Kyynärvarressa kipua hauiskäännössä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HeJoPe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

HeJoPe

Banned
Ei löytynyt sopivaa ketjua äkkikatsomalta niin tein uuden. Mulla on siis ollut aina suoralla tangolla hauiskääntöä tehdessä kyynärluussa vähän omituinen tunne, sellanen et se liike ei oikeen sovi kädelle vaik ei tunnu raskaalta hauiksessa. Eli ennen ollut vaan suoralla tangolla tehdessä ja oikee käsi, aattelin et liike ei vaan sovi ranteelle ja kyynärvarsille suoralla tangolla mun osalta. Nyt kuitenkin torstaina tein käyrätangolla scott-penkissä haukkaa, ni alko sellanen tavallaan viiltävä tunne kyynärluussa, mut ei kuitenkaan kivulias vaan ennemminki särkevä. Jatkoin sarjat kuitenki loppuun kun ei oo ennenkään ollut mitään ongelmaa vaik on tuntunu sillon suoralla tangolla vähän hassulta ni ei oo jäänyt kipua/särkyä. Nyt kuitenki oikeen käden kyynärluussa tuntuu suht pienelläkin painolla sellanen paska fiilis. Eikä helpota millään.

Onko mahd. että syynä olis suht paha mopokaatuminen 2 vuotta sitten, jossa oikee käsi sai tällin ja peukalo murtu pahasti juuresta, kuvauksissa ei kuitenkaan näkyny muualla kädessä vikaa. Vai onko jotain ylirasitusta tms. ? Haukkaa oon treenannu kahesti viikossa ja ainoastaan hauiskääntö suoralla tangolla on tuntunut huonolta tätä ennen. Kaverikin sano et silläkin ottaa suora tanko hauiskäännössä ranteisiin, mut muutaman viikon jälkeen kädet tottu siihen jo eikä oo tuntunu enää huonolta. Aattelin pitää viikon taukoa habatreenistä ja mennä maanantaina kouluterveydenhoitajan puheille, mut onko kellään muulla ollu tällasta ongelmaa ja mistä on johtunu ?

Mulla oli sama juttu pitkään, mutta käden asentoa vaihtamalla pääsin eroon. Tein ennen z-tangolla tosi kapealla otteella, sillai että pidin kiinni siitä suht keskeltä kiinni. Silloin särki paljon kanssa kättä.

http://imageshack.us/photo/my-images/217/scottbj.jpg/

Pidin enne käsiä siis noin ja kipeytyi. Siirsin kädet tosta tohon taitoskohtaan niin kivut loppuivat. Kuva on randomilla otettu googlesta hakusanalla scott, pahoittelen jos joku tunnistaa itsensä kuvasta, vaikka rajasin naaman pois :p

Mulla oli sama juttu pitkään, mutta käden asentoa vaihtamalla pääsin eroon. Tein ennen z-tangolla tosi kapealla otteella, sillai että pidin kiinni siitä suht keskeltä kiinni. Silloin särki paljon kanssa kättä.

http://imageshack.us/photo/my-images/217/scottbj.jpg/

Pidin enne käsiä siis noin ja kipeytyi. Siirsin kädet tosta tohon taitoskohtaan niin kivut loppuivat. Kuva on randomilla otettu googlesta hakusanalla scott, pahoittelen jos joku tunnistaa itsensä kuvasta, vaikka rajasin naaman pois :p
Mä oon aina tehny leveellä, ei vaikutusta. Kai se sit vaan kuuluu asiaan.

Mulla oli kanssa viime kesänä samoja oireita. Käväsin armeijassa jollon en keskittyny juurikaan treenaamiseen, nyt taas treenien alettua ei minkäännäköstä kipua.

Itsellä oli vuosia tuo sama ongelma jonka takia en tykännyt tehdä hauista suoralla tangolla kunnes keksin vahingossa mistä se kipu tulee. Kokeilepa tehdä tuo liike niin, että et pidä kyynärpäätä paikallaan kuten yleensä opetetaan, vaan teet hieman laajemman liikeradan niin että lopussa tanko lähes koskettaa leukaa. Tuo auttoi mulla ja kivut hävis.

Edit. Ai niin ja itse teen niin, että pikkusormet on siinä missä karhennus alkaa.

Joo mulla kans tekee kipeetä toisessa kädessä koko ranne-kyynärvarsi matkalta sellaista vihlovaa kipua ja juuri nimenomaan suoralla tangolla, mutkatangolla kun tehnyt niin ei satu. Sarjan aikana sattuu kunnolla ja heti kun on lopettanut niin hetken kestää kipu, mutta myöhemmin ei tunnu kipua missään...

Mä pidän käyrätangossa kans kättä siinä taitekohdassa mikä on ainakin mulle (180cm) sen verta levee ote ettei oo kyynerpäät kiinni kyljessä ja tuntuu paremmalta ja palakin kasvanu ihan kohtuullisen monta senttiä puolessa vuodessa :D Ja oranki, mä teenkin ton yleensä niin et hieman heilautan varsinki isommalla painolla jos ymmärsin oikein mitä tarkotat. Mut täytyy nyt kattoa miltä tuntuu keskiviikkona ja mitä kouluterveydenhoitaja totee maanantaina. Hyvä tietää etten oo ainoo, eli on epätodennäkösempää et olis ylirasitus, jännetupintulehdus tms. kyseessä :D Mulla oli kans ennen sama ku Sibalilla, et kipu loppuu sarjan jälkeen mut nyt tuli ekaa kertaa käyrätangolla toi kipu eikä lähteny vaa jäi oikeeseen käteen :(

Jos on taipumusta ylirasitukseen niin oikeastaan kaikki liikkeet joissa kyynärvarteen tulee rotaatiota neutraaliasennosta voi lisätä mahdollisuutta esim. tulehtumiseen. Mutkatanko kehitettiin varmasti nimenomaan sen vuoksi, että saadaan kyynärvarteen luonnollisempi kulma, joten sitä kannattaa käyttää.

Jos kipua on liikkeen aikana niin ei todellakaan kannata treenata sen enempää, vaan taukoa kehiin, vaikka sitten hauiksen osalta ja niiden liikkeiden, jotka rasittavat kyynärvartta. Jos vaan jatkaa treenaamista kivusta huolimatta niin se voi johtaa vain pahempaan tilanteeseen.

Jos on taipumusta ylirasitukseen niin oikeastaan kaikki liikkeet joissa kyynärvarteen tulee rotaatiota neutraaliasennosta voi lisätä mahdollisuutta esim. tulehtumiseen. Mutkatanko kehitettiin varmasti nimenomaan sen vuoksi, että saadaan kyynärvarteen luonnollisempi kulma, joten sitä kannattaa käyttää.

Jos kipua on liikkeen aikana niin ei todellakaan kannata treenata sen enempää, vaan taukoa kehiin, vaikka sitten hauiksen osalta ja niiden liikkeiden, jotka rasittavat kyynärvartta. Jos vaan jatkaa treenaamista kivusta huolimatta niin se voi johtaa vain pahempaan tilanteeseen.

Joo kyllä pitäisi taukoa pitää ton osalta tai keksiä hauikselle liike mikä ei rasittaisi kyynärvartta niin paljoa, mutkatankoo ei omalla salilla ole, mutta esim. käsipainoilla saattais pystyä tekee

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Forkuthan ottaa tossa tosipaljon rasitusta. Voi olla ihan vaan sitä. Mutta itellä oli muinoin kädessä hermopinne, joka juuri tuossa liikkeessä oli kaikkein pahimmillaan. Nyt on fyssarin antamilla liikkeillä hermopinne saatu hyvin kuriin. Tiedä sitten mikä sun kohdalla on syynä, mutta ainakin tuo kipu oli juuri tuollaista mitä kuvailit.

Sanoisin että rasitusvamma, mulla oli vähän aikaa sit täsmälleen sama homma, ensin oikeessa, sitten vasemmassa ja lopuks molemmissa käsissä. Viime viikolla pidin sitten totaalilepoviikon ja tämän viikon treeneissä ei särkenytkään yhtään.

Toi kandee ottaa tosissaan! itel tuli 4kk pakkolepo kyynärkivusta, salil reenien alus kipinöi niin saatanasti ja reenien edetes katosi, ja tuli takas aina. Meni siihen ettei saanu edes möttiä kaapista ilman buranaa. Ja meikähän ei mene lekuriin, mikä näin jälkikäteen ajateltuna oli wtun hyvä ajatus antaa parantua itekseen.... :D onneks nyt on kestäny :)

Forkuthan ottaa tossa tosipaljon rasitusta. Voi olla ihan vaan sitä. Mutta itellä oli muinoin kädessä hermopinne, joka juuri tuossa liikkeessä oli kaikkein pahimmillaan. Nyt on fyssarin antamilla liikkeillä hermopinne saatu hyvin kuriin. Tiedä sitten mikä sun kohdalla on syynä, mutta ainakin tuo kipu oli juuri tuollaista mitä kuvailit.

Jep forkut mulla on aina ihan tukossa ja turvoksissa kun tangolla vetelen hauiksia, tuntuu että eniten ottaa hittiä forkkuihin noi hauiskäännöt tangolla :D (ja siis rannetta pyrin pitämään suht suorassa liikettä tehdessä), joo lukasin vähän tosta hermopinteestä ja osalla vaikutti aika samalta kun minulla ja osalla taas ihan eri oireita mm. sormet puutunu ynnä muuta, että tiedä sitte... rasitusta pyrin nyt välttämään kuitenkin ja katsoo sitten mihin suuntaan menee

ja tosiaan ollu tää sama vaiva jo pari vuotta ja se välillä tulee ja välillä menee...

