Kyynärvarressa kipua hauiskäännössä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HeJoPe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Samaa vikaa ollut täälläkin, oikeastaan aina. Vähän vaihtelevalla menestyksellä kuinka pahana ja mihinkä kohtaan sattuu eniten. Pahinta kipua aiheuttaa suoralla tangolla tehdessä. Kädet eivät ole alkuunkaan luonnollisessa asennossa suoralla tehdessä, siksi se z-tanko tai vaparit onkin yleensä aina käytössä
Scottissa tehdessä sitten taas tuota samaa mitä Timba kuvaili. Sattuu, sattuu, sattuu ja sitten kun irroitat tangosta se vasta sattuukin.

Samaa vikaa ollut täälläkin, oikeastaan aina. Vähän vaihtelevalla menestyksellä kuinka pahana ja mihinkä kohtaan sattuu eniten. Pahinta kipua aiheuttaa suoralla tangolla tehdessä. Kädet eivät ole alkuunkaan luonnollisessa asennossa suoralla tehdessä, siksi se z-tanko tai vaparit onkin yleensä aina käytössä
Scottissa tehdessä sitten taas tuota samaa mitä Timba kuvaili. Sattuu, sattuu, sattuu ja sitten kun irroitat tangosta se vasta sattuukin.

Mutkatangolla tai muulla tuo seisten tehtävä onkin parempi kuin suoralla tangolla. En minäkään tykkää suoralla tangolla tehdä ollenkaan. Ennemmin vaikka käsipainoilla jos ei ole kuin suora tanko vaihtoehtona...

Mutta joo, sulla on tuo "aloittelijan vaiva" joka menee kyllä ohi, mutta se turhauttaa...tiedän tunteen. Jos salillasi on joku hieroja, niin pyydä sitä näyttää "kädetä pitäen" että miten nuot saa itse murjottua auki. Se sattuu ihan vitusti, mutta alkaa auttamaan aika nopeasti. Eikä tuo vaiva yleensä muutenkaan palaa enää kun siitä kerran kunnolla eroon pääsee. Se ei siis ole vakavaa jos ei mitään rikki ole mennyt tai jotain vanhaa vammaa alla. Mutta sen erottaa siitä, että sama kipu on molemmissa käsissä. Tuskin monikaan samanlaista vammaa saa molempiin käsiin hankittua. :jahas:

Eli murjo niitä auki ja treenaa vaikka tekeekin kipeetä. Kyllä ne kalvot siitä venyy ja homma helpottuu. Aloittelijoile kasvaa lihas nopeasti ja siitähän se pääsääntöisesti johtuu. Eli silleen ihan positiivinenkin ongelma, vaikka edelleen ihan saatanan kivulias sellainen.

Mutkatangolla tai muulla tuo seisten tehtävä onkin parempi kuin suoralla tangolla. En minäkään tykkää suoralla tangolla tehdä ollenkaan. Ennemmin vaikka käsipainoilla jos ei ole kuin suora tanko vaihtoehtona...

Mutta joo, sulla on tuo "aloittelijan vaiva" joka menee kyllä ohi, mutta se turhauttaa...tiedän tunteen. Jos salillasi on joku hieroja, niin pyydä sitä näyttää "kädetä pitäen" että miten nuot saa itse murjottua auki. Se sattuu ihan vitusti, mutta alkaa auttamaan aika nopeasti. Eikä tuo vaiva yleensä muutenkaan palaa enää kun siitä kerran kunnolla eroon pääsee. Se ei siis ole vakavaa jos ei mitään rikki ole mennyt tai jotain vanhaa vammaa alla. Mutta sen erottaa siitä, että sama kipu on molemmissa käsissä. Tuskin monikaan samanlaista vammaa saa molempiin käsiin hankittua. :jahas:

Eli murjo niitä auki ja treenaa vaikka tekeekin kipeetä. Kyllä ne kalvot siitä venyy ja homma helpottuu. Aloittelijoile kasvaa lihas nopeasti ja siitähän se pääsääntöisesti johtuu. Eli silleen ihan positiivinenkin ongelma, vaikka edelleen ihan saatanan kivulias sellainen.
Tässä onki se juttu, et se kipu ei oo kun oikeessa kädessä, vasemmassa tuntuu vaan suoralla tangolla ranteessa, mut oikeessa kädessä alko sattuu jo scott-penkissä käyrätangolla koko kyynärvarren matkalta ja se kipu tuntuu nimenomaa luussa, ei lihaksessa ? Tuttu on kyllä hieroja ni täytyy siltä muutenkin kysästä miten käsiä on hyvä hieroo, ku niitä ei pysty pahemmin venyttelee.

osaisko joku täällä neuvoa, mite nuita lihaskalvoja sais murjottua tai rullailtua itekseen auki?

koko kyynärvarren matkalta ja se kipu tuntuu nimenomaa luussa, ei lihaksessa ?
tuskin se luussa se kipu on vaan ihan luun vieressä on jotai/joku johon toi ottaa mulla tismalleen sama juttu oikeessa kädessä koko käsivarren matkalta ihan siitä luun vierestä

Itsellä on ollut on/off tyyppistä oireilua kyynärvarren alueella. Saattaa pysyä poissa muutaman kuukauden ja tulla takaisin, jostain syystä vasen kyynärvarteni tulehtuu helposti. Varsinkin jos käsi tärähtää jossain, niin parin viikon päästä kipu on varmasti tullut takaisin. Itsellä auttoi kun käänsi ranteita hiukan itseenpäin hauiksia tehdessä, viikon buranakuuri ilman punttailua, venyttely + hieronta ja rannetukien käyttö punnerrusliikkeissä.

tuskin se luussa se kipu on vaan ihan luun vieressä on jotai/joku johon toi ottaa mulla tismalleen sama juttu oikeessa kädessä koko käsivarren matkalta ihan siitä luun vierestä

Joo, se muuten tuntuu niinkuin se ois luussa, eli itse veikkaan edelleen että on tuota aloittelijan kipua vain. Toki kannattaa nyt konsultoida lekuria tai urheiluhierojaa tai vastaavaa tahoa. Netissä olevat neuvot on netissä olevia neuvoja, koska emme täällä ole asiantuntijoita ja vain KELAn ja vakuutusyhtiöiden lekurit on niin päteviä, että ne pystyy diagnosoimaan potilaan näkemättä sitä. ;)

Joo, se muuten tuntuu niinkuin se ois luussa, eli itse veikkaan edelleen että on tuota aloittelijan kipua vain. Toki kannattaa nyt konsultoida lekuria tai urheiluhierojaa tai vastaavaa tahoa. Netissä olevat neuvot on netissä olevia neuvoja, koska emme täällä ole asiantuntijoita ja vain KELAn ja vakuutusyhtiöiden lekurit on niin päteviä, että ne pystyy diagnosoimaan potilaan näkemättä sitä. ;)

Itse en tosiaan ole aloittelija, joten sitä kipua se ei ole.

Itse en tosiaan ole aloittelija, joten sitä kipua se ei ole.

Ok, menee vähän sekasin että kelle täällä vastaa jne...

Ootko treenannut jotenkin eritavalla viimeaikoina? Lisännyt sarjoja, toistomääriä? Jos tuo olisi sittenkin vain jotain ylirasitusta tai jopa pientä tulehdusta? Käytätkö selkätreenissä vetoremmejä? Jos ei käytä vetoremmejä ja vielä vetää käsille oikein kunnon jumppaa isolla sarjamäärällä ja pitkähköillä sarjoilla, niin saattaa nuot forkut saada tulehtumaankin. Tuohon sitten auttaa tietty se että höllentää reeniä, mutta myös jäätä treenin jälkeen ja pari kertaa päivässä muutenkin. Näin talvella se on helppoa. Lunta vaikka pakastuspussiin ja sitten siihen forkulle ja pitää 10-15 minuuttia. Tietty vaikka paita välissä niin ei iho jäädy jos kovat pakkaset ulkona on kun lunta hakee.

Ja saattaa tuota "aloittelijan kipua" tulla kokeneemmallekin, etenkin jos kunnolla muuttaa treenityyliään...

Itse pääsin vaivasta eroon keskittymällä siihen, että ranteet pysyvät koko suorituksen ajan suorina. Jos päästän ranteet koukkuun varsinkin suoralla tangolla kyynärvarren saa helposti vihlomaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mutta sen erottaa siitä, että sama kipu on molemmissa käsissä. Tuskin monikaan samanlaista vammaa saa molempiin käsiin hankittua. :jahas:
Kyllä tässä on tullut reenailtua jo kymmenkunta vuotta, joista tosin vain neljä-viisi salilla käyden. Tuo on ongelma on oikeastaan ollut aina, välillä pahempana, vain oikeassa kädessä.

Perkele, tuli bannit jostain tietämättömästä syystä, pahoittelen jos olen jotain sopimatonta sanonut aiemmalla käyttäjällä, ei tule toistumaan. Niin, mutsi oli jutellut jonkun lääkärin kanssa töissä, ja lääkäri oli sanonut et kyseessä luultavasti Osteoglottis joka johtuu liiasta rasituksesta ja täytyy antaa käden levätä :s No, pidän nyt siitte totaalilepoa ens viikon sunnuntaihin ja meen kyllä silti juttelee terkkarille, koska toi lääkäri ei kuullut mun omaa kuvausta vaan mutsin kertoman, eli se ei 100% varma ole :D + vieläkään en jaksais uskoo liikarasitukseen kun just oli se reilu 3 viikon totaalitauko mykoplasman takia jonka jälkeen oon treenannu haukan vaan kerran viikossa.

Itellä kans sellane ongelma että vastaotteella en voi tehdä leukoja kovinkaan leveältä. Kipu tulee kyynärpäihin melkeen välittömästi jos teen hartioiden levyisellä otteella tai leveämmällä. Sama pätee hauiskäännössä suoralla tangolla.

Tuossa varmaan usein on sitäkin, että on liikaa suoritusta hauisliikkeissä. Kyynärvarret ja kyynärpään alue joutuu sellaiseen rasitukseen, jota se ei välttämättä kestä, vaikka painot saisikin hilattua ylös ja suoritettua liikkeen jotenkuten.

Tästä aiheesta on ollut aiemminkin puhetta täällä. Vastaan tähänkin ketjuun taas että monille varsinkin suoralla tangolla tehdessä hauiskääntöä tulee ranteet sen takia kipeäksi että olkapäät on kääntyneet sisään päin, johtuen etuolkapää painotteisesta treenistä.

Toi kuulostaakin järkevältä, koska lavat taakse vedettäessä ranteet saa paljon luonnollisempaan kulmaan jopa suoralla tangolla :D

Itellä sama ongelma samana päivänä rinta enne hauiksia. Haukat aloitan vinolla tangolla lämmitellen sit laitan semmoset 50kg painoo ja yleensä särkee tota ranteen etu/ylä osaa kipu on penikkatautikivun kaltaista joka mulla jaloissa on mutta sehän johtuu siitä että lihat on luussa kii ja "repeilee" juostes. Moinen tuskin mahdollista forkuis en oo jousta kokeillu mut tossa nostossa tosiaan vasrinkin siinä 90kulmas sattuu niin vitusti et väkisin joutuu tekeen vääränlaista korjaus liikettä. Ja kipu jatkuu kun pudotan painot 40kg. Ainoastaan taljalla ja siinä ranteen asennolla sain tehtyä kivutta. Tää on suht uusi vaiva on tässä tullut rautaa aikas paljon lisää kun vasta puolivuotta olen säännölliseen treenannut punttia 6vuoden ja kahden kolarin jälkeen. Kolarissa ei mennyt "kuin" selkä ja nyt täs onnistunut oikean olkapään jotenkin rikkoon ainakin pystypunnerrukset tangolla loppuvat kipuun. Uskon ja toivon että toi forkkukipu olis ohi menevää muutenkin kivut rajoittaa treenaamista Ainakin selän osalta niin että vituttaa.

Nostellaanpas.

Ruvennu penkissä vaivaamaan kyynärvarsi varsinki alaslaskussa. Näköjään eniten vaivaa porukalla hauiskäännössä, mutta itse en tee tällä hetkellä ollenkaan kyseistä lihasryhmää. Selkätreenistä saakoot hittinsä.
Onkohan tässä nyt kuitenkin kyynärvarren lihasten ylirasitustila, kun mitään loukkaantumistilannetta en ole tuolle havainnut? Remmit käyttöön kaikille vetäville liikkeille vai totaalilepoa?

Suositut

Back
Ylös Bottom