Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aiemmin kyselit jotain pääsykokeesta: Matemaattisesti se ei ole kauppiksen pääsykokeen talousmatematiikkaa vaativampaa, mutta kemian ja fysiikan osaamista vaaditaan ja siis puhdasta matematiikkaa ei kokeessa ole ollenkaan. Jos lukiossa ei ole käynyt kuin pakolliset kurssit kannattaa fysiikkaan ja kemiaan varata paljon aikaa.
Kuinka hyvin lukion biologia on oltava hallussa ennen kuin ottaa galenoksen käteen? Kaikki kurssit luettuna ja vähintäänkin kiitettävästi?
Vai pitäisikö kaivaa vanhat lukion (FyKeBi) kirjat kaapista ja aloitta lukeminen itsenäisesti? Nyt on ainakin töissä hiljaista, eli täällä voisi lukea hyvin 1-5h per päivä
Soitin tänään Tampereen aikuislukioon ja kysyin onko heillä tarjota kemian ja fysiikan kursseja, mutta ei ollut. Kurssit alkavat vasta elokuun tienoilla ja se on mielestäni hieman liian myöhään, jos siis tarkoituksena on käydä esim. kaikki kemian kurssit ja sen jälkeen lukea kevään pääsykokeeseen.
Vai pitäisikö kaivaa vanhat lukion (FyKeBi) kirjat kaapista ja aloitta lukeminen itsenäisesti? Nyt on ainakin töissä hiljaista, eli täällä voisi lukea hyvin 1-5h per päivä
Itse luin kaikki lukion kemian ja fysiikan kurssit viime syksyn aikana iltalukiossa ja hyvin siinä ehtii. Voinen sanoa, että tässä vaiheessa alkaa olla jo aika tyhjä olo, kun on koko syksyn, vuodenvaihteen ja kevään painanut satalasissa. Mutta itse lyhyen matematiikan lukijana en olisi kyllä millään oppinut noiden kurssien sisältöjä itsenäisesti lukemalla. Toki jos aloittaa lueskelemalla niitä vanhoja kirjoja ja sitten menee kurssille.
Kannattako näihin fysiikan kirjojen "pohdi ja etsi", sekä "testaa osaatko" nippelijuttuihin käyttää paukkuja vai pitäisikö laskea vain? Miten onnistuit käymään kaikki kurssit yhdesä syksyssä? Tapiolan aikuislukiossa noihin menee vuosi. Sekoititko päivä- ja iltakursseja? Loppujen lopuks näissä fysiikan kirjoissa on aika vähän asiaa verrattuna yliopistokursseihin. Luulen että kaikkia kursseja ei edes kannata käydä istumassa iltalukiossa. Esim. fysiikka 1 on hyvin vähän oleellista asiaa ja fysiikka 2 näyttää myös aika helpolta.
Aika sama tilanne siis ja ikääkin yhtä paljon. Harmittaa että en pitänyt lukion jälkeen välivuotta ja lukenut lääkikseen. Silloin dumppasit ajatuksen, koska en uskonut että pystyisin kirjoitusten jälkeen hakemaan lääkikseen, joten hain sitten kauppikseen ja pääsinkin suoraan sisään. Mietyttää vaan tuo valmistumisikä. Jos nyt ensi vuonna pääsisin sisään, niin valmistuisin 29 vuotiaana (eli alottaisin 23 vuotiaana). Pirun vanhana sitä siirtyisi työelämään täysipainoisesti.
Avokki tuskin suostuu elättämään minua 6 vuotta. Millaiset mahdollisuudet opiskelijoilla on tehdä töitä? Ilmeisesti neljännen vuoden jälkeen voi tehdä jo oman alan töitä? Onnistuuko viikonloppuisin työskentely?
Noniin, tämähän alkoi kuulostaa jo katkeralta avautumiselta, mutta ehei, toivoa on vielä kuukauden ilmassa!:D
Joo ei menny vahvasti ollenkaan.
Moni muuki tehtävä tais jäähä kympin lisäks melko nollille..
Eiku keksimään, mitä sitä sit ens vuonna tekis.