Kässäreihin kun vaihtaa niin kuukauden päästä ei pitäis tuntuu forkuissa enää mitää, kun pääsee liikkumaan luonnollisemmin noi kätöset.

Tästä on paljon ollut juttua vuosien saatossa, yleensä aloittelijoiden ongelma. Itselläni tuo vaivasi todella kovasti ja haittasi normaalielämääkin, nykyään tuntuu silloin tällöin vain ekan kovan sarjan jälkeen tangolla tehdessä. Kireät lihaskalvot, eli tavallaan käsien penikkatauti taitaa olla se järkevin syy jonka olen kuullut, toisaalta miksei kipua tunnu forkkuja treenatessa...

Samaa on podettu täälläkin. Scott-penkistä itsellä menee forkut ihan jumiin ja iskee penikka. Scott-penkkiä en ole enään tehnyt ja forkut täysin kunnossa.

Mulla just kaks viikkoo takaperin oli melkeen 3 viikon tauko, et ei pitäis näin nopeesti ylirasittua.. :/ Kyllä mulla forkkuihin tulee aika kovat paineet haukkatreenissä mut se on ollut tarkotuksenakin et saa niihinki kokoa :D Mut nyt pidän haukkatreenistä taukoo ja käväsen siellä lekurilla ni sit näkee miten asiat on. Epäilen kyl et olis ylirasitusta, tuntuu jotenki et se ranteen asento vaan tekee ton paitsi sitte ku se tuli nyt vikalla kerralla vinotangollakin, mut en sit tiiä menikö mulla jostain syystä siinä ranteet jotenki huonoon asentoon. Jatkossa vois korvata tangolla tehtävän hauiskäännön tehtäväksi käsipainoilla vaikka kuukaudeks ja sit kokeilla uusiks et tuleeko sama kipu takas ?

Ja toi scott-penkkikin voi vaikuttaa asiaan, koska sitä en oo pahemmin ennen veivaillut muutakun ihan alussa vuos sitte ja sen jälkeen kipu on ollu vaan suoralla tangolla tehtäessä.

Uskoisin että tämä on se tyypillinen aloittelevan ongelma tämään liikkeen kanssa. kun alkaa vähän patti kasvamaan, niin jotkut kalvot siellä vaan ei anna periksi tarpeeksi ja tekee kipeää. Itsellä aikoinaan teki erityisen kipeää irrottaa se ote tangosta.

Itselläni tähän auttoi se ettei aina ihan finaaliin runnonut sarjoja ja että voimakkaasti hieroi noita forkkuja. Peukalolla kunnon ote lihasta ja rannetta kääntämällä saa kyllä tuntumaan. Tuolleen kun käy molemmat läpi treenin aikana ja sen jälkeen niin alkaa aikaa myöten helpottamaan.

Uskoisin että monella nämä kivut on tätä. ne ei siis ole vaarallisia, mutta ovat pirun ikiviä. Mutta menevät ajallaan ohitse.

EDIT:

Tässä ketjussa tuosta kipuiluasiasta ja sen hoitamisesta enempi:

http://www.pakkotoisto.com/treeni/105271-kyynaervarsien-eli-forkkujen-kasvun-raejaeyttaeminen/

Uskoisin että tämä on se tyypillinen aloittelevan ongelma tämään liikkeen kanssa. kun alkaa vähän patti kasvamaan, niin jotkut kalvot siellä vaan ei anna periksi tarpeeksi ja tekee kipeää. Itsellä aikoinaan teki erityisen kipeää irrottaa se ote tangosta.

Itselläni tähän auttoi se ettei aina ihan finaaliin runnonut sarjoja ja että voimakkaasti hieroi noita forkkuja. Peukalolla kunnon ote lihasta ja rannetta kääntämällä saa kyllä tuntumaan. Tuolleen kun käy molemmat läpi treenin aikana ja sen jälkeen niin alkaa aikaa myöten helpottamaan.

Uskoisin että monella nämä kivut on tätä. ne ei siis ole vaarallisia, mutta ovat pirun ikiviä. Mutta menevät ajallaan ohitse.

EDIT:

Tässä ketjussa tuosta kipuiluasiasta ja sen hoitamisesta enempi:

http://www.pakkotoisto.com/treeni/105271-kyynaervarsien-eli-forkkujen-kasvun-raejaeyttaeminen/
Mitä jos noita venyttäis inside-out, elikkä pumppailis forkut ihan överitäyteen verta?

Suositut

Back
Ylös Bottom