Lääkäreiden suhtautuminen nuoriin (avautuminen)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reme
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo 'kitina' yksityis- ja tklaakareista ja hoidon tarkkuudesta on sinallaan merkityksellinen: Jenkkien systeemihan omaa vain yksityisen sektorin, jota vaki kayttaa vakuutuksensa mahdollistamana (ja jos ei ole vakuutusta... tough one). Jos Suomessa olisi sama metodi, eli kenenkaan ei tarvitsisi kaytannossa pohtia kuluja kun viulut maksaisi kolmas taho, keta ei ole hoitotilanteessa edustettuna -kustannukset varmaan poksahtaisivat kasiin. Itse olen muinoin venaytellyt nilkkaani useamminkin ja tk:ssa paattelivat aina sujuvasti, ettei ole murtunut -tyolekurille mennessa laittoivat aina 'varmuuden vuoksi' rontgeniin ja mikas siina, kun liksa juoksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi kuulostaa melkein piilovittuilulta! Eli en kerro :D
:itku: Kerrotpas. Et kuule tiedä miten oon täällä informaationälässä. Pakko saada tietää kaikki tästä hommasta. :rolleyes:

Missä aloitat opiskelut? Nauti siitä, se on ihmisen parasta ja mielenkiintoisinta aikaa.
Kuopiossahan nuo alkaa. Jossain vaiheessa oli vielä ajatuksena lukaista pääsykoekirjaa uudestaan ja koettaa onnea Tampereella, mutta ei sitä opusta enää kestä. Taidan mennä lukematta käväisemään siellä, ihan vain tsekkaamassa kokeen johon pari kaveriakin osallistuu. Tuskin sisäänpääsyyn on asiaa.

Ja tarkoitus on nauttia juu. Olen tässä ollut sairaalalla pesulassa ja lähettinä duunissa, ja nyt vasta alan tajuamaan että ei helvetti, sitten kun on joskus töissä ihan aikuisten oikeesti niin sillon muuten ollaan siellä töissä. Eli on kyllä otettava ilo irti kun vielä ehtii. Pitää vain kehitellä jostain sitä rahaa, että saa sen ilon irti. Riippuen nyt miten tuo lainsäädäntö muuttuu, niin voisi vuosien 2-4 välillä vuoden tai kaksi opiskella ihan lainan kanssa. Myöhemmässä vaiheessahan rahoitusta saa kun toimii lääkärinä. Sitten olisi vähän enemmän hupirahaa. Suhteellisen hyväpalkkainen työpaikka kun on kuitenkin sitten myöhemmin taattu, eli ei ongelmia lainan takaisinmaksussa. Saas nähdä mitä teen, pitänee ottaa asioista vielä selvää ja miettiä kunnolla...

Se nyt ei taida aina olla sen terveyskeskuslääkärin päätettävissä, että montako potilasaikaa pitää olla päivän aikana käytettävissä. Sehän on kunnanpäättäjien rahakysymys, että sinne päin vain palautetta!

Niin, siksi sanoinkin että taitaa tuo ala olla kovin vanhoillinen ja kaavoihinsa kangistunut; jos kerran lääkärillä ole vaikutusvaltaa omaan työmääräänsä. Alan ulkopuolisena kuullostaa kyllä kummalta ettei korkeakoulutettu lääkäri pysty vaikuttamaan potilasaikoihin tk:ssa, kun todella monella alallla ympärillä ammattilaiset voivat omaan työmääräänsä vaikuttaa. Luotan tässä kohtaa alalla olevien sanaan, eikä siitä sen enempää.

Mä sanoisin että pätee... Miten nuo sun keuhkokuumeet on diagnosoitu? Paljonko ollut crp? Ja miten hoidettu? Tokihan esim. lievässä viruspneumoniassa kuume voi puuttua, mutta onko se sitten "kunnon tauti", on asia erikseen. Ja itse asiassa keuhkokuumeen määrittely on edelleen varsin kiistelty aihe.

CRP aina noin 300 pintaan, nestettä keuhkoissa, ei jaksanut kävellä oikein...

Niin että ei siitä ihan pyhällä hengellä koskaan ole selvitty...:D

Yleensä olen ollut abtipassa sisällä päivän pari.

Tiedä sitten täyttääkö kunnon taudin merkistöt...:rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom