bilsasta sitten taas tuntuu, että täysiä pisteitä on ainakin essee-tyyppisistä vastauksista suht vaikee saada, vaikka asian osaiskin. Rajallinen vastaustila ja vaikea välillä ymmärtää, mitä kaikkea ne siihen vastaukseen haluaa.

Niin ja Helsinkiin oon pyrkimässä. Olis nyt jo saatana ohi noi kokeet, niin sais nauttia tosta elämisestäkin joskus. Hyvin taas läskiä kertyny ja lihasta palanu, kun ei oo tässä viimesen kuukauden aikana oikeen muuta tehny, kun istunu himassa ja raapinu päästä karstaa kirjan väliin. Näin jälkeen päin ajateltuna toi lukeminen on tuntunu paljon kivuttomammalta, mitä luuli sillon, kun alotti lukemiset.

Mun mielestä kaks tärkeintä pointtia Galenoksessa pääsykokeita varten:

1) Äidinmaitoa juovan vauvan uloste on kauniin keltaista ja miellyttävän hajuista.

2) Äkillinen pelästyminen saattaa aiheuttaa ripulikohtauksen.

Galenos rokkaa

rintafile sanoi:
Valmennuskurssin kenraaliharjotuskokeen perusteella olisin päässy sisään, mutta se nyt oli aika sketsi se koe.
Älä jännitä. Pääset ekalla sisään ja pistemääräsi on takuuvarmasti Suomen Top-10-listalla. :) Sit mennään Ming Inniin kun ne kokeet on ohi. :hyper:

Eipä tässä mitään. Tuntuu, etten osaisi mitään kertoa paperille. :/ Fysiikkakan ei ole vaikeeta, mutta ongelmia tuottaa tyhmät laskuvirheet ja laskutavan keksiminen. :D Kun joskus ne kysymykset on niin sekavia, ettei niistä ota selvää kukaan.

Kemia taas muuten luonnistuu suht ok, mutta niitä piirroksia en kyllä osaa, jos käsketään vaan piirtää jokin, ellen sitten muista ulkoa...

On vaan rasittavaa, kun normaalielämää ei oo oikein eläny viime aikoina. Kauhea taakka vaan painaa päälle ja toivoo, että kokeet olisivat jo ohitse ja saisi viettää loman ennen inttiä.

Vielä pitäis jaksaa pusertaa pari päivää ja sitte vaan kattoa mihin se riittää.

Melkein viime hetken vinkkinä, mikäli ei ole kerrottu valmennuskurssilla tai missään muualla.

Fysiikan ja kemian laskuissa pitää (tai ainakin piti, jos halusi hyviä pisteitä) kertoa mitä mikin kirjain tarkoittaa sanallisesti.

Eli tyyliin F = ison pahan bodarin tankoon kohdistama voima = 5437895734*10^65 N.

Nyt se on ohi!!!
Uskomattoman hieno fiilis ku ei tartte enään lukea.
Tänään kaupungille rilluttelemaan ja lauantaina ylioppilaspippalot. Sitte ens maanantaista lähtien keskitytään taas reenaamiseen.

Sen verran kerron kokeen jälkeisiä tunnelmia, että oli aika erikoinen koe. Tai siltä ainakin tuntui, kun vertasi edellisvuosien kokeisiin, joita tilasin. Tuntui, ettei Galenoksesta kysytty juurikaan mitään, lähinnä niistä selostuksista, joita olikin sitten aika pitkästi, joten aika loppui keske, enkä ihan kaikkia ehtinyt saada loppuun asti.

Tehtäviä meni oikein, tosin väärinkin meni ja jotain puuttui jostain enkä kaikkiin ehtinyt täysillä panostaa. Lopputulos: Itse olen tyytyväinen, mutta en usko, että riittää sisään.

Nonniin, valintakokeet ohi.. Onneks.
Oliko joku muu Kuopiossa?

Lukemiseen nähden meni pirun hyvin (en pystynyt lukemaan viimeiseen kuukauteen enää, kun menin töihin :evil: ), luin kirjan vain kaksi kertaa läpi.
Yllättävää, että Galenoksesta ei kuitenkaan aivan hirvittävästi tullut ulkoa osattavia juttuja.

En kuitenkaan usko että pääsen sisään :(
Jää laskuvarjojääkärikoulu väliin, jos en pääse :itku:

Mitä tänä vuonna kysyttiin?

Ande sanoi:
Tehtäviä meni oikein, tosin väärinkin meni ja jotain puuttui jostain enkä kaikkiin ehtinyt täysillä panostaa. Lopputulos: Itse olen tyytyväinen, mutta en usko, että riittää sisään.

Nooh.. Kaikkea ei tarvi osata, vain enemmän kuin muiden.. Nyt :thumbs: pystyyn.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